Under jorden med børnene.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf ShuruQ » 11. apr 2016, 19:12

Rosa Espinosa skrev:Tænk nu hvis hun rent faktisk tager fejl mht. den ældste søn, at han rent faktisk er ADHD. Når han er overladt til hende, så ville det betyde at han slet ikke ville få den rette behandling, for hun vil ikke anderkende det?

Jeg tænkte det samme.

Jeg prøver fortsat at være upartisk men der er et eller andet ved hende der virker så provokerende
3
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
missme
Kort karma: 10
Likede indlæg: 110

Indlægaf missme » 11. apr 2016, 19:12

Jeg syntes altså at det virker helt vild overdrevet at forlade landet med børnene, ud fra det hun har fortalt om faderen. Han har aldrig slået børnene eller noget lignende. Det er jo ikke just stabilitet hun er i gang med at tilbyde dem :(
5
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Rosa Espinosa » 11. apr 2016, 19:18

ShuruQ skrev:
Rosa Espinosa skrev:Tænk nu hvis hun rent faktisk tager fejl mht. den ældste søn, at han rent faktisk er ADHD. Når han er overladt til hende, så ville det betyde at han slet ikke ville få den rette behandling, for hun vil ikke anderkende det?

Jeg tænkte det samme.

Jeg prøver fortsat at være upartisk men der er et eller andet ved hende der virker så provokerende

Har det på præcis samme måde. Det er en absurd sag.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 11. apr 2016, 19:22

missme skrev:Jeg syntes altså at det virker helt vild overdrevet at forlade landet med børnene, ud fra det hun har fortalt om faderen. Han har aldrig slået børnene eller noget lignende. Det er jo ikke just stabilitet hun er i gang med at tilbyde dem :(

Ved heller ikke om de bevidst nedtoner familie og venners beretninger? For der er intet som nogen af dem siger, eller noget som Lisbeth selv siger, som giver anledning til bekymring af voldsom art? Men det kan godt være at de har udelukket den del af historien, for kun at fokusere på det aspekt med at flygte ud af landet.
1
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 11. apr 2016, 19:22

Rosa Espinosa skrev:
ShuruQ skrev:

Jeg tænkte det samme.

Har det på præcis samme måde. Det er en absurd sag.

Ja meget. Og igen virker tager jeg mig til hovedet over dansk lovgivning. Det virker altså ikke logisk at politiet ret beset intet må for at spore hende. Men omvendt jura behøver ikke være retfærdigt.

Men det er igen så nemt at sidde og dømme, det er svært når man ikke kender dem.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3383

Indlægaf FruDulle » 11. apr 2016, 19:28

Jeg har stadig en bad vibe om faderen må jeg sige
2
Whatever
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 11. apr 2016, 19:28

Den får ikke får lidt med følelserne :rulle:
1
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 11. apr 2016, 19:31

Jeg synes egentligt de begge to giver bad vibes. Han virker for "ordentligt" og hun virker lidt overdramatisk.
1
Brugeravatar
missme
Kort karma: 10
Likede indlæg: 110

Indlægaf missme » 11. apr 2016, 19:31

Rosa Espinosa skrev:
missme skrev:Jeg syntes altså at det virker helt vild overdrevet at forlade landet med børnene, ud fra det hun har fortalt om faderen. Han har aldrig slået børnene eller noget lignende. Det er jo ikke just stabilitet hun er i gang med at tilbyde dem :(

Ved heller ikke om de bevidst nedtoner familie og venners beretninger? For der er intet som nogen af dem siger, eller noget som Lisbeth selv siger, som giver anledning til bekymring af voldsom art? Men det kan godt være at de har udelukket den del af historien, for kun at fokusere på det aspekt med at flygte ud af landet.

Det virker bare ret vigtigt for historien, for jeg kan godt forstå at en mor flygter, hvis en far skal have børnene og faderen misbruger eller banker børnene. Men hvis det er fordi drengen er urolig når han har været ved faren, så er det altså lidt tyndt.

Børn kan jo blive urolige af at vokse op i dysfunktionelle familier, og de var kun ved faderen få timer inden de skulle hjem igen. Det giver jo heller ikke meget ro.

Jeg ville være stik tosset på DR, hvis jeg var faderen. DR vidste jo at hun ville forlade landet, men har ikke stoppet hende. Det ville jo ikke være godt tv
1
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 11. apr 2016, 19:43

Jeg forstår i øvrigt fortsat ikke DR må have den viden og holde det inde pga kildebeskyttelsesregler.

Sat på spidsen svarer det til at kontakte dem og spørge om de vil med ud og filme mens man slår naboen ihjel og intet gør for at stoppe det. Jeg ved godt det er meget sort/hvidt, men meget groft sagt.
2
primle
Kort karma: 74
Likede indlæg: 380

Indlægaf primle » 11. apr 2016, 19:44

Jeg synes begge forældre virker 'spøjse', af mangel på bedre formulering.

Men jeg må sige, at jeg er ret overbevist om, at der må være noget der ikke siges eller nedtones. At miste sin datter, søster og børnebørn er virkelig en kæmpe konsekvens og alligevel virker moderens familie til at have fuld forståelse for det hun gør. Og så kan man selvfølgelig tale om loyalitet osv, men der må da være grænser.

Jeg kan da sige for mig selv, at jeg skulle være mere end overbevist om, at min brors kone virkelig skadede deres barn og at det hun gjorde ville volde uoprettelige traumer eller lignende, før jeg ville synes, det var en god idé, at han lavede det nummer der.
2
HerErJeg
Kort karma: 13
Likede indlæg: 235

Indlægaf HerErJeg » 11. apr 2016, 19:48

Det er svært at blive klog på hvor længe hun har været væk på de sidste optagelser. Men den kører i samme rille med hvor forfærdeligt det er ved faren osv osv, så kom dog videre og flyt tankerne hen til det nye liv hun eftersøger, fortæl noget nyt. Det bliver langtrukken dramatisk.
Jeg kan måske 'næsten' følge farens tankegang, at hun kan finde på noget ultimativt hvis hun presses nok. Det er skræmmende.
2
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 11. apr 2016, 19:50

primle skrev:Jeg synes begge forældre virker 'spøjse', af mangel på bedre formulering.

Men jeg må sige, at jeg er ret overbevist om, at der må være noget der ikke siges eller nedtones. At miste sin datter, søster og børnebørn er virkelig en kæmpe konsekvens og alligevel virker moderens familie til at have fuld forståelse for det hun gør. Og så kan man selvfølgelig tale om loyalitet osv, men der må da være grænser.

Jeg kan da sige for mig selv, at jeg skulle være mere end overbevist om, at min brors kone virkelig skadede deres barn og at det hun gjorde ville volde uoprettelige traumer eller lignende, før jeg ville synes, det var en god idé, at han lavede det nummer der.

Hele programmet er "spøjst". Men du har helt ret i at der må være et eller andet der forties. Med mindre selvfølgelig hendes familie er totalt blinde for hun kan have fejl, men der må foregå noget mere, for hvis ikke det stikker dybere end som så så er det hele endnu mere absurd.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10257

Indlægaf icelady » 11. apr 2016, 20:13

ShuruQ skrev:Jeg forstår i øvrigt fortsat ikke DR må have den viden og holde det inde pga kildebeskyttelsesregler.

Sat på spidsen svarer det til at kontakte dem og spørge om de vil med ud og filme mens man slår naboen ihjel og intet gør for at stoppe det. Jeg ved godt det er meget sort/hvidt, men meget groft sagt.

Jeg forstår dem heller ikke. Så endda en af deres chefer forsvare det i Presselogen, med en udtalelse a la "Jamen hun sagde jo hun skulle på ferie." Som jeg har set klip og læst artikler havde hun indrømmet at hun overvejede at kidnappe dem.
Derudover vil jeg mene, at så snart de får nys om hun er i gang med en kidnapning har de pligt til at underrette myndighederne, da hun potentielt kan bringe børnene i fare.

Hvad jeg dog synes er endnu værrere er, at de ikke slører børnene. Føromtalte chef forsvarede dét valg med "Det er jo kun pårørende, venner, naboer og andre, som har jævnlig omgang med børnene, der ved hvem de er."

Nå ja...se da endelig bort fra det faktum, at de unger for eftertiden kan finde sig selv på nettet, ganske uslørede :rulle:
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 11. apr 2016, 20:16

Lama skrev:Det irriterer mig at jeg ikke kan regne ud hvem der er "skurken" synes ellers jeg plejer være okay god til at gennemskue folk.
Men jeg tror altså der er ting der ikke bliver sagt. og jeg har ret svært ved at forestille mig at man som mor tager så drastisk en beslutning, uden der skulle være en meget god grund.

Den er så tricky.

For at tage så drastisk en beslutning, tænker jeg, at enten er det en rigtig, rigtig god grund eller vedkommende der tager beslutningen er mentalt ustabil. Det kan man så enten være blevet af fx, den rigtigt gode grund der tvinger en til en drastisk handling eller det er udelukkende en del af ens person.

En ting har de formået DR, at skabe debat.
0

Tilbage til "Livets forhold"