Under jorden med børnene.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2564

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf LaScrooge » 12. apr 2016, 12:51

ShuruQ skrev:
Netop. Og jeg tror alle har skrevet de ikke kan gennemskue hvem der mest er "skurken". De er vel i bund og grund som alle andre skilsmissepar, der er fejl fra begge sider.

Men alligevel dømmer langt de fleste alligevel til Ricos fordel...
0
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 12. apr 2016, 12:57

bibbs skrev:http://www.bt.dk/danmark/psykolog-om-mors-bortfoerelse-af-boern-det-er-hendes-egne-egoistiske-behov

Nu er jeg ikke psykolog, men denne artikel er meget sigende for den måde jeg ser moderen i programmet.
Man kan selvfølgelig sætte spørgsmålstegn ved kilden (BT), men de havde da alligevel pli nok til at sløre børnene

"Jørn Beckmann understreger, at han ikke har talt med nogle af de medvirkende i programmet, men han vurderer, at det er en massiv overreaktion fra Lisbeth Markussens side, da myndighederne har vurderet, at faderen skal have samvær med børnene."

Jørn Bechmann har de samme fattige informationer som alle os andre og alligevel er det hans vurdering? I det mindste medgiver han, at hun må være desperat. Spørgsmålet - som Jørgen Bechmann også burde stille sig selv - er jo så, hvorfor hun er så desperat. Det er rimelig relevant for hele sagen og jeg håber, at der kommer mere frem i lyset.
4
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4567

Indlægaf Akehurst2 » 12. apr 2016, 13:09

Jeg er allermest kritisk over for DR. At de medvirker i så stort et omfang til morens projekt, at de venter så længe med at inddrage faren, at de ikke slører børnene og at programmet er så sjusket tilrettelagt.

Forældrene har sikkert hver deres version af historien, og jeg kan ikke bedømme, hvem der har ret - i det omfang, der overhovedet kan siges at være nogen, der har ret. Uanset hvad er det at skjule børnene dog voldsomt indgribende for faren og hindrer, at sagen kan løses i overensstemmelse med de regler, der gælder på området, og selvtægt er jeg i udgangspunktet kritisk overfor.
8
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 12. apr 2016, 13:17

Jeg skrev og spurgte Susanne Staun, som skriver om sagen (og en masse andre højkonfliktssager):

"Hej Susanne

Du skriver: "Den anden voldsepisode må være forelagt Rico og hans advokat, uden at de protesterede. Ellers havde den ikke fundet vej ind i dokumentaren."

Betyder det, at Rico skal godkende en påstand/anklage fra Lisbeth om vold, førend den kan bringes i programmet? Jeg ved at der er en del mennesker der ikke tror på at det kan have været så slemt, fordi der jo "kun" nævnes to voldsepisoder og kvælertagsepisoden desuden afvistes af politiet og derfor ikke gælder. Jeg har intet kendskab til juraen der omgiver sådanne programmer, men hvis Rico kan nedlægge veto for en påstand om vold, forklarer det meget fint hvorfor der ikke er flere af dem med i programmet.
Jeg tænker, at Lisbeth måske holder igen med nogle af tingene fordi hun frygter injurier?
"

Susanne Staun svarede mig:

"Det betyder, at dokumentaren ikke inddrager udokumenterede påstande, eller påstande, der forfægtes. Påstande, der ikke kan dokumenters, kommer ikke med, fordi de, som du meget rigtigt påpeger, er injurierende. Desuden har Rico jo fået tildelt midlertididg fuld forældremyndighed og har derfor en vis hånd- og halsret over programmet.

Der foreligger, ifølge folk, der er tæt på familien, mange mange flere og ganske grelle voldsepisoder, og selv mange af dem, der dokumenteres var af flere grunde ikke medtaget. Jeg kan høre på vandrørene, at der er en chance for at hele forløbet bliver fremlagt ad anden vej. Sker der, kommer det også herind.

Spørg i øvrigt dig selv, hvordan politiet kan afvise en voldsepisode, som Rico selv har indrømmet?
"

Så grunden til at der ikke nævnes flere voldsepisoder er simpelthen ovenstående. Lisbeth kan ikke være ærlig og sige alting, fordi hun derved kan risikere at gøre sig selv skyld i injurier.

Og ja - hvordan kan politiet egentlig det?
2
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 12. apr 2016, 13:57

Puh, jeg får ondt i maven! Jeg vil stadig ikke gøre mig til dommer over, hvem der er bad guy her, men Lisbeth virker SÅ overdrevet falsk på mig :genert:
5
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 12. apr 2016, 14:42

Marichen12 skrev:Puh, jeg får ondt i maven! Jeg vil stadig ikke gøre mig til dommer over, hvem der er bad guy her, men Lisbeth virker SÅ overdrevet falsk på mig :genert:

Enig. Hendes sang til sidst i del 2 var også liiidt for meget :tie:
4
Gulvaber er også mennesker.
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 12. apr 2016, 14:44

LaScrooge skrev:Jeg skrev og spurgte Susanne Staun, som skriver om sagen (og en masse andre højkonfliktssager):

"Hej Susanne

Du skriver: "Den anden voldsepisode må være forelagt Rico og hans advokat, uden at de protesterede. Ellers havde den ikke fundet vej ind i dokumentaren."

Betyder det, at Rico skal godkende en påstand/anklage fra Lisbeth om vold, førend den kan bringes i programmet? Jeg ved at der er en del mennesker der ikke tror på at det kan have været så slemt, fordi der jo "kun" nævnes to voldsepisoder og kvælertagsepisoden desuden afvistes af politiet og derfor ikke gælder. Jeg har intet kendskab til juraen der omgiver sådanne programmer, men hvis Rico kan nedlægge veto for en påstand om vold, forklarer det meget fint hvorfor der ikke er flere af dem med i programmet.
Jeg tænker, at Lisbeth måske holder igen med nogle af tingene fordi hun frygter injurier?
"

Susanne Staun svarede mig:

"Det betyder, at dokumentaren ikke inddrager udokumenterede påstande, eller påstande, der forfægtes. Påstande, der ikke kan dokumenters, kommer ikke med, fordi de, som du meget rigtigt påpeger, er injurierende. Desuden har Rico jo fået tildelt midlertididg fuld forældremyndighed og har derfor en vis hånd- og halsret over programmet.

Der foreligger, ifølge folk, der er tæt på familien, mange mange flere og ganske grelle voldsepisoder, og selv mange af dem, der dokumenteres var af flere grunde ikke medtaget. Jeg kan høre på vandrørene, at der er en chance for at hele forløbet bliver fremlagt ad anden vej. Sker der, kommer det også herind.

Spørg i øvrigt dig selv, hvordan politiet kan afvise en voldsepisode, som Rico selv har indrømmet?
"

Så grunden til at der ikke nævnes flere voldsepisoder er simpelthen ovenstående. Lisbeth kan ikke være ærlig og sige alting, fordi hun derved kan risikere at gøre sig selv skyld i injurier.

Og ja - hvordan kan politiet egentlig det?

Det lyder plausibelt, at Lisbeth ikke kan sige noget - men hende Susanne er da frisk på sladderen...
8
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6814

Indlægaf Wizzze » 12. apr 2016, 14:54

Hvor er børnene i det her, synes begge forældre virker meget egoistiske mig mig mig, i hele det her. Da vi så den del hvor "hun alene vide" omkring især den ældste dreng, sad vi begge og rystede på hovedet. Der var sådan lidt antivax over hende, jeg kender mit barn, ingen andre ved/forstår, så nu hiver jeg lige hele deres verden i stykker :tie:
Ham manden slår mig ikke som Superdad, men han misbruger jo ikke børnene, eller skader dem, han er måske bare ikke sådan skide god, men børn og ansvar, kræver jo også mulighed for at prøve og lære. Vi ved ikke noget om deres ægteskab, men mon ikke hun har været den primære omkring børnene? :gruble: Om han så har dovnet den, eller hun aktivt har holdt ham væk ved vi ikke. Men det er ihvertfald sikkert at de ikke varetager børnenes tarv med det her, men kun tænker i egne ego´er :rulle:
2
Do as I say! :whip:
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 12. apr 2016, 15:27

Akehurst2 skrev:
Det lyder plausibelt, at Lisbeth ikke kan sige noget - men hende Susanne er da frisk på sladderen...

Ved du hvem hun er?
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 12. apr 2016, 15:41

LaScrooge skrev:
Akehurst2 skrev:

Ved du hvem hun er?

Næ - jeg konstaterede bare, at hun åbenbart godt mente at kunne udtale sig om familiens forhold.
1
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 12. apr 2016, 16:17

Akehurst2 skrev:
LaScrooge skrev:
Akehurst2 skrev:

Ved du hvem hun er?

Næ - jeg konstaterede bare, at hun åbenbart godt mente at kunne udtale sig om familiens forhold.

Og det er der en grund til, så det er groft at prøve at fremstille hende som en der spreder grundløs sladder.
0
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 12. apr 2016, 16:35

Fuck.exe skrev:
Marichen12 skrev:Puh, jeg får ondt i maven! Jeg vil stadig ikke gøre mig til dommer over, hvem der er bad guy her, men Lisbeth virker SÅ overdrevet falsk på mig :genert:

Præcis - kunne næsten ikke holde ud at se det! Og ordet krokodilletårer ligger også og lurer i baghovedet :genert:
2
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10305

Indlægaf icelady » 12. apr 2016, 16:45

LaScrooge skrev:
Akehurst2 skrev:

Ved du hvem hun er?

Det er vel underordnet om man ved, hvem hun er?

Folk forholder sig til hendes udtalelser, lige så vel som folk forholder sig mor og fars udtalelser i udsendelsen.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 12. apr 2016, 16:52

LaScrooge skrev:
Akehurst2 skrev:
LaScrooge skrev:
Akehurst2 skrev:

Ved du hvem hun er?

Og det er der en grund til, så det er groft at prøve at fremstille hende som en der spreder grundløs sladder.

Nu er jeg altså nysgerrig. Hvem er hun?

Jeg har prøvet at læse lidt på Wiki, men det blev jeg umiddelbart ikke meget klogere af.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
bibbs
Kort karma: 5
Likede indlæg: 88

Indlægaf bibbs » 13. apr 2016, 07:06

Marichen12 skrev:
Fuck.exe skrev:

Præcis - kunne næsten ikke holde ud at se det! Og ordet krokodilletårer ligger også og lurer i baghovedet :genert:

Der måtte jeg også slukke...
0

Tilbage til "Livets forhold"