Kan I huske, da min lillebror døde?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3882

Re: Kan I huske, da min lillebror døde?

Indlægaf Delfin » 5. apr 2016, 23:20

Ja det er et godt sted at sende kram og tanker til hinanden her på debatten, så jeg sender også masser af dem til jer alle.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 22
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 337

Indlægaf Venus222 » 5. apr 2016, 23:26

Ja, det kan jeg godt huske og jeg synes det er pisseuretfærdigt at du skulle miste din bror. I det hele taget er det pisseuretfærdigt når folk dør alt for tidligt. :trist:
1
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 5. apr 2016, 23:27

Delfin skrev:
Aima skrev:
Det gør mig ondt med din veninde, Delfin.

Min bror skrev til mig på SMS som den allerførste, når det var min fødselsdag. 00.00 tikkede der en besked ind, hvert år, siden jeg flyttede hjemmefra. Den besked mangler jeg også stadig hver gang.

Og du har fuldstændig ret i det andet, det er egentlig også min holdning. Det er bare som om, jeg kan blive helt bange for, om andre mennesker kunne risikere at tro, jeg ikke savner ham. Jeg taler generelt ikke meget om ham, faktisk er det nærmest kun herinde, jeg sommetider lige nævner ham, det er lidt som om, der bare ikke er så meget mere at sige, og det er vel egentlig meget naturligt, nu hvor han har været død i fem år. Jeg tænker stadig på ham hver eneste dag, mange gange endda, jeg savner ham stadig tit sådan rigtigt, hvor jeg kan mærke det fysisk, og på trods af jeg ellers er typen der er ret god til at være ligeglad med, hvad folk tænker og tror, så er det som om, at det her er vigtigt. Det er vigtigt, at hele verden ved, at jeg savner min bror hver eneste dag. Det er vigtigt, at ingen går og tror, jeg ikke rigtigt tænker på ham eller føler det savn. Jeg ved ikke, hvorfor jeg har det sådan med dét, for det er jo ikke fordi jeg er interesseret i, folk skal have ondt af mig... Måske er det fordi det er vigtigt for mig, at folk ved, hvor dejlig han var, og at de måske husker på eller kan regne ud, at han virkelig må have været dejlig, når nu denne her søster stadig går rundt og savner ham pissemeget hver eneste dag.

Det er jo egentlig lige meget, hvorfor du har det sådan. Jeg kan ikke forestille mig, at nogen tænker, du ikke savner ham, men det er jo sådan, du føler det, men hvad du skal stille op med følelsen, ved jeg ikke rigtigt. De ville jo alligevel ikke vide det, selvom du gik på kirkegården eller gjorde noget sammen med din mor, men hvis nogen skulle spørge til det, ville jeg sige det præcis som det er, at dit behov er at have din egen stille stund til minderne. Ellers er der jo muligheden for at bruge facebook til at markere det med et lille mindeord? Det kommer lidt an på, hvordan du ellers bruger det forum.

Det er nemlig lidt irrationelt, det er også derfor jeg ikke kan lade være med at spekulere lidt i, hvorfor jeg har det sådan, tror jeg.

Jeg har selv overvejet at skrive et eller andet på facebook. Generelt er jeg ret passiv derinde og laver måske to-tre opdateringer om året, og bortset fra den dag, han døde, har jeg kun lavet et enkelt lillebror-opslag i de fem år der er gået. Det var bare et billede af ham, jeg slog op med en tekst om at jeg savnede ham, og det er vist tre år siden nu. Det blev dog hevet frem her for nylig, fordi en ny facebookven af en eller anden grund havde været min historik igennem og liket det, så andre begyndte også at like og kommentere, og det føltes faktisk vildt rart at få den opmærksomhed. Så ja, jeg tror lige, jeg overvejer at gøre et eller andet dér, nu hvor muligheden findes :)
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2520
Kontakt:

Indlægaf Annione » 5. apr 2016, 23:56

Ja, jeg kan tydeligt huske det, da Søren døde.
Din tråd gjorde mig så uendeligt trist, fordi man kunne mærke, at det her gjorde dig så ondt. Man kunne mærke din sorg helt ind i knoglerne.
Tror du, at Søren ville ønske, at du skulle huske ham, på den dag han døde? For hvis du ikke tror det, så synes jeg du skal vente til en anden dag, med at tage op til hans grav med en buket.
Der er ikke nogen rigtig, og heller ikke nogen forkert, måde at holde en dødsdag på. Om man vil sørge over døden, eller fejre livet.

Jeg har ingen særlige dødsdage jeg mindes. Min morfar døde i februar for nogle år siden, min vi var ikke tætte og manden var 101 år. Han gav op, fordi han var mæt af dage.
Den 25. februar er en særlig dag for mig - det var den dag jeg blev udstødt. Både den bedste og den værste dag i mit liv. Men i år glemte jeg den alligevel. Og det gør mig ikke så meget, det betyder jo bare, at jeg er kommet videre.
10
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2714

Indlægaf Urtekussen » 6. apr 2016, 04:08

Jeg kan ikke bidrage med så meget, ville bare ikke forlade tråden uden at give lyd.
Kan sagtens huske din tråd dengang :ae:

Jeg har heldigvis ikke prøvet at miste andre end min farmor og farfar, som var gamle, men især min farmor har været slem at miste. Det hele var så trist omkring det - hun sad bare og ventede på at dø, og fik aldrig besøg af andre end mig, Mine søstre og Mine forældre.
Hendes to døtre og deres børn/børnebørn kom så godt som aldrig.
Før boet skulle deles...
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Rakel
Kort karma: 421
Likede indlæg: 3110

Indlægaf Rakel » 6. apr 2016, 04:28

Jeg tror ikke, at du kan bruge dagen forkert. Ville Søren mene det? Jeg kan godt huske, at din bror døde, men også at han lever videre blandt andet i dig og det tætte fællesskab, som du har med din mor - jeg håber, at dagen bliver til at leve med for Jer.
3
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 354
Likede indlæg: 3520

Indlægaf Ballademager » 6. apr 2016, 04:58

Aima skrev:
Jeg vågnede faktisk midt om natten. Vildt underligt, jeg var faldet i søvn omkring midnat og ca. tre timer senere, vågnede jeg og følte mig lysvågen. Det sker ellers aldrig. Jeg endte med at stå op og varme en bolle, jeg brændte mig på ovnen og har stadig et lille ar. Resten af natten og morgenen brugte jeg på debatten og på at gå en tur, hen på formiddagen ordnede jeg vasketøj og lavede regnskab, og over middag mødtes jeg på en café for at drikke kaffe med en ven der havde fået ferie. Det var dernede, jeg fik opkaldet. Ude foran den der café, midt i gågaden, fik jeg at vide, Søren var død.

Det er så mærkeligt at tænke på, jeg har gået tur og spist morgenmad og lagt viskestykker sammen, mens min lillebror lå og var død. Obduktionen viste desuden, han døde lige omtrent på det tidspunk, jeg vågnede den nat. Det er også mærkeligt.
[/quote]

Jeg håber, du får så fin en dag som det nu er muligt. Fin på den måde, at du får gjort det, der virker bedst for dig for at komme godt igennem dagen :kys:

Til dit indlæg her vil jeg bare sige, at jeg personligt tror, at der er mere mellem himmel og jord. Altså, at man af og til påvirkes på en særlig måde, når der sker noget med en af vores kære, også selvom man på det pågældende tidspunkt endnu ikke ved det.

Min mormor oplevede det for mange år siden, da hendes lille niece døde. Det skete lige da de drak eftermiddagskaffe (altid kl 15), og min mormor fik pludselig kuldegysninger omkring det tidspunkt, hvor pigen døde.

Edit: Håber det giver mening :genert:
2
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 165
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2557

Indlægaf Mi55y » 6. apr 2016, 05:18

Sødeste Aima. Du skal bruge dagen helt, som du finder bedst og har det bedst med. Der er ingen rigtig måde at sørge og mindes på.

Som du måske husker, så mistede jeg min fætter i en ulykke senere samme år, Min moster/hans mor har fortsat ikke været på gravstedet - det er simpelthen for endegyldigt for hende. Det er der mange, der ikke kan forstå. På hans dødsdag (findedag, pga. frostvejr kunne dødsdagen ikke fastslås) sørger hun for ikke at have planer, da hun netop helst ikke vil forholde sig til andre mennesker den dag. Til gengæld fejrer familien hans fødselsdag hvert år sidst i april. Og jeg ved at hun har stor glæde af, at hans mange venner fortsat skriver hilsner til ham på hans FB-mindevæg. Hun finder glæde i, at han betød noget for andre. Jeg ved også, at hun har et tæt forhold til hans datter, som blev født et halvt år efter hans død, men samtidig også har svært ved det. For det er jo en konstant påmindelse om, at han ikke er der til at opleve hende.

Håber at du får en god dag!
4
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 167
Likede indlæg: 892

Indlægaf Æble » 6. apr 2016, 05:33

Ja, jeg kan godt huske det :( Og huske dine følelser gennem skærmen og halsen der snørrer sig sammen er tanken om hvis det var min søster.

Din sorg er din egen. Der er ingen udefra du skal lade diktere hvad der er passende at gøre. Det eneste jeg ville sige, var hvis din mor havde behov for at besøge hans grav eller lign med dig. Men hvordan du giver udtryk eller ikke giver udtryk for din sorg, det er din egen sag og du skal gøre eller ikke gøre det som DU føler for.

Jeg har en trist mærkedag snart, på en totalt anden måde. Terminsdato for min lille søn som jeg mistede i starten af andet trimester. Jeg har den omvendte sorg og bekymring hvis man kan sige det sådan: Jeg sørger over det der aldrig kommer til at blive, ikke over et savn af en jeg kendte og havde minder med og jeg får mere reaktioner på hvordan det stadig kan fylde et halvt år efter, det var jo blot et ufødt barn. Det med at andre har en holdning til ens sorg, det tror jeg bare man skal prøve at pakke væk og mærke efter hvad der føles rigtigt indeni.

Mange tanker på en rædselsfuld mindedag. Jeg håber du finder en god måde at mindes din bror på, det er jeg faktisk ikke i tvivl om at du gør.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9231

Indlægaf Fru Sunshine » 6. apr 2016, 05:47

Jeg kan ikke bidrage med noget fornuftigt. Jeg kender til tab og sorg, men jeg har ikke mistet nogen for tidligt på samme måde, som du har.

Men du skal vide, at jeg er hos dig i tankerne. Kram.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 6. apr 2016, 05:50

Jeg husker det i den grad - jeg græd "med" dig og blev så glad på dine vegne, da det endelig begyndte at lysne lidt. Jeg håber at du kommer igennem dagen på den måde som du har det bedst med :kys:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 6. apr 2016, 06:03

Jeg husker ikke ret godt men jeg husker godt din tråd om din bror. Jeg synes ikke du kan bruge dagen forkert. Du kan evt. gøre noget Søren også ville have synes var en fed måde at bruge dagen på. Måske han var vild med pandekager til aftensmad eller brunch til morgenmad osv. så måske gøre det til en tradition uden at du føler at du fejrer hans død men mere en ting han satte pris på. Ved ikke om det giver mening eller om det bare er mig der er sær :genert:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Fynbo
Kort karma: 17
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 154

Indlægaf Fynbo » 6. apr 2016, 06:36

Jeg ville have skrevet en privat besked til dig, men så så jeg denne tråd :kram:
Jeg husker tydeligt din tråd, og hvordan den ramte mig lige ind i hjertekulen, ja faktisk tænker jeg på dig hvert år både 6. april og 11. december.
Med den store kærlighed, der skinnede igennem din tråd, kan ingen vist være i tvivl om, hvor meget din lillebror betød -og stadig betyder-for dig!
Vi har alle forskellige måder at sørge på, og det ene er ikke mere rigtigt end det andet.
Jeg sender masser af kram og medfølende tanker og håber, at du og din mor kommer ok igennem dagen :kys:
4
Fynbo
Kort karma: 17
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 154

Indlægaf Fynbo » 6. apr 2016, 06:40

Også masser af kram til jer andre, der har prøvet at miste :kram:
Har selv mistet 3 af mine allernærmeste.
1
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 6. apr 2016, 06:42

Kæmpe kram til dig, Aima. Jeg kan slet ikke forestille mig hvor horribelt det må være.
Jeg er selv typen der begraver mig i arbejde på den slags dage, så jeg er distraheret og kan være tættere på at besvime end at lægge mig til at sove om aftenen - ellers falder jeg aldrig i søvn.
På onsdag i næste uge er det min morfars fødselsdag, og jeg har booket arbejdsmøder hele dagen. Han døde for et par år siden, kun 66 år gammel.

Jeg håber, du kommer okay igennem dagen - på din egen måde. :kram:
1
x

Tilbage til "Livets forhold"