Kan I huske, da min lillebror døde?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Sukisaki
Kort karma: 32
Likede indlæg: 503

Re: Kan I huske, da min lillebror døde?

Indlægaf Sukisaki » 6. apr 2016, 07:55

Ja, det kan jeg godt! Og jeg får tårer i øjnene bare ved tanken om den tråd, fordi det var så sørgeligt, men samtidig så smukt hvor højt han var elsket. Og det her lyder mærkeligt, men på en måde blev jeg faktisk lidt misundelig, fordi jeg aldrig har haft sådan et forhold til mine søskende.

Som de andre kloge mennesker skriver, synes jeg også at du skal bruge dagen på den måde der passer bedst til dig. Sorg er noget mærkeligt noget, og vi tackler det allesammen forskelligt. Som du selv er inde på, er det f.eks. forskelligt hvad dig og din mor har brug for - og begge dele er jo lige rigtigt! :ae:
1
Modesty Blame
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1056

Indlægaf Modesty Blame » 6. apr 2016, 07:57

Det minder mig om, at det så snart er fem år siden, at min ex-kæreste døde. Det gør ikke rigtigt ondt på mig mere - men der er også en betydelig forskel på en bror og en ex-kæreste.
0
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2564

Indlægaf LaScrooge » 6. apr 2016, 08:19

Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan det må være at miste en søskende eller en anden, man er så tæt på, som du var med din bror. Jeg vidste ikke hvad jeg skulle sige dengang, da jeg loggede på til din tråd og jeg ved det stadig ikke. Kun at det er smukt at elske et andet menneske og at blive elsket og at din sorg og kærlighed på en måde er et bevis på, at der findes kærlighed i verden og det gør mig glad. Du har altid virket på mig som et helt specielt menneske, Aima. God og stærk.

Aima skrev:
Jeg vågnede faktisk midt om natten. Vildt underligt, jeg var faldet i søvn omkring midnat og ca. tre timer senere, vågnede jeg og følte mig lysvågen. Det sker ellers aldrig. Jeg endte med at stå op og varme en bolle, jeg brændte mig på ovnen og har stadig et lille ar. Resten af natten og morgenen brugte jeg på debatten og på at gå en tur, hen på formiddagen ordnede jeg vasketøj og lavede regnskab, og over middag mødtes jeg på en café for at drikke kaffe med en ven der havde fået ferie. Det var dernede, jeg fik opkaldet. Ude foran den der café, midt i gågaden, fik jeg at vide, Søren var død.

Det er så mærkeligt at tænke på, jeg har gået tur og spist morgenmad og lagt viskestykker sammen, mens min lillebror lå og var død. Obduktionen viste desuden, han døde lige omtrent på det tidspunk, jeg vågnede den nat. Det er også mærkeligt.

Til det her: jeg er ikke rigtig i tvivl om, at man kan være forbundet på måder, der ikke kan forstås, med mennesker man er meget tæt på. Jeg ved ikke om det er en ændring i energien som man mærker, fordi man føler den anden så stærkt. Jeg har selv oplevet det flere gange. Noget der føles som stærke indskydelser, fornemmelser, der ud af det blå pludselig trængte sig ind på mig på en måde der ikke kunne begrundes med noget ydre. Ud fra det synes jeg ikke det er mærkeligt at du vågnede.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal runde af, så det bliver med et :kys:
4
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4568

Indlægaf Akehurst2 » 6. apr 2016, 08:40

Sidste år var jeg ved at planlægge møder på arbejdet, og på en af de dage, der stod til at være fri i kalenderen, kunne jeg alligevel ikke frigøre mig fra tanken om, at jeg da skulle noget den dag. Der var da et eller andet med den dato. Pludselig slog det mig, at det jo var den dag, min mor døde - 3 år før.

Jeg følte mig helt skyldig over, at jeg havde glemt dagen, men samtidig ved jeg også, at min mor ikke ville have syntes, at jeg nødvendigvis skulle huske lige dagen. Jeg tænker meget på hende i det daglige og savner hende, men mærkedagene er ikke så vigtige længere. Mest det første år, hvor jeg lige skulle igennem den første fødselsdag og den første jul og alle de ting, men derfra husker jeg ikke mærkedagene lige så meget.

Mange tanker og kram til dig i dag - og alle jer andre, der har mistet :ae:
2
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1529

Indlægaf Velvet-Goldmine » 6. apr 2016, 09:07

Jeg havde en pause på den gamle debat da din bror døde, men jeg kan huske da jeg kom tilbage, at det faktisk var en tråd jeg læste og det måtte altså være et stykke tid efter du skrev den.
Som en anden siger så berører det dybt på grund af den måde du skriver om ham på. Det er så 'stille' og heartbroken.

Masser at tanker til dig på denne dag, og jeg synes det er så fint at lave lidt på Facebook for ham :kram:
2
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 6. apr 2016, 10:28

Jeg kan godt huske din tråd, din sorg var så tydelig. Det er én blandt dem, der har rørt mig. Kram til dig :ae:
1
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 6. apr 2016, 10:32

Jeg kan godt huske din tråd og hvor forfærdeligt du havde det. Det genkaldte alle de følelser jeg selv år forinden havde været igennem.

Jeg mistede en af mine bedste veninder i et biluheld 24/6 2007 og selvom det er 9 år siden i år, genkalder jeg det hele som var det igår. :ked:
1
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 6. apr 2016, 12:24

Tusind tak for jeres indlæg, jeg sætter simpelthen så meget pris på dem. Det er også rart at læse andres historier. Kæmpe kram til jer.

Jeg har det helt ok i dag. Jeg er lidt langsom i optrækket og bruger længere tid på at tulle lidt rundt, end jeg gør på at arbejde, men jeg tror det var den helt rigtige beslutning, at jeg bare er mig selv i dag.

For fem år siden, sad jeg på det her tidspunkt i min mors køkken. Jeg kan huske præcis hvordan hun så ud, helt forgrædt i ansigtet og med sådan en smuk, pudderfarvet silkeskjorte på. Jeg sad faktisk og tænkte, at der ikke måtte dryppe mascara ned på den skjorte, for det ville være noget biks at få af igen. Måske var sådan noget nemmere at forholde sig til lige der, end at verden var brudt sammen.
6
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 6. apr 2016, 16:03

Aima skrev:Tusind tak for jeres indlæg, jeg sætter simpelthen så meget pris på dem. Det er også rart at læse andres historier. Kæmpe kram til jer.

Jeg har det helt ok i dag. Jeg er lidt langsom i optrækket og bruger længere tid på at tulle lidt rundt, end jeg gør på at arbejde, men jeg tror det var den helt rigtige beslutning, at jeg bare er mig selv i dag.

For fem år siden, sad jeg på det her tidspunkt i min mors køkken. Jeg kan huske præcis hvordan hun så ud, helt forgrædt i ansigtet og med sådan en smuk, pudderfarvet silkeskjorte på. Jeg sad faktisk og tænkte, at der ikke måtte dryppe mascara ned på den skjorte, for det ville være noget biks at få af igen. Måske var sådan noget nemmere at forholde sig til lige der, end at verden var brudt sammen.

Helt sikkert!
Når jeg har tænkt på min fars begravelse, har jeg altid tænkt på, hvilket tøj jeg skal have på.
Når det virkelig har knirket mellem kæresten og mig, er jeg begyndt at indrette min nye lejlighed, sådan i tankerne.

Fysiske ting er meget nemmere at forholde sig til. Følelser og stor sorg er uoverskueligt.
3
At rejse er at leve :love2:
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4568

Indlægaf Akehurst2 » 6. apr 2016, 16:35

Annione skrev:
Aima skrev:Tusind tak for jeres indlæg, jeg sætter simpelthen så meget pris på dem. Det er også rart at læse andres historier. Kæmpe kram til jer.

Helt sikkert!
Når jeg har tænkt på min fars begravelse, har jeg altid tænkt på, hvilket tøj jeg skal have på.
Når det virkelig har knirket mellem kæresten og mig, er jeg begyndt at indrette min nye lejlighed, sådan i tankerne.

Fysiske ting er meget nemmere at forholde sig til. Følelser og stor sorg er uoverskueligt.

Ja, da min mor lå for døden var det pludselig meget afgørende at jeg fik sænket et loft og udbedret noget el LIGE NU, selvom jeg stod der og græd midt i byggerodet, men jeg var så fokuseret på at ordne ting, og det måtte så være det, der kunne ordnes, når nu jeg ikke kunne ordne min mor.
3
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 322

Indlægaf Nicolait » 6. apr 2016, 16:42

Jeg har intet klogt at sige. Jeg har selv svært ved at forholde mig til døden.
Men jeg kan sende en venlig tanke.
2
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Indlægaf Lemonella » 6. apr 2016, 17:33

Jeg husker det ret tydeligt. :kram: Det gjorde mig så ondt for dig og din mor.

Jeg husker også, at jeg delte min historie om min bror der døde af en overdosis piller, som jeg stadig tror var et uheld og ikke med vilje.

Jeg håbede det jeg delte med dig kunne give dig et håb om, at man godt kunne komme videre. Fortalte dig, at smerten bliver mindre. Den vil aldrig forsvinde. Det er lidt som et ar der stadig kan give smerter længe efter såret er lægt.

Jeg husker alle dine sørgelige fortællinger og de søde og de sjove og jeg synes man, som tiden gik, kunne mærke på dig, at det blev en lille bitte smule lettere. Præcis som jeg selv havde det med min brors død.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Indlægaf Ado » 6. apr 2016, 18:05

Knus og masser af tanker til dig og din Mama. :kys: I to har noget helt specielt.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 6. apr 2016, 18:34

Jeg sidder lige og læser jeres indlæg ordentligt igennem igen, og I skal bare vide, jeg sætter uendeligt meget pris på dem. Det er lidt som om, jeg vil svare på 100 ting på én gang og så bliver det helt uoverskueligt. Jeg tror bare, jeg tager det lidt efterhånden som der lige er noget, jeg får lyst til at fortælle om.

Jeg har haft en fin dag, og jeg har simpelthen fået så mange søde hilsner. Jeg bliver helt overvældet af det, og det er virkeligt vildt hvor stor betydning en kort facebookhilsen eller SMS kan have, pludseligt. Det er dejligt.

Jeg har snakket i telefon med min mor, hun har været på arbejde og har det ok. Jeg kunne godt høre på hendes stemme, hun var påvirket af dagen, men andet havde også undret mig. Hun er sgu bare så sød, altså. Sød og mild og kærlig og følsom.

Jeg har købt jordbærkager. Det var Sørens yndlingskage og vi spiste simpelthen så mange af dem sammen. Jeg har købt to, en til os hver, og jeg ved godt det er lidt en udfordring at spise kage, når man er død, men det problem løser jeg så bare ved at spise begge to selv. Det er også tanken der tæller.
20
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3767

Indlægaf Novella » 6. apr 2016, 18:57

...:forvirret:....

Fem år?! Er der gået så lang tid? Du kan fandme tro, at jeg kan huske det, men jeg kan slet ikke begribe, at det er så lang tid siden.

Fuck. Well, det var så det intelligente, jeg havde at bidrage med, men... kram og sådan noget.
1

Tilbage til "Livets forhold"