Slettet

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Slettet

[i:3dbab9nj]Slettet[/i:3dbab9nj]
3
2%
[i:3dbab9nj]Slettet[/i:3dbab9nj]
120
98%

Afgivne stemmer: 123
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9134

Re: PIKbilleder

Indlægaf Fru Sunshine » 14. apr 2016, 04:33

Novella skrev:
Petrix skrev:
HappyPaww skrev:
Petrix skrev:Mandens seksualitet er altid blevet nedgjort af kvinder.
Tag det da som et kompliment, hvis I får tilsendt et Pikbillede. Slet det da bare, hvis ikke I gider at glo på på det.

Så man skal også tage det som en kompliment, hvis en mand overrasker en på ens søndagstur i parken med åben frakke og dilleren fremme? Det.er.det.samme.!!

Jeg vil ikke sige at det er det samme, idet du på din Søndagstur i parken givetvis vil føle dig truet.
Jeg opfordrer ikke til at sende biller af éns penis og har aldrig selv gjort det (den er sgu for lille :lol: ), men jeg ser det lidt som en storm i et glas vand at problematisere dette issue.

Det er sådan set præcis det samme. Formålet er at vise pikken, fordi HAN tænder på det. Han er ligeglad med, om hun tænder på det - og som du kan se, gør hun det ret sjældent, hvilket vist er almindeligt kendt. Det er bare blotteri, en ærgerlig, lidt småulækker og ret taberagtig tilgang.

Jeg føler mig ikke truet, bare ret frastødt på samme måde som hvis han viste billede af sine mandelpropper, nedgroede negle eller navlefnuller. Det er da absolut ikke noget jeg ønsker et billede af. Hvis mænd er så glade for at vise deres stive pikke, kan de jo vise dem til hinanden. Men det er vel sjovere at tvære dem i hovedet på kvinder, der synes at det er ulækkert, ligesom da drengene kom løbende med regnorme i 3. klasse og hældte dem ned ad ryggen på en.

Jeg vil hellere se mandelpropper end pikbilleder.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1491

Indlægaf Code71 » 14. apr 2016, 06:17

Novella skrev:Skal vi sige Åhr Herregud hver gang? Hvornår er det ikke længere at nedgøre mænds seksualitet at sige fra? Når fremmede mænd tager os på røven? Råber fisse ad os på gaden? Rager os i fissen? Slikker os i øret? Slikker os i kavalergangen? Slikker os i fissen? Tager billede op under vores kjole i byen? Hvor er grænsen?

Men Novella de highlightede er jo direkte overgreb og kan vel i bund og grund anmeldes til politiet. Så det kan vel ikke helt sammenlignes, trods alt?

De fyre der sender det lort er jo bare tragiske
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Modesty Blame
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1051

Indlægaf Modesty Blame » 14. apr 2016, 20:00

Code71 skrev:
Novella skrev:Skal vi sige Åhr Herregud hver gang? Hvornår er det ikke længere at nedgøre mænds seksualitet at sige fra? Når fremmede mænd tager os på røven? Råber fisse ad os på gaden? Rager os i fissen? Slikker os i øret? Slikker os i kavalergangen? Slikker os i fissen? Tager billede op under vores kjole i byen? Hvor er grænsen?

Men Novella de highlightede er jo direkte overgreb og kan vel i bund og grund anmeldes til politiet. Så det kan vel ikke helt sammenlignes, trods alt?

Jeps, men grænsen er jo ikke nødvendigvis mellem ulovligt og ikke ulovligt, når det handler om, at andre krænker éns blufærdighed. Når en mand tager en kvinde på røven, er det virkeligt usandsynligt, at han kan straffes for det, men du vil næppe sige til mig, at det ikke er ubehageligt eller enddog krænkende? Det vi taler om, er, at der er en kultur blandt en mængde mænd, som handler om, at de pågældende mænd er pisseligeglade med, om deres henvendelser er ønskede eller ej. Om de er krænkende eller ej. De gør det ikke for at komplimentere kvinder. De gør det af årsager, som jeg ikke vil gisne om - men det er næppe for at gøre kvinder glade. For var det det, så holdt de vel op, når reaktionen ikke svarede til det forventede.
5
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1491

Indlægaf Code71 » 14. apr 2016, 20:08

Modesty Blame skrev:
Code71 skrev:

Jeps, men grænsen er jo ikke nødvendigvis mellem ulovligt og ikke ulovligt, når det handler om, at andre krænker éns blufærdighed. Når en mand tager en kvinde på røven, er det virkeligt usandsynligt, at han kan straffes for det, men du vil næppe sige til mig, at det ikke er ubehageligt eller enddog krænkende? Det vi taler om, er, at der er en kultur blandt en mængde mænd, som handler om, at de pågældende mænd er pisseligeglade med, om deres henvendelser er ønskede eller ej. Om de er krænkende eller ej. De gør det ikke for at komplimentere kvinder. De gør det af årsager, som jeg ikke vil gisne om - men det er næppe for at gøre kvinder glade. For var det det, så holdt de vel op, når reaktionen ikke svarede til det forventede.

Jeg er helt enig med dig og intet er fjernere for mig end at forsvare de der gør det. Jeg er bare i mangel af et bedre ord fascineret. Hvad fanden får dem til det? Jeg kan seriøst ikke sætte mig ind i det overhovedet og ville gerne prøve at forstå den thrill det åbenbart giver
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3678

Indlægaf Novella » 15. apr 2016, 05:08

Jeg forstår det heller ikke. De her mænd har fanget, at kvinder godt kan lide at se på pikke. Det kan vi skam godt - absolut og sandelig og bestemt. De skal bare sidde på mænd, vi allerede kan lide. Hvorfor dét er svært at fatte konceptuelt, ved jeg ikke. Jeg tror virkelig, at det bare handler om ekshibitionisme, og dermed er handlingen rent egoistisk for mændene og rimelig fornærmende over for kvinderne. Det var derfor jeg sammenlignede det med at råbe fisse ud ad vinduet, når de kører forbi i en bil, eller gramse en random kvinde i nattelivet på intime steder. Der er vel ingen, som nogensinde har regnet med, at det gav en positiv kontakt? De har slet ikke et ønske om positiv kontakt. De vil bare udføre en krænkende handling, fordi de kan.

For en ordens skyld, Code: Not all men! :kys:
4
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 305
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2537

Indlægaf Rikke » 15. apr 2016, 05:14

Novella skrev:For en ordens skyld, Code: Not all men! :kys:

Og for en ordens skyld burde man måske huske, at det ikke er alle kvinder, der finder det afskyeligt og krænkende?
0
:whip:
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 603
Likede indlæg: 5005

Indlægaf Aima » 15. apr 2016, 10:14

Rikke skrev:

Og for en ordens skyld burde man måske huske, at det ikke er alle kvinder, der finder det afskyeligt og krænkende?

Hvorfor er det relevant at huske det, egentlig? Der er også kvinder der synes det er nice nok eller lidt sjovt at få et klap i røven af en tilfældig fyr i byen, og kvinder der opfatter det som en kompliment at få drive by-tilråb som 'gode patter!' og tilsvarende, men hvorfor bør nogen huske det? Bør udgangspunktet ikke være, at mænd, (og nåja, #notallofthem), simpelthen bare lader være med at klappe ukendte kvinder i røven, sende uopfordrede pikbilleder osv? Hvis man møder en kvinde, man har lyst til at sende pikbilleder eller klappe i røven, er det vel ikke for meget forlangt, at man lige bruger et minut på at stikke en finger i jorden og spore sig ind på, om ovenstående falder i god jord? Altså bare lige sådan af ren og skær hensynstagen til, at risikoen for, hun ikke gør, er til stede.
13
I'll stick with hell no's and headphones...
Mocca
Kort karma: 18
Likede indlæg: 374

Indlægaf Mocca » 15. apr 2016, 10:55

Rikke skrev:

Det er nok også skarpt sat op.
Jeg finder det egentlig hverken afskyeligt eller krænkende. Det er jo ret stærke følelser.
Næeh, jeg finder det ærgerligt, latterligt, og gør min indstilling til afsenderen ret ligegyldig.

Uopfordret kan jo være flere ting.
Hvis jeg nu havde en snak kørende med en mand, hvor det på en eller anden måde havde udviklet sig til dirtytalk, og hvor det efterhånden lå i luften, at der var en forventning fra begge sider om, at vi skulle mødes for at knalde, ville jeg måske kunne være lidt mere overbærende med et dickpic. Men det kunne også have den modsatte virkning, hvor det lukkede samtalen, og gjorde, at det så ikke udviklede sig til det, som det ellers ville.
Det ville virkelig være et spørgsmål om meget meget fin timing og situationsfornemmelse.

Men det er vel heller ikke det, vi taler om, når vi her snakker om uopfordrede dickpic fra fremmede?

Derfor undrer dickpics mig jo også bigtime...
For sandsynligheden for at afsenderen får noget konkret eller konstruktivt ud af det, er jo minimal.
1

Tilbage til "Forhold og sex"