Børn med en der ikke ser sine ældste børn

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3965

Re: Børn med en der ikke ser sine ældste børn

Indlægaf Angelina » 7. apr 2016, 11:24

Mani skrev:
Angelina skrev:
Badesandalen skrev:Der er jo altså også en anden side. Hvad hvis børnene har lukket fuldstændigt for kontakten og intet vil have med forældrene at gøre?

Hvis en af mine børn droppede kontakten med mig, for en eller anden årsag, så ville der ikke være grænser for de midler jeg tog i brug for genoprettelse af kontakten ... jeg ville gå til verdens ende og tilbage igen - jeg ville campere ude foran deres dør, stalke dem til jeg blev anholdt, bede, tigge, tilbyde og gøre alt hvad man kunne forestille sig, for at få dem til at tilgive hvad jeg end havde gjort for at de slog hånden af mig.

Der findes intet der kunne få mig til at opgive mine børn, heller ikke hvis de opgav mig. Det er det det betyder at være forældre, at man er der for sine børn, til den dag man dør, no matter what.

Min søster har droppet kontakten til vores far. Og det gør ham helt åndsvagt ondt - men jeg er 100% sikker på at de forslag du kommer med der bare ville gøre ondt værre.
Hun mener, at han altid blander sig i alting - vi andre ser nok kun en far der er interesseret i sit barn. Han sender hende et brev en sjældent gang i mellem for at vise hende, at han stadig er interesseret - men altså - hun er en voksen kvinde på 32 - hun skal ikke stalkes eller have ham camperende uden for hendes dør.

Jeg forstår bare slet ikke som forældre man kan lade være ... jeg forstår ikke at man ikke undskylder og så 100% blander sig udenom til sine dages ende, hvis det er det der er problemet ... tilbyder familieterapi eller hvad der nu skulle til for at jeg ikke fik overtrådt mit barn grænser igen.

Jeg tror faktisk jeg ville dø, hvis jeg ikke kunne have kontakt med mine børn, altså dø af et knust hjerte i bedste lægeromanstil.... og jeg forstår nok ikke man bare kan trække på skuldrene - og det lærer jeg nok aldrig at forstå
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 7. apr 2016, 11:28

Angelina skrev:
Mani skrev:
Angelina skrev:
Badesandalen skrev:Der er jo altså også en anden side. Hvad hvis børnene har lukket fuldstændigt for kontakten og intet vil have med forældrene at gøre?

Hvis en af mine børn droppede kontakten med mig, for en eller anden årsag, så ville der ikke være grænser for de midler jeg tog i brug for genoprettelse af kontakten ... jeg ville gå til verdens ende og tilbage igen - jeg ville campere ude foran deres dør, stalke dem til jeg blev anholdt, bede, tigge, tilbyde og gøre alt hvad man kunne forestille sig, for at få dem til at tilgive hvad jeg end havde gjort for at de slog hånden af mig.

Der findes intet der kunne få mig til at opgive mine børn, heller ikke hvis de opgav mig. Det er det det betyder at være forældre, at man er der for sine børn, til den dag man dør, no matter what.

Min søster har droppet kontakten til vores far. Og det gør ham helt åndsvagt ondt - men jeg er 100% sikker på at de forslag du kommer med der bare ville gøre ondt værre.
Hun mener, at han altid blander sig i alting - vi andre ser nok kun en far der er interesseret i sit barn. Han sender hende et brev en sjældent gang i mellem for at vise hende, at han stadig er interesseret - men altså - hun er en voksen kvinde på 32 - hun skal ikke stalkes eller have ham camperende uden for hendes dør.

Jeg forstår bare slet ikke som forældre man kan lade være ... jeg forstår ikke at man ikke undskylder og så 100% blander sig udenom til sine dages ende, hvis det er det der er problemet ... tilbyder familieterapi eller hvad der nu skulle til for at jeg ikke fik overtrådt mit barn grænser igen.

Jeg tror faktisk jeg ville dø, hvis jeg ikke kunne have kontakt med mine børn, altså dø af et knust hjerte i bedste lægeromanstil.... og jeg forstår nok ikke man bare kan trække på skuldrene - og det lærer jeg nok aldrig at forstå

Han har undskyldt, han har tilbudt familieterapi - og de har været afsted 1 gang - så ville hun ikke mere.

Han trækker ikke på skuldrene - men ser i øjnene, at så længe hun er i det forhold hun er i nu ændre det sig næppe. Og så skriver han et brev af og til - og sender jule og fødselsdagsgaver.
8
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 299
Likede indlæg: 3031

Indlægaf vibbsen » 7. apr 2016, 13:27

Nej....
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2380

Indlægaf achillaxedprune » 7. apr 2016, 13:56

Jeg ville ikke få børn med en mand, der ikke så sine børn (hvis han vel og mærke ved de eksisterer)... Jeg ville dog sagtens kunne være sammen med en mand på mine ældre dage, som ikke ser sine børn af den ene eller anden grund.

Jeg tror altid man som forældre, vil elske sit barn... Men barnet kan godt som voksent opføre sig på en måde, så man ikke vil have barnet i sit liv. Og hvis det var tilfældet, så ville manden ikke blive diskvalificeret. Men det vil først være aktuelt den dag hvor jeg er noget nær pensionistalderen, tror jeg.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3484

Indlægaf FruDulle » 7. apr 2016, 16:52

achillaxedprune skrev:Jeg ville ikke få børn med en mand, der ikke så sine børn (hvis han vel og mærke ved de eksisterer)... Jeg ville dog sagtens kunne være sammen med en mand på mine ældre dage, som ikke ser sine børn af den ene eller anden grund.

Jeg tror altid man som forældre, vil elske sit barn... Men barnet kan godt som voksent opføre sig på en måde, så man ikke vil have barnet i sit liv. Og hvis det var tilfældet, så ville manden ikke blive diskvalificeret. Men det vil først være aktuelt den dag hvor jeg er noget nær pensionistalderen, tror jeg.

Eller at forældreren har opført sig så børnene ikke ønsker vedkommende i sit liv. En sådan forældre vil formegentlig altid mene at det er børnene den er galt med.

Jeg er uanset hvad, så præget af dårlige erfaringer at jeg ikke kunne være sammen med en mand der ikke aå sine børn
1
Whatever
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2380

Indlægaf achillaxedprune » 7. apr 2016, 17:48

FruDulle skrev:
achillaxedprune skrev:Jeg ville ikke få børn med en mand, der ikke så sine børn (hvis han vel og mærke ved de eksisterer)... Jeg ville dog sagtens kunne være sammen med en mand på mine ældre dage, som ikke ser sine børn af den ene eller anden grund.

Eller at forældreren har opført sig så børnene ikke ønsker vedkommende i sit liv. En sådan forældre vil formegentlig altid mene at det er børnene den er galt med.

Jeg er uanset hvad, så præget af dårlige erfaringer at jeg ikke kunne være sammen med en mand der ikke aå sine børn

Det er selvfølgelig også at en mulighed, men så ville jeg have sværere ved at være sammen med manden - altså, hvis børnene havde fravalgt ham som forældre. Det skulle være hans valg.

Det er dog en lidt teoretisk diskussion, men hvis nu barnet var blevet narkoman og konsekvent stjal fra ham, så ville jeg ikke udelukke ham som partner fordi han ikke længere så sit barn. Eller hvis barnet havde slået et familiemedlem ihjel, havde begået pædofili eller sådan noget. Ekstremt ja, men ting som kunne gøre, at det ikke var en dealbreaker, at han ikke så sine børn.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 7. apr 2016, 18:14

FruDulle skrev:

Altså den situation der er i min familie er det et spørgsmål om syn på politik og religion primært. Det voksne barn vil ikke lade emnet ligge, men kan heller ikke accepterer ueninghed (og har i øvrigt skiftet fuldstændig holdning til begge dele).

Min far (og mor - de er skilt, men hun er bekymret for om hun bliver cuttet inden længe) undlader at bringe det op og svarer heller ikke forespurgt - men blot de handlinger han foretager når de ikke er sammen er nok til at skabe problemer. Derudover bliver der agiteret for at alene det han lever efter sine overbevisninger er nok til han blander sig og vil have barnet og dennes partner til at ændre holdning.

Altså jeg er bestemt langtfra altid enig med min far - og er faktisk ikke specielt tæt knyttet til ham. Men han blander sig altså ikke og han prøver heller ikke at ændre ens holdning.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Sukisaki
Kort karma: 32
Likede indlæg: 503

Indlægaf Sukisaki » 8. apr 2016, 07:53

Det tror jeg ikke - selvom der selvfølgelig kan være nogle grunde jeg ville synes var bedre end andre. Og hvis jeg endelig fandt grunden "god nok", ville jeg godt nok have brug for at få historien bekræftet hos flere andre, før jeg turde tro på det.

Min far så ikke min storesøster, da hun var barn. Hans version er at hendes mor ikke ville have det - og systemet var nok en del anderledes for 40 år siden, så jeg ved ikke hvilke muligheder han reelt havde.
Men da han og min mor gik fra hinanden, var han heller ikke synderligt interesseret i mig og min søster. Det var først da han fik en ny kæreste, at vi så ham igen. Og så var det faktisk mest kæresten der tog sig af os, og f.eks. tog på udflugter med os (og hendes egne børn), mens min far blev derhjemme. Hvis det ikke var for hende, tror jeg ikke at vi ville have set ham.
1

Tilbage til "Generelt"