Olie/eddike dressing HJÆLP

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Olie/eddike dressing HJÆLP

Indlægaf ShuruQ » 6. apr 2016, 08:56

Jeg skal lave dressing af hvid balsamicoeddike og olivenolie. Men nu er gode rød dyre. Har ikke nok olivenolie, og det eneste andet olie der er, er rapsolie.

Kan det bruges til nøds eller ville i droppe dressingen?
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6828

Re: Olie/eddike dressing HJÆLP

Indlægaf Wizzze » 6. apr 2016, 09:05

ShuruQ skrev:Jeg skal lave dressing af hvid balsamicoeddike og olivenolie. Men nu er gode rød dyre. Har ikke nok olivenolie, og det eneste andet olie der er, er rapsolie.

Du kan godt bruge rapsolie i dressing, men der er ikke så meget smag, så jeg ville nok hjælpe dressingen på vej med lidt honning og en smule hvidløg eller krydderi (selvfølgelig afhængig af hvad dressingen skal bruges til)
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 6. apr 2016, 09:07

Wizzze skrev:
ShuruQ skrev:Jeg skal lave dressing af hvid balsamicoeddike og olivenolie. Men nu er gode rød dyre. Har ikke nok olivenolie, og det eneste andet olie der er, er rapsolie.

Du kan godt bruge rapsolie i dressing, men der er ikke så meget smag, så jeg ville nok hjælpe dressingen på vej med lidt honning og en smule hvidløg eller krydderi (selvfølgelig afhængig af hvad dressingen skal bruges til)

Rødkålssalat :-D.

Jeg kunne presse 3 spks olivenolie frem. Tog chancen og puttede rapsolie i for resten. Plus honning og en smule limesaft :gogo:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6828

Indlægaf Wizzze » 6. apr 2016, 10:05

ShuruQ skrev:
Wizzze skrev:

Rødkålssalat :-D.

Jeg kunne presse 3 spks olivenolie frem. Tog chancen og puttede rapsolie i for resten. Plus honning og en smule limesaft :gogo:.

Ellers er appelsinsaft også godt.
0
Do as I say! :whip:
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 6. apr 2016, 22:17

Jeg bruger som oftest rapsolie til alt andet end tomatsalat. Jeg vil hellere have, at krydderurter og hvidløg fx giver smag end oliven. Pånær lige i tomatsalat som sagt. Så sagtens - til en anden gang :D
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Mad og drikke"