Jeg er tyk. Eller bare sær.

Juliet
Kort karma: 10
Likede indlæg: 199

Re: Jeg er tyk. Eller bare sær.

Indlægaf Juliet » 6. apr 2016, 13:37

MissDitte skrev:Vi ejer ikke en vægt, så måske er mit BMI over 20.

Hvis du ikke ejer en vægt og har et meget forvrænget selvbillede kan dit BMI også sagtens være lavere end de 20. Jeg synes du skal til din læge, blive kontrolvejet og få en snak med hende.
For det lyder som din spiseforstyrrelse, og selvom den ikke er fullblown anoreksi så er din selvopfattelse forstyrret, du spiser små portioner, så der er også en vis form for kontrol, og du er fokuseret på din vægt. Det kan blive noget rigtig skidt, så hellere søge hjælp nu og få sat et netværk op af folk der støtter dig.
2
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Indlægaf MissDitte » 6. apr 2016, 13:52

Jeg synes jo netop jeg er realistisk med min bud på BMI. Hvis jeg skulle tage hvad jeg føler min bmi er, så er det langt højere end de 20. Men jeg ved ca hvor jeg ligger - fordi jeg sommetider besøger folk med en vægt.

Jeg har ikke meget lyst til at involvere en læge yderligere. Igen fordi jeg ikke tror, hun vil tage mig alvorligt. Jeg har lyst til at blive forstået.
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 165
Likede indlæg: 888

Indlægaf Æble » 6. apr 2016, 13:56

Du kunne jo tage til lægen og sige at du er blevet opfordret til at besøge hende fordi andre har en mistanke om at din spiseforstyrrelse er på vej tilbage og du gerne vil have en lægelig vurdering af det.

Hvis du ikke forventer at din læge vil forsøge at hjælpe dig, så er det tid til at skifte læge.
2
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 6. apr 2016, 14:10

MissDitte skrev:Jeg synes jo netop jeg er realistisk med min bud på BMI. Hvis jeg skulle tage hvad jeg føler min bmi er, så er det langt højere end de 20. Men jeg ved ca hvor jeg ligger - fordi jeg sommetider besøger folk med en vægt.

Jeg har ikke meget lyst til at involvere en læge yderligere. Igen fordi jeg ikke tror, hun vil tage mig alvorligt. Jeg har lyst til at blive forstået.

din læge vil selvsagt måske have svært ved at se grunden til at du vil tabe dig og dermed ikke forstå dig. Måden du skriver om det hele på, kontrollen, veje dig hos andre og fokus på du er størst mm, lyder virkelig ikke rask i mit hoved. Du skulle måske lytte lidt til dem der er omkring dig som siger det er vrøvl at du skal tabe dig, medmindre du selvfølgelig med livet som indsats vil være mindst.

Du virker som om at dit fokus er på at spejle dig i andre og det skal være åbenlyst for alle at du er den mindste. Desværre, det lyder virkelig som den forkerte vej du er på vej nedad.
0
Brugeravatar
MissDitte

Indlægaf MissDitte » 6. apr 2016, 14:11

Selvfølgelig hænger tingene sammen, og det ved jeg. Jeg ved også, at nogle af mine tanker er skæve for tiden.

Jeg har lyst til at blive mødt hvor JEG er. At lægen siger - ja, det kan jeg godt se. Her har jeg løsningen så om 3 måneder er du slank igen. Jeg har lyst til, at kunne se det samme som andre siger de kan se. Det er så svært at tro når jeg ikke kan se det. Jeg har lyst til ikke pludseligt at få en knugende fornemmelse i maven og komme i tanke om, at det er fordi jeg er tyk.

Jeg er lidt træt af, folk der bare siger "nej du er da ikke blevet tyk" uden at se på mig, fordi de er bange for, at hvis de reelt synes jeg er tyk og siger det, så stopper jeg med at spise. Jeg stopper ikke med at spise. Jeg er nemlig ikke SÅ sær og jeg ved at man kun fungerer når man spiser. Jeg får aldrig nogens oprigtige mening fordi folk er så bange for at give mig ret.

Så selvfølgelig er min historik væsentlig, fordi jeg godt kan regne ud - når jeg ser på min vægt - at jeg ikke kan være så stor som jeg ser mig. Og fordelen ved at være halvgammel i stedet for ung er, at jeg trods alt primært agerer på min fornuft. Men jeg synes bare det er så trist og træls.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10176

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. apr 2016, 14:18

MissDitte skrev:Selvfølgelig hænger tingene sammen, og det ved jeg. Jeg ved også, at nogle af mine tanker er skæve for tiden.

Jeg har lyst til at blive mødt hvor JEG er. At lægen siger - ja, det kan jeg godt se. Her har jeg løsningen så om 3 måneder er du slank igen. Jeg har lyst til, at kunne se det samme som andre siger de kan se. Det er så svært at tro når jeg ikke kan se det. Jeg har lyst til ikke pludseligt at få en knugende fornemmelse i maven og komme i tanke om, at det er fordi jeg er tyk.

Jeg er lidt træt af, folk der bare siger "nej du er da ikke blevet tyk" uden at se på mig, fordi de er bange for, at hvis de reelt synes jeg er tyk og siger det, så stopper jeg med at spise. Jeg stopper ikke med at spise. Jeg er nemlig ikke SÅ sær og jeg ved at man kun fungerer når man spiser. Jeg får aldrig nogens oprigtige mening fordi folk er så bange for at give mig ret.

Så selvfølgelig er min historik væsentlig, fordi jeg godt kan regne ud - når jeg ser på min vægt - at jeg ikke kan være så stor som jeg ser mig. Og fordelen ved at være halvgammel i stedet for ung er, at jeg trods alt primært agerer på min fornuft. Men jeg synes bare det er så trist og træls.

Her synes jeg, at du fortæller dig selv, at det er et eller andet galt, som du skal have hjælp til.
Og jeg tror også, at du, ubevidst, har oprettet denne tråd for at få det samme at vide af andre.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Æble

Indlægaf Æble » 6. apr 2016, 15:12

Det du har lyst til og det su har brug for er ikke det samme. Du har lyst til at din læge kan sige hvordan du kan tabe dig. Men det du har brug for er at lægen hjælper dig med ikke at ende i en spiseforstyrrelse igen.
0
Brugeravatar
MissDitte

Indlægaf MissDitte » 7. apr 2016, 06:08

Så har jeg lyst til, at lægen igen lærer mig at se det samme som andre ser.

Jeg har lyttet til jer og jeg overvejer alvorligt, om jeg skulle få en lægetid.
7
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3925

Indlægaf Angelina » 7. apr 2016, 06:16

MissDitte skrev:Så har jeg lyst til, at lægen igen lærer mig at se det samme som andre ser.

Det skal du kære Ditte, for du er hverken tyk,buttet, rund, i god stand eller noget som helst andet der kan give anledning til at skulle tabe sig, du er en flot slank kvinde - så en tur til lægen med dig - og god bedring :kram:
1
~indsæt smart signatur her~
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Indlægaf Akehurst2 » 7. apr 2016, 06:35

MissDitte skrev:Så har jeg lyst til, at lægen igen lærer mig at se det samme som andre ser.

Det synes jeg bestemt, du skal få! Så kan lægen eller hjælp, han kan henvise dig til, lære at se dig med det rette blik :kys:
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3524

Indlægaf Lemonella » 7. apr 2016, 06:40

Du skal bestemt en tur til lægen. Du skal være hudløs ærlig over for din læge. Ikke lægge skjul på, hvordan du har det og hvordan du ser dig selv.
Så ikke vente for længe. :kram:
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
MissDitte

Indlægaf MissDitte » 7. apr 2016, 07:09

Ja Kitkat! Jeg er jo hende den lille!!
0
Brugeravatar
Æble

Indlægaf Æble » 7. apr 2016, 14:23

Åh den kender jeg også godt. Jeg gik bare for at være den lækre til at være den småtykke. Har taget mig en del år og arbejde med mig selv at indse at lækkerhed og kropsvægt ikke hænger sammen. Jeg kan godt både være lækker og småtyk samtidig.

Lissom jeg er sikker på at i før små piger nu kan være både slanke/normalvægtige og lækre på en gang :p
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"