Er du kilden - og bliver du voldelig hvis du kildes?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Re: Er du kilden - og bliver du voldelig hvis du kildes?

Indlægaf MissDitte » 8. apr 2016, 06:29

Jeg kan slet heller ikke lide det. Især under fødderne og på halsen er det så ubehageligt, at jeg på ingen måde kan styre mig. Derhjemme har ingen forstået HVOR ubehageligt jeg synes det er, men når de begynder når jeg oftest at fortælle, at jeg kommer til at sparke og jeg kan ikke lade være. Og det er i overensstemmelse med sandheden. Min ben sparker helt vildt og selvom det er et barn er jeg ikke sikker på, om jeg vil kunne styre det.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1141
Likede indlæg: 6706

Indlægaf Wizzze » 8. apr 2016, 06:38

Hvordan reagerer i på "tørkilden" altså hvor der ikke er fysisk kontakt, men man bare siger kilde kilde og gestikulerer med fingre?

Det kan føre til nogle sjove reaktioner herhjemme :devil: "du holder dig væk !!!", "Du vover på at gøre det !!" og så diverse trusler om død og ødelæggelse :-D
(ja jeg er et umodent lille barn med mellemrum :blush: )
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3506

Indlægaf Lemonella » 8. apr 2016, 07:16

Jeg er ikke specielt kilden... og dog. Der er visse steder på kroppen, hvor man bare skal strejfe min hud og det føles faktisk lidt ubehageligt. Jeg bliver ikke voldelig. Højst lidt irriteret, hvis ikke mit "stop" bliver respekteret.
Jeg er ikke kilden under fødderne eller under armene.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 16
Likede indlæg: 393

Indlægaf Orchidea » 8. apr 2016, 07:19

Ballademager skrev:Min kæreste har i øvrigt en gang læst en artikel (EN artikel!), der beskrev 1) at alle kvinder elsker at blive kildet, og 2) at det er sundt for os at blive det.

Han mener derfor, at det også gør sig gældende for mig :shock:

Den artikel har min mand åbenbart også læst. Han mente nemlig også at det var sundt for mig med en kildetur!

Nå, men det er det altså ikke. Jeg hader at blive kildet og spjætter så meget at jeg sagtens kan ramme utilsigtet. Hvis det ikke stopper, er jeg ikke for fin til at bide, vride fingre om og spytte. Jeg hader at jeg samtidig griner, for jeg synes virkelig ikke at det er sjovt. Hverken at blive kildet (bliver helt sur ved tanken), eller at blive holdt fast. Det er grænseoverskridende og skide respektløst.

Min mand har fattet beskeden, for selvom han kan finde på at true mig med en kildetur, så kan jeg ikke huske hvornår han har gjort det sidst. Det er meget lang tid siden og jeg var MEGET sur MEGET længe. Jeg tror han blev helt forskrækket.
2
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3221

Indlægaf DD_81 » 8. apr 2016, 07:52

Aima skrev:
Jeg har lige læst jeres indlæg ovre i irriterendetråden, og umiddelbart syntes jeg det var ret meget ude af proportioner, faktisk lidt upassende, at sidestille et kildeattack med et voldtægtsforsøg, som det blev gjort der. Det syntes jeg først og fremmest, fordi intentionen i de to tilfælde adskiller sig markant fra hinanden, og det er en meget, meget væsentlig faktor, når man forholder sig til dem, synes jeg. I det ene tilfælde er intentionen at voldtage, i det andet er intentionen at drille for sjov under en misforstået forudsætning om, at den der bliver kildet også synes det er sjovt. Stor forskel i min verden.

Jeg fik i øvrigt godt fat i, han (heldigvis) ikke gør det længere, men din fortælling forarger mig lidt.

Mit indlæg i "irriterende-tråden" var en respons på et andet indlæg.
Jeg skrev også en VIGTIG disclaimer ifht. at voldtægt og et kilde-angreb naturligvis ikke er det samme, overhoved ikke.
Men begge dele er i min optik et overgreb imod en andens krop, særligt når der er sagt nej, stop o.l. også selv om der er 2 forskellige hensigter.
Og min sammenligning opstod mest ifht. den vurdering at man handler i affekt og panik, - og i visse situationer, såsom voldtægt, der ville man aldrig stille offeret til ansvar for at have skadet en anden, men i situationen hvor der blev kildet, der ville man.

Og ja jeg blev enormt provokeret af det foregående indlæg, som jeg svarede på, fordi man netop, som den der bliver kildet, og ikke bryder sig om det, og har sagt stop, helt uden ansvar, helt og aldeles ufrivilligt bliver placeret i en situation, hvor man kan komme til at gøre skade på et andet menneske.

Og ja, min mand har lige hvad det angår været en kæmpe klaphat, og jeg har vitterligt klappet det i stavelser for ham - og været vred på ham, virkelig vred, og forklaret, stolpe op og stolpe ned. Om han er et særtilfælde, der bare ikke vil forstå, og ikke respekterer lige dét, det ved jeg sgu ikke. Jeg er blevet kildet af mange, som syntes det har været helt vildt morsomt, familiemedlemmer, skolekammerater, kollegaer (ungdomsjob) andre kærester. En eks jeg var med i et længere forhold, der havde vi samme diskussion/skænderi.
4
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3221

Indlægaf DD_81 » 8. apr 2016, 07:54

Wizzze skrev:Hvordan reagerer i på "tørkilden" altså hvor der ikke er fysisk kontakt, men man bare siger kilde kilde og gestikulerer med fingre?

Det kan føre til nogle sjove reaktioner herhjemme :devil: "du holder dig væk !!!", "Du vover på at gøre det !!" og så diverse trusler om død og ødelæggelse :-D

jeg bliver vred, med det samme... For det medfører et øjeblikkeligt fysisk og psykisk ubehag.
jeg bliver også vred, hvis han forsøger at lokke børnene til at kilde mig.
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3302

Indlægaf Kommodedyret » 8. apr 2016, 07:56

Wizzze skrev:Hvordan reagerer i på "tørkilden" altså hvor der ikke er fysisk kontakt, men man bare siger kilde kilde og gestikulerer med fingre?

Det er jo stadigvæk ikke sjovt.
Jeg forstår ikke at man har lyst til at gøre noget mod andre mennesker som de får det dårligt af.
6
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3302

Indlægaf Kommodedyret » 8. apr 2016, 08:00

Jeg bliver btw alvorligt sur hvis mit nej ikke respekteres. Hvis vedkommende valgte at fortsætte, velvidende at jeg havde markeret mine grænser verbalt, så kunne jeg godt finde på at forsvare mig selv fysisk.
2
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1265

Indlægaf Thestral » 8. apr 2016, 08:07

Sangius skrev:Jeg er meget, meget kilden. Men hvis folk forsøger at kilde mig, så synes jeg det gør decideret ondt. Specielt prik i siden er enormt smertefuldt, og jeg tænder fuldstændig af på folk, som gør det på mig. Føler det seriøst som et overgreb.

Min mand kunne aldrig drømme om at kilde mig, og det er sjældent jeg er ude for det med prikkeriet fra andre. Synes det er ualmindelig dårlig stil, når folk gør det, og er ikke blank for at sige fra.

Ellers er jeg bare typen der synes alt nusseri kilder, lette berøringer, løst tøj og sådan. Men det er bare kilden, ikke smerter. :)
Jeg er helt enig her og kunne faktisk ikke beskrive det bedre selv. Et prik i siden gør ubeskriveligt ondt og det pisser mig af at det bliver opfattet som at alle kvinder elsker at blive kildet.

Det er super træls at jeg er en af dem der griner af refleks når min kæreste "tørklilder" for at bruge wizzzes ord, for jeg synes egentlig ikke det er så fantastisk sjovt og tanken om at lige præcis den handling ville blive udført irl giver mig lyst til at cirkelsparke ham i fjæset :genert:
3
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1813

Indlægaf Sangius » 8. apr 2016, 15:28

Bliver utilpas og får dårlige nerver resten af dagen, hvis jeg ikke kan se hvor den pågældende person befinder sig.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1903

Indlægaf Purple Haze » 8. apr 2016, 17:04

Hvis din kæreste synes det er sjovt, så er det jo fint nok.
Kan også synes det er hyggeligt nok at blive kildet en lille smule af min kæreste, men det med kildeture finder jeg bare ikke sjovt. Sådan har vi jo forskellige grænser.

For nogen vil din "sjove" kilde kilde kilde kommentar være tilsvarende en stor rocker der står og banker hånden ned i håndfladen mens han synger 'nu får du bøllebank', og du VED at han kan finde på det. Så er det jo heller ikke OK hvis han bare synes det er sjovt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2267

Indlægaf didas » 8. apr 2016, 19:35

Men det er jo overhovedet ikke sjovt, når den anden person ikke bryder sig om det :forvirret: Ja undskyld, men jeg er altså ét stort spørgsmålstegn over, hvordan man kan more sig over det, jeg ser det ikke som andet end fuldstændig mangel på respekt overfor en anden persons grænser.
7
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3448

Indlægaf Ballademager » 8. apr 2016, 20:39

Orchidea skrev:
Ballademager skrev:Min kæreste har i øvrigt en gang læst en artikel (EN artikel!), der beskrev 1) at alle kvinder elsker at blive kildet, og 2) at det er sundt for os at blive det.

Han mener derfor, at det også gør sig gældende for mig :shock:

Den artikel har min mand åbenbart også læst. Han mente nemlig også at det var sundt for mig med en kildetur!

Meget løst datagrundlag, de henviser til der :rulle:
Senest rettet af Ballademager 8. apr 2016, 20:40, rettet i alt 1 gang.
2
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1816

Indlægaf Anilara » 8. apr 2016, 20:39

Jeg er sådan ok kilden...
Jeg advarer altid folk hvis de begynder. De får én advarsel, og så gør jeg eller hvad der står i min magt for at få dem til at stoppe. Det samme gælder visse andre ting jeg ikke vil have. Én advarsel, og så er der kontant afregning - Jeg har kun oplevet at det er effektivt,men jeg er også forholdsvis stærk.
1
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 42
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 332

Indlægaf Hurrze » 8. apr 2016, 23:17

Ja jeg er meget kilden. Hvis jeg bliver kildet meget, kan jeg godt komme til at slå med armene og sparke med benene. Er også kommet til at ramme nogle ting og min far et par gange, men kan ikke selv styre bevægelserne når jeg bliver kildet. Min far f.eks. ved også at han selv er skyld i hvis jeg rammer ham pga at han kilder mig... Er kilden de fleste steder faktisk. Kan også huske min mor havde det sjovt nogle gange med at kilde mig, mest fordi jeg ikke kunne kilde tilbage fordi hun ikke er kilden...
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"

Tilbage til "Forhold og sex"