40 års fødselsdag - hvad kan man ønske sig?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3008

Re: 40 års fødselsdag - hvad kan man ønske sig?

Indlægaf vibbsen » 8. apr 2016, 09:03

Ønsk dig en ismaskine....Eller tilskud til en sådan....Det er den perfekte 40 års gave....Siger hende der fik en da hun fyldte 40. Og hvis veninde fik en da hun 2 måneder senere fyldte 40. Lime is smager ganske enkelt forrygende til mojitos :-D :slem:
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3008

Indlægaf vibbsen » 8. apr 2016, 09:11

KitKat skrev:
vibbsen skrev:Ønsk dig en ismaskine....Eller tilskud til en sådan....Det er den perfekte 40 års gave....Siger hende der fik en da hun fyldte 40. Og hvis veninde fik en da hun 2 måneder senere fyldte 40. Lime is smager ganske enkelt forrygende til mojitos :-D :slem:

:lol: Til efteråret når vi flytter sammen, skal vi have indholdet i 14 køkkenskabe komprimeret ned i 3 køkkenskabe.

Selvom is er lækkert, tror jeg ikke "mere køkkengrej" er smart at ønske sig når man er mig :lol:

Man behøver ikke altid at tænke smart....Nogen gange må man gerne tænke med maven :-D

Ellers så er der jo altid sådan noget "Gavekort til ansigtsbehandling", "Gavekort til en god middag" "Gavekort til biografen" osv. osv. osv.....Jeg gav en veninde et gavekort til en ansigtsbehandling da hun fyldte 40. Det var sådan lidt i protest over at hendes ønskeseddel til forveksling lignede noget fra en housewarming :gisp:
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 213
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1971

Indlægaf Lurende Peber » 8. apr 2016, 09:12

Vin? Andet lækkert du egentlig ikke vil bruge prisen på men gerne vil smage/nyde.
Oplevelser (enten gavekort eller egen-arrangeret)
3
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 8. apr 2016, 09:58

Har du ikke en hobby, som du kan ønske dig udstyr til?
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4280

Indlægaf Rapfisk » 8. apr 2016, 10:03

Tørklæder? :)
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5029

Indlægaf Aima » 8. apr 2016, 10:08

Hvad med fotogrej? Jeg har en fotografven der har sådan en liste over fotogrej, han skal huske at få bestilt hjem, men som også fungerer lidt som ønskeseddel til fødselsdag og jul. Altså jeg har ikke selv forstand på det, men der er virkeligt ting i alle prisklasser. Lærreder, stativet og linser og tasker og objektiver og filtre og alt muligt.

Ellers tror jeg, jeg konsekvent ville sige til folk, at når nu de insisterer på gaver, så ønsker du dig allermest, ja faktisk kun, gavekort. Gavekort til Matas, tøjbutikker og andre specialvarerforretninger. Eller gavekort til Føtex, Kvickly mm. Før eller siden skal du jo nok løbe tør for shampoo eller vitaminpiller, og ellers kan du jo selv bruge kortene på gaver, når andre har fødselsdag.

Jeg synes i hvert fald det ville være ærgerligt at få alt muligt tilfældigt bras, du alligevel ikke rigtigt gider, så sørg for at melde klart ud at du virkelig mener det.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 8. apr 2016, 10:13

KitKat skrev:
Mani skrev:Har du ikke en hobby, som du kan ønske dig udstyr til?

Ikke i en fornuftig prisklasse, desværre.

Men kan du så ikke ønske dig gavekort til et sted der sælger de ting du ønsker dig?
2
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5029

Indlægaf Aima » 8. apr 2016, 10:22

KitKat skrev:
Aima skrev:Hvad med fotogrej? Jeg har en fotografven der har sådan en liste over fotogrej, han skal huske at få bestilt hjem, men som også fungerer lidt som ønskeseddel til fødselsdag og jul. Altså jeg har ikke selv forstand på det, men der er virkeligt ting i alle prisklasser. Lærreder, stativet og linser og tasker og objektiver og filtre og alt muligt.

Ellers tror jeg, jeg konsekvent ville sige til folk, at når nu de insisterer på gaver, så ønsker du dig allermest, ja faktisk kun, gavekort. Gavekort til Matas, tøjbutikker og andre specialvarerforretninger. Eller gavekort til Føtex, Kvickly mm. Før eller siden skal du jo nok løbe tør for shampoo eller vitaminpiller, og ellers kan du jo selv bruge kortene på gaver, når andre har fødselsdag.

Jeg synes i hvert fald det ville være ærgerligt at få alt muligt tilfældigt bras, du alligevel ikke rigtigt gider, så sørg for at melde klart ud at du virkelig mener det.

Det eneste jeg sådan rigtig mangler af fotogrej er en linse til 6000, og det vil jeg slet ikke være bekendt at ønske :)

Men du har ret, jeg risikerer nemlig alt muligt mærkeligt hvis ikke jeg svarer "rigtigt" på spørgsmålet om gaver.

Øv hvor jeg egentlig synes det er træls at skulle "opfinde" ønsker, selvom jeg godt véd folk gør det de gør i den allerbedste mening.

Hvad så med tilskud til den linse? Det synes jeg ville være helt fjong.

Og jeg forstår dig godt. Jeg er begyndt at frabede mig gaver til jul, fordi jeg simpelthen bare begyndte at synes det gav for lidt mening med et mindre bjerg af ting, jeg i virkeligheden ikke havde brug eller rigtigt gad, det blev for dumt. Men jeg måtte virkelig skære igennem, for folk er generelt meget velmenende og pligtopfyldende. En tante købte forrige år noget Georg Jensen-julepynt, og min stedfars mor havde købt nogle lysestager, fordi 'et eller andet skulle jeg da have', og det er i god mening, det ved jeg, men jeg gider virkelig ikke. Så sidste år var jeg meget straight up om, at jeg virkelig ikke ønskede mig noget, men hvis det gav dem en bedre nattesøvn, skulle de være velkomne til at give mig nogle af deres penge.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Indlægaf Akehurst2 » 8. apr 2016, 10:29

KitKat skrev:Og det er så her jeg afslører, at jeg er mere end almindeligt besværlig :genert: Ansigtsbehandling, massage og den slags bryder jeg mig på ingen måde om, og dét at spise ude er primært noget jeg har lært at "finde mig i" for at glæde kæresten...

Så gavekort på andre oplevelser, kulturelle eller gokart eller et faldskærmsudspring, eller hvad det nu kunne være. Årskort til museer eller svømmehallen eller hvor du nu kommer.

Og ellers spiselige gaver. De hober sig heldigvis ikke op. Så kaviar, trøfler, lækker chokolade, fin te (har lige købt te fra Skotland til at bruge til gave - det er noget særligt og ikke bare te - var i hvert fald selv helt fascineret over, at der faktisk gror te i Skotland) eller noget andet, man ikke lige forkæler sig selv med.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1903

Indlægaf Purple Haze » 8. apr 2016, 10:32

Hvad med bøger?

Eller abonnement på et godt blad/en god avis?

Musik?
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2555

Indlægaf LaScrooge » 8. apr 2016, 10:36

Hvor mange har du inviteret og hvad tror du de hver isære vil give gave for? Hvis du kan udregne et nogenlunde gennemsnit, kan du finde én lækker ting som du kan sige, at du ønsker dig. Så kan de alle skillinge sammen om den ene ting.

Det kan være en god lædertaske.
Et maleri, tryk eller fotografi til væggen.
Noget til et stel du samler på (selvom du siger, at I har mange køkkenting).
Et lækkert tæppe til gulvet.
En lampe.
En lænestol.
Et spejl med en smuk ramme.
Et smukt sengetæppe eller et slumretæppe i lækre farver og god kvalitet til sofaen.
HVis I kommer til at have have eller altan, kan du ønske dig bestemte stiklinger/planter til grundlægning af flerårige vækster.

Når det er runde fødselsdage synes jeg personligt at gaver, der er varige, er passende, så det er noget, man kan se på dagligt og som kan minde en om giverne. Hvis tingen er noget særligt behøver det heller ikke at være dyrt. Det gør bare, at giverne føler at de har mulighed for at give noget personligt og det er vel dét, der er problemet med både gavekort og donationer til Mødrehjælpen, sådan grundlæggende?
1
TomKah
Kort karma: 18
Likede indlæg: 330

Indlægaf TomKah » 8. apr 2016, 11:45

Jeg bliver 40 i september og bare tanken om at skulle skrive ønskeseddel giver mig lyst til at lade være med at holde fødselsdag. Så jeg er fuldkommen på dit hold, KitKat. Jeg håber hader at give og få gaver. Jeg synes gaver burde være forbeholdt børn.
1
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 8. apr 2016, 14:36

Penge til nyt kameraudstyr? Man kan tit bruge et eller andet ny - fjernbetjening, objektiv, stativ, filter eller andet, nu du fotograferer :) Eller en ny kamerataske?

Edit: kan se, du allerede ønsker dig gavekort til en fotoforretning :)
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3924

Indlægaf Angelina » 8. apr 2016, 15:09

KitKat skrev:
Aima skrev:Hvad med fotogrej? Jeg har en fotografven der har sådan en liste over fotogrej, han skal huske at få bestilt hjem, men som også fungerer lidt som ønskeseddel til fødselsdag og jul. Altså jeg har ikke selv forstand på det, men der er virkeligt ting i alle prisklasser. Lærreder, stativet og linser og tasker og objektiver og filtre og alt muligt.

Det eneste jeg sådan rigtig mangler af fotogrej er en linse til 6000, og det vil jeg slet ikke være bekendt at ønske :)

Men du har ret, jeg risikerer nemlig alt muligt mærkeligt hvis ikke jeg svarer "rigtigt" på spørgsmålet om gaver.

Øv hvor jeg egentlig synes det er træls at skulle "opfinde" ønsker, selvom jeg godt véd folk gør det de gør i den allerbedste mening.

Men altså, folk kan jo lægge sammen til sådan en stor gave - det gør vi da typisk i min familie og omgangskreds, lægger sammen til de store gaver folk ønsker sig.
0
~indsæt smart signatur her~
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 9. apr 2016, 08:45

Jeg hader også gaver, og mangler intet jeg ikke selv kan købe. Jeg holder stejlt på at hvis folk vitterligt vil give mig noget, må det være donationer til velgørende formål. Det er det eneste jeg føler jeg mangler - overskud til at give noget til andre! Jeg glæder i øvrigt altid til at høre hvad folk har fundet på - er det flygtninge på de græske øer eller regnskoven der har fået min gave? Det finder jeg ret personligt!
2

Tilbage til "Fest og bryllup"