Når man ikke reagerer, som det forventes eller er passende...

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 187
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4141

Når man ikke reagerer, som det forventes eller er passende...

Indlægaf decibell » 25. aug 2015, 09:13

Nu har vi tråde om ting, der hhv. påvirker en positivt eller negativt. Men kender I ikke det, når man kommer til at reagere stik modsat det forventelige/passende? Grine midt i det sure eller triste eller græde midt i alt det sjove. Denne tråd er til sådanne situationer.

Vi er ved at gøre i stand og havde i al malerrodet glemt, at VVS'en skulle komme for at udskifte nogle rør. Vi lå derfor og halvsov i vores senge, da han bankede på lidt over 8. Så vi havde jo ligesom ikke nået at komme i bad inden.

Da han skulle hente nogle reservedele og ville være væk en times tid, greb vi chancen til at gå i bad. Min datter gik (gudskelov! :cool:) først og blev derfor også den, der fik det kolde gys. For han havde ikke fået slået det varme vand til igen, inden han gik!!!

Der kom nogle høje hyl og grelle bandeord fra brusebadet, hvorefter hun stod skidesur i døren til soveværelset kun iført et håndklæde og MEGET kold.

Og så er vi ved det. Skal man grine eller græde/blive sur? Nu var hun som sagt lige umiddelbart sur over det, men da jeg på upassende vis kom til at grine, smittede det heldigvis, så vi endte at skrupgrine af det hele - og jeg venter med badet, til han er færdig. :fløjt:
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9223

Re: Når man ikke reagerer, som det forventes eller er passende...

Indlægaf Fru Sunshine » 25. aug 2015, 10:15

Da bedemanden sad og viste os billeder af de fine kistebetræk med blonder og dimser, som han mente ville være passende til min fars kiste, kom vi flere gange til at grine ved tanken om, hvad han selv ville have sagt til at skulle ligge i sådan noget.

Jeg tror nok, at bedemanden fandt os ret underlige.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2270

Indlægaf didas » 25. aug 2015, 10:20

Fru Sunshine skrev:Da bedemanden sad og viste os billeder af de fine kistebetræk med blonder og dimser, som han mente ville være passende til min fars kiste, kom vi flere gange til at grine ved tanken om, hvad han selv ville have sagt til at skulle ligge i sådan noget.

Jeg tror nok, at bedemanden fandt os ret underlige.

Da vi havde møde med bedemanden om min mors begravelse (vitterligt kun et par timer efter hun var død, mødet blev holdt på hospice), kom vi til at tale om, hvorvidt man selv måtte transpore kisten med den afdøde i og hvordan man i så fald fik plads til den. Og her var det så bemærkningen faldt om, at en varevogn fra Lej et lig nok ville være en upassende løsning. Tror måske også bedemanden lige der, syntes vi var lidt mærkelige, at vi sad og grinte højlydt af det, men det var totalt i min mors ånd :-D
6
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9223

Indlægaf Fru Sunshine » 25. aug 2015, 11:00

Jeg har også præsteret at sidde med tårerne strømmende ned ad kinderne af indestængt latter ved en baptistgudstjeneste, hvor mit kor skulle synge.

Det var slemt under talerne, hvor der konstant blev sagt Jøøøsus, men helt galt gik det under lovsangen, da de pludselig allesammen sad med armene i vejret og gjorde håndbevægelser som om de skruede pærer i.

Det var faktisk ret pinligt, for jeg plejer at være en haj til at holde masken.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 25. aug 2015, 11:16

Da min mor fortalte at hun havde kræft og forventede at jeg blev ked af det, istedet blev jeg meget praktisk og spurgte ind til behandling og overlevelseschancer i stedet. Det tog fusen på hende fordi min søster havde lagt sig ned på gulvet og græd som pisket da hun fik det at vide.
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

Tilbage til "Generelt"