Jeg overvejer at købe.. Skal/skal ikke

Lulu
Kort karma: 70
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 796

Re: Jeg overvejer at købe.. Skal/skal ikke

Indlægaf Lulu » 12. maj 2016, 15:38

Mittemis skrev:En ekstra tripp trapp stol til nr 2? Sønnen på 2 sidder jo stadig på sin, men enten skal vi købe en ekstra tripp trapp eller en billig "juniorstol" fra fx ikea til ham på 2 og lade tripp trapp'en gå i arv.

For/imod?

Vi køber en juniorstol når baby melder sin ankomst. Bores søn vil være 2,7 år på det tidspunkt.
0
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 23
Likede indlæg: 96

Indlægaf Mittemis » 13. maj 2016, 07:13

Tak for svar.. Måske kigger vi efter en billig brugt tripp trapp, eller også bliver det en billig junior. Måske kan man ønske sig det i barnedåbsgave :)
0
Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 96
Likede indlæg: 1255

Indlægaf Ficus » 20. jan 2017, 12:56

Hiver lige denne fremragende tråd op igen :P

Vi kan købe en billig(ere) Evomove Nomi stol, gennem noget dims på min kærestes arbejde. Jeg havde egentlig forestillet mig at jeg skulle have en Tripp Trapp - klasikkeren - og ikke den anden, som i mine øjne er meget lidt pæn og liiidt for fancy :genert:

Tripp Trapp kender man(jeg), men er der nogen der har den anden, som kan sige lidt om den? Den har fx slået TT i Tænk test.
0
JoyNips
Kort karma: 374
Likede indlæg: 5247

Indlægaf JoyNips » 20. jan 2017, 13:08

Ficus skrev:Hiver lige denne fremragende tråd op igen :P

Vi kan købe en billig(ere) Evomove Nomi stol, gennem noget dims på min kærestes arbejde. Jeg havde egentlig forestillet mig at jeg skulle have en Tripp Trapp - klasikkeren - og ikke den anden, som i mine øjne er meget lidt pæn og liiidt for fancy :genert:

Tripp Trapp kender man(jeg), men er der nogen der har den anden, som kan sige lidt om den? Den har fx slået TT i Tænk test.

Jeg vil helst have en nomi. Den får virkelig gode anmeldelser og hvis man kigger i grupper på fb, fx "børneværelset", så er folk helt vilde med den. Og så synes jeg det er fedt, at den ikke kan vælte bagover.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 701
Likede indlæg: 5771

Indlægaf Rapfisk » 20. jan 2017, 13:46

Mittemis skrev:En ekstra tripp trapp stol til nr 2? Sønnen på 2 sidder jo stadig på sin, men enten skal vi købe en ekstra tripp trapp eller en billig "juniorstol" fra fx ikea til ham på 2 og lade tripp trapp'en gå i arv.

For/imod?

Det er ikke fordi, barnet skal bestemme, men jeg ville også overveje, om det kunne give anledning til konflikter i forhold til det ældste barn (eller mellem børnene), at hans stol blev givet til "det nye barn". Børn er jo forskellige, men mange i den alder er meget bevidste om ejerskabet til bestemte ting, og det kan være rigtig svært for dem, hvis de skal afgive ting, der er deres, til andre.
0
TomKah
Kort karma: 32
Likede indlæg: 533

Indlægaf TomKah » 20. jan 2017, 19:57

Ficus skrev:Hiver lige denne fremragende tråd op igen :P

Altså det er jo smag og behag, så jeg ville vælge ud fra hvad jeg synes var pænt.jeg synes den stol du nævner er noget af det grimmeste jeg længe har set, men smag er jo forskellig.
Hvis jeg skulle gøre det forfra i dag ville jeg købe en billig højstol fra IKEA eller lign til det første 1 år og derfra en alm juniorstol som jeg synes var pæn. Vi har tripp trapp men jeg synes de er ret store og klodsede.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 279
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 4903

Indlægaf HappyPaww » 20. jan 2017, 20:24

Vi har en BRIO Sit - den er ok pæn synes jeg og ikkeså klodset som Trip Trap selvom den bygger på de samme principper :)
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 299
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 3615

Indlægaf Studsgaard » 20. jan 2017, 20:34

Rapfisk skrev:

For/imod?

Det er ikke fordi, barnet skal bestemme, men jeg ville også overveje, om det kunne give anledning til konflikter i forhold til det ældste barn (eller mellem børnene), at hans stol blev givet til "det nye barn". Børn er jo forskellige, men mange i den alder er meget bevidste om ejerskabet til bestemte ting, og det kan være rigtig svært for dem, hvis de skal afgive ting, der er deres, til andre.

Vi her tre børn og endte med tre trip trap.
Drengene er der kun 1,5 år imellem så det var ret naturligt at de havde en hver. Men på grund af de er så fleksible så sad de stadig på deres da efternøler lillesøster kom fem år senere. Det er først ved 10-11 års alderen de er flyttet over på almindelige stole.
0
Kanga
Kort karma: 17
Likede indlæg: 61

Indlægaf Kanga » 17. feb 2017, 20:15

Juniorseng: vi sprang den over og gik direkte til 200 cm, uden sengehest. Det var da han var tre år, og der har bare kørt fra dag 1.

BabyJogger City Elite: det bedste køb ever! Havde en Emmaljunga klapvogn, som bare var dårlig. Klodset og tung. Solgte den og købte BabyJogger'en i stedet. Det er klart det bedste køb, vi har gjort.

Kanga
0

Tilbage til "Børn"