Kalorietælning - hvordan kommer man i gang?

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4276

Re: Kalorietælning - hvordan kommer man i gang?

Indlægaf Rapfisk » 8. apr 2016, 15:33

Smiling_Goat skrev:
Akehurst2 skrev:Egentlig gider jeg heller ikke rigtig tælle kalorier. Siden jeg begyndte at træne og spise sundere og mindre har mit mantra efterhånden udviklet sig til, at hvis jeg skal veje normalt, så skal jeg spise normalt - og i min verden er det ikke noget med særlige diæter, nøje afmålte og afvejede portioner og den slags. Og jeg har jo også tabt over 10 kg. og er blevet normalvægtig med den filosofi, så det klapper jeg da også mig selv på skulderen over.

Men det er jo en proces at finde ud af passende mængder og sikre sig at man får det rette, også i forhold til at træne, så lidt tælning i en periode er vel ikke helt galt. I forvejen vejer jeg altid min morgenmad alligevel, fordi jeg er vildt dårlig til at bedømme mængden af havregryn, og det synes jeg ikke er problematisk.

Hvad gør I andre med måltider, der spises ude? Jeg nægter altså at medbringe en vægt og veje af i kantinen på arbejde :-D

Jeg ville helt have droppet kantinen. Det er vel typisk ret fedende, varm mad alligevel? Med mindre du selvfølgelig spiser salat. Jeg plejede at anslå 25 kcal. Pr. 100 gram blandet salat. Jeg vejede i øvrigt aldrig mine salater, og brugte bare den vurdering hver gang. Med mindre jeg selvfølgelig brugte avokado.

Nøglen til (frokost)buffet er at gå den forkerte vej. Jeg oplevede at tage en masse på, da jeg begyndte på en arbejdsplads med kantine, så jeg begyndte at starte med at fylde salat på tallerkenen. Den tomme tallerken indbyder til, at man tager lidt mere, og øjne og mave er også sultne, så det giver god mening. Derefter er der måske ikke helt så megen plads til de kalorietunge varme retter på buffeten.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:

Tilbage til "Fit og/eller lækker"