HURTIG HJÆLP SØGES! Ismakine!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3952

HURTIG HJÆLP SØGES! Ismakine!

Indlægaf Angelina » 8. apr 2016, 12:36

Sådan en ønsker min mand sig, han har fødselsdag lige om snart, jeg skal snart ud af dørren - og må købe sådan en til ham... meeen, de fås jo i et hav af priser - hvad er godt, og hvad er skidt? Desto billigere desto bedre eftersom vi også lige har en konfirmation OG en rund fødselsdag i denne måned... :D
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3339

Re: HURTIG HJÆLP SØGES! Ismakine!

Indlægaf Hunkat » 8. apr 2016, 12:38

Den største forskel er så vidt jeg ved om den har indbygget fryseelement, altså om det bliver til is i maskinen eller i fryseren. Dem med indbygget koster mere men skulle give 'pænere' resultat.
2
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
godtnavn
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1231

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2016, 12:41

Jeg ville også sige at du bør vælge en med kompressor, altså uden et fryseelement. De virker bedre og man skal ikke forberede sig flere dage før når man vil lave is :)
2
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2146

Indlægaf sigge » 8. apr 2016, 12:55

Vælg helt klart en med kompressor, så man kan lave flere portioner is i streg uden at skulle vente 24 timer, mens skål/køleelement ligger i fryseren. Og gå gerne efter en med noget kapacitet. Jeg har selv en billig model med kompressor, og den kan kun lave omkring 0,8 l ad gangen, og det synes jeg ofte er for lidt. Jeg bruger ofte Ben & Jerry's opskrifter, og der skal jeg fryse en portion ad 2 omgange i min ismaskine, fordi den ikke kan tage det hele på en gang.
1
Vendela
Kort karma: 4
Likede indlæg: 34

Indlægaf Vendela » 8. apr 2016, 13:59

Hvis det skal være en uden kompressor, kan jeg anbefale denne:
http://www.philips.dk/c-p/HR2304_70/ismaskine

Der er det kun et fryseelement, der skal i fryseren i stedet for hele skålen. Derudover kan man købe flere fryseelementer separat, hvis man vil kunne lave flere portioner i træk.

Jeg har haft maskinen fra Philips i ca. 2 år og jeg har 2 fryseelementer dertil. Den dækker fint mit behov og så larmer den ikke så meget.
På sigt (når jeg kommer til at bo et sted med en dør ud til køkkenet) drømmer jeg om en fuldautomatisk med kompressor.

Min svigerinde fik af hendes mand (efter vist nok grundig research) en fuldautomatisk ismaskine fra Wilfa, som hun vist er meget glad for. Hendes svigerforældre har haft en magen til igennem et par år og de er i hvert fald også rigtig glade for den :)
1
Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 9
Likede indlæg: 157

Indlægaf Frøken Himmelblå » 8. apr 2016, 14:41

Wilfa maskinen er virkelig god. Der er fornyligt kommet en ny og en anelse større model på markedet, så deres første maskine er faldet væsentligt i pris. Den første model har en kapacitet på 1,5 l, hvor den nye er med 2l. Det gør en forskel men er nok ikke de ekstra penge værd. Til gengæld er det klart pengene værd, at investere i en maskine med kompressor.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 8. apr 2016, 14:46

Tak for alle tips- ismaskine (med kompressor) indkøbt :D
1
Brugeravatar
Daflo
Kort karma: 31
Likede indlæg: 346

Indlægaf Daflo » 8. apr 2016, 15:32

sigge skrev:Vælg helt klart en med kompressor, så man kan lave flere portioner is i streg uden at skulle vente 24 timer, mens skål/køleelement ligger i fryseren. Og gå gerne efter en med noget kapacitet. Jeg har selv en billig model med kompressor, og den kan kun lave omkring 0,8 l ad gangen, og det synes jeg ofte er for lidt. Jeg bruger ofte Ben & Jerry's opskrifter, og der skal jeg fryse en portion ad 2 omgange i min ismaskine, fordi den ikke kan tage det hele på en gang.

Hvor finder du opskrifterne, og smager det som den B&J man køber? :)
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2146

Indlægaf sigge » 9. apr 2016, 14:12

Daflo skrev:
sigge skrev:Vælg helt klart en med kompressor, så man kan lave flere portioner is i streg uden at skulle vente 24 timer, mens skål/køleelement ligger i fryseren. Og gå gerne efter en med noget kapacitet. Jeg har selv en billig model med kompressor, og den kan kun lave omkring 0,8 l ad gangen, og det synes jeg ofte er for lidt. Jeg bruger ofte Ben & Jerry's opskrifter, og der skal jeg fryse en portion ad 2 omgange i min ismaskine, fordi den ikke kan tage det hele på en gang.

Hvor finder du opskrifterne, og smager det som den B&J man køber? :)

Jeg har købt deres opskriftbog, den fås bl.a. på Saxo https://www.saxo.com/dk/ben-and-jerrys-homemade-ice-cream-and-dessert-book_ben-r-cohen_paperback_9780894803123

Altså jeg synes faktisk, det jeg selv laver, smager bedre end det, man kan købe. Men jeg er heller ikke altid så vild med de meget store stykket chokolade mm., der er i den købte, så jeg laver egentlig mest de mere "rene" istyper efter opskriftbogen. Der er bl.a. en jordbæris, som alle, der har smagt den, er helt vilde med. Og så har jeg også lavet vanille-, chokolade- og bananis efter Ben & Jerry's opskrifter. Den er jo selvfølgelig på engelsk og med amerikanske mål, men hvis man køber sig et "cup"-målebæger, går det faktisk ret nemt.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2389

Indlægaf Juki » 9. apr 2016, 14:17

Angelina skrev:Tak for alle tips- ismaskine (med kompressor) indkøbt :D

Hvilken en endte du med at købe? :D
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 9. apr 2016, 14:39

Juki skrev:

Denne: https://www.power.dk/kokkenmadlavning/k ... /?q=ismask

(så jeg regner med jeg skal have hjemmelavet is på mandag...tirsdag ...onsdag ... og hver dag i resten af mit liv :ivrig: )
3
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6814

Indlægaf Wizzze » 9. apr 2016, 14:51

Angelina skrev:
Juki skrev:

Denne: https://www.power.dk/kokkenmadlavning/k ... /?q=ismask

(så jeg regner med jeg skal have hjemmelavet is på mandag...tirsdag ...onsdag ... og hver dag i resten af mit liv :ivrig: )

Hvor var det nu der var tilbud på æg :gruble:
:-D
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Mad og drikke"