Jeg tror, min dreng bliver mobbet...

Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 561

Re: Jeg tror, min dreng bliver mobbet...

Indlægaf Dr_bp » 9. apr 2016, 19:07

Tanten skrev:Ha, ha - jeg tænkte seriøst, du måtte have tastet forkert; han tog simpelthen biller i munden og spyttede på din søn :puke: :ticks: :stoned:

Anyways, så er min bekymring bare, at det kan være svært for de voksne at se, hvem der er årsagen til striden, hvis din søn slår fra sig, og den anden dreng så hyler op. Det ville være utrolig synd for ham, hvis han får skylden for noget, de andre har anstiftet.

Ja, det kan jeg også godt se. Det ville være synd for ham. Det er sådan set også et non-issue, for han slår ikke. Når han bliver VIRKELIG irriteret på sin lillesøster, kan han højest svinge sig op til at give hende et hårdt kram. Så vildt går det altså for sig :lol:
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10157

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. apr 2016, 19:08

Dr_bp skrev:Nej, men det tror jeg ikke de er. M er meget populær i BH og de fleste drenge vil lege med ham, mens pigerne vil være kærester med ham.
Du har en god pointe i at vi skal forsøge at afdække hvilket behov M lige nu dækker. Det kunne jo være at vi kan finde en anden måde at få det dækket :)

Hm, det virker da så lidt, som om de i BH mener, at problemet skal løses af jer og dem, uden at forældrene til de børn, der faktisk er årsagen, involveres. Det ville jeg spørge ind til, hvis jeg var jer.
Et barn, der slår og holder andre udenfor, skal ikke have særregler, fordi pædagogerne kan se, at han/hun er populær.
0
Je suis un tableau noir.
Dr_bp

Indlægaf Dr_bp » 9. apr 2016, 19:10

DetSorteCirkus skrev:
Dr_bp skrev:Nej, men det tror jeg ikke de er. M er meget populær i BH og de fleste drenge vil lege med ham, mens pigerne vil være kærester med ham.
Du har en god pointe i at vi skal forsøge at afdække hvilket behov M lige nu dækker. Det kunne jo være at vi kan finde en anden måde at få det dækket :)

Hm, det virker da så lidt, som om de i BH mener, at problemet skal løses af jer og dem, uden at forældrene til de børn, der faktisk er årsagen, involveres. Det ville jeg spørge ind til, hvis jeg var jer.
Et barn, der slår og holder andre udenfor, skal ikke have særregler, fordi pædagogerne kan se, at han/hun er populær.

Jeg tror lige, jeg ser tiden lidt an. Hvis det fortsætter, må vi bede om et ordentligt møde med pædagogerne. Indtil nu har vi jo bare taget en snak med dem ved aflevering / afhentning.
0
Kanga
Kort karma: 4
Likede indlæg: 9

Indlægaf Kanga » 13. apr 2016, 11:20

Hm, min dreng går også i bh, han er 3½ år. Lyder lidt ala din dreng.
Der skal ikke meget til, før han føler sig uretfærdigt behandlet... Eller han har i hvert fald et stort retfærdighedsgen. Han bliver virkelig ked af det, hvis han bliver drillet eller uretfærdigt behandlet.

Nu havde vi lige præcis en episode i går, som jeg overværede, da den skete, da jeg var der for at hente ham. Nogle børn var i puderummet. En dreng, som der tit er konflikter med, hopper ned på K's ben, som ligger under en sækkestol. K siger til mig 'Mor, A driller'. Jeg svarede at K skulle sige, at A skulle lade være. Det gjorde K, hvorefter A på provokerende måde satte sit ansigt helt op til K's ansigt og fnøs. Jeg sagde eller gjorde intet, men observerede bare. A kiggede så over på mig og trak sig til sidst. Men hvad var der sket, hvis jeg ikke var der? Der var ikke en pædagog i nærheden.

Jeg ved ikke om det er normalt, jeg synes bare jeg kan fornemme, at for mange af drengene i BH er det at slå, en helt ok løsning på en konflikt. Jeg vil ikke have, at mit barn slår! Det snakker vi tit om, og jeg bliver ved med at sige, at han skal finde en voksen. Jeg er da slet ikke i tvivl om, at han også slår en gang i mellem. Men det skal ikke være det, der er den primære løsning. Jeg vil simpelthen ikke have det.

Vi har også haft 3 episoder i BH, hvor vores dreng er blevet bidt af en anden dreng. Da det var sket 3. gang henvendte jeg mig til lederen, og vi holdt et møde. Hvis sådan noget kan ske 3 gange lige i rap, så må der fokus på. Det kom der, de to er nu i hver sin gruppe, og det har lagt en dæmper på konflikterne.

Kanga
0
ajnaM
Kort karma: 54
Likede indlæg: 738

Indlægaf ajnaM » 13. apr 2016, 12:23

Pædagogerne hverken kan eller skal være der hele tiden, og jeg synes heller ikke, det lyder så voldsomt, at de skal mandsopdække nogen af drengene - men de skal jo tage det alvorligt.

Jeg tænker, det er rigtig fint at tage en snak om, hvordan man er gode venner - og så skal de være der, når der kommer et barn og hiver fat i dem og beder om hjælp til en konflikt, de kender til. Altså, allerhelst skal de jo komme, hver gang et barn beder om hjælp til en konflikt, men sådan er normeringerne bare ikke altid... men hvis der er en kendt problematisk relation, og et af de børn kommer og beder om hjælp, så skal de denondelyneme hjælpe.
2
ajnaM
Kort karma: 54
Likede indlæg: 738

Indlægaf ajnaM » 13. apr 2016, 12:25

I øvrigt tænker jeg, du skal passe på med at køre det op til at være noget, det ikke er. Mobning er i mine øjne noget helt andet - blandt andet fordi det er bevidst og systematisk.

Det her er, som jeg ser det, en lille gruppe børnehavedrenge, der er i gang med at lære sociale relationer. Det skal de have hjælp til, og de er ind imellem enormt stride ved hinanden, men jeg tror mere, det bunder i en nysgerrighed og en afprøven af grænser, end det bunder i et ønske om at gøre nogen ondt.

Og jeg tror heller ikke, din dreng tager skade på samme måde, som man normalt tænker det med mobning. De er ret hårdføre i den alder, og den slags 'sociale magtkampe' udspiller sig på kryds og tværs af børnene, uden at de tager sig af det på samme måde som voksne ville have gjort.
4
Dr_bp

Indlægaf Dr_bp » 15. apr 2016, 19:34

Tak for svarene, Kanga og ajnaM. Vi har haft en god uge uden drillerier. I mandags tog pædagogen en snak med Ds forældre, og det har åbenbart hjulpet.
Jeg tror altså også bare jeg var lidt følsom i sidste weekend.
1
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 16. apr 2016, 13:26

vi har også haft ballade,og det var også svært at få det taget alvorligt,vi mødte en morgen hvor den her møgunge gav de andre børn ordre om de ikke måtte tale til min dreng og der var det nok,vi har siden været til møder med lederen,som var meget venlig men i sidste ende har de aldrig gjort en skid.

vi har lagt stor vægt på at fortælle der er forskel på venner og bekendte og opfører man sig så dårligt det meste af tiden så er man ikke en ven,her kom moren også og ville lave legeaftaler men jeg sagde nej for jeg vil ikke opmuntre til at de omgås ,det er fint at lege med dem i børnehaven når de er søde men ellers skal man bare gå og finde nogen af de andre søde børn der heldigvis er så mange af i børnehaven.

her ville hans far også sige at han gerne måtte slå,men det eneste de får ud af det er jo at man risikerer man redder sin unge de skideballer den anden havde fortjent så det har jeg holdt på ikke var en mulighed.

og så har jeg ikke selv følt mig forpligtet til at foregive noget,jeg opfører mig ordentligt og ikke mere.nu er jeg sådan en der taler med mange af børnene,fjoller og bruger en del tid når jeg henter og bringer,men det er ikke mig der går der og den lille pisseunge ham gider jeg ikke.jeg siger hej hvis han siger noget og jeg svarer hvis han spørger,derudover eksisterer han ikke og jeg lader helt bevidst som om jeg ikke ser ham.
0

Tilbage til "Børn"