Din sidste vilje - har du taget stilling til det.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 149
Geografisk sted: Randers SØ
Likede indlæg: 2173

Re: Din sidste vilje - har du taget stilling til det.

Indlægaf Tanten » 30. apr 2016, 21:40

Jeg er ikke kristen, men jeg har valgt at forblive i Folkekirken, bl.a. af hensyn til mine sønner, da det er en utrolig hjælp at have præsten, der klarer rigtig meget af det rituelle og praktiske omkring bisættelsen, som man kan have svært ved at overskue og planlægge selv i den akutte sorgfase. Og så har jeg altid holdt af kirkens rum og de smukke salmer og elsker selv at synge.
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 260
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2791

Re: Din sidste vilje - har du taget stilling til det.

Indlægaf didas » 30. apr 2016, 22:35

De eneste ting, jeg har taget stilling til er, at jeg gerne vil have en kirkelig begravelse, jeg vil absolut ikke brændes så der er nogen, der kommer til at hænge på et gravsted :-D

Og så vil jeg gerne have, at der bliver sunget Hjerte, løft din glædes vinger, som betyder meget for mig. Min mor havde det indgraveret på et hjertevedhæng, hun fik at mig og min søster og aldrig tog af, hun havde den stadig på, da hun blev begravet, det står på hendes gravsten og jeg har det tatoveret på min skulder til minde om hende.

Udover det, er der frit slag. Jeg har ingen partner eller børn, og hvis der heller ikke kommer det, vil det sandsynligvis være min søster, der står som eneansvarlig. Jeg håber, når den tid kommer at jeg har penge nok på kontoen til ikke at være en økonomisk byrde.

Jeg blev virkelig overrasket over, hvor dyr en begravelse egentlig er, især ved kistebegravelse som i min mors tilfælde. Vi var oppe at runde omkring 50.000kr inkl. alt.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:

Tilbage til "Livets forhold"