Bake-off fra tanken - bedre og billigere end bager'mesterens'..?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Hønsekræmmeren
Kort karma: 13
Geografisk sted: 4711, Tørre-Røvelse Overdrev
Likede indlæg: 275

Bake-off fra tanken - bedre og billigere end bager'mesterens'..?

Indlægaf Hønsekræmmeren » 9. apr 2016, 06:44

Hvad er det lige med det dér bake-off man kan købe på udvalgte tankstationer, 7-Eleven og nogle af supermarkederne..

Hvorfor er det at jeg kan købe de lækreste, varme valnød/durum stykker henne på Shell-tanken, eller lækre, lune gærduftende baguetter i Aldi.. - for tæt på det halve af hvad 'Bagermester Bolle' skal have for nogle lignende - men timegamle, vindtørre, smagsløse brødstykker?

Et lunt 'hjemmebagt' rugbrød fra Netto koster vist 10-15 kroner, et tilsvarende skal 'Bolle' have 39 kroner for..

Jeg er ellers rigtig god til at støtte 'mine' små butikker i nærområdet - men jeg gider bare ikke støtte den lokale bager længere, der er jo INTET bedre ved bagerens brød - han benytter da færdigblandinger ligesom de andre - brødet er i bedste fald af samme- men som regel ringere kvalitet - bare meget dyrere. :gruble: :gruble:

Hvad med jer - (udover måske at bage selv, selvfølgelig) - køber I jeres brød/morgenbrød/wienerbasser hos den 'faglærte' - eller foretrækker I det lune, nylavede bake-off fra ovnen - dén ved siden af hylderne med tændrør, tyggegummi og hygiejnebind.. :D

ER den faglærte bager en uddøende race? - ER der overhovedet grundlag for de små bagerbutikker længere?

:)
1
'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 165
Likede indlæg: 882

Re: Bake-off fra tanken - bedre og billigere end bager'mesterens'..?

Indlægaf Æble » 9. apr 2016, 06:50

7 elevens croissanter har jeg ikke smagt bedre.

Generelt synes jeg det er vildt så ringe niveau bagerbrød er på. Det er pærelet selv at bage noget der smager bedre, hvor mange andr e håndværk kan man sige det om?

Lagkagehuset er jeg pjattet med og Grannys House, men det er virkelig også dyrt og ligger ikke i mit nærområde.

Hvis vi køber morgenbrød er det ikke hos den lokale bager, men hos netto eller 7 eleven pga kvalitet. Hvis lagkagehuset lå om hjørnet ville jeg bruge den.
1
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 9. apr 2016, 07:19

Jeg er så skuffet over bagere og konditorer. Gider ca kun Lagkagehuset og La Glace hvis det skal være lidt ekstra, ellers er bake off langt bedre.
3
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1328

Indlægaf Sophies-mor » 9. apr 2016, 07:24

Sjovt
Jeg gider ikke Bake off da mine erfaringer er (pånær fra lagkagehuset ) at det er væsentligt ringere end bagerens!
??

:gruble:
Aldrig har jeg fået så tørt brød , kedeligt og smagløst , som når jeg har købt bake-off.
2
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 29
Likede indlæg: 461

Indlægaf Tobywan » 9. apr 2016, 07:42

Der er ret stor forskel på bagere og heldigvis er der gode rigtige bagere tilbage.

Standardudvalget hos "Guldbageren" og tilsvarende er tæt på at være samme kvalitet som bakeoff (som der selvfølgelig også er stor forskel på). Den slags bagere skal passe på, for når produktet kun er marginalt bedre end hvad Netto og Aldi kan præstere, og til den dobbelte pris, så vælger man jo typisk det andet.

Personligt køber jeg kun bakeoff fra supermarkederne hvis jeg ved man skal spise det med det samme. Det er "ok", men så heller ikke mere. Det bliver hurtigt tørt, og ofte hvis man køber noget sidst på dagen er det allerede blevet kedeligt. Det giver fornemmelsen af frisk brød, uden egentlig at være det.

Jeg hører så også til dem der synes Lagkagehuset er krafrigt overvurderet. Der er godt brandet, men kvaliteten er altså kun lige et hak over Guldbageren....

Nu er jeg så heldig at bo i Aarhus, så kører altid til Langenæsbageren, når vi vil have gode brød og kager.
8
Lykke

Indlægaf Lykke » 9. apr 2016, 08:08

Altså Lagkagehuset er jo ikke sådan gourmet ud over alle grænser for mig. Synes der mangler fokus på sæson og økologi for at det kan komme derop.
Husker engang jeg købte en fastelavnsbolle fra den lokale konditor, jeg var på kur, så jeg havde virkelig set frem til den. Og den smagte virkelig ringe, altså som i at jeg smed den i skraldespanden. Har aldrig tilgivet dem det. Køber aldrig noget der mere.
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5915

Indlægaf LadyFox » 9. apr 2016, 09:09

Flødeskumskager køber jeg hos bageren, men det er også det eneste. Jeg synes ikke brødet er super, hverken hos bageren eller i supermarkedet, så jeg køber mit morgenbrød hvor det er billigst og der falder bageren fra. Faktisk synes jeg at et rundstykke på frost er lige så spændende som et rundstykke oppe på hylden, så det køber jeg ofte.

Lagkagehuset har dog et ret godt rugbrød, men ikke til en pris jeg gider at betale for det.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3079

Indlægaf Rakel » 9. apr 2016, 09:09

Jeg handler vel hos en bager 3 gange om året. Typisk morgenbrød til jobbet. De er lige elendige inkl Lagkagehuset/Guldbageren.

Manden foretrækker Emmerys, men deres priser er jo horrible (også i forhold til kvaliteten).

Ellers handler vi primært brød i supermarked og bager selv.
Senest rettet af Rakel 9. apr 2016, 09:10, rettet i alt 1 gang.
1
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2859

Indlægaf JoyNips » 9. apr 2016, 09:10

7-elevens croissanter er jo flere gange kåret som de bedste. Og jeg er vild med softkerne rugbrød fra Føtex.

I min hjemby er der dog en fantastisk bager, men jeg synes ofte, at jeg er blevet skuffet over bagere i Kbh.
1
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 810

Indlægaf Maoam » 9. apr 2016, 10:03

Langenæsbageren i Århus og Wendorff på Fyn er nogle af de eneste bagerier, jeg køber brød og kager fra. Kvaliteten hos mange bagere er for dårlig. Vores Rema har rigtig gode kanelsnegle. De er bedre end kanelsneglene hos en anden Rema, så de må få dem fra forskellige bagere.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1211

Indlægaf godtnavn » 9. apr 2016, 10:14

Lykke skrev:Jeg er så skuffet over bagere og konditorer. Gider ca kun Lagkagehuset og La Glace hvis det skal være lidt ekstra, ellers er bake off langt bedre.

Strangas er nu også ganske godt! Bare hvis du vil have variation til dine kager :lol:

Jeg synes der er for mange der laver dårligt brød, jeg køber gerne brød hos en god bager hvor det smager af noget, f.eks. findes der intet bedre end "den rene brød"s veronaboller. Men det er så også det eneste sted jeg gider købe brød.

(i øvrigt synes jeg din beskrivelse "gærduftende" giver klamme billeder, brød skal helst ikke dufte af gær, så er der brugt for meget)

Og så holder jeg mig fra supermarkedes tag selv efter jeg læste en artikel om hvor mange bakterier der hyggede sig i det bagværk. Om det er blevet bedre ved jeg ikke, men det er nok meget sundt at det ikke frister mig :lol:
0
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 9. apr 2016, 10:49

Jeg synes meyers, emmerys og til dels lagkagehuset har nogle lækre ting. Jeg handler fortrinsvis ved meyers (til dels pga beliggenheden, elsker emmerys, men er som oftest for magelig til at bevæge mig derhen).

Grunden til at aldi-brød ofte smager udmærket, er at det bages løbende gennem hele dagen. Hvidt, nybagt brød er ALTID godt :D men dagen efter er det typisk ikke værd at spise. Det samme gælder selvfølgelig en del bagerbrød og handler meget sjældent ved en guldbager (eller lignende) hvis jeg kun skal have brød.
0
Lykke

Indlægaf Lykke » 9. apr 2016, 12:34

Maoam skrev:Langenæsbageren i Århus og Wendorff på Fyn er nogle af de eneste bagerier, jeg køber brød og kager fra. Kvaliteten hos mange bagere er for dårlig. Vores Rema har rigtig gode kanelsnegle. De er bedre end kanelsneglene hos en anden Rema, så de må få dem fra forskellige bagere.

Men er Wendorff ikke bare helt klassisk bager? Synes nu ikke der er særlig stor forskel på dem og så bakeoff fra Brugsen eller andre butikker.
0
Nesnay
Kort karma: 3
Likede indlæg: 23

Indlægaf Nesnay » 9. apr 2016, 18:22

Jeg handler meget sjældent (reelt nærmest aldrig) hos andre bagere end Langenæsbageren, som er nævnt tidligere i tråden. Deres rugbrød er fantastisk, så det betaler jeg gerne ekstra for. Jeg er så også så heldig at bo lige ved siden af, så det er dejlig nemt :)
0
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 810

Indlægaf Maoam » 10. apr 2016, 07:00

Lykke skrev:
Maoam skrev:Langenæsbageren i Århus og Wendorff på Fyn er nogle af de eneste bagerier, jeg køber brød og kager fra. Kvaliteten hos mange bagere er for dårlig. Vores Rema har rigtig gode kanelsnegle. De er bedre end kanelsneglene hos en anden Rema, så de må få dem fra forskellige bagere.

Men er Wendorff ikke bare helt klassisk bager? Synes nu ikke der er særlig stor forskel på dem og så bakeoff fra Brugsen eller andre butikker.

Det jeg har fået serveret derfra har været bedre. Det kan sagtens være min familie er kritisk med hvad de vælger at købe hos dem. Jeg kender ikke hele deres udvalg. De slår absolut ikke Langenæsbageren. Vi har godt nok været forbi det nye bageri i Risskov mange gange.
0
Love, love, peace, peace :pompom:

Tilbage til "Mad og drikke"