Kvinde, fjerner du håret under armene?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.

Kvinde, fjerner du håret under armene?

JA
185
93%
NEJ
13
7%

Afgivne stemmer: 198
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 133
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1103

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf FrøkenM » 9. jun 2016, 09:55

Ja det gør jeg. Jeg synes klart det er rarest sådan - og oplever også at jeg sveder mere med hår end uden.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 9. jun 2016, 13:15

Akehurst2 skrev:
Rapfisk skrev:Hvad går det dér sugaring ud på?

Det svarer til voksbehandling eller epilering, hvor man får trukket hårene ud med rod.

Sugaring er sådan en fast, gummiagtig masse, som man (behandleren) fordeler på området og så trækker af igen direkte - modsat voks, hvor der lægges strimler af stof eller papir på voksen, eller bruges strimler med voks, der så trækkes af.

Sugaring er mere skånsomt end voks, synes jeg. Det irriterer huden mindre, og trækker ikke helt så hårdt i huden - og så er rester lige til at vaske af med varmt vand.

Jeg er fan!
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
sortkaffe
Kort karma: 41
Likede indlæg: 334

Indlægaf sortkaffe » 27. aug 2016, 15:53

Har været ude i det gode vejr i dag, og med korte bukser på..og så kom jeg til at tænke på den her tråd..

Jeg fjerner ikke hår på ben og under armene.
Og i dag gik jeg så og kiggede lidt på dame-ben :slem: Jeg tror seriøst jeg var den eneste med hår på benene der viste ben frem
2
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 567

Indlægaf Lulu » 27. aug 2016, 16:16

sortkaffe skrev:Har været ude i det gode vejr i dag, og med korte bukser på..og så kom jeg til at tænke på den her tråd..

Og i dag gik jeg så og kiggede lidt på dame-ben :slem: Jeg tror seriøst jeg var den eneste med hår på benene der viste ben frem

Havde du været i Odense, havde du kunne se en mere. Jeg fjerner normalt hår på benene, fordi jeg synes det er mest rart. Men jeg har ikke gidet på det sidste, og nu er jeg gravid med en temmelig stor mave, så jeg forudser også der går 2 måneder (termin om 2 mdr) inden det sker igen, jeg gider ikke at skulle prøve at bøje mig ned på den måde når maven bare er i vejen.
1
Mumifar
Kort karma: 12
Likede indlæg: 145

Indlægaf Mumifar » 27. aug 2016, 16:49

sortkaffe skrev:Har været ude i det gode vejr i dag, og med korte bukser på..og så kom jeg til at tænke på den her tråd..

Synes det er lækkert at se når kvinder tør stå ved dem selv, sige fra, og ikke altid ligge under for "gruppepresset"
2
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 27. aug 2016, 21:50

Nu er hverken hår på benene eller under armene en del af min identitet, så at man ikke "tør stå ved sig selv", fordi man fjerner dem, er noget af en overfortolkning af hårets betydning.

Dem under armene ryger, fordi jeg ikke gider lugte af selvdøde æsler. Dem på benene, for de de ligner insektben, der kravler ud, og det gider jeg ikke.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Mumifar
Kort karma: 12
Likede indlæg: 145

Indlægaf Mumifar » 27. aug 2016, 22:38

Fru Sunshine skrev:Nu er hverken hår på benene eller under armene en del af min identitet, så at man ikke "tør stå ved sig selv", fordi man fjerner dem, er noget af en overfortolkning af hårets betydning.

Dem under armene ryger, fordi jeg ikke gider lugte af selvdøde æsler. Dem på benene, for de de ligner insektben, der kravler ud, og det gider jeg ikke.

Altså man lugter ikke under armene fordi man har en naturlig behåring. Det er jo et spørgsmål om personlig hygiejne.
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1644

Indlægaf Pityt » 28. aug 2016, 07:26

Mumifar skrev:
Fru Sunshine skrev:Nu er hverken hår på benene eller under armene en del af min identitet, så at man ikke "tør stå ved sig selv", fordi man fjerner dem, er noget af en overfortolkning af hårets betydning.

Altså man lugter ikke under armene fordi man har en naturlig behåring. Det er jo et spørgsmål om personlig hygiejne.

Risikoen for at komme til at lugte af selvdød gnu under armene (på trods af bad hver dag og en god deodorant ;) ) er betydelig højere hos mig hvis jeg ikke fjerner hår.
I øvrigt er det rigtig nydeligt af dig at insinuere, at nogen ikke har styr på basal personlig hygiejne :clap:
4
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 28. aug 2016, 08:04

Mumifar skrev:

Nåh ja. Jeg glemte lige, at jeg selvfølgelig ikke går i bad og bruger deodorant, når jeg har hår under armene. :stoned:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
sortkaffe

Indlægaf sortkaffe » 28. aug 2016, 08:35

Jeg oplever ikke at jeg lugter mere af sved fordi jeg har hår under armene
1
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 28. aug 2016, 09:48

Nogen "kloge hoveder" mener, at hår under armene holder mere på svedlugten end, hvis hårene er fjernet. Det skulle efter sigende skyldes, at sveden bliver gammel og derfor begynder, at lugte fra det hår det sidder fast på.

Jeg render altså ikke rundt og vasker mig under armene 20 gange om dagen eller putter ny deodorant på hele tiden.
Jeg er så også udstyret med meget sparsom hårvækst under armene, så jeg har ikke det store problem. :D
Min svigerinde derimod, har testet sig selv og siger klart, at hun lugter af død stuegnu, hvis hun ikke barberer sig jævnligt. Hun lugter ikke, hvis hårene er fjernet.
Så det handler altså ikke kun om renlighed, men også om håret er barberet væk.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
sortkaffe

Indlægaf sortkaffe » 28. aug 2016, 10:03

I så fald burde de fleste mænd vel lugte af sved? :gruble:
- det synes jeg ikke de gør
4
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2713

Indlægaf Urtekussen » 28. aug 2016, 10:06

Jeg lugter mere uden hår end med!

Jeg har bare ikke modet til at skille mig ud med kæmpeduske.
2
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 28. aug 2016, 10:15

sortkaffe skrev:I så fald burde de fleste mænd vel lugte af sved? :gruble:

Se det tænkte jeg nemlig også, men måske kvindelige hormoner, gør noget ved vores sved, som ikke sker hos mænd. :gruble:
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1644

Indlægaf Pityt » 28. aug 2016, 10:23

Lemonella skrev:
sortkaffe skrev:I så fald burde de fleste mænd vel lugte af sved? :gruble:

Se det tænkte jeg nemlig også, men måske kvindelige hormoner, gør noget ved vores sved, som ikke sker hos mænd. :gruble:

Jeg tror at det er individuelt hvordan ens "kemi" er :gruble: Jeg kender kvinder, der ikke fjerner hår og aldrig lugter og kvinder, der (ligesom mig) lettere bliver smelly hvis hårene får lov til at blive.
Men jeg synes altså, at mænd (og her kender jeg ingen eksemplarer der fjerner hår i armhulerne :lol: ) hurtigere kommer til at lugte af sved. Min kæreste kan gå i bad, tage deo på og alligevel have relativt funky armhuler efter kun 5-6 timer. Min eks havde det på samme måde.
1
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Skønhed"