April 2016 - fællestråd

Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 20. apr 2016, 16:08

Jeg fik gået 5 km :D Og spist ordentlig aftensmad og drukket 1,5 l vand. Jeg er tilbage on track :lol:
5
x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1715

Indlægaf Guilded_Lily » 20. apr 2016, 17:31

Ally skrev:Træningsfri-dag :love: Det er lidt tiltrængt kan jeg godt mærke, men jeg skal træne igen i morgen. Dog kan jeg ikke helt bestemme mig for, om jeg skal cardio- og styrketræne eller om jeg skal tage i svømmehallen. It's such a dilemma, I know :lol:

Jeg kan tydeligt mærke, at det er forår - hvis ikke det kan ses på udsprugne træer m.m., solskinnet og højere temperaturer, så kan jeg i den grad mærke det på eleverne. De render mere rundt i stramme T-shirts og flexer muskler (what's not to like?! :lol:) og bliver generelt mere kåde - men ikke desto mindre er de nogle skønne unge mennesker.

Oh ja, forårskuldrede elever! Læg så lige konfirmation på fredag oven i, så går det HELT galt! :lol: :træt3: :lol:
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 20. apr 2016, 17:38

Guilded_Lily skrev:
Ally skrev:Træningsfri-dag :love: Det er lidt tiltrængt kan jeg godt mærke, men jeg skal træne igen i morgen. Dog kan jeg ikke helt bestemme mig for, om jeg skal cardio- og styrketræne eller om jeg skal tage i svømmehallen. It's such a dilemma, I know :lol:

Jeg kan tydeligt mærke, at det er forår - hvis ikke det kan ses på udsprugne træer m.m., solskinnet og højere temperaturer, så kan jeg i den grad mærke det på eleverne. De render mere rundt i stramme T-shirts og flexer muskler (what's not to like?! :lol:) og bliver generelt mere kåde - men ikke desto mindre er de nogle skønne unge mennesker.

Oh ja, forårskuldrede elever! Læg så lige konfirmation på fredag oven i, så går det HELT galt! :lol: :træt3: :lol:

:lol: Ja, det gør det næppe bedre... For mine elevers vedkommende er der tale om fester og muligheden for at drikke hjernen ud på en torsdag. Og en fredag. Og sørme også en lørdag. Men de er lidt ekstra kære, når de også bliver forårskuldrede - en håndfuld af mine skulle lige charme sig ekstra overfor mig i dag :lol:
1
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 24. apr 2016, 14:42

Evaluering for indeværende uge
- Træning ifølge kalenderen Tjek! Det blev til 2 x styrketræning, 2 x svømning og 1 x cykeltur
- Drikke vand Der er plads til forbedringer
- Føre Madlog - undgå røde dage Der er plads til forbedringer

---

Well. Jeg har lavet nye mål for den kommende uge, men det er de samme som ovenstående + at jeg skal huske neglepleje. Mine negle og hænder elsker mig for det, når jeg lige sætter tid af til det.

I den kommende uge skal jeg på kursus i Odense med en kollega. Temaet er helhedsorienteret undervisning. Derudover er der klassearrangement i Ældstebarnets klasse (+ parallelklasse) inkl. pizza. Fredag aften skal jeg mødes med tre skønne damer fra arbejdet; det bliver hyggeligt, men jeg skal køre hjem, så jeg skal ikke være tipsy på nogen måde.

Jeg har tre uger tilbage på Madlog (for denne gang; det er muligt, at jeg forlænger abonnementet) inden jeg rejser til Irland - og jeg vil lige stramme ballerne (lidt ekstra), for det kunne være så fedt (høhø), hvis jeg kunne tage af sted 10 kg. lettere. Det burde være muligt...
1
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 24. apr 2016, 21:20

Øhm...kan I huske mig? :genert:

Fik slet ikke sat mål for denne uge, men har fået trænet fire gange. Det har været sindssygt hårdt, men rigtig god træning.

Har døjet noget med maven i denne uge, men jeg satser på, at den får det bedre nu, hvor weekendens mange ædegilde er overstået. Puha, den slags er ikke for børn :tie:
2
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 25. apr 2016, 09:22

:banan: :banan: :banan:

Jeg var i fitnesscentret her til morgen, hvor jeg blev målt af min sædvanlige instruktør. Siden sidste måling for 8-9 uger siden, var det lykkedes mig at smide 16 cm. fordelt på arme, bryst, talje, hofte og lår. Woop!
Derudover fik jeg også lavet et nyt program, så de næste fire-fem uger består mit program af cardio og 5 øvelser for hele kroppen. Jeg forudser, at jeg bliver øm i kroppen, men at det samtidig bliver rigtig godt.
3
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 25. apr 2016, 10:51

Jeg havde ikke sat mig nogle deciderede mål for sidste uge, men jeg kom ned at træne hele to gange! :banan: Sidste gang var i torsdags, og jeg er stadig øm i inderlårene oven på sølle 25 squats med 10 kg på vægtstangen. Jeez! :rulle:
Weekenden har stået på lidt for mange hveder, en browniekage og lidt for mange stykker chokolade oveni alt for stor inaktivitet - men jeg har så også fået mens i lørdags (fed undskyldning! Not!)

I denne uge forsøger jeg at sætte nogle mål, mest for at tvinge mig selv ind i en ordentlig rytme igen.

Jeg er i gang med en fastedag, og hovedet skal lige rystes på plads. De sidste mange gange er jeg faldet i, fordi jeg psykosomatisk har reageret helt åndssvagt med "Puha, jeg er ved at få hovedpine, jeg må hellere spise" eller "mand, hvor kan jeg bare ikke fungere, hvis jeg ikke får noget sukker NU!" I dag tvang jeg mig til at overhøre gnaven mave og har indtil videre kunne nøjes med en gulerod, kaffe og vand. Jeg købte en yoghurtting på vej på arbejde, men ved scanning af stregkoden kunne jeg godt se, den var lidt for dyr til en fastedag, så jeg gemmer den til i morgen.

Vi har linjeuge denne uge, så jeg har ikke alm. undervisning. Jeg er fuldt på resten af ugen, men i dag har jeg overværet et par fremlæggelser og nu sidder jeg og skal gøre et oplæg om hjemløse færdig til i morgen tidlig, og så kører jeg ind og træner.

Jeg håber at gennemføre en fd mere og træne tre gange i alt. Jeg krydser fingre.
2
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 25. apr 2016, 11:26

Guilded_Lily skrev:Jeg havde ikke sat mig nogle deciderede mål for sidste uge, men jeg kom ned at træne hele to gange! :banan: Sidste gang var i torsdags, og jeg er stadig øm i inderlårene oven på sølle 25 squats med 10 kg på vægtstangen. Jeez! :rulle:
Weekenden har stået på lidt for mange hveder, en browniekage og lidt for mange stykker chokolade oveni alt for stor inaktivitet - men jeg har så også fået mens i lørdags (fed undskyldning! Not!)

I denne uge forsøger jeg at sætte nogle mål, mest for at tvinge mig selv ind i en ordentlig rytme igen.

Jeg er i gang med en fastedag, og hovedet skal lige rystes på plads. De sidste mange gange er jeg faldet i, fordi jeg psykosomatisk har reageret helt åndssvagt med "Puha, jeg er ved at få hovedpine, jeg må hellere spise" eller "mand, hvor kan jeg bare ikke fungere, hvis jeg ikke får noget sukker NU!" I dag tvang jeg mig til at overhøre gnaven mave og har indtil videre kunne nøjes med en gulerod, kaffe og vand. Jeg købte en yoghurtting på vej på arbejde, men ved scanning af stregkoden kunne jeg godt se, den var lidt for dyr til en fastedag, så jeg gemmer den til i morgen.

Vi har linjeuge denne uge, så jeg har ikke alm. undervisning. Jeg er fuldt på resten af ugen, men i dag har jeg overværet et par fremlæggelser og nu sidder jeg og skal gøre et oplæg om hjemløse færdig til i morgen tidlig, og så kører jeg ind og træner.

Jeg håber at gennemføre en fd mere og træne tre gange i alt. Jeg krydser fingre.

Jamen så krydser jeg også fingre :kys:
1

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 25. apr 2016, 16:56

Ballademager skrev:
Jamen så krydser jeg også fingre :kys:

Tak :D :kys:

Jeg fik trænet 20 min. på crosstrainer, en times styrke og 12 min. gang 6,5 km/t-15% elevation. Jeg er træt i kroppen nu! Fastedagen kører fint, kun 217 kcal indtaget, så der er fint plads til et stykke 70% chokolade til min serie i aften :banan:

Jeg er som skrevet lidt træt og tung nu, så jeg skal lige finde energien til at ordne køkken og putte børn. Manden har lagt sig.
2
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 26. apr 2016, 09:16

Jeg overvejer lidt at forsøge mig med "detox" i maj måned. Ikke sådan hardcore med udrensning og alt muligt, men forestiller mig en hel måned uden chokolade, slik, chips, kage, hvidt brød, sodavand, lys pasta etc. Da jeg samtidig er med i Vi cykler til arbejde" ser jeg en mulighed for masser af motion samtidig. Håber, det vil kunne gøre noget godt for min mave, der ikke har haft det særlig godt på det sidste.
0

Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 26. apr 2016, 10:26

Ballademager skrev:Jeg overvejer lidt at forsøge mig med "detox" i maj måned. Ikke sådan hardcore med udrensning og alt muligt, men forestiller mig en hel måned uden chokolade, slik, chips, kage, hvidt brød, sodavand, lys pasta etc. Da jeg samtidig er med i Vi cykler til arbejde" ser jeg en mulighed for masser af motion samtidig. Håber, det vil kunne gøre noget godt for min mave, der ikke har haft det særlig godt på det sidste.

Jeg tager virkelig hatten af for dig - især, hvis det lykkes! :klap: :worship: :pompom:
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 26. apr 2016, 10:28

Guilded_Lily skrev:
Ballademager skrev:Jeg overvejer lidt at forsøge mig med "detox" i maj måned. Ikke sådan hardcore med udrensning og alt muligt, men forestiller mig en hel måned uden chokolade, slik, chips, kage, hvidt brød, sodavand, lys pasta etc. Da jeg samtidig er med i Vi cykler til arbejde" ser jeg en mulighed for masser af motion samtidig. Håber, det vil kunne gøre noget godt for min mave, der ikke har haft det særlig godt på det sidste.

Jeg tager virkelig hatten af for dig - især, hvis det lykkes! :klap: :worship: :pompom:

Hehe, ja nu må vi se :D
0

Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 26. apr 2016, 10:30

Snooooooork, det bliver en lang uge, det her! Jeg havde åbenbart været lidt for grundig med mit oplæg i morges, for jeg sidder med 21 elever (over halvdelen af linjen), som alle vil arbejde med hjemløse. Desværre er der STOR forskel på, hvor grundigt og ivrigt man går til opgaven. Selvom de selv har valgt denne workshop.

Jeg har den største lyst til at gå om bord i en kæmpe pose bland-selv-slik, jeg ikke har. Heldigvis var min madpakke rimelig fornuftig: en kartoffelmad, tre gulerødder og et stykke kanelknækbrød. Jeg har en chokolademüslibar til sidst på eftermiddagen. Heldigvis kan jeg bringe tallet på skridttælleren op, idet grupperne sidder spredt på en stor skole.
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 26. apr 2016, 20:20

Har været virkelig aktiv i dag. Var først ude at løbe de sædvanlige 6,5 km (i silende regn og strid blæst), fordi jeg ikke troede, at der ville blive mulighed for at træne i aften. Det gjorde der dog alligevel, så jeg endte med at tage af sted alligevel. Nøj, det var hårdt, men det var dejligt! :D
1

Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 27. apr 2016, 06:15

I går var jeg i Odense med en kollega til temadag omkring helhedsorienteret undervisning i erhvervsuddannelserne. Spændende oplæg og helt klart noget, der gav stof til eftertanke idet jeg underviser i grundfag (dansk og engelsk). Jeg vil rigtig gerne kunne skabe en bedre sammenhæng mellem min undervisning og elevernes teoriundervisning, hvilket vil betyde mere samarbejde med faglærerne. Så nu har jeg fået den idé, at det kan være en fordel, at jeg simpelthen vil overvære relevante oplæg i nogle af kollegernes teoriundervisning - jeg behøver ikke nødvendigvis være med i værkstedet, for mekaniker bliver jeg altså aldrig :lol:

I dag venter otte lektioners engelsk med to forskellige hold. Første hold ser dog film lige nu, så jeg har lidt tid til diverse overspringshandlinger samt få kopieret ark m.m. til næste hold, der har engelsk fra kl. 12-15.15.
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"