April 2016 - fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1712

Re: April 2016 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. apr 2016, 08:34

Ally skrev:I går var jeg i Odense med en kollega til temadag omkring helhedsorienteret undervisning i erhvervsuddannelserne. Spændende oplæg og helt klart noget, der gav stof til eftertanke idet jeg underviser i grundfag (dansk og engelsk). Jeg vil rigtig gerne kunne skabe en bedre sammenhæng mellem min undervisning og elevernes teoriundervisning, hvilket vil betyde mere samarbejde med faglærerne. Så nu har jeg fået den idé, at det kan være en fordel, at jeg simpelthen vil overvære relevante oplæg i nogle af kollegernes teoriundervisning - jeg behøver ikke nødvendigvis være med i værkstedet, for mekaniker bliver jeg altså aldrig :lol:

I dag venter otte lektioners engelsk med to forskellige hold. Første hold ser dog film lige nu, så jeg har lidt tid til diverse overspringshandlinger samt få kopieret ark m.m. til næste hold, der har engelsk fra kl. 12-15.15.

Overspringshandlinger ftw! Mine grupper er også så godt i gang, at jeg ikke behøver være over dem hele tiden, så jeg er ved at kopiere opgaver til vikarerne i næste uge - I love 6. ferieuge! :banan: :dance:

Jeg glæder mig dog til at få fri. Pga. det opbrudte skema har jeg tidligere fri end normalt, så jeg skal lige hjem på fifaen til en bette lur. Det her vejr gør godt nok meget mod energiniveauet... I aften står den på kartoffelsuppe.
1
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1059

Indlægaf Ally » 27. apr 2016, 08:43

Guilded_Lily skrev:Overspringshandlinger ftw! Mine grupper er også så godt i gang, at jeg ikke behøver være over dem hele tiden, så jeg er ved at kopiere opgaver til vikarerne i næste uge - I love 6. ferieuge! :banan: :dance:

Jeg glæder mig dog til at få fri. Pga. det opbrudte skema har jeg tidligere fri end normalt, så jeg skal lige hjem på fifaen til en bette lur. Det her vejr gør godt nok meget mod energiniveauet... I aften står den på kartoffelsuppe.

Lige nu er eleverne i gang med en opgave, hvor de skal modernisere en gammel bil - de har ret frie hænder, men der er naturligvis krav til bildelene og så skal opgaven ende med en mundtlig fremlæggelse.

Over middag har jeg et nyt hold; de skal læse om fagforeninger, arbejdsmiljø og sexchikane - alt sammen krydret med korte, fiktive tekster og diverse arbejdsopgaver. They're going to love it :lol: Det er helt klart ulempen ved at have elever fra forskellige uddannelser på samme hold - man skal være lidt kreativ og finde tekster, opgaver m.m., som kan læses af smede, mekanikere og tjenere.
2
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 27. apr 2016, 09:21

Ally skrev:Lige nu er eleverne i gang med en opgave, hvor de skal modernisere en gammel bil - de har ret frie hænder, men der er naturligvis krav til bildelene og så skal opgaven ende med en mundtlig fremlæggelse.

Over middag har jeg et nyt hold; de skal læse om fagforeninger, arbejdsmiljø og sexchikane - alt sammen krydret med korte, fiktive tekster og diverse arbejdsopgaver. They're going to love it :lol: Det er helt klart ulempen ved at have elever fra forskellige uddannelser på samme hold - man skal være lidt kreativ og finde tekster, opgaver m.m., som kan læses af smede, mekanikere og tjenere.

Nørj, jeg gad godt være fluen på væggen over middag! :lol: :slem:
1
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 27. apr 2016, 09:25

Guilded_Lily skrev:
Ally skrev:Lige nu er eleverne i gang med en opgave, hvor de skal modernisere en gammel bil - de har ret frie hænder, men der er naturligvis krav til bildelene og så skal opgaven ende med en mundtlig fremlæggelse.

Nørj, jeg gad godt være fluen på væggen over middag! :lol: :slem:

Jeg er også ret spændt på hvordan det kommer til at gå - og særligt fordi størstedelen af eleverne er hankøn :lol:
1
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 27. apr 2016, 14:45

Guilded_Lily skrev:Nørj, jeg gad godt være fluen på væggen over middag! :lol: :slem:

Vi nåede ikke omkring sexchikane-delen, men det kunne man have troet, hvis man var en flue på væggen. Christ, eleverne gik helt og aldeles i selvsving - de var virkelig kåde på den der drenge-agtige måde :lol: :slem:
2
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 28. apr 2016, 09:26

Hm, min plan for ugens træning er allerede skredet i svinget. Jeg skulle træne i dag, men manden har pludselig fået en opgave, han ikke kan sige nej til (det giver en sæk gratis hundemad, så jeg siger også ja tak). Jeg var HELT færdig i går; jeg gik ud som et lys i næsten to timer - manden foreslog ellers, jeg tog ned i centeret i går i stedet, men jeg kunne knapt bevæge arme og ben, altså.

Så, øv - det bliver nok kun til to gange denne uge i stedet for tre.

Jeg faster i dag, og selvom det kører ok, skal jeg være noget efter min vaneramte hjerne. You're not hungry, you're just bored!
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2478

Indlægaf Pandesteg » 28. apr 2016, 09:46

^To gange er bedre end nul, husk på det :)

Manden og jeg har stadig gang i vores 4 week-challenge og det går strygende! Det er rigtig motiverende, at vi begge er totalt opsatte på det. I denne uge har jeg trænet Bikini Bootcamp (det var mest ben og baller i denne uge, dvs. styrke og det kunne mine knæ ikke lide), 10 km løb, 1 x Nike Fresh HIT og i eftermiddag skal jeg til Thai Bo, hvilket jeg er blevet totalt pjattet med, det er virkelig en fed træning man får. Har ikke lige planlagt resten af ugen, men skal i hvert fald ud på en lille intervalløbetur og så må vi se hvad jeg ellers gider. Måske dans på søndag, det er så hyggeligt.

Mht. mad så er jeg stadig i gang med at vænne flere kulhydrater ind i kosten, men prøver stadig at begrænse det lidt, da jeg er rigtig god til at smovse mega mængder brød og pasta :genert:
2
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 28. apr 2016, 10:12

Pandesteg skrev:^To gange er bedre end nul, husk på det :)

Manden og jeg har stadig gang i vores 4 week-challenge og det går strygende! Det er rigtig motiverende, at vi begge er totalt opsatte på det. I denne uge har jeg trænet Bikini Bootcamp (det var mest ben og baller i denne uge, dvs. styrke og det kunne mine knæ ikke lide), 10 km løb, 1 x Nike Fresh HIT og i eftermiddag skal jeg til Thai Bo, hvilket jeg er blevet totalt pjattet med, det er virkelig en fed træning man får. Har ikke lige planlagt resten af ugen, men skal i hvert fald ud på en lille intervalløbetur og så må vi se hvad jeg ellers gider. Måske dans på søndag, det er så hyggeligt.

Mht. mad så er jeg stadig i gang med at vænne flere kulhydrater ind i kosten, men prøver stadig at begrænse det lidt, da jeg er rigtig god til at smovse mega mængder brød og pasta :genert:

Det er det, det det er! Og egentlig er det lidt noget pjat, for jeg kunne jo "bare" tage noget hjemmetræning i stedet. Problemet er bare, der ikke er ret højt til loftet i vores hus, og jeg mangler steder, jeg kan låse fødderne fast - jeg KAN dog spørge sønnemanden, om han lige gider placere sin popo på mine fødder, hvis jeg altså kan finde noget passende blødt at ligge på. Jeg har et spidst haleben og er svajrygget, så jeg har svært ved at lave sit-ups uden måtte.

I er for seje hjemme hos jer! Og jeg er helt med på den med brød og pasta! :genert:
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 28. apr 2016, 10:40

Guilded_Lily skrev:
Pandesteg skrev:^To gange er bedre end nul, husk på det :)

Det er det, det det er! Og egentlig er det lidt noget pjat, for jeg kunne jo "bare" tage noget hjemmetræning i stedet. Problemet er bare, der ikke er ret højt til loftet i vores hus, og jeg mangler steder, jeg kan låse fødderne fast - jeg KAN dog spørge sønnemanden, om han lige gider placere sin popo på mine fødder, hvis jeg altså kan finde noget passende blødt at ligge på. Jeg har et spidst haleben og er svajrygget, så jeg har svært ved at lave sit-ups uden måtte.

I er for seje hjemme hos jer! Og jeg er helt med på den med brød og pasta! :genert:

Åh, det er irriterende, det kan jeg godt se. Du har ikke et skab/chatol du kan få fødderne ind under? Jeg har en vildt god træningsmåtte, som nærmest ikke kostede noget og som er noget så lækker og tyk, kan prøve at se, om jeg kan huske hvor jeg har købt den, hvis du er interesseret?
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3488

Indlægaf Ballademager » 28. apr 2016, 10:54

Guilded_Lily skrev:Hm, min plan for ugens træning er allerede skredet i svinget. Jeg skulle træne i dag, men manden har pludselig fået en opgave, han ikke kan sige nej til (det giver en sæk gratis hundemad, så jeg siger også ja tak). Jeg var HELT færdig i går; jeg gik ud som et lys i næsten to timer - manden foreslog ellers, jeg tog ned i centeret i går i stedet, men jeg kunne knapt bevæge arme og ben, altså.

Så, øv - det bliver nok kun til to gange denne uge i stedet for tre.

Jeg faster i dag, og selvom det kører ok, skal jeg være noget efter min vaneramte hjerne. You're not hungry, you're just bored!

Var det en ide at køre direkte i fitness i stedet for at køre hjem og sove først? Det er nærmest umenneskeligt (i hvert fald for mig) at skulle slæbe sig i træningscentret, hvis man først har ramt sofaen :genert:

Edit: Kender i øvrigt rigtig meget til det der med kedsomhedssult. Det kan være så dominerende :blush2:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 28. apr 2016, 11:07

Kedsomhedssult er noget fanden har skabt! :sur: Når jeg mærker det, så plejer jeg altid at drikke en hel masse væske. Det kan bare være vand, men ellers så te og kaffe. Det er ligesom om det hjælper. Og så er munden beskæftiget så længe :lol2:
2
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 28. apr 2016, 11:12

Pandesteg skrev:Åh, det er irriterende, det kan jeg godt se. Du har ikke et skab/chatol du kan få fødderne ind under? Jeg har en vildt god træningsmåtte, som nærmest ikke kostede noget og som er noget så lækker og tyk, kan prøve at se, om jeg kan huske hvor jeg har købt den, hvis du er interesseret?

Nej, det har jeg ikke. Jeg har min sofa, men selve "gabet" mellem møbel og gulv er smalt, så det gør lidt ondt i anklerne.

Det må du da gerne finde ud af :)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 28. apr 2016, 11:14

Ballademager skrev:
Var det en ide at køre direkte i fitness i stedet for at køre hjem og sove først? Det er nærmest umenneskeligt (i hvert fald for mig) at skulle slæbe sig i træningscentret, hvis man først har ramt sofaen :genert:

Edit: Kender i øvrigt rigtig meget til det der med kedsomhedssult. Det kan være så dominerende :blush2:

Jeg kører altid direkte. Det var fordi, jeg ikke normalt træner onsdag, da mand og søn er til snorkeldykning, men i går var det aflyst. Det fik jeg bare først at vide, da jeg havde sovet en time og blev vækket med beskeden. Jeg kunne slet ikke vågne, så jeg var aldrig kommet af sted uanset. Jeg sov videre... :fløjt:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily

Indlægaf Guilded_Lily » 28. apr 2016, 11:15

Pandesteg skrev:Kedsomhedssult er noget fanden har skabt! :sur: Når jeg mærker det, så plejer jeg altid at drikke en hel masse væske. Det kan bare være vand, men ellers så te og kaffe. Det er ligesom om det hjælper. Og så er munden beskæftiget så længe :lol2:

Det gør jeg nemlig også. Jeg er i gang med tredje flaske vand. Det er oftere tørst end sult, der gør sig gældende.
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 28. apr 2016, 11:33

Guilded_Lily skrev:
Pandesteg skrev:Åh, det er irriterende, det kan jeg godt se. Du har ikke et skab/chatol du kan få fødderne ind under? Jeg har en vildt god træningsmåtte, som nærmest ikke kostede noget og som er noget så lækker og tyk, kan prøve at se, om jeg kan huske hvor jeg har købt den, hvis du er interesseret?

Nej, det har jeg ikke. Jeg har min sofa, men selve "gabet" mellem møbel og gulv er smalt, så det gør lidt ondt i anklerne.

Det må du da gerne finde ud af :)

Det er denne - og mener, at det var den side jeg købte fra. https://www.billig-fitness.dk/collectio ... aatte-blaa
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"