Er du blevet fyret? Hvordan taklede du det?

Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Re: Er du blevet fyret? Hvordan taklede du det?

Indlægaf Firebird » 2. jun 2016, 00:09

Fyret for attitude i dag. Så har man prøvet det. :D Faktisk er jeg ligeglad. Det var en rodebiks, og i mit hovede, var det et midelertidigt job. Jeg er ikke ked af aat være fyret.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3455

Indlægaf Ballademager » 4. jun 2016, 06:22

En enkelt gang, ja. De brugte min personlighed som årsag, da de ikke kunne finde noget fagligt at hænge mig op på. Det var lidt svært ikke at tage det personligt på det grundlag :genert:

Det var et frygteligt arbejde, som jeg kun var i, fordi jeg var flyttet til ny by og manglede et job. Ledelsen var umoden og inkompetent, arbejdspladsen var på alle måder ufleksibel, arbejdsmiljøet var forfærdeligt, og der var ingen udviklingsmuligheder what so ever. Ville sandsynligvis være gået ned med stress, hvis jeg var blevet ved med at være ansat.

Var ked af det nogle dage efter, men var faktisk også enormt lettet over at være sluppet væk. Sundede mig lidt i min opsigelsesperiode og fik så et rigtig godt job efter under to måneder på dagpenge.

Så alt i alt har det løst sig til det bedre :D
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
OberstNasig
Kort karma: 43
Likede indlæg: 396

Indlægaf OberstNasig » 7. jun 2016, 16:44

Det tæller nok ikke som en reel fyring, da den kun knyttede sig til et ufaglært job, som jeg havde som helt ung, da jeg holdte et sabbatår.
Jeg var dog rimeligt mærket i dagene efter pga. den måde, det foregik på. Efter få uger blev jeg kaldt ind hos chefen, som ikke engang lukkede døren ud til det store køkken, som mine kollegaer stod i. Her gik han direkte til sagen og fyrede mig, fordi jeg ifølge mine "mentorer" ikke klarede mig godt nok. Det gjorde han foran alle mine kollegaer, der kunne følge med. Jeg var rigtig ked af det i dagene efter, fordi jeg følte at fyringen var uberettiget. Det bunder i, at jeg fra dag 1 kunne mærke at disse to piger, mine mentorer, havde et problem med mig. Oveni var de gode veninder og kunne bakke hinandens historie op og deres evaluering betød alt ift. min videre ansættelse. Jeg stødte på andre eks-kollegaer efterfølgende rundt omkring, som alle gav udtryk for, at de slet ikke kunne forstå fyringen, fordi jeg havde klaret min prøveperiode godt. Jeg oplevede heller ikke selv vanskeligheder med at varetage jobbet.

På min nuværende arbejdsplads har der været nogle ufine fyringer og selvom min arbejdsgiver har givet udtryk for, at de er lykkelige for at have mig, føler jeg mig stadig utryg, da jeg kender til store dele af forløbet af de andre fyringer og derfor ved, at det kan komme ret pludseligt og kontant.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5864

Indlægaf Smiling_Goat » 9. jun 2016, 13:15

Jeg blev fyret fra mit første job, og endda på en lidt vild måde.

Jeg var dybest set telefonsælger, og det er så lang tid siden, at det foregik med håndholdt fastnettelefon og et ringbind med telefonnumre (yes, jeg føler mig ret gammel lige nu.) Vi var fem piger på kontoret, og vi arbejdede under to mandlige chefer - og ja, det foregik præcis som man måske forestiller sig med det scenarie. De to chefer udså sig ret hurtigt, de to piger de bedst kunne lide, og SÅ blev det uprofessionelt.

De her to piger blev der gjort noget ganske særligt ud af. De fik de sjoveste opgaver (som cheferne naturligvis skulle meget ind over,) blev inviteret i byen på drinks, og i arbejdstiden blev de også inviteret ud at spise - mens vi andre så passede biksen. Det var virkelig sært.
Pigerne var på ingen måde interesseret i de to chefer (som var ca. dobbelt så gamle som pigerne,) men hyggede sig vist bare med tilnærmelserne. Jeg fornemmede i hvert fald ikke, at de følte sig forulempet eller lignende - eller interesseret for den sags skyld.

Det havde alt sammen så været fint, hvis det ikke var fordi, den ene chef åbenbart have gjort flirten til sin fuldtidsbeskæftigelse. Han passede i hvert fald ikke sit job, hvilket betød, at jeg ikke kunne passe mit. Han skulle løbende fylde mine ringbind med nye kunder, og jeg var utrolig tit nødt til at rykke ham for det. Det blev jeg træt af i længden, og det endte i en ophedet diskussion, hvor jeg (foran to af firmaets udkørende sælgere) blev fyret efterfulgt af ordene: "I piger går bare rundt og leger kontorets største narrefisser" (hans præcise ord i øvrigt.) Jeg går ud fra, han var ved at være lidt frustreret over ikke at komme nogen vegne med den pige, han havde udset. Jeg kan huske, at jeg nærmest tabte underkæben og spruttede: "Kontorets største narrefisser?" Og så gik jeg.

Direkte i fagforeningen :P

Lang historie kort: Firmaet endte med at bruge så mange penge på advokatsalær og lignende, at de gik konkurs (det fortalte en af pigerne fra kontoret mig, da vi mødtes igen nogle år efter.)

Tsk tsk

Nåh ja, hvordan jeg havde det med det. Jeg gik derfra i chok og vantro, og snakkede det igennem med folk omkring mig i tiden efter, men jeg kom ret hurtigt over det. Det var ret tydeligt for mig, at det vist var firmaet, der var noget galt med, og ikke mig.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2861

Indlægaf JoyNips » 9. jun 2016, 14:20

Ja, jeg røg i en fyringsrunde i 2012. Vi var et af styrelsens mindste kontorer bestående af 6 fuldmægtige og to studenter, og der var blevet pålagt at skære et årsværk. Valget stod mellem en jurist på et i forvejen overbebyrdet kontor eller to studenter. Så vi var to studenter, der røg. Det var egentlig helt ok, jeg kunne sagtens forstå hvorfor valget faldt på os og det blev gjort ganske pænt. Min chef og hele kontoret tudede.
Jeg arbejdede tiden ud - knap 4 måneder mere, eftersom fyringsrunden lå i starten af en måned og der derefter var de sædvanlige 3 måneders opsigelse. Men der var en del fra de andre kontorer, som efter eget ønske blev fritstillet.

Jeg var kun lidt muggen over, at der måneden forinden var ansat en stud.jur på direktionskontoret, som lå lige ved siden af. Man burde have rykket mig i stedet. Men så fik jeg et nyt og federe studiejob, som blev til mit første fuldmægtigjob, så det endte sådan set meget godt.
0

Tilbage til "Job"