Flæskesteg...

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3965

Flæskesteg...

Indlægaf Angelina » 10. apr 2016, 11:47

... er egentlig ikke min helt store favorit - faktisk i sådan en grad at jeg aldrig selv har lavet det :nerve: (flæskesvær tilgengæld :ivrig: ) - men efter min mor lavede noget til os tidligere i år har jeg lidt fået smag for det...

Vi faldt over et godt tilbud - og har derfor masser af flæskesteg ... "standard" flæskesteg har vi sådan styr på, sprøde svær, brun sovs og det der - men er der nogen der har en god alternativ opskrift - flæskesteg på en ny måde?
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 169
Likede indlæg: 894

Re: Flæskesteg...

Indlægaf Æble » 10. apr 2016, 11:53

Jeg ved ikke om det er så nyt igen, men vi elsker flæskestegsandwich. Hjemmebagt bolle, hjemmerørt aioli, agurkesalat og rå marineret rødkål :dåne:

Du kan også lave den som en italiensk porcetta med fyld indeni.

Hvis det er nakkekam eller ribbensteg du har kan du også lave pulled pork (en svinekam er ikke fed nok)
3
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 10. apr 2016, 12:29

Jeg langtidssteger altid svinekam. Det gør en kæmpe forskel. Af og til får vi det med brune kartofler og alt det traditionelle, men oftest får vi nok med kogte kartofler, gulerødder og dampede grønne asparges. Det smager dejligt til og er knap så usundt. Det er dog heller ingen revolution, så det er ikke ligefrem nogen ny måde. Rester bruges oftest til biksemad (kærestens favoritmad) eller højtbelagt smørrebrød. Begge dele skal vi have i dag med rester fra en steg, jeg langtidsstegte i fredags.
2
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2505

Indlægaf Pandesteg » 10. apr 2016, 13:41

Jamie Oliver har en ret lækker opskrift hvor man steger flæskestegen sammen med ferskner, den kan sikkert googles, hvis det har interesse.
1
Heaven is a place on earth :jule:
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 11. apr 2016, 08:59

Skær sværen næsten af fordel finthakkede krydderurter på kødet og læg sværen tilbage igen. Grill flæskestegen, sæt en bakke under og lav en skysovs af det, der er dryppet af. Krydderurterne giver et ret godt pift til kødet og jeg synes, at du kan bruge alle de krydderurter, som du lyster.
Jeg følger ikke denne opskrift, men den er ret tæt det på det, som vi plejer at gøre.
http://www.jensengrill.com/da/groen-fla ... -dressing/

http://www.nemlig.com/opskrift-groen-fl ... s-887.aspx

Jeg kan også godt anbefale at gnide sværen med kryddersalt, det giver også lidt ekstra smag.
2
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!

Tilbage til "Mad og drikke"