De små spørgsmål til det tekniske.

Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 159
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 1684

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Tricolette » 27. dec 2016, 19:54

Fru Sunshine skrev:
Tricolette skrev:Mine billeder på mobil er for store til debatten, hvad bruger I til at tilpasse med? :blush2:

Reduze Photo Size-app.

Tak - havde dog fundet en løsning for længe siden ;)
1
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 12
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 365

Indlægaf Seladon » 15. jan 2017, 13:25

hvorfor bliver de lange tråde inddelt i flere sider. jeg mener at det gør dem svært at læse. Synes at man mister overblikket over indlæggene hvis man hele tiden skal sifte side.
0
Murphy's golden law: whoever has the gold makes the law :slem:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 603
Likede indlæg: 7716

Indlægaf dgd2007 » 15. jan 2017, 15:42

Seladon skrev:hvorfor bliver de lange tråde inddelt i flere sider. jeg mener at det gør dem svært at læse. Synes at man mister overblikket over indlæggene hvis man hele tiden skal sifte side.

Jeg kan selvfølgelig godt se, at det er træls, hvis man kommer ind og skal læse en lang tråd forfra. Men på den anden side, hvis man bare skal se de sidste nye indlæg på side 437 i en tråd, man har fulgt med i, ville det da være endnu værre, hvis den hver gang skulle begynde med at loade fra indlæg 1, og man så skulle vente på at den indlæste de mellemliggende 436 * 25 indlæg, inden man kom til det, man skulle se(?) :gruble:
0
Brugeravatar
Seladon
Kort karma: 12
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 365

Indlægaf Seladon » 15. jan 2017, 15:52

ja, enig med dig, hvis man har fulgt med i tråden så går man direkte til de sidste sider, men ellers er det træls.
0
Murphy's golden law: whoever has the gold makes the law :slem:
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 229
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 1151

Indlægaf HappyQ » 18. jan 2017, 16:05

Jeg bliver logget af, hver gang jeg ikke er på et stykke tid.
Jeg har sat kryds i *husk mig*
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 163
Likede indlæg: 1514

Indlægaf Knirkemis » 27. jan 2017, 19:37

Jeg kan halvdelen af tiden ikke lægge billeder op? Der kommer en lille gul trekant under status. Også selvom det er screenshots af billeder, som ikke fylder særligt meget. Nogle gange virker det, og jeg kan ikke se noget mønster.
Anyone?
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1209
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 11968

Indlægaf Daine » 27. jan 2017, 20:22

Knirkemis skrev:Jeg kan halvdelen af tiden ikke lægge billeder op? Der kommer en lille gul trekant under status. Også selvom det er screenshots af billeder, som ikke fylder særligt meget. Nogle gange virker det, og jeg kan ikke se noget mønster.
Anyone?

Jeg kan ikke lægge egne billeder op fra min iPad efter de opdaterede for et par gange siden. Det er noget med en 'skjult' ændring i fil-formatet (PNG) som siden her ikke vil arbejde med (jeg kan fra min iPhone 4, der ikke har den opdatering). Kan det være det?

Jeg skrev og spurgte Patrick om det for ... bumbum ... to måneder siden og han skrev at han ville kigge på det. Men der er ikke kommet en løsning, så enten kan det ikke løses eller også har han ikke haft tid.

Men det er irriterende at det skal være et problem.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Knirkemis

Indlægaf Knirkemis » 28. jan 2017, 07:49

Daine skrev:
Knirkemis skrev:Jeg kan halvdelen af tiden ikke lægge billeder op? Der kommer en lille gul trekant under status. Også selvom det er screenshots af billeder, som ikke fylder særligt meget. Nogle gange virker det, og jeg kan ikke se noget mønster.
Anyone?

Jeg kan ikke lægge egne billeder op fra min iPad efter de opdaterede for et par gange siden. Det er noget med en 'skjult' ændring i fil-formatet (PNG) som siden her ikke vil arbejde med (jeg kan fra min iPhone 4, der ikke har den opdatering). Kan det være det?

Jeg skrev og spurgte Patrick om det for ... bumbum ... to måneder siden og han skrev at han ville kigge på det. Men der er ikke kommet en løsning, så enten kan det ikke løses eller også har han ikke haft tid.

Der står PNG ved filerne, men fx kunne jeg godt lægge et billede fra min telefon op i forgårs, men ikke igår. Det er lidt mærkeligt. Jeg kan ikke helt finde ud af, om der er forskel på billeder jeg selv tager og screenshots?
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 28. jan 2017, 07:53

Jeg ved ikke lige noget konkrete. Men det er ikke helt ukendt, at Apple pludselig ændrer noget ved deres opfattelse af billedformater, som så giver problemer andre steder. Det har jeg været ude for før (med "tif"-formatet).
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1209
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 11968

Indlægaf Daine » 28. jan 2017, 08:16

Knirkemis skrev:
Daine skrev:
Anyone?

Der står PNG ved filerne, men fx kunne jeg godt lægge et billede fra min telefon op i forgårs, men ikke igår. Det er lidt mærkeligt. Jeg kan ikke helt finde ud af, om der er forskel på billeder jeg selv tager og screenshots?

Det kan der godt være forskel på - det er bare ikke til at spotte for os alm dødelige fordi det et skjult. Men jeg kan ikke give en forklaring på hvorfor siden her har problemer med det, der skal Patrick nok indover.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Knirkemis

Indlægaf Knirkemis » 30. jan 2017, 15:52

Nu har jeg downloadet en app, der konverterer billeder. Kunne se, at det var hvad andre, har gjort ved samme problem.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 528
Likede indlæg: 9903

Indlægaf Animi » 6. feb 2017, 11:31

Er der andre end mig, der ikke kan få "gå til side" funktionen til at virke? Når jeg skriver et sidetal og trykker på udfør, sker der bare intet :gruble:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 732
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14866

Indlægaf icelady » 6. feb 2017, 11:36

Animi skrev:Er der andre end mig, der ikke kan få "gå til side" funktionen til at virke? Når jeg skriver et sidetal og trykker på udfør, sker der bare intet :gruble:

Den har aldrig virket hos mig.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 6. feb 2017, 11:44

Animi skrev:Er der andre end mig, der ikke kan få "gå til side" funktionen til at virke? Når jeg skriver et sidetal og trykker på udfør, sker der bare intet :gruble:

Den funktion har jeg vist slet ikke? :gruble: (PC-version)
Jeg har kun sådan en "Gå til" - men den giver en pop-up menu med forumoverskrifter. Ikke noget hvor man kan skrive et sidetal.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 732
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14866

Indlægaf icelady » 6. feb 2017, 11:49

dgd2007 skrev:Den funktion har jeg vist slet ikke? :gruble: (PC-version)
Jeg har kun sådan en "Gå til" - men den giver en pop-up menu med forumoverskrifter. Ikke noget hvor man kan skrive et sidetal.

Jeg er på via bærbar og hos mig er den her:

Gå til.jpg

Frihånds-tegning er absolut ikke en spidskompetence hos mig :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"