De små spørgsmål til det tekniske.

Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1004

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Knirkemis » 27. jan 2017, 19:37

Jeg kan halvdelen af tiden ikke lægge billeder op? Der kommer en lille gul trekant under status. Også selvom det er screenshots af billeder, som ikke fylder særligt meget. Nogle gange virker det, og jeg kan ikke se noget mønster.
Anyone?
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 940
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 9357

Indlægaf Daine » 27. jan 2017, 20:22

Knirkemis skrev:Jeg kan halvdelen af tiden ikke lægge billeder op? Der kommer en lille gul trekant under status. Også selvom det er screenshots af billeder, som ikke fylder særligt meget. Nogle gange virker det, og jeg kan ikke se noget mønster.
Anyone?

Jeg kan ikke lægge egne billeder op fra min iPad efter de opdaterede for et par gange siden. Det er noget med en 'skjult' ændring i fil-formatet (PNG) som siden her ikke vil arbejde med (jeg kan fra min iPhone 4, der ikke har den opdatering). Kan det være det?

Jeg skrev og spurgte Patrick om det for ... bumbum ... to måneder siden og han skrev at han ville kigge på det. Men der er ikke kommet en løsning, så enten kan det ikke løses eller også har han ikke haft tid.

Men det er irriterende at det skal være et problem.
2
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
Knirkemis

Indlægaf Knirkemis » 28. jan 2017, 07:49

Daine skrev:
Knirkemis skrev:Jeg kan halvdelen af tiden ikke lægge billeder op? Der kommer en lille gul trekant under status. Også selvom det er screenshots af billeder, som ikke fylder særligt meget. Nogle gange virker det, og jeg kan ikke se noget mønster.
Anyone?

Jeg kan ikke lægge egne billeder op fra min iPad efter de opdaterede for et par gange siden. Det er noget med en 'skjult' ændring i fil-formatet (PNG) som siden her ikke vil arbejde med (jeg kan fra min iPhone 4, der ikke har den opdatering). Kan det være det?

Jeg skrev og spurgte Patrick om det for ... bumbum ... to måneder siden og han skrev at han ville kigge på det. Men der er ikke kommet en løsning, så enten kan det ikke løses eller også har han ikke haft tid.

Der står PNG ved filerne, men fx kunne jeg godt lægge et billede fra min telefon op i forgårs, men ikke igår. Det er lidt mærkeligt. Jeg kan ikke helt finde ud af, om der er forskel på billeder jeg selv tager og screenshots?
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5152

Indlægaf dgd2007 » 28. jan 2017, 07:53

Jeg ved ikke lige noget konkrete. Men det er ikke helt ukendt, at Apple pludselig ændrer noget ved deres opfattelse af billedformater, som så giver problemer andre steder. Det har jeg været ude for før (med "tif"-formatet).
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 940
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 9357

Indlægaf Daine » 28. jan 2017, 08:16

Knirkemis skrev:
Daine skrev:
Anyone?

Der står PNG ved filerne, men fx kunne jeg godt lægge et billede fra min telefon op i forgårs, men ikke igår. Det er lidt mærkeligt. Jeg kan ikke helt finde ud af, om der er forskel på billeder jeg selv tager og screenshots?

Det kan der godt være forskel på - det er bare ikke til at spotte for os alm dødelige fordi det et skjult. Men jeg kan ikke give en forklaring på hvorfor siden her har problemer med det, der skal Patrick nok indover.
1
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
Knirkemis

Indlægaf Knirkemis » 30. jan 2017, 15:52

Nu har jeg downloadet en app, der konverterer billeder. Kunne se, at det var hvad andre, har gjort ved samme problem.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 462
Likede indlæg: 8365

Indlægaf Animi » 6. feb 2017, 11:31

Er der andre end mig, der ikke kan få "gå til side" funktionen til at virke? Når jeg skriver et sidetal og trykker på udfør, sker der bare intet :gruble:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 661
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 12756

Indlægaf icelady » 6. feb 2017, 11:36

Animi skrev:Er der andre end mig, der ikke kan få "gå til side" funktionen til at virke? Når jeg skriver et sidetal og trykker på udfør, sker der bare intet :gruble:

Den har aldrig virket hos mig.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 6. feb 2017, 11:44

Animi skrev:Er der andre end mig, der ikke kan få "gå til side" funktionen til at virke? Når jeg skriver et sidetal og trykker på udfør, sker der bare intet :gruble:

Den funktion har jeg vist slet ikke? :gruble: (PC-version)
Jeg har kun sådan en "Gå til" - men den giver en pop-up menu med forumoverskrifter. Ikke noget hvor man kan skrive et sidetal.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 661
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 12756

Indlægaf icelady » 6. feb 2017, 11:49

dgd2007 skrev:Den funktion har jeg vist slet ikke? :gruble: (PC-version)
Jeg har kun sådan en "Gå til" - men den giver en pop-up menu med forumoverskrifter. Ikke noget hvor man kan skrive et sidetal.

Jeg er på via bærbar og hos mig er den her:

Gå til.jpg

Frihånds-tegning er absolut ikke en spidskompetence hos mig :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Aspargsen
Midlertidigt bortvist
Kort karma: 43
Likede indlæg: 924

Indlægaf Aspargsen » 6. feb 2017, 11:51

sådan en funktion ville jeg gerne have :klap:
så kunne ville der være mulighed for af jeg kunne se de første 16 sider af denne tråd
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 6. feb 2017, 11:53

icelady skrev:Jeg er på via bærbar og hos mig er den her: [...]

Nå ja, minsandten. Der var den jo! Nej, den virker heller ikke hos mig :D
0
Brugeravatar
Only Me
Kort karma: 31
Likede indlæg: 216

Indlægaf Only Me » 6. feb 2017, 14:11

For at man skal kunne se flere svar på en side så skal Patrick ind i systemet og definere hvor mange svar der skal kunne ses på siderne.
Lige nu er det sat til at man kan se 15 svar på hver side.
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Brugeravatar
Only Me
Kort karma: 31
Likede indlæg: 216

Indlægaf Only Me » 6. feb 2017, 14:31

Hvis det bliver sat til at vise flere svar per side så vil man få større udbytte af denne funktion hvor man kan sætte visning fra en dag til et helt år.

Billede
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 165
Likede indlæg: 1909

Indlægaf Badesandalen » 12. feb 2017, 21:21

Det der problem med likes'ne har spredt sig; nu forsvinder de også. Hvorfor gør de det?
0
"One of the pigeons turned out to be a pinecone."

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"