Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 12
Likede indlæg: 321

Re: Har du været på "Eksklusive Restaurenter" ?

Indlægaf Myresluger » 12. apr 2016, 16:04

Jeg har været på nogen stykker - alle gennem mit job. Jeg synes Kiin-Kiin var rigtig lækkert. Derimod vil jeg sige at noma var en oplevelse - men bestemt ikke en god middag. Jeg værdsætter slet ikke den slags mad nok til at ville bruge mine egne penge på det. Første gang jeg var på en restaurant med Michelin stjerner var i Paris og jeg var meget skuffet. Forretten var fantastisk - hovedret og dessert var jævnt triste. Vi havde de to dage før spist på gourmand restauranter og det må jeg indrømme var langt mere min smag.
0
Brugeravatar
Culpøs
Kort karma: 20
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 176

Indlægaf Culpøs » 12. apr 2016, 17:26

Nej har aldrig være på "eksklusive" restauranter. Jeg er simpelthen for nærig til at give 3000,- for et dusin små retter, som akkurat mætter.

Så hellere et gavekort til Justeat på 3000,-
0
Pacta Sunt Servanda :whip:
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3923

Indlægaf Angelina » 12. apr 2016, 17:58

Culpøs skrev:Nej har aldrig være på "eksklusive" restauranter. Jeg er simpelthen for nærig til at give 3000,- for et dusin små retter, som akkurat mætter.

Hvordan ved du det ikke mætter hvis ikke du har prøvet det? Jeg har aldrig gået sulten fra en mange-retters middag... sidst jeg var på michelin restaurant måtte jeg nær opgive at komme igennem desserten....
7
~indsæt smart signatur her~
Sjg
Kort karma: 11
Likede indlæg: 227

Indlægaf Sjg » 12. apr 2016, 19:20

Angelina skrev:
Culpøs skrev:Nej har aldrig være på "eksklusive" restauranter. Jeg er simpelthen for nærig til at give 3000,- for et dusin små retter, som akkurat mætter.

Hvordan ved du det ikke mætter hvis ikke du har prøvet det? Jeg har aldrig gået sulten fra en mange-retters middag... sidst jeg var på michelin restaurant måtte jeg nær opgive at komme igennem desserten....

Enig. :)

Der er en del - dog typisk folk, som aldrig selv har spist på en Michelin-anbefalet restaurant - der af en eller anden årsag har fået bildt sig selv ind, at man ikke bliver mæt af serveringerne, og det passer simpelthen ikke.

Jeg selv bliver typisk så mæt, at jeg nærmest kunne trilles hjem, og min kæreste, der ellers har en særdeles sund appetit, kan også tit have svært ved at finde plads til desserterne.

Derudover er det slet ikke alle Michelin-stjernede restauranter, der serverer "et dusin små retter". I påsken spiste vi på den to-stjernede Dinner by Heston i London, hvor menuen er a la carte, og hvor vi til hovedret fik en fantastisk bøf med triple cooked fries til. Michelin-mad findes i alle afskygninger. :)
4
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1903

Indlægaf Purple Haze » 12. apr 2016, 19:37

Har dyrket det lidt, dengang jeg var "rig".
Når jeg bliver rig igen, så vil jeg helt sikkert gerne gøre det igen.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 6732

Indlægaf Wizzze » 12. apr 2016, 19:40

Sjg skrev:
Angelina skrev:

Der er en del - dog typisk folk, som aldrig selv har spist på en Michelin-anbefalet restaurant - der af en eller anden årsag har fået bildt sig selv ind, at man ikke bliver mæt af serveringerne, og det passer simpelthen ikke.

Jeg selv bliver typisk så mæt, at jeg nærmest kunne trilles hjem, og min kæreste, der ellers har en særdeles sund appetit, kan også tit have svært ved at finde plads til desserterne.

Derudover er det slet ikke alle Michelin-stjernede restauranter, der serverer "et dusin små retter". I påsken spiste vi på den to-stjernede Dinner by Heston i London, hvor menuen er a la carte, og hvor vi til hovedret fik en fantastisk bøf med triple cooked fries til. Michelin-mad findes i alle afskygninger. :)

Nemlig. I New York kan du gå på Michelin belønnet burger bar. Og hvis man ikke er til burger, kan man også få hotdog, endda på en dansk Michelin restaurant (der dog ligger i NY).
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6817

Indlægaf Daine » 12. apr 2016, 20:14

Nej det har jeg ikke. Jeg har vist ikke engang været på en gourmetrestaurant. Jeg er glad for mad, men ikke så meget at jeg vil prioritere så dyr mad fremfor andre ting (havde jeg en større indkomst, ville det måske være anderledes). Derudover kender jeg ikke nogen, der ville tage med på sådan en restaurant og det er noget der ikke skal opleves alene.
Og min arbejdsplads praktiserer på ingen måde at gå på dyre restauranter - desværre.
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 213
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1971

Indlægaf Lurende Peber » 12. apr 2016, 20:28

Den eneste restaurant, af dem jeg har spist på, som jeg ved, har en stjerne (for 20. år i træk i øvrigt )er Era Ora på Christianshavn.
Fantastisk oplevelse med en masse retter kunstfærdigt OG velsmagende på en spændende måde.
Og da vi gik, var jeg ikke stopmæt. Heller ikke sulten. Men tilpas :) (Indrømmet tror jeg, at jeg snuppede 1-2 ekstra af de 22 små madbidder)

Det var så noget julefirmatur. Min økonomi er ikke lige gearet til deres prisniveau.
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2450
Kontakt:

Indlægaf Annione » 12. apr 2016, 23:06

Ja. Men mest på tilsyn. Og oftest var oplevelsen helt som forventet. :-D

Jeg har ikke spist på særligt mange fine restauranter. Skal vi ud og spise har jeg typisk lyst til en kæmpe bøf, så vi ender nærmest altid på et steak-house af en slags.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 388
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3839

Indlægaf Delfin » 12. apr 2016, 23:09

Nej, jeg har ikke lyst til at bruge så mange penge på et enkelt måltid mad.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Culpøs

Indlægaf Culpøs » 13. apr 2016, 08:42

Angelina skrev:

Har hørt fra venner og bekendte, og de kender min appetit og omvendt, hvorfor konklusionen :)
0
Brugeravatar
Culpøs

Indlægaf Culpøs » 13. apr 2016, 08:47

Sjg skrev:
Angelina skrev:

Nu ved jeg godt, at alle ikke serverer ét dusin retter.... Ligeledes kan du ikke garantere, at man bliver mæt på hver ENESTE michelin restaurant.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1974

Indlægaf lillebjoern » 13. apr 2016, 08:48

Næh, jeg synes det er for mange penge at bruge på mad. Mad for mig må gerne være lækkert, men det er primært for at blive mæt at jeg spiser... og så er sådan en menu på 1000-3000 kr. lige en tand for meget. Mad er heller ikke en oplevelse for mig, som jeg kan se det er for mange andre. Det mest eksklusive jeg spiser er nok sushi - og det synes jeg allerede er lidt i den dyre ende :lol:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 13. apr 2016, 09:05

Culpøs skrev:
Angelina skrev:

Har hørt fra venner og bekendte, og de kender min appetit og omvendt, hvorfor konklusionen :)

Min mand spiser som en hest og den eneste gang han er gået småsulten fra en restaurant var på det gl. Oubæk - uden stjerner og med min hader-tjener så det var ikke et tab.

Til gengæld har han rullet ud fra op til flere stjerne-restauranter - så med mindre du spiser helt ustyrligt meget i forhold til en voksen mand fra landet, som æder som en schæfterhvalp - så er mit bud at du ikke vil være tæt på småsulten når du går fra en sådan restaurant.
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3004

Indlægaf vibbsen » 13. apr 2016, 09:42

Nej. Det har jeg ikke. Jeg har været på RADIO en enkelt gang. Det var rigtig godt. Men jeg må indrømme at jeg ikke ville gå derind hvis jeg selv skulle betale....

For mig handler det ikke om frygten for ikke at blive mæt. Men nærmere om at jeg på ingen måder tænder på det der "New Nordic Kitchen" som jeg synes præger mange af de danske "Eksklusive" restauranter, at jeg ikke spiser hverken fisk eller skaldyr, og at jeg ikke kan lide ikke at vide hvad for noget mad jeg kan få....Det der med at skulle betale 1800 kroner for en ikke nærmere specificeret menu, det er bare slet ikke mig. Og da slet slet ikke min mand.

Bevares, hvis jeg blev inviteret til et eller andet arrangement på et af disse steder, så ville jeg naturligvis deltage.
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"