Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. apr 2016, 07:14

Nu jeg tænker over det, kan al mad faktisk blive skideirriterende, når det får tilpas mange mennesker til at opføre sig som lemminger.
6
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. apr 2016, 07:18

lillebjoern skrev:
BlueBunny skrev:Frozen yogurt forstår jeg ikke helt. Og så kan der blandes alt muligt bland selv slik, nødder og krymmel i?
Det smager ikke speciel godt og er ikke sundere. Hvorfor?

Jeg synes det smager godt! Jeg elsker frozen yoghurts bitterhed, som ikke er den samme i almindelig is. Og jeg har altid været en sucker for krymmel og tingeltangel i is :ninja:

Jeg kan også godt lide det, men jeg kan ikke snuppe, når det bliver markedsført som et sundere alternativ til is, hvilket det, såvidt jeg husker, meget blev i starten.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6814

Indlægaf Wizzze » 13. apr 2016, 07:42

BlueBunny skrev:
Wizzze skrev:Jeg elsker Sushi, men nu er det som om at enhver grillbar eller kinøjser, pludselig også er sushisted. Det er ved at tage lidt overhånd synes jeg.
Og bare vent, for der er en super craze igang verden over, og den har ikke engang ramt DK endnu, nemlig Poke.

Poke er når Rawfood og Sushi møder hinanden. Det er en slags "fiskesalat" altså rå grøntsager/salat blandet med rå fisk, typisk tun eller laks, marineret med en olie, soya dressing.

Sushi er risen. Sushi laves oftest med rå fisk, men sushi kan også være med andet. Så Poke er der ikke meget sushi over.

... men jeg forstår godt hvad du mener. For et kendetegn ved sushi er ofte den rå fisk. Måtte bare lige skrive ovenstående, for du ved altid så meget :D Og du ved sikkert også dette ;)

Nu tillod jeg mig at bruge Sushi som betegnelsen for hele "konceptet" herunder Sashimi, tænkte det ville flest nok forstå ;)
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 13. apr 2016, 08:01

dykkersild skrev:Slut med lakrids og ingefær i alting - BOM!

Ja tak - og chili. Jeg kan lide alle tre ting, men ikke allevegne og hele tiden!
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4567

Indlægaf Akehurst2 » 13. apr 2016, 08:05

Hunkat skrev:Erstatningsprodukter lavet af de mærkeligste ting.

Som Ninkas 'romkugler' af 27 slags frugt og bær. Det er stadig ikke en romkugle. Hvis du ikke kan lide e-numre (eller hvad hendes tick var den gang) så lad være med at spise romkugler. Spis noget frugt men lad være med at prøve at forklæde det som slik.

Åh ja, og mærkeligt erstatningsbrød. Som det her fx: http://klidmoster.dk/2014/04/sundwich-d ... dwich.html

Lad endelig være med at spise (for meget) brød - det forsøger jeg selv på i vidt omfang. Men når du så vil spise brød, så spis dog rigtigt brød og gerne noget ordentligt fuldkornsnoget, i stedet for det her falske brød af "bælgfrugter, æg og kokosfibermel".
4
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11757

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. apr 2016, 08:26

En overgang da jeg var barn, var modetendensen at rosiner bare skulle i alt. Personligt synes jeg rosinerne slår chili og lakrids i trælshed :-D De får én til at blive glad et kort øjeblik, og derefter skuffes man fælt. Uhmm en chokoladebolle? NEJ snydt det var rosiner. Uhmm wienerbrød med lækkert snask i midten? NEJ snydt igen, det er rosinmos. Uhmm en lækker risret fyldt med sprøde grøntsager? NEJ det er små søde klamme rosinklumper.
12
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 249

Indlægaf Alphilia » 13. apr 2016, 11:42

Selvom jeg gladeligt spiser det fra tid til anden er jeg ved at være lidt træt af SKYR allevegne
5
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4567

Indlægaf Akehurst2 » 13. apr 2016, 11:43

DetSorteCirkus skrev:Nu jeg tænker over det, kan al mad faktisk blive skideirriterende, når det får tilpas mange mennesker til at opføre sig som lemminger.

Ja - i en grad, så man næsten ikke tør sige, at man faktisk meget godt kan lide ingefærshots og skyr, fordi det er blevet så hysterisk hypet.
3
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Indlægaf Lemonella » 13. apr 2016, 12:03

Udrensningskure. Nej vel? Din krop kan godt selv udrense sig. Det er det vi har lever, nyrer, tarmsystem, lunger og huden til.
10
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Indlægaf Ado » 13. apr 2016, 12:52

Hypen her i byen over Kings Buffet. Slap nu af, for fanden, kvantitetsædere! Folk går helt i hysterisk selvsving og æder på livets løs af en "Spis hvad du kan" buffet, hvor 75% er friturestegt. Bvadr! Så vil jeg sgu hellere spise ude knap så tit og i det mindste få ordentligt mad.

5/7 kuren eller hvad den nu hedder.

LCHF.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 29
Likede indlæg: 461

Indlægaf Tobywan » 13. apr 2016, 13:16

Ado skrev:Hypen her i byen over Kings Buffet. Slap nu af, for fanden, kvantitetsædere! Folk går helt i hysterisk selvsving og æder på livets løs af en "Spis hvad du kan" buffet, hvor 75% er friturestegt. Bvadr! Så vil jeg sgu hellere spise ude knap så tit og i det mindste få ordentligt mad.

Den slags buffeter er rædselsfulde. Jeg har et par kollegaer som konsekvent er dernede, når kantinen serverer fisk. Hvis det stadig er på mode at udelukke hele fødevaregrupper, så skriv det gerne på min liste.

Buffeten på Italia i Aarhus havde også kronede dage på et tidspunkt... jeg hader den som pesten. (Ja den er nok billig af en årsag ikke?) Det samme med det grønne hjørne, hvor alt smager af det samme. Udover at være fuldstændig ideforladt og tvivlsom kvalitet, så er det også utroligt, hvad sådan en buffet kan få op i voksne mennesker af dårlig opførsel og grådighed.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. apr 2016, 13:31

At tale om, at man spiser "gourmet/kvalitets/special-[indsæt selv kaffe, te, øl, whatever]", som om man har fundet de vises sten, og alt andet pludselig er blevet noget lort.
Og nej, det er heller ikke (længere) en original gaveide.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 13. apr 2016, 13:46

Allmost_Famous skrev:
DetSorteCirkus skrev:At tale om, at man spiser "gourmet/kvalitets/special-[indsæt selv kaffe, te, øl, whatever]", som om man har fundet de vises sten, og alt andet pludselig er blevet noget lort.
Og nej, det er heller ikke (længere) en original gaveide.

Jeg fik for nylig en gavekurv fyldt med gourmetpjat. Summerbirds version af nutella, nogle poser håndlavede gourmetchips, mandler med overtræk af spejdersnus og hindbærpulver, gourmette med mærkelige navne og underlig smag, og andre mærkelige ting. Intet af det var tilnærmelsesvis interessant. Sådan en kurv har snildt kostet nogle hundrede kroner. Jeg ville faktisk hellere have haft et gavekort til en discountbutik i stedet for :genert:

Det der er jeg heller ikke meget til, men en god kaffe, te, vin, øl eller en æske chokolade sætter jeg pris på :)
Men ikke alle mulige mærkelige syltede, håndlavede, lakridsramte special ting. Skal jeg have noget af den slags vil jeg gerne selv vælge lige præcis den variant jeg kan lide.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 13. apr 2016, 14:57

Åh ja, buffeter ala Dalle Valle og Flammen. Alt i overflod til billig pris. Så ved man bare kvaliteten er derefter.

Stevia

Erstatningaprodukter. Fx pizzabund lavet af blomkål, æggewraps osv.
5
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11757

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. apr 2016, 15:09

Lidt en afstikker, men det der med at mad skal serveres på en træstub, en flise etc. og man skal drikke af gamle syltetøjsglas.
9
The more I eat the butter I feel

Tilbage til "Mad og drikke"