Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Craver
Kort karma: 43
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 343

Re: Lovpriste modetendeser i maden, som du finder overvurderet?

Indlægaf Craver » 13. apr 2016, 15:28

- Stevia er åndssvagt ulækkert - tak for ulækker eftersmag. Jeg har en veninde, der går amok over Coca Cola Life og gør alt, hvad hun kan for at snakke om det fantastiske fænomen " STEVIIIIIIIIIIIA" - jeg nænner ikke at sige til hende, at der også er sukker i den cola :fløjt:
- Lakrids i fucking alting. Nej, jeg gider ikke at spise skyr med lakridspulver. Eller nakkekoteletter for den sags skyld.
- Folk, der bruger margarine/palmin til stegning/bagning, min mor inkluderet. Elsker bare, når min mund er beklædt med margarine-frotté efter en bid chokoladekage.
- Dadelkage i alle afskygninger.
- 7/11's Palæo-vand med mynte og lakridsrod i til fucking 29 kr.
- Donuts ALLE VEGNE!!!! Men det er mest fordi jeg bliver så tyk.. :genert:
5
... I would name her Rock'N'Roll
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 717

Indlægaf HappyHippo » 13. apr 2016, 15:48

Alle de der barer:

- rawbite
- palæobar
- nupobar

Og så til den pris!
1
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3457

Indlægaf HappyPaww » 13. apr 2016, 16:28

Alphilia skrev:Selvom jeg gladeligt spiser det fra tid til anden er jeg ved at være lidt træt af SKYR allevegne

Åh ja - nu findes der endda et skyr smørbart blandingsprodukt "smyr" :rulle:
2
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 13. apr 2016, 18:55

Årh I hader mange ting. I like it a lot! :klap:

Jeg er med på meget af det, som I nævner.
2
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3769

Indlægaf Novella » 13. apr 2016, 20:22

Nu hvor I allerede har hadet lakrids, må jeg så godt hade de der 3445 ripoffs af Johan Bülows design? Vi vil OGSÅ lave vores egne unikke gourmetlakridser med havtorn'n'shit, så derfor putter vi noget, der ligner Johan Bülows på en prik ned i dåser, der ligner Johan Bülows på en prik. For hans stil sælger jo trods alt, hallo.

Og hvad sker der for, at alting er islandsk lige pludselig? Islandsk chokolade, lakrids og fucking vulkansk håndsydet, bæredygtigt sort salt fra Islands vestfjorde? Jeg synes, at Island er et sindssygt lækkert sted, men er det så hedt et brand efter skyr-bølgen, at vi allesammen skal gå totalt i svime og med striktrøje?
6
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 13. apr 2016, 20:28

Novella skrev:Nu hvor I allerede har hadet lakrids, må jeg så godt hade de der 3445 ripoffs af Johan Bülows design? Vi vil OGSÅ lave vores egne unikke gourmetlakridser med havtorn'n'shit, så derfor putter vi noget, der ligner Johan Bülows på en prik ned i dåser, der ligner Johan Bülows på en prik. For hans stil sælger jo trods alt, hallo.

Og hvad sker der for, at alting er islandsk lige pludselig? Islandsk chokolade, lakrids og fucking vulkansk håndsydet, bæredygtigt sort salt fra Islands vestfjorde? Jeg synes, at Island er et sindssygt lækkert sted, men er det så hedt et brand efter skyr-bølgen, at vi allesammen skal gå totalt i svime og med striktrøje?

JA! ...og købe islandske ponyer!

Jeg kan for øvrigt både lide ramsløg, havtorn og surdejsbrød. Shoot me :-D
3
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3769

Indlægaf Novella » 13. apr 2016, 20:32

Jeg elsker både lakrids i alting, havtorn og ingefær, jeg får bare fniks af det :D Jeg strikker også islændersweatere, men derfor kan jeg sagtens blive hys over det der überbrand især Coop kører på alt der er islanzk, lism.
3
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4216

Indlægaf Persnikedy » 14. apr 2016, 09:00

Jeg blev så skuffet sidste år på Food Festival da jeg så at der var burger med lakris... just... no
7
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5781

Indlægaf Animi » 14. apr 2016, 09:02

Selv jeg som er kæmpe lakridselsker, synes det er ved at tage overhånd. Lakrids hører kun til i slik, men der må de til gengæld også gerne gå amok - chokolade med lakrids :love:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Sjg
Kort karma: 11
Likede indlæg: 227

Indlægaf Sjg » 14. apr 2016, 16:10

BlueBunny skrev:
Wizzze skrev:Jeg elsker Sushi, men nu er det som om at enhver grillbar eller kinøjser, pludselig også er sushisted. Det er ved at tage lidt overhånd synes jeg.
Og bare vent, for der er en super craze igang verden over, og den har ikke engang ramt DK endnu, nemlig Poke.

Poke er når Rawfood og Sushi møder hinanden. Det er en slags "fiskesalat" altså rå grøntsager/salat blandet med rå fisk, typisk tun eller laks, marineret med en olie, soya dressing.

Sushi er risen. Sushi laves oftest med rå fisk, men sushi kan også være med andet. Så Poke er der ikke meget sushi over.

... men jeg forstår godt hvad du mener. For et kendetegn ved sushi er ofte den rå fisk. Måtte bare lige skrive ovenstående, for du ved altid så meget :D Og du ved sikkert også dette ;)

Det er ikke helt korrekt.

Sushi opstår først, når risen toppes med andre ingredienser, der dog ganske rigtigt ikke nødvendigvis behøver at være fisk.

Selve risen (eller måske nærmere tilberedningen) hedder "shari" eller - lidt mindre udbredt - "sumeshi". :D
1

Tilbage til "Mad og drikke"