De bedste fuldkornsprodukter?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2476

De bedste fuldkornsprodukter?

Indlægaf Pandesteg » 13. apr 2016, 07:42

Jeg har lang tid ikke rigtig spist fuldkornsprodukter (primært brød), da det har passet godt i min kost at lade være. Og når jeg engang imellem har forkælet mig selv med et rundstykke har jeg gået til Lagkagehuset..

Nå, men nu vil jeg gerne have lidt flere fuldkornsprodukter ind i min kost igen - men da det er så længe siden jeg overhovedet har kikket på de hylder i supermarkedet, er jeg er totalt blank på, hvad jeg skal købe! :forvirret2: Jeg kunne godt tænke mig at finde noget "hverdagsbrød" som kan bruges til morgenmad og den lille sult - tænker noget sådan lidt toastagtigt. Og helst ikke fyldt med stråforkorter og alt muligt mærkeligt som man ellers læser der puttes i forarbejdet mad. Allerhelst ville jeg gerne, at jeg kunne købe noget øko-brød, men ved ikke om det er realistisk, når vi snakker supermarkedsbrød.

Jeg skal også have købt noget ris og pasta i fuldkornsudgave - har kik på bl.a. urtekrams fuldkornsbasmatiris, men foreslag til begge dele modtages gerne!
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Lækre Arne
Kort karma: 114
Likede indlæg: 703

Re: De bedste fuldkornsprodukter?

Indlægaf Lækre Arne » 13. apr 2016, 08:25

Rugbrødsboller fra Schulstad. De er super gode ristede.
1
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3252

Indlægaf DD_81 » 13. apr 2016, 09:25

copps ënglamark serie er glimrende når det handler om øko og fuldkorn.
De har pasta, brune ris, risblanding, fuldkorns lagsagneplader m-m

Og så er jeg også på rugbrødsbollerne! - de er lette i konsistensen, smager og mætter godt. Men de er ikke øko
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10224

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. apr 2016, 09:31

Aldi har denne her type rugbrødsboller øko.
De ligger i en emballage, der ligner den, man bruger til pitabrød, og er af mærket Økolivet.

Billede
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 29
Likede indlæg: 461

Indlægaf Tobywan » 13. apr 2016, 09:58

Jeg synes også rugbollerne er gode. De kan også fint bruges til burgere. Vi spiser praktisk talt ikke de lyse boller mere til burgere, medmindre det er til specielle lejligheder.

Dog har jeg stadig til gode at finde pasta i en fuldkornsudgave, som rent faktisk ikke smager grimt. Jeg synes virkelig ikke det gør sig i pasta, da det bare skal være lavet af korrekt meltype for at være pasta i min verden. Der vil jeg hellere undvære, og spise det lidt sjældnere.
Senest rettet af Tobywan 13. apr 2016, 13:10, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2476

Indlægaf Pandesteg » 13. apr 2016, 12:54

Fedt med de forskellige foreslag, sætter stor pris på det! :gogo:
1
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2477
Kontakt:

Indlægaf Annione » 13. apr 2016, 22:01

Bag dit eget knækbrød. Det er overraskende nemt.
Det her er godt, jeg bruger bare lige dele hvedemel, groft mel og havregryn i stedet for 3,5 dl mel. Du kan også putte mindre olie i og bare bruge vand. Og ekstra salt, hvis du kan lide det.

http://hannesblog.dk/wp-content/uploads ... blog.1.pdf
0
At rejse er at leve :love2:

Tilbage til "Mad og drikke"