Hårfarvningsekspertker kom hid

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Hårfarvningsekspertker kom hid

Indlægaf ShuruQ » 13. apr 2016, 19:41

Jeg er fra naturen side mørkhåret, dog pt et par toner mørkere mest for glansens skyld.

Det er ved at være alt for længe siden jeg har haft en lidt mere rødlig hårfarve og det har jeg virkelig lyst til nu. At smide en rødlig farve direkte i som det er nu vil højst, hvis noget, give et lettere rødligt skær.

Hvordan bærer jeg mig bedst af og hvad gør jeg for at få et resultat der holder mere end 2 uger :)?
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4108

Re: Hårfarvningsekspertker kom hid

Indlægaf Viskelæder » 19. apr 2016, 10:06

Hvad mener du mere specifikt med rødlig farve? Vil du gerne have direkte rødt hår? Så tænker jeg, at dit hår nok skal affarves nogle toner først og derefter farves rødt. Det er en svær proces, som jeg vil anbefale at gå til frisør med :)
0
Brugeravatar
Viskelæder

Indlægaf Viskelæder » 19. apr 2016, 10:08

Da jeg havde helt rødt hår, brugte jeg forresten en rød farvebombe til at holde farven ved lige, og så skulle det rigtig tit farves i bunden.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2335

Indlægaf Studsgaard » 19. apr 2016, 10:10

Hvor rød er du til. Sådan rød som i ikke en naturlig hårfarve rød. For så skal det affarves først.
Ligenu har jeg sort med to lilla og to pink totter - der er brugt elumenfarve til de vilde effekter. Men om man kan købe det selv eller om det kun er frisører der har det, det ved jeg ikke

Og så kan jeg anbefale hårbomber til at holde håret glansfuld og holde farven flot længe.
Fire red er virkelig fed og giver en del farve i sig selv hvis den puttes i lyst hår.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 19. apr 2016, 10:13

Allmost_Famous skrev:Nu spørger jeg sikkert vildt dumt, men... Hvorfor farver du hår, når du alligevel går med tørklæde? :genert:

Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar :).

Mange tænker som du gør der og det er en helt forkert forestilling at tørklædekvinder generelt ikke går op i deres hår. Tørklædet er jo noget man bruger offentligt og overfor mænd der ikke er ens mahram (dem man i princippet kan giftes med), men overfor ens mand, far, bedstefædre, sønner og onkler, samt alle kvinder gør man ikke og langt de fleste tørklædebærende kvinder, jeg selv inklusiv, vil gerne se pæn ud for deres egen skyld og for deres mand. Faktisk er rigtig mange af de tørklædebærende muslimske kvinder ret forfængelige omkring deres hår, netop fordi det ikke er noget de viser alle :).
Senest rettet af ShuruQ 19. apr 2016, 11:21, rettet i alt 1 gang.
3
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 19. apr 2016, 10:17

Studsgaard skrev:Hvor rød er du til. Sådan rød som i ikke en naturlig hårfarve rød. For så skal det affarves først.
Ligenu har jeg sort med to lilla og to pink totter - der er brugt elumenfarve til de vilde effekter. Men om man kan købe det selv eller om det kun er frisører der har det, det ved jeg ikke

Og så kan jeg anbefale hårbomber til at holde håret glansfuld og holde farven flot længe.
Fire red er virkelig fed og giver en del farve i sig selv hvis den puttes i lyst hår.
Viskelæder skrev:Hvad mener du mere specifikt med rødlig farve? Vil du gerne have direkte rødt hår? Så tænker jeg, at dit hår nok skal affarves nogle toner først og derefter farves rødt. Det er en svær proces, som jeg vil anbefale at gå til frisør med :)

Så rød som mulig, sådan det helt tydeligt ikke er naturligt :).

Det lykkes nogenlunde, min veninde hjalp mig. To gange affarvning i torsdags. Vi blev enige om at give mit hår ro til fredag hvor vi så puttede en rød farve i. I toppen er det blevet som ønsket, men det ældste hår har ikke taget ordentligt imod. Lige nu får det ro et par uger, så får det ældste hår en affarvning og det hele får en ny omgang rød.

Det med at komme til frisør er lidt besværlig pga tørklædet. Men så er det godt at have en veninde der både kan klippe og farve som var hun frisør :-D.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2335

Indlægaf Studsgaard » 19. apr 2016, 10:19

Jeg vil stadig anbefale dig at prøve at holde farven ved lige med hårbomber. De virker rigtig godt og gør farven holder længe
0
Brugeravatar
Viskelæder

Indlægaf Viskelæder » 19. apr 2016, 10:27

ShuruQ skrev:
Studsgaard skrev:Hvor rød er du til. Sådan rød som i ikke en naturlig hårfarve rød. For så skal det affarves først.

Viskelæder skrev:Hvad mener du mere specifikt med rødlig farve? Vil du gerne have direkte rødt hår? Så tænker jeg, at dit hår nok skal affarves nogle toner først og derefter farves rødt. Det er en svær proces, som jeg vil anbefale at gå til frisør med :)

Det lykkes nogenlunde, min veninde hjalp mig. To gange affarvning i torsdags. Vi blev enige om at give mit hår ro til fredag hvor vi så puttede en rød farve i. I toppen er det blevet som ønsket, men det ældste hår har ikke taget ordentligt imod. Lige nu får det ro et par uger, så får det ældste hår en affarvning og det hele får en ny omgang rød.

Det med at komme til frisør er lidt besværlig pga tørklædet. Men så er det godt at have en veninde der både kan klippe og farve som var hun frisør :-D.

Hov, jeg havde slet ikke set, at dit startindlæg var nogle dage siden :) Jeg tænkte også efterfølgende på, om du mon kendte en frisør, som havde mulighed for at komme hjem til dig. Men fint din veninde kunne hjælpe.
Mit hår, da det var virkelig rødt, var også lidt forskelligfarvet og måtte igennem det hele et par gange, men efterfølgende var hårbomben virkelig god til at udligne farven.

Jeg er misundelig. Savner at farve mit hår i vilde farver :)
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 19. apr 2016, 10:40

Viskelæder skrev:
ShuruQ skrev:

Hov, jeg havde slet ikke set, at dit startindlæg var nogle dage siden :) Jeg tænkte også efterfølgende på, om du mon kendte en frisør, som havde mulighed for at komme hjem til dig. Men fint din veninde kunne hjælpe.
Mit hår, da det var virkelig rødt, var også lidt forskelligfarvet og måtte igennem det hele et par gange, men efterfølgende var hårbomben virkelig god til at udligne farven.

Jeg er misundelig. Savner at farve mit hår i vilde farver :)

Farveforskel kan være ganske fint, men hvor det i toppen er skindende rødt er det lange dødt ræverødt, så det går ikke :-D.

Jeg havde for et års tid siden mørk/pink hår, men syntes det krævede for meget vedligeholdelse og farvede det hele mørkt og så har det fået ro siden, bortset fra et par få genopfriskninger af det mørke. Pludselig tog fanden ved mig og jeg savnede pangfarverne og i et splitsekund proppede jeg 3 farver i kurven i Normal, tog direkte hjem til min veninde og da det først var affarvet var der ingen vej udenom, medmindre jeg ville ligne en junkie med hårfarve "50 shades of piss" :P. Men glæder mig til de her par uger er gået og jeg kan få det sidste med.

Derefter tror jeg du har helt ret i at det er en god idé med en farvebombe i ny og næ.
0
Brugeravatar
Viskelæder

Indlægaf Viskelæder » 19. apr 2016, 10:42

ShuruQ skrev:
Farveforskel kan være ganske fint, men hvor det i toppen er skindende rødt er det lange dødt ræverødt, så det går ikke :-D.

Jeg havde for et års tid siden mørk/pink hår, men syntes det krævede for meget vedligeholdelse og farvede det hele mørkt og så har det fået ro siden, bortset fra et par få genopfriskninger af det mørke. Pludselig tog fanden ved mig og jeg savnede pangfarverne og i et splitsekund proppede jeg 3 farver i kurven i Normal, tog direkte hjem til min veninde og da det først var affarvet var der ingen vej udenom, medmindre jeg ville ligne en junkie med hårfarve "50 shades of piss" :P. Men glæder mig til de her par uger er gået og jeg kan få det sidste med.

Derefter tror jeg du har helt ret i at det er en god idé med en farvebombe i ny og næ.

Haha, du har helt ret. Den slags farveforskel havde jeg også i starten, and it aint pretty :D
1

Tilbage til "Skønhed"