Vaccination

LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2555

Re: Vaccination

Indlægaf LaScrooge » 19. apr 2016, 19:05

Rakel skrev:
LaScrooge skrev:
Rakel skrev:
Bimmerdyret skrev:Sådan grundlæggende, så vil jeg koldt og kynisk sige:

Forældre der mener de vil bestemme selv, skal have lov til det, under betingelse af, at deres børn "synligt" mærkes så enhver kan se at de ikke er vaccinerede samt at de betaler til en fond, der skal bruges til ofrene for deres valg.

Jeg mener ikke, at der skal betales økonomisk for at tage et valg, men vi har haft mulighed for at vælge Daycare med holdning til at vaccinere og dét sætter jeg pris på.
Alle børn i Lillesøsters Daycare er vaccineret efter det nationale børnevaccinationsprogram med mindre, at der er lægefaglig dokumentation for ikke at vaccinere barnet. Dét valg har vi kunnet tage og det, synes jeg, er en god ting.

Bor du i et andet land end Danmark?

Ja. En stor del af tiden, så vores ældste børn såvel som vores Lillesøster er lidt anderledes vaccineret end det danske program.

Vi er aldrig blevet spurgt til det i Danmark andet end stivkrampevaccination ved start på efterskole for den ældste. Mit indtryk er ikke, at det er noget, som danske institutioner har lov at have en mening om, men finansieringen er også forskellig.

Jeg undskylder lige til Bimmerdyret, det er svært at slette fra telefonen.

Jeg synes det lyder som en rigtigt god idé og den kan jo vise sig nødvendig herhjemme også, hvis det med ikke at vaccinere spreder sig for meget.
0
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 258

Indlægaf Undtagelsen » 19. apr 2016, 19:10

Rakel skrev:
LaScrooge skrev:
Rakel skrev:

Forældre der mener de vil bestemme selv, skal have lov til det, under betingelse af, at deres børn "synligt" mærkes så enhver kan se at de ikke er vaccinerede samt at de betaler til en fond, der skal bruges til ofrene for deres valg.

Jeg mener ikke, at der skal betales økonomisk for at tage et valg, men vi har haft mulighed for at vælge Daycare med holdning til at vaccinere og dét sætter jeg pris på.
Alle børn i Lillesøsters Daycare er vaccineret efter det nationale børnevaccinationsprogram med mindre, at der er lægefaglig dokumentation for ikke at vaccinere barnet. Dét valg har vi kunnet tage og det, synes jeg, er en god ting.

Ja. En stor del af tiden, så vores ældste børn såvel som vores Lillesøster er lidt anderledes vaccineret end det danske program.

Vi er aldrig blevet spurgt til det i Danmark andet end stivkrampevaccination ved start på efterskole for den ældste. Mit indtryk er ikke, at det er noget, som danske institutioner har lov at have en mening om, men finansieringen er også forskellig.

Vi blev spurgt om det iblandt alle de andre informationer, som vi udfyldte (kontaktpersoner, allergier osv) ved vuggestuestart for 4 mdr siden.
Tror nu ikke at der vil blive sanktioneret, såfremt nogen ikke følger programmet.
0
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3086

Indlægaf Rakel » 19. apr 2016, 19:26

Undtagelsen skrev:
Rakel skrev:
LaScrooge skrev:
Rakel skrev:

Vi blev spurgt om det iblandt alle de andre informationer, som vi udfyldte (kontaktpersoner, allergier osv) ved vuggestuestart for 4 mdr siden.
Tror nu ikke at der vil blive sanktioneret, såfremt nogen ikke følger programmet.

Jeg har sendt 3 børn i vs i Danmark uden nogen har spurgt til det, så praksis er nok bare forskellig.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2451
Kontakt:

Indlægaf Annione » 19. apr 2016, 20:12

Jeg synes denne artikel er virkelig god http://www.iflscience.com/health-and-me ... being-lied

I USA er det stadig autisme folk er bange for. I Dk er det så blevet allergier. Hvad mon bliver det næste?
3
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 388
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3842

Indlægaf Delfin » 19. apr 2016, 20:16

Rakel skrev:
Undtagelsen skrev:
Rakel skrev:[

Jeg har sendt 3 børn i vs i Danmark uden nogen har spurgt til det, så praksis er nok bare forskellig.

Vi spurgte til det, da jeg arbejdede indenfor 0-6 årige, ligesom vi spurgte om, hvilke børnesygdomme børnene havde haft, før MFR kom til.
Vaccinen spurgte vi til for at vide, om barnet var stivkrampevaccineret, men vi havde ingen muligheder for at udelukke dem fra inst.
Børnesygdommene førte vi lister over, så vi under epidemierne kunne få et fingerpeg om, hvorvidt et barn, som viste begyndende sygdomstegn, kunne være ramt, med det formål at sende dem hurtigt hjem, hvor vi måske ellers lige ville se lidt småfeber an, før vi kastede os over telefonen.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 777

Indlægaf Bimmerdyret » 19. apr 2016, 20:38

Sangius skrev:
Jamen er enig. Men jeg kan læse mig frem til at der er tre gange mindre aluminium i vaccinerne i Sverige - har dog svært ved at vurdere kilden.
Jeg er personligt selv allergisk overfor en del astma-allergimærkede produkter, heriblandt f.eks. forskellige produkter fra Neutral. Jeg reagerer hurtigt og til tider voldsomt på alle mulige ting. Jeg har dog aldrig reageret på aluminium. Men det gør da, at jeg tænker mig om to gange, når jeg læser artikler omkring folk der har udviklet aluminiumsallergi efter vacciner, og har en veninde hvor begge børn er ramt.

Hvis man læser produktresumeérne for de vacciner, der også bruges med aluminium i Sverige er aluminiumsindholdet det samme :gruble:
Hverken MFR vaccinen i Sverige eller i Danmark indeholder aluminium.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 19. apr 2016, 20:40

LaScrooge skrev:Jeg undskylder lige til Bimmerdyret, det er svært at slette fra telefonen.

For hvad :lol: :lol:
Ingen grund til at undskylde :blomst:
0
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2555

Indlægaf LaScrooge » 19. apr 2016, 21:20

Bimmerdyret skrev:
LaScrooge skrev:Jeg undskylder lige til Bimmerdyret, det er svært at slette fra telefonen.

Hehe, for at citere dine indlæg med når jeg svarer på Rakels, så du også for besked om at der er svaret selvom det ikke var til dig :-D :kys:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 19. apr 2016, 21:40

LaScrooge skrev:
Bimmerdyret skrev:

Hehe, for at citere dine indlæg med når jeg svarer på Rakels, så du også for besked om at der er svaret selvom det ikke var til dig :-D :kys:

Åhhhh....ser man det...skam dig :lol: :whip: :whip:
Nej, nogle gange er det da helt i orden, for at holde kontekst.

Men lad det ikke ske igen :devil2:
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1819

Indlægaf Sangius » 20. apr 2016, 06:48

Bimmerdyret skrev:
Sangius skrev:
Jamen er enig. Men jeg kan læse mig frem til at der er tre gange mindre aluminium i vaccinerne i Sverige - har dog svært ved at vurdere kilden.
Jeg er personligt selv allergisk overfor en del astma-allergimærkede produkter, heriblandt f.eks. forskellige produkter fra Neutral. Jeg reagerer hurtigt og til tider voldsomt på alle mulige ting. Jeg har dog aldrig reageret på aluminium. Men det gør da, at jeg tænker mig om to gange, når jeg læser artikler omkring folk der har udviklet aluminiumsallergi efter vacciner, og har en veninde hvor begge børn er ramt.

Hvis man læser produktresumeérne for de vacciner, der også bruges med aluminium i Sverige er aluminiumsindholdet det samme :gruble:
Hverken MFR vaccinen i Sverige eller i Danmark indeholder aluminium.

Hm, ja, så er det jo det samme. Vaccineres det skal de i hvert fald. MFR vaccinen er til no discussion :)
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 20. apr 2016, 08:27

Annione skrev:Jeg synes denne artikel er virkelig god http://www.iflscience.com/health-and-me ... being-lied

I USA er det stadig autisme folk er bange for. I Dk er det så blevet allergier. Hvad mon bliver det næste?

God artikel - det fik hun formuleret meget bedre end mig - det er præcis hvad jeg mener:

They say that if other people’s children are vaccinated, there’s no need for their children to get vaccinated.

This is one of the most despicable arguments I’ve ever heard. First of all, vaccines aren’t always 100% effective, so it is possible for a vaccinated child to still become infected if exposed to a disease. Worse, there are some people who can’t receive vaccinations, because they are immune deficient, or because they are allergic to some component. Those people depend upon herd immunity to protect them. People who choose not to vaccinate their children against infectious diseases are putting not only their own children at risk, but also other people’s children.
3
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3388

Indlægaf FruDulle » 20. apr 2016, 08:55

Jeg kan sagtens forstå skeptikere og især ift HPV. Netop hele det hurlumhej omkring HPV har gjort folk meget usikre og hvem tør og kan vi stole på. Kommunikationen er fra begge lejre virkelig dårlig. Medicinal industrien affejer alle som har bivirkninger man mener kan tilskrives en vaccine og derfor begynder folk at råbe op via forskellige talerør og kontakte medier og alternative behandlere. Fordi de føler st de bliver sjoflet af mastodonten. Ingen vil tage ansvar og problemerne bliver negligeret.

Som vibbsen skriver, kan man ikke bare sige, "skal dit barn dø eller have allergi". Ingen af delene er jo særligt optimale. Men så arbejd på at gøre sandsynligheden for allergi minimal. Åbenbart kan man det i Sverige og Norge. Jeg forstår godt at folk bliver frustrerede.
1
Whatever
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 20. apr 2016, 21:29

FruDulle skrev: Åbenbart kan man det i Sverige og Norge. Jeg forstår godt at folk bliver frustrerede.

Jeg forstår så ikke at man "kan" det i Sverige, da det er de samme vacciner der benyttes?
fx. Samme MFR, samme De-ti-ke-pol og Di-te-ke-pol booster?

Jeg tror et eller andet sted, det drejer sig om at de i Sverige ikke er blevet så hysse, som de er i Danmark over det der anses som normale reaktioner på en vaccination.

En anden ting i den forbindelse er at jeg synes jeg i de senere år har mødt enormt mange mennesker, der spørger folk på nettet om basic info om medicin etc. der står i produktresume og indlægsseddel.
1
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 22
Likede indlæg: 312

Indlægaf mulledit » 27. apr 2016, 08:10

mulledit skrev:
dykkersild skrev:Jeg har en kollega som er veganer og ham og hans familie tror ikke rigtig på den etableret videnskab. Deres børn er ikke fået vaccinationer - adspurgt om han ville have taget samme valg hvis alle andre også valgte som ham; var svaret; jamen det vil aldrig ske. Dvs. hans familie læner sig op ad, at alle andre får vaccinationer således at de få ikke behøver det, da risici for sygdom således er ret små. Og så er vi derhenne hvor jeg kalder en spade for en spade og en egoist for en egoist.

Gad vide hvad han tænker nu? Altså vi er jo på vej mod at flere og flere fravælger vacciner. Den der useriøse HPV debat har nok rykket endnu flere *SUK*

Nogen der så Dr1 i går aftes?

Et forsøg på at få HPV debatten til at være mere saglig. Dog var jeg ikke imponeret af udsendelsen.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 27. apr 2016, 14:38

mulledit skrev:
mulledit skrev:
dykkersild skrev:Jeg har en kollega som er veganer og ham og hans familie tror ikke rigtig på den etableret videnskab. Deres børn er ikke fået vaccinationer - adspurgt om han ville have taget samme valg hvis alle andre også valgte som ham; var svaret; jamen det vil aldrig ske. Dvs. hans familie læner sig op ad, at alle andre får vaccinationer således at de få ikke behøver det, da risici for sygdom således er ret små. Og så er vi derhenne hvor jeg kalder en spade for en spade og en egoist for en egoist.

Gad vide hvad han tænker nu? Altså vi er jo på vej mod at flere og flere fravælger vacciner. Den der useriøse HPV debat har nok rykket endnu flere *SUK*

Nogen der så Dr1 i går aftes?

Et forsøg på at få HPV debatten til at være mere saglig. Dog var jeg ikke imponeret af udsendelsen.

Hvad hed programmet - måske jeg kan finde det on-line?
0

Tilbage til "Forældre"