Hvor går du på kompromis/springer over?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 617
Likede indlæg: 3464

Hvor går du på kompromis/springer over?

Indlægaf FruDulle » 16. apr 2016, 07:25

Jeg laver helst alt fra bunden, men springer også over hvor gærder er laveste nogle steder.

Her mener jeg ikke at det er at springe over at man ikke selv maler sit mel, plukker og tører teblade eller købe pasta. Men halv- eller hel fabrika.

Hvor springer du over?
Senest rettet af FruDulle 16. apr 2016, 07:48, rettet i alt 1 gang.
0
Whatever
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2714

Re: Hvor går du på kompromis?

Indlægaf Urtekussen » 16. apr 2016, 07:29

I hverdagen køber vi tit færdiglavet salat. Det er langt det nemmeste, men ret dyrt.
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 16. apr 2016, 07:31

Jeg gider ikke lave syltetøj selv, med mindre at det er plukket egen eller venner/familiens have. Det der med at købe og så sylte synes jeg er spild. Så jeg holder mig til købe øko marmelader. Samme med asier og rødbeder.

Remoulade og Mayo laver jeg heller ikke selv, men køber urtekrams. Andre mærker nægter jeg at have i mit køleskab.

Det meste pålæg er købt. Jeg spiser sjældent rugbrødsmadder selv og mand og barn kun i weekend.

Pasta med kødsovs- jeg bruger Aarstidernes tomatsovs med hvidløg og basilikum og spæder til med krydderier. Synes at den smager skønt.

Hvis ikke de halv eller helfabrika jeg skal bruge kan fåes øko og uden kemi, så køber jeg det ikke. Det er mit krav til den slags. Så hellere undvære eller lave selv.
0
Whatever
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 721

Indlægaf Lykke » 16. apr 2016, 07:33

Det svinger meget.
Tit er det burgerbollerne, eftermiddagskage. Pasta køber vi også færdigt tit.

Baby får nogle gange købegrød og købesmoothies. Der gad jeg godt lave det fra
Bunden altid. Det er økologisk og nemt.

Vi laver meget mad selv, og det bliver også tit lidt for ambitiøst. Men det er sådan lidt en hobby også, så vi synes jo det er spændende. Og jeg gider ikke spise nemt og hurtigt mad. Jo hvis det er pisse lækkert, men ikke fordi det skal
Være bekvemt.
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 16. apr 2016, 07:34

Urtekussen skrev:I hverdagen køber vi tit færdiglavet salat. Det er langt det nemmeste, men ret dyrt.

Altså de der poser i supermarkedet hvor det er snittet? Det er også virkelig nemt og praktisk.

Jeg er virkelig misundelig på bla USA og deres Wholefoods med kæmpe salatbarer hvor man selv kan mikse. Genialt. Det er også i Bangkok flere steder og er vi ikke ude at spise, så laver vi altid et par bakker med salat og tager med på hotel.
2
Whatever
Lykke

Indlægaf Lykke » 16. apr 2016, 07:37

Ja syltetøj, remo, ketchup, sennep, pålæg bliver også købt færdigt ofte.

Også yoghurt og pølser bliver købt færdigt.

Men hver ting til sin tid. Hvis jeg er i kæmpe underskud på alle punkter køber jeg mere færdigt mad end ellers.

Jeg kan nu også nemt lave både ketchup, remo eller marmelade hvis lysten og overskuddet er der. Og hvis jeg har ting hjemme til det.
0
Lykke

Indlægaf Lykke » 16. apr 2016, 07:38

FruDulle skrev:Jeg gider ikke lave syltetøj selv, med mindre at det er plukket egen eller venner/familiens have. Det der med at købe og så sylte synes jeg er spild. Så jeg holder mig til købe øko marmelader. Samme med asier og rødbeder.

Remoulade og Mayo laver jeg heller ikke selv, men køber urtekrams. Andre mærker nægter jeg at have i mit køleskab.

Det meste pålæg er købt. Jeg spiser sjældent rugbrødsmadder selv og mand og barn kun i weekend.

Pasta med kødsovs- jeg bruger Aarstidernes tomatsovs med hvidløg og basilikum og spæder til med krydderier. Synes at den smager skønt.

Hvis ikke de halv eller helfabrika jeg skal bruge kan fåes øko og uden kemi, så køber jeg det ikke. Det er mit krav til den slags. Så hellere undvære eller lave selv.

Urtekrams remoulade synes jeg er meget tyndt slask. Eller var det en dårlig en jeg fik fat i?
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2714

Indlægaf Urtekussen » 16. apr 2016, 07:39

Dulle: Ja, de poser med snittet salat, eller evt bakkerne hvor der også er dressing med eller lignende.

Så får vi i det mindste salat, selv om vi har travle hverdage og spiser tidligt pga små børn
1
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 16. apr 2016, 07:45

Lykke skrev:
Urtekrams remoulade synes jeg er meget tyndt slask. Eller var det en dårlig en jeg fik fat i?

Det synes jeg ikke at den er. Den er ikke ligeså fast som dem på tube, men ikke tyndt.
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 16. apr 2016, 07:47

Urtekussen skrev:Dulle: Ja, de poser med snittet salat, eller evt bakkerne hvor der også er dressing med eller lignende.

Så får vi i det mindste salat, selv om vi har travle hverdage og spiser tidligt pga små børn

Smart.

Vi får Måltidskasser fra Aarstiderne og der er altid noget salat som tilbehør med, så selvom at man selv skal lave det, så er det jo er enticament til at lave det, at det er købt og betalt og planlagt.
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 16. apr 2016, 07:48

Arh, jeg springer jo generelt over på i indkøb. Får Måltidskasser fra Aarstiderne og frugt og grønt leveret fra Økovejen.
0
Whatever
StripesAddict
Kort karma: 67
Likede indlæg: 568

Re: Hvor går du på kompromis/springer over?

Indlægaf StripesAddict » 16. apr 2016, 08:00

Det kommer helt an på hvor travlt jeg har. I perioder hvor jeg har overskuddet og lysten laver jeg det meste selv - i perioder hvor jeg har travlt og gerne vil bruge min sparsomme fritid på andet end madlavning kan jeg godt skære nogle hjørner. Det betyder dog mere at jeg spiser varm mad på arbejde og så spiser brød til aften f.eks., eller at jeg spiser "kedeligt" (brød til både frokost og aften) end at der ryger mere halvfabrikata ned. - og så er det oftest købebrød frem for hjemmebag.
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 722
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6865

Indlægaf Daine » 16. apr 2016, 08:03

Jeg springer over og går på kompromis så ofte som muligt. Jeg er ikke god i et køkken og madlavning interesserer mig ikke, så jeg køber glad og gerne hel- og halvfabrika. Jeg er også ligeglad med, om det er økologisk eller uden kemi, det skal bare smage ok.
Sådan noget som sovs, aioli, hummus køber jeg altid færdigt. Pizza er også altid enten fra pizzamanden eller fra frost. Tærter (mad eller dessert) er som regel også altid købt færdigt. Jeg kan også sagtens spise boller i karry i de der pakker fra købmanden, der bare skal smides i mikroovnen.

Det eneste jeg vist aldrig køber færdiglavet, er salat :D Der foretrækker jeg at snitte den selv, men det er vist mest fordi jeg stort set kun spiser spidskål som salatbase og ikke feks. iceberg.

Jeg har en meget enkel spisestil. Ofte er det et stykke fisk eller kylling med noget nemt tilbehør til. Det eneste jeg aldrig mere køber færdigt/fra frost er flødekartofler, efter at jeg har fået verdens bedste opskrift herinde.
2
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 16. apr 2016, 08:33

Orv ja, pizza. Jeg er slet ikke til hjemmelavet pizza. Klart pizzamandens.
1
Whatever
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 249

Indlægaf Alphilia » 16. apr 2016, 08:55

Det kommer an på travlhed og overskud.

Jeg køber jævnligt convinience grønt, primært forrevne gulerødder. Pt er det dels fordi det er nemt at bikse sammen til salat el. i mad og fordi jeg synes hele gulerødder (både øko og konventionelle) er af vildt dårlig kvalitet på denne tid af året.

Tomatsovs - jeg synes der findes flere ganske glimrende variationer i butikkerne.

Der er sikkert flere ting, jeg ikke lige husker.
0

Tilbage til "Mad og drikke"