Hvor går du på kompromis/springer over?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 45
Likede indlæg: 187

Re: Hvor går du på kompromis/springer over?

Indlægaf Little_Woman » 16. apr 2016, 09:01

Måltidssalater, særligt dem fra 7-11; især proteinsalat. Den holder mig mæt, er sund og jeg slipper for at lave madpakke; det er rart både ifht tid og madspild, når man kun er en person i husstanden.

Saucer på glas; thaisaucer og tomatsovs, ex. Nem mad på en travl hverdag. Der er mange gode varianter, synes jeg!

Og garanteret meget andet..
0
Nu med fugl
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 45
Likede indlæg: 187

Indlægaf Little_Woman » 16. apr 2016, 09:03

Og færdige pizza- og tærtedeje; det er fint med mig, alternativet er pizzamanden.
1
Nu med fugl
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1014

Indlægaf milisa » 16. apr 2016, 10:25

Butterdej! Ikke om jeg ORKER at lave det selv!
1
Tally-ho
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 16. apr 2016, 10:40

Filodej. Livet er for kort til at lave filodej selv.
1
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Re: Hvor går du på kompromis?

Indlægaf Stars » 18. apr 2016, 08:34

FruDulle skrev:
Urtekussen skrev:I hverdagen køber vi tit færdiglavet salat. Det er langt det nemmeste, men ret dyrt.

Altså de der poser i supermarkedet hvor det er snittet? Det er også virkelig nemt og praktisk.

Jeg er virkelig misundelig på bla USA og deres Wholefoods med kæmpe salatbarer hvor man selv kan mikse. Genialt. Det er også i Bangkok flere steder og er vi ikke ude at spise, så laver vi altid et par bakker med salat og tager med på hotel.

Min lokale SuperBrugs har lige fået en lille ta-selv-salatbar i stil med denne:

salat.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3386

Indlægaf FruDulle » 18. apr 2016, 08:44

Stars skrev:
FruDulle skrev:
Urtekussen skrev:I hverdagen køber vi tit færdiglavet salat. Det er langt det nemmeste, men ret dyrt.

Altså de der poser i supermarkedet hvor det er snittet? Det er også virkelig nemt og praktisk.

Jeg er virkelig misundelig på bla USA og deres Wholefoods med kæmpe salatbarer hvor man selv kan mikse. Genialt. Det er også i Bangkok flere steder og er vi ikke ude at spise, så laver vi altid et par bakker med salat og tager med på hotel.

Min lokale SuperBrugs har lige fået en lille ta-selv-salatbar i stil med denne:

salat.jpg

De har lignende i min Kvickly, men synes den er ret fesen. Jeg vil have mere og andet end bare salat,tomat, majs og agurk og lign. Det skal være lidt mere spændende og noget ,an ikke slev lige får lavet derhjemme,
0
Whatever
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Indlægaf Akehurst2 » 18. apr 2016, 08:57

Jeg springer over alle de steder, jeg kan.

Så længe det er et ordenligt produkt uden unødig kemi og tilsætning, så er der ikke nogen produkter, hvor jeg ikke ville købe halv- eller helfabrikata.

Der er så ting, der ikke findes godt nok, som mere eller mindre færdiglavet, som fx bearnaise, så det vil jeg altid lave selv.
0
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Indlægaf Akehurst2 » 18. apr 2016, 09:00

FruDulle skrev:De har lignende i min Kvickly, men synes den er ret fesen. Jeg vil have mere og andet end bare salat,tomat, majs og agurk og lign. Det skal være lidt mere spændende og noget ,an ikke slev lige får lavet derhjemme,

Ja, som fx Wholefoods. Har lige været i London og det at kunne blande en salat med grillede peberfrugter, krydret bagt blomkål, alle mulige slags kål, bønner og hvad har vi er simpelthen fantastisk :love:
2
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 18. apr 2016, 09:01

Akehurst2 skrev:
FruDulle skrev:De har lignende i min Kvickly, men synes den er ret fesen. Jeg vil have mere og andet end bare salat,tomat, majs og agurk og lign. Det skal være lidt mere spændende og noget ,an ikke slev lige får lavet derhjemme,

Ja, som fx Wholefoods. Har lige været i London og det at kunne blande en salat med grillede peberfrugter, krydret bagt blomkål, alle mulige slags kål, bønner og hvad har vi er simpelthen fantastisk :love:

Præcis!
1
Whatever
superboa
Kort karma: 28
Likede indlæg: 243

Indlægaf superboa » 18. apr 2016, 18:03

Jeg tager gerne imod den hjælp jeg kan købe mig til, hvis tiden er knap eller evnerne ikke rækker til at lave det selv :D F.eks. køber jeg Knorr bearnaisesovspulver, rugbrød, tebirkes, frost-rundstykker, mosede tomater på glas, morneysovs, kødpålæg, leverpostej, marmalade, saft, remoulade, mayonaise og småkager.

Jeg køber mest økologisk, men går på kompromis med dette ved nogle af overstående produkter :)
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 19. apr 2016, 01:45

Konsekvent:
Sennep
Nutella (de 1-2 gange om året vi køber det)
Bearnaise og Knorrnaise (for kæresten kan ikke lide hjemmelavet..)
Chilisauce
Pålæg
Butterdej
Tun og makrel som konserves

Ofte:
Rugbrød fra bageren
Hellmann mayo til hverdagsbrug, laver hjemmelavet til fx burger
Flåede tomater på dåse eller glas

En sjælden gang i mellem:
En færdig salat til at tage med på job
Hoisinsauce køber jeg også færdigt en sjælden gang, når det skal være nemt
Kage hos bageren

Og så kærner jeg naturligvis ikke mit eget smør og sådan, men jeg har kun nævnt de ting, jeg KUNNE lave selv.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4273

Indlægaf Rapfisk » 19. apr 2016, 05:22

Karkluden skrev:Konsekvent:
Sennep
Nutella (de 1-2 gange om året vi køber det)
Bearnaise og Knorrnaise (for kæresten kan ikke lide hjemmelavet..)
Chilisauce
Pålæg
Butterdej
Tun og makrel som konserves

Ofte:
Rugbrød fra bageren
Hellmann mayo til hverdagsbrug, laver hjemmelavet til fx burger
Flåede tomater på dåse eller glas

En sjælden gang i mellem:
En færdig salat til at tage med på job
Hoisinsauce køber jeg også færdigt en sjælden gang, når det skal være nemt
Kage hos bageren

Og så kærner jeg naturligvis ikke mit eget smør og sådan, men jeg har kun nævnt de ting, jeg KUNNE lave selv.

Hvordan laver man hoisinsauce? :ivrig:

Det er næsten lettere at sige, hvor jeg ikke springer over i hverdagen. Når jeg har gæster, er alt lavet fra bunden (også bearnaise/hollandaise osv.), men i hverdagen er der masser af måltidssalater, bagerrugbrød og færdigretter :genert:
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 561

Indlægaf StripesAddict » 19. apr 2016, 05:35

Akehurst2 skrev:

Jeg ELSKER wholefoods! Totalt himmerig når man er allergiker/prøver at undgå diverse fødevaregrupper.

Skal vi starte en underskriftsindsamling for at få dem til DK? :D

(beklager sidesporet)
2
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 19. apr 2016, 05:58

StripesAddict skrev:
Akehurst2 skrev:

Jeg ELSKER wholefoods! Totalt himmerig når man er allergiker/prøver at undgå diverse fødevaregrupper.

Skal vi starte en underskriftsindsamling for at få dem til DK? :D

(beklager sidesporet)

Enig. Det var så nemt med vores allergi dreng. Jeg skriver gerne under!
1
Whatever

Tilbage til "Mad og drikke"