Folkemode at kramme?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1160
Likede indlæg: 6821

Re: Folkemode at kramme?

Indlægaf Wizzze » 16. apr 2016, 13:11

Krammer i også kollegaer? Det ville jeg synes, overskred en grænse :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 17
Likede indlæg: 427

Indlægaf Orchidea » 16. apr 2016, 13:18

Wizzze skrev:Krammer i også kollegaer? Det ville jeg synes, overskred en grænse :gruble:

Ja, jeg krammer også nogle kollegaer. Vi er 130 sygeplejersker på min afdeling og der går nogle gange en del tid hvor man ikke ser hinanden. Jeg ved ikke om det er en sygeplejerske ting, men man kommer hurtigt tæt på hinanden. Måske fordi vi sammen står med og forholder os til nogle ret eksistentielle og store oplevelser. Så jo, jeg har kollegaer som jeg gladeligt krammer og kindkysser når vi ses.

For mig er det ikke overfladisk, jeg mener mine kram :)
1
Smiling_Goat
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Smiling_Goat » 16. apr 2016, 13:20

I min familie krammer vi ikke. Det har vi aldrig gjort, og derfor er det heller ikke meget overraskende, at jeg hader at kramme alle mulige fremmede. Jeg får slet ikke noget rart ud af det, og vil virkelig gerne være fri, men jeg kan ikke få mig selv til at afvise folk på den måde. Jeg gider ikke være hende den mærkelige, hæmmede, som ikke engang gider kramme. Så hvis folk lægger an til et kram, bider jeg det i mig og krammer hurtigt igen. Støder jeg så ind i én, der giver hånd i stedet, får jeg automatisk sympati for vedkommende.

Jeg synes virkelig, det er grænseoverskridende at have nogen så tæt på. Det absurde er, at jeg ikke krammer min familie (som sagt) eller mine bedste venner, for de ved, hvordan jeg har det med det, så det er alle mulige halv-fremmede mennesker, jeg er på kram med :stoned: .. Og det er jo i virkeligheden et meget godt udtryk for, hvor dårligt de kender mig, og hvor helt igennem hyklerisk det kram er.
2
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 16. apr 2016, 13:24

I min familie krammer vi ikke rigtig. Min mor er de senere år begyndt på det. Det synes jeg er ret.. Mærkeligt.
Jeg ville ønske håndtryk fik en tilbagevenden, ligesom jeg gerne ville tiltales De af fremmede. Jeg har en intimesfære, der ikke trives med visse ting, åbenbart. Til gengæld er jeg meget social og ekstrovert.

Selv min kæreste får ikke særligt mange kram af mig (og aldrig på min opfordring). Det er bare ikke rigtigt mig, og tror folk kan mærke det på mine kram (for jeg giver dem alligevel, når folk forventer det).

Mit håndtryk er derimod sublimt.
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3456

Indlægaf dgd2007 » 16. apr 2016, 13:29

Orchidea skrev:Ja, jeg krammer også nogle kollegaer. Vi er 130 sygeplejersker på min afdeling og der går nogle gange en del tid hvor man ikke ser hinanden. Jeg ved ikke om det er en sygeplejerske ting, men man kommer hurtigt tæt på hinanden. Måske fordi vi sammen står med og forholder os til nogle ret eksistentielle og store oplevelser. Så jo, jeg har kollegaer som jeg gladeligt krammer og kindkysser når vi ses.

Det kan nok bedre gå blandt sygeplejersker end blandt programmører :gruble: :)
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3566

Indlægaf Lemonella » 16. apr 2016, 13:30

Jeg er ikke den store krammer og jeg får fnidder når min svigerinde spørger sine to sønner på 3 og 5 år om ikke tante Lemonella skal have en krammer. Det behøver de altså ikke for min skyld. De må skam gerne nøjes med, at give hånd.

Jeg krammer mine sønner, mine svigerdøtre og mine børnebørn. Min svigermor får også en kram. Mine svigerinder får også, men det er kun fordi de selv lægger an til det og totalt ignorerer min fremstrakte hånd, eller meget bestemt siger, at vi da skal kramme.

Jeg har det nu også bedst med et godt fast håndtryk. Desværre har vi i familien, et par stykker (også mænd), der stikker en fugtig og slatten karklud i hånden på en. Arrgh, så tryk dog til din vatarm.
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2103

Indlægaf Pjeps » 16. apr 2016, 13:33

Orchidea skrev:
Wizzze skrev:Krammer i også kollegaer? Det ville jeg synes, overskred en grænse :gruble:

Ja, jeg krammer også nogle kollegaer. Vi er 130 sygeplejersker på min afdeling og der går nogle gange en del tid hvor man ikke ser hinanden. Jeg ved ikke om det er en sygeplejerske ting, men man kommer hurtigt tæt på hinanden. Måske fordi vi sammen står med og forholder os til nogle ret eksistentielle og store oplevelser. Så jo, jeg har kollegaer som jeg gladeligt krammer og kindkysser når vi ses.

Måske det er en sygeplejerske ting, jeg har aldrig krammet så meget som Efter jeg er blevet sygeplejerske , der er bare en del af mine kollegaer som det er helt naturligt at kramme, også bare når det er en øv dag eller fordi der er gået en uge siden sidst man var i vagt sammen :D

Før hen synes jeg virkelig at det krammeri havde taget overhånd :lol:
0
:ninja:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3456

Indlægaf dgd2007 » 16. apr 2016, 13:37

Lemonella skrev:[...] tante Lemonella skal have en krammer. [...]

:D

Det er dog ikke helt nyt. Vi skulle også "give mohrmor et knus" til jul, og det kan jeg beregne, har været før 1968 ... :fløjt:
0
Brugeravatar
musel
Kort karma: 27
Likede indlæg: 233

Indlægaf musel » 16. apr 2016, 13:41

Jeg er en krammer, og må også indrømme at jeg er en af dem der føle mig afvist, hvis folk ikke vil give mig et kram. Selvfølgelig ikke folk jeg aldrig har mødt før, men nogle mennesker man har mødt flere gange og har en eller anden personlig relation til. Jeg havde på et tidspunkt nogle svigerforældre der gav hånd, og efter jeg havde kendt dem et halvt års tid og de stadig gav mig hånd, sagde jeg altså "PJAT med jer, Aase og Aage (det er ikke engang pseudonymer - det hed de faktisk)" og gav dem et kram, og i de efterfølgende år blev jeg altid mødt med de største krammere og grin, for de syntes faktisk at det var virkelig rart og dejligt når det kom til stykket - det kunne selvfølgelig også være gået den anden vej, og så havde jeg bare været vildt upassende :-D

Det er sjovt med kollegaer - i min gamle profession der var mere "blød" end den jeg er i nu, var krammere både kollegaere, samarbejdspartnere og mellem os og "kunder" fuldstændig normalt. Nu arbejder jeg med noget andet, og der er tonen langt mere formel, hvilket også betyder at der gives hånd - hvilket jeg synes er rigtig fint og passende til den type profession.
0
Brugeravatar
musel
Kort karma: 27
Likede indlæg: 233

Indlægaf musel » 16. apr 2016, 13:42

Og så er jeg forresten helt med på advokatens beskrivelse af et ordentligt håndtryk. Hvis du vil række mig et stykke slattent kød i stedet for et håndtryk, så kan du ligeså godt spare dig besværet!
3
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Indlægaf JoyNips » 16. apr 2016, 13:44

Jeg går sågar i seng med en kollega! :lol:

Spøg til side, ja jeg krammer nogle af mine kolleger. Ikke nødvendigvis dagligt, men på vej på ferie/hjemme fra ferie/generel awesomeness/etc...
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 312
Likede indlæg: 5774

Indlægaf Animi » 16. apr 2016, 13:58

Jeg krammer også min kollegaer. Ikke i arbejdstiden, men når vi har været til arrangementer sammen og sådan noget :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5034

Indlægaf Aima » 16. apr 2016, 14:10

Smiling_Goat skrev:Jeg synes virkelig, det er grænseoverskridende at have nogen så tæt på. Det absurde er, at jeg ikke krammer min familie (som sagt) eller mine bedste venner, for de ved, hvordan jeg har det med det, så det er alle mulige halv-fremmede mennesker, jeg er på kram med :stoned: .. Og det er jo i virkeligheden et meget godt udtryk for, hvor dårligt de kender mig, og hvor helt igennem hyklerisk det kram er.

Intentionen med krammet kan jo være ganske god, selvom det kun er semibekendte. Hvis nogen i den forbindelse ligefrem er hyklerisk, er det da dig, når du blot tager imod og krammer med, på trods af du synes det er både grænseoverskridende og nederen. Jeg ved selvfølgelig ikke, om det også var dét du mente.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6083

Indlægaf LadyFox » 16. apr 2016, 14:15

Et eller andet sted er det godt at jeg er en krammer, for der er slet ikke noget pondus i mit håndtryk - det er seriøst fesent.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Smiling_Goat
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Smiling_Goat » 16. apr 2016, 14:21

Aima skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg synes virkelig, det er grænseoverskridende at have nogen så tæt på. Det absurde er, at jeg ikke krammer min familie (som sagt) eller mine bedste venner, for de ved, hvordan jeg har det med det, så det er alle mulige halv-fremmede mennesker, jeg er på kram med :stoned: .. Og det er jo i virkeligheden et meget godt udtryk for, hvor dårligt de kender mig, og hvor helt igennem hyklerisk det kram er.

Intentionen med krammet kan jo være ganske god, selvom det kun er semibekendte. Hvis nogen i den forbindelse ligefrem er hyklerisk, er det da dig, når du blot tager imod og krammer med, på trods af du synes det er både grænseoverskridende og nederen. Jeg ved selvfølgelig ikke, om det også var dét du mente.

Jeg mener, at et kram for mig indikerer, at man kender en person og på den baggrund kan lide dem og har lyst til at give dem et kram. Hvis et menneske derfor vil kramme mig, på trods af at jeg virkelig hader det (som mine venner typisk ved,) kender de mig ikke ret godt, ergo er der intet grundlag for et kram, og det hele fremstår derfor lidt hyklerisk for mig.

At krammet i artiklen også benævnes en modedille er også meget godt med til at understrege min pointe, synes jeg. Hvis det er moden, og det er noget man gør, fordi det er kotymen lige nu, tvivler jeg lidt på, at et kram er udtryk for stor sympati for den man krammer.
0

Tilbage til "Livets forhold"