1 måned i Asien?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Wanderlust
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

1 måned i Asien?

Indlægaf Wanderlust » 16. apr 2016, 11:58

Jeg og kæresten har planer om at rejse rundt i Asien i en måneds tid til efteråret fra uge 43 og frem. Umiddelbart regner vi med at starte på Borneo for at gå op af Mt. Kinabalu.

Men derudover har vi ingen ideer til hvor vi skal hen og hvad vi skal opleve. Jeg vil dog gerne have mulighed for at dase på en skøn bounty-strand i en hængekøje eller noget i den stil i nogle dage.

Budgettet er backpacker-budget, dog i den lidt højere ende, da vi begge ikke er studerende længere. Så der er råd til flybilletter og lidt luksus indimellem.

Nogle gode ideer eller forslag?
0
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1110

Re: 1 måned i Asien?

Indlægaf Torn » 16. apr 2016, 12:14

Det, der står højest på min ønskeseddel for Asien er Malaysia, Singapore og Indonesien.

Flyve til Singapore. Opleve storbyslivet. Med bus til Malaysia. Se natur og dyr. Vandring. Med fly til Indonesien, især øen Java. Vandre på vulkaner. Og så lige en bounty-strand de sidste par dage i spidsen af Indonesien. :-)

Jeg har rejst en del i Vietnam. Det kan også i den grad anbefales.
1
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2442
Kontakt:

Indlægaf Annione » 16. apr 2016, 20:54

Kuala Lumpur er en skøn by. På airbnb kan man bo for mindre end 300 kroner om dagen - selv med pool og udsigt.

Der er skønne strande i Penang, men man skal være opmærksom på at vandet på visse årstider kan være ganske grumset.
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Wanderlust

Indlægaf Wanderlust » 17. apr 2016, 09:26

Torn skrev:Det, der står højest på min ønskeseddel for Asien er Malaysia, Singapore og Indonesien.

Flyve til Singapore. Opleve storbyslivet. Med bus til Malaysia. Se natur og dyr. Vandring. Med fly til Indonesien, især øen Java. Vandre på vulkaner. Og så lige en bounty-strand de sidste par dage i spidsen af Indonesien. :-)

Jeg har rejst en del i Vietnam. Det kan også i den grad anbefales.

Tak for forslag. Hvad vil du se i Malaysia, hvis du kunne bestemme? :)
0
Brugeravatar
Wanderlust

Indlægaf Wanderlust » 17. apr 2016, 09:31

Samano skrev:Asien er en rimelig stort område :lol:

Jeg tror personligt jeg ville vælge Kina, Vietnam eller Japan.
Men det kommer jo meget an på ens personlighed.
Jeg vil dog give det råd at I ikke skal forsøge at se alt på en måned.
Jeg synes virkelig tit folk tror de kan se alt på 1 måned, men det får man altså bare ikke ligeså meget ud af, som at fokusere på nogle få steder.

Du behøver ikke være nedladende. Pointen med mit startindlæg er at vi har mulighed for at flyve videre fra Borneo til den helt rigtige destination i Asien, men vi mangler ideer.

Vi er vant til at rejse som backpackere og prøver heller ikke på at mase for mange ting ind i et stramt program. Vi mangler som nævnt før ideer til hvor vi ellers kan tage hen udover Borneo, nu hvor vi alligevel er der.
0
Brugeravatar
Wanderlust

Indlægaf Wanderlust » 17. apr 2016, 09:33

Annione skrev:Kuala Lumpur er en skøn by. På airbnb kan man bo for mindre end 300 kroner om dagen - selv med pool og udsigt.

Der er skønne strande i Penang, men man skal være opmærksom på at vandet på visse årstider kan være ganske grumset.

Nice - vi må vist huske at tage airbnb med i planlægningen :gogo:

Tak for tippet.
1
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1051

Indlægaf KinderBueno » 17. apr 2016, 09:44

Hvor fedt! Jeg vil SÅ gerne til Borneo engang.

Jeg vil anbefale Bali. Jeg har før nævnt det herinde, men jeg var simpelthen vild med den lille ø. Maden var god, befolkningen var helt enormt søde og gæstfri og der var SÅ smukt. Vulkaner i alle retninger, grønne risterrasser og så de dér små blomsterdekorationer, som balineserne sætter alle vegne om morgenen - ejmen jeg var solgt. Vi var også på Lombok, en anden ø, hvor der afgjort også var smukt, men stemningen var ikke den samme. Måske har den særlige stemning på Bali noget at gøre med, at de er hinduer... :)
1
hej hest, hestehest
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3378

Indlægaf FruDulle » 17. apr 2016, 12:12

Hvis i vil opleve Wild life på Borneo så kan jeg virkelig anbefale Uncle Tan. Det var den fedeste oplevelse at være der. SÅ fantastiske mennesker og autentisk. Det hele var bare virkelig super.

http://www.uncletan.com/bookings.html

Singapore er forholdsvist dyrt, men ganske fin, list poleret storby.

Vietnam har jeg boet i og kan anbefale lidt af hvert. Det er nemt at starte i toppen i Hanoi og rejse ned igennem. Især som backpacker er det fint og billigt at rejse og spise i. Hvis i er til vandring, så Sapa i nord Vietnam helt klart noget for jer. Så tog igennem Vietnam og stoppe i Hoi An hvor der er hyggelig by og lækker strand. Og så er Saigon jo min favorit i VN. Storby med alle muligheder og et fantastisk gourmet centrum i alle prisklasser. Man kan som sagt leve og bo billigt i VN.
1
Whatever
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 48
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 405

Indlægaf Santopia » 17. apr 2016, 12:18

Jeg vil helt klart anbefale Indonesien, herunder Bali :)
1
Brugeravatar
Wanderlust

Indlægaf Wanderlust » 17. apr 2016, 12:57

KinderBueno skrev:Hvor fedt! Jeg vil SÅ gerne til Borneo engang.

Jeg vil anbefale Bali. Jeg har før nævnt det herinde, men jeg var simpelthen vild med den lille ø. Maden var god, befolkningen var helt enormt søde og gæstfri og der var SÅ smukt. Vulkaner i alle retninger, grønne risterrasser og så de dér små blomsterdekorationer, som balineserne sætter alle vegne om morgenen - ejmen jeg var solgt. Vi var også på Lombok, en anden ø, hvor der afgjort også var smukt, men stemningen var ikke den samme. Måske har den særlige stemning på Bali noget at gøre med, at de er hinduer... :)

Santopia skrev:Jeg vil helt klart anbefale Indonesien, herunder Bali :)

Fedt - Bali må vist genovervejes. Vi gik ellers ud fra at den ø var fuldstændig overrendt af turister og at der ikke var meget at komme efter. Men jeg kan umiddelbart se at der skulle falde en del regn på Bali i november :gruble:
0
Brugeravatar
Wanderlust

Indlægaf Wanderlust » 17. apr 2016, 13:01

FruDulle skrev:Hvis i vil opleve Wild life på Borneo så kan jeg virkelig anbefale Uncle Tan. Det var den fedeste oplevelse at være der. SÅ fantastiske mennesker og autentisk. Det hele var bare virkelig super.

Vietnam har jeg boet i og kan anbefale lidt af hvert. Det er nemt at starte i toppen i Hanoi og rejse ned igennem. Især som backpacker er det fint og billigt at rejse og spise i. Hvis i er til vandring, så Sapa i nord Vietnam helt klart noget for jer. Så tog igennem Vietnam og stoppe i Hoi An hvor der er hyggelig by og lækker strand. Og så er Saigon jo min favorit i VN. Storby med alle muligheder og et fantastisk gourmet centrum i alle prisklasser. Man kan som sagt leve og bo billigt i VN.

Supergode inputs :gogo:

Vi er især til vandreture og oplevelser i naturen. Specielle steder, såsom bygningsværker, har også interesse. Vi er normalt ikke særligt gode til at flade ud ved en pool og slikke sol, så det med at slappe af i en hængekøje på en lækker strand er lidt af en satsning, men så længe det ikke er flere uger, går det nok. Og hvis der er mulighed for at snorkle, f.eks., så hjælper det også på rastløsheden :wink3:

Borneo er valgt ud fra Mt. Kinabalu og muligheden for at opleve orangutanger og andre vilde dyr. Kæresten har ikke vandret i højderne før og ville gerne prøve det. Jeg har selv vandret i mere end 4000 meters højde før, så det var et udmærket bud.
0
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1051

Indlægaf KinderBueno » 17. apr 2016, 15:41

Wanderlust skrev:
KinderBueno skrev:Hvor fedt! Jeg vil SÅ gerne til Borneo engang.

Santopia skrev:Jeg vil helt klart anbefale Indonesien, herunder Bali :)

Fedt - Bali må vist genovervejes. Vi gik ellers ud fra at den ø var fuldstændig overrendt af turister og at der ikke var meget at komme efter. Men jeg kan umiddelbart se at der skulle falde en del regn på Bali i november :gruble:

Ahh ja, jeg havde ikke lige set, at I havde tænkt jer at tage afsted i november. Min veninde var der i januar, og der regnede det så meget, at hun missede mange oplevelser og generelt ikke nød det nær så meget. Det skal I helt sikkert lige tjekke op på.

Med hensyn til at det er overrendt, så var jeg der i højsæsonen, og det var altså ikke slemt. Nede på den sydligste tip af øen er der spækket med luksushoteller, natklubber og MEGET pakket med turister, men der skal man jo bare lade være med at tage hen. ;) Vi var rundt på det meste af øen, og der var altså ikke flere turister, end at det ikke gjorde noget.
1
hej hest, hestehest
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2442
Kontakt:

Indlægaf Annione » 17. apr 2016, 16:05

Wanderlust skrev:Fedt - Bali må vist genovervejes. Vi gik ellers ud fra at den ø var fuldstændig overrendt af turister og at der ikke var meget at komme efter. Men jeg kan umiddelbart se at der skulle falde en del regn på Bali i november :gruble:

Det er så vigtigt at tjekke vejret ud i Asien (og alle andre steder, for den sags skyld) når man skal rejse.

Vi har rejst en del i Asien, men aldrig været på Bali, da vi rejser i det sen efterår/vinter. Der er bare mange områder, hvor det er koldt eller pisser ned.
Dele af Thailand, dele af Malaysia, Singapore, Vietnam og Maldiverne har godt vejr i det sene efterår/vinter.

Maldiverne KAN gøres på budget, hvis man fx. bor på hovedøen og i stedet tager båd ud til lækre snorkelsteder. Og ja, Maldiverne er så skønt, som man siger :dåne:
Igen, kig på airbnb. Læs anmeldelserne - og book kun steder med anmeldelser, medmindre I føler at udlejer er meget reel.
Men kan flyve direkte fra Kuala Lumpur til Maldiverne.

Sri Lanka skulle være meget up and commning i Asien, men det er ret dyrt der.
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Wanderlust

Indlægaf Wanderlust » 18. apr 2016, 10:48

Annione skrev:
Wanderlust skrev:Fedt - Bali må vist genovervejes. Vi gik ellers ud fra at den ø var fuldstændig overrendt af turister og at der ikke var meget at komme efter. Men jeg kan umiddelbart se at der skulle falde en del regn på Bali i november :gruble:

Det er så vigtigt at tjekke vejret ud i Asien (og alle andre steder, for den sags skyld) når man skal rejse.

Vi har rejst en del i Asien, men aldrig været på Bali, da vi rejser i det sen efterår/vinter. Der er bare mange områder, hvor det er koldt eller pisser ned.
Dele af Thailand, dele af Malaysia, Singapore, Vietnam og Maldiverne har godt vejr i det sene efterår/vinter.

Maldiverne KAN gøres på budget, hvis man fx. bor på hovedøen og i stedet tager båd ud til lækre snorkelsteder. Og ja, Maldiverne er så skønt, som man siger :dåne:
Igen, kig på airbnb. Læs anmeldelserne - og book kun steder med anmeldelser, medmindre I føler at udlejer er meget reel.
Men kan flyve direkte fra Kuala Lumpur til Maldiverne.

Sri Lanka skulle være meget up and commning i Asien, men det er ret dyrt der.

Hvor plejer du at tjekke vejret? Hvis du har nogle foretrukne sider?

Vi er jo afsted i ugerne 43-46, dvs. den sidste uge i oktober og de 3 første uger af november. Så det kræver lidt research ifht. vejret de forskellige steder.
0
Brugeravatar
Wanderlust

Indlægaf Wanderlust » 18. apr 2016, 22:40

FruDulle skrev:Hvis i vil opleve Wild life på Borneo så kan jeg virkelig anbefale Uncle Tan. Det var den fedeste oplevelse at være der. SÅ fantastiske mennesker og autentisk. Det hele var bare virkelig super.

Vi, især min kæreste, er blevet lune på Vietnam efter din fine beskrivelse. Har du flere gode tips udover de førnævnte? :)

Jeg har hørt om rejsende, der har fået syet tøj og fået lavet sko, tasker osv. i Hoi An. Er det noget du kan anbefale, eller er det bare noget bras?
0

Tilbage til "Rejser"