Torn skrev:Jeg føler decideret at jeg i weekenden har spildt mit liv. Jeg har sagt nej til flere spændende arrangementer, venner og træning. For jeg skulle jo arbejde. Ffs.
Det er en frygtelig følelse, men jeg kender den godt

Torn skrev:Jeg føler decideret at jeg i weekenden har spildt mit liv. Jeg har sagt nej til flere spændende arrangementer, venner og træning. For jeg skulle jo arbejde. Ffs.
Rapfisk skrev:Torn skrev:Jeg føler decideret at jeg i weekenden har spildt mit liv. Jeg har sagt nej til flere spændende arrangementer, venner og træning. For jeg skulle jo arbejde. Ffs.
Purple Haze skrev:
En ting der nogengange virker for mig er at overspringshandlingere er andre ting der også skal laves.
Så hvis jeg har en opgave der skal være færdig, så vasker jeg tøj, rydder op, gør rent, skriver mails og den slags - mens jeg venter på jeg får taget mig sammen.
Det løser ikke problemet, men så er de andre ting overstået.
Rapfisk skrev:Torn skrev:Jeg føler decideret at jeg i weekenden har spildt mit liv. Jeg har sagt nej til flere spændende arrangementer, venner og træning. For jeg skulle jo arbejde. Ffs.
Torn skrev:Jeg har noteret mig følgende råd:
- Planlægning
- Lav fornuftige overspringshandlinger, hvis det ikke kan undgås
- Lad være med at diskutere med dig selv
- Lav forpligtende aftaler med andre, fx studiekammerat
- Lav lister. Det kan motivere og hjælper med planlægningen (se råd 1)
- Delmål og delopgaver
- "Structured procrastination"
- Finde fandenivolskhed
- Sørg for ikke at arbejde hjemme fra
- Sætte tid på opgaver/pauser
Log_Lady skrev:"Structured procrastination" virker for mig: http://www.structuredprocrastination.com/The key idea is that procrastinating does not mean doing absolutely nothing. Procrastinators seldom do absolutely nothing; they do marginally useful things, like gardening or sharpening pencils or making a diagram of how they will reorganize their files when they get around to it. Why does the procrastinator do these things? Because they are a way of not doing something more important. If all the procrastinator had left to do was to sharpen some pencils, no force on earth could get him do it. However, the procrastinator can be motivated to do difficult, timely and important tasks, as long as these tasks are a way of not doing something more important.
Structured procrastination means shaping the structure of the tasks one has to do in a way that exploits this fact. The list of tasks one has in mind will be ordered by importance. Tasks that seem most urgent and important are on top. But there are also worthwhile tasks to perform lower down on the list. Doing these tasks becomes a way of not doing the things higher up on the list. With this sort of appropriate task structure, the procrastinator becomes a useful citizen. Indeed, the procrastinator can even acquire, as I have, a reputation for getting a lot done.
Maanii skrev:Hvis det er virkelig slemt, tænker jeg om det er værd at overveje et jobskifte?
Jeg var plaget af dårlig samvittighed i mit gamle job hvor jeg primært administrerede min egen tid, og havde svært ved at få opgaver udført.
Nu har jeg en stilling hvor min tid bliver booket af en projektleder og mine timer skal registreres — Så er der ligesom ikke så meget at rafle om, og jeg overvejer ikke engang om noget kan udsættes. Nu holder jeg altid fri med god samvittighed.