Hvordan søger man uopfordret?

Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4427

Hvordan søger man uopfordret?

Indlægaf Rosa Espinosa » 18. apr 2016, 16:27

Ja, hvordan gør man det?

Snakkede med jobcenteret om det og de anbefalede mig at google firmaet/afdelingen og så finde ting som jeg undrede mig over. Når jeg havde gjort det, så skulle jeg ringe til afdelingen og så spørge om de her ting og for at skabe kontakt. Til sidst skulle jeg sende en ansøgning.
Hvad så hvis man ingen spørgsmål har?

Og hvordan indleder man sin ansøgning? Skal man skrive meget om hvorfor man lige præcis søger ved dem, eller skal man holde det mere som en almindelig ansøgning?

Vil det være dumt, at skrive at man søger alt fra fastansættelse, vikariat og virksomshedspraktik. Jeg er blevet færdiguddannet i januar og har brug for alt den erfaring jeg kan, derfor søger jeg alt. Det skal siges at der er store sparerunder, derfor tør jeg heller ikke håbe på fastansættelse med det samme.

Det er mange spørgsmål, men håber I har nogle guldkorn. Er lidt på bar bund.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2554

Re: Hvordan søger man uopfordret?

Indlægaf LaScrooge » 18. apr 2016, 16:50

Når du søger uopfordret tror jeg, at motivationen for at søge hos netop den virksomhed er meget vigtig at få formuleret og den skal indlede ansøgningen.

Motivationen kan både bunde i formel og uformel viden om virksomheden, tænker jeg. Nogen, du kender, som har sagt noget pænt om noget ved den, som tiltaler dig på grund af X. Den kan have et rigtig godt ry på de og de områder, som tiltaler dig fordi. Når du ringer til virksomheden kan du spørge ind til bestemte ting, som du kan skrive med i motivationen, fx ting, som ikke kan læses af dens hjemmeside. Måske giver den mulighed for at arbejde med et bestemt speciale eller har gode talentplejeprogrammer, fx. Hvad det nu kan være.

Hvilken branche er du indenfor?