Planter i et kattehjem

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8462

Re: Planter i et kattehjem

Indlægaf 2SHY » 19. apr 2016, 12:52

Der er lidt her med giftige planter :)

http://www.giftigeplanter.dk

http://altan-inspiration.dk/giftige-planter-kat

Der kan Googles flere sider frem men de der kan man starte med :)

Jeg opgav og nøjedes med phalanopsis orkideer og så en enkelt dendrobium orkide samt en anden orkide. Og det var vel at mærke udelukkende fordi Sebastian ikke gad spise dem. Så hos mig var det orkideer og kattegræs i vindueskarmene
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2559

Indlægaf LaScrooge » 19. apr 2016, 17:29

Jeg har samme problem, TS. Mine gnasker hist og pist og nogle dør, andre får lov at leve. Jeg håber der kommer et godt tip.
0
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 883

Indlægaf Lull » 19. apr 2016, 17:32

Mine holdt op med at gnaske i alle planterne, da jeg plantede et fad med kattegræs til dem
Ind imellem ryger der stadig et blad på fredsliljerne, men ikke i det samme omfang som tidligere.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2913

Indlægaf JoyNips » 19. apr 2016, 19:50

Kaktus. Og selv den bliver gnasket lidt i fra tid til anden.
0
superboa
Kort karma: 28
Likede indlæg: 243

Indlægaf superboa » 19. apr 2016, 20:15

Selvom tigeren herhjemme altid har kattegræs stående, har jeg kapituleret m.h.t. det at have planter - lige meget hvad æder han dem. Om sommeren kan jeg - til hans store utilfredshed - have nogle roser på altanen, som han ikke kan nå...
0
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 19. apr 2016, 21:10

Lull skrev:Mine holdt op med at gnaske i alle planterne, da jeg plantede et fad med kattegræs til dem
Ind imellem ryger der stadig et blad på fredsliljerne, men ikke i det samme omfang som tidligere.

Har du aldrig oplevet, at de er blevet dårlige af fredsliljer?

Jeg satte vores væk, fordi jeg var bange for, at vores junkierne ville blive alvorligt syg af at gnaske i dem. Nu står der kunstgræs af den holdbare slags i vindueskarmene - den jeg købte i Kvcikly var slatten og halvdød lynhurtigt, hvorimod de to, jeg købte i plante center på Amager har holdt fantastisk og nærmest er pæne :dåne:

EDIT:
Ha! Junkier og kunstgræs - WTF?! Der skulle stå hhv. killinger og kattegræs :-D
Senest rettet af Krølle 20. apr 2016, 18:58, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 17
Likede indlæg: 332

Indlægaf PaleSeptember » 20. apr 2016, 07:57

Lull skrev:Mine holdt op med at gnaske i alle planterne, da jeg plantede et fad med kattegræs til dem

Liljer er giftige for katte.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2913

Indlægaf JoyNips » 20. apr 2016, 08:23

KitKat skrev:Hvad med jorden omkring planterne, kan jeres godt lade det være?

Mine har gravet lidt i jorden omkring vores store kaktus, men mest da de var mindre. I en periode kunne den ene killing virkelig godt lide at sove i kaktus-urtepotten. Indimellem bliver der gravet lidt i den nu, men der er måneder imellem.
1
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 883

Indlægaf Lull » 20. apr 2016, 08:38

Krølle skrev:

Har du aldrig oplevet, at de er blevet dårlige af fredsliljer?
:

Næh, det har jeg egentlig ikke.
Eller omformuleret, de kaster ikke mere op end normalt når de har været i den :fløjt:
0
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 834

Indlægaf lulu-p » 21. apr 2016, 20:32

Jeg har opgivet. Jeg kan heller ikke have afskårne blomster stående. Det hjælper dog noget med en stor potte kattegræs, men helt generelt er de bare glade for planter. Mine orkideer spiser de dog ikke....
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 161
Likede indlæg: 846

Indlægaf Daphne » 23. apr 2016, 10:29

Blomster er bare no-go herhjemme. Hun kan slet ikke styre sig, hvis jeg får buketter eller lignende. Og de der lister med hvad der er giftige osv. - jeg synes ikke de virker enige overhovedet, så jeg sørger for hun ikke får adgang til blomster/planter stort set. I det daglige er der et par store palmer på gulvet (hun lader dem ikke helt være men næsten, dog har jeg læst at der skal en ret stor mængde til, før det bliver giftigt, så de reelt ikke er farlige), et par bredbladede palmeskud i to vinduer, og nogle små smalbladede palmer (som er uden for kattehøjde, for ellers bliver de pelset!) og så ellers kunstige blomster som pynt - har fået fundet tre fine orkideer og en buket, som ser ikke ser så kunstige ud. Og ellers har jeg en stor lanterne og har lige købt et minidrivhus også til krydderurter/chili. :)
0

Tilbage til "Kæledyr"