Ville du gerne kunne fryse din børn i tid?

Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4286

Re: Ville du gerne kunne fryse din børn i tid?

Indlægaf Flora » 19. apr 2016, 20:13

ShuruQ skrev:OT.

Selvom der selvfølgelig er taget ud af en kontekst så synes jeg egentligt det er en uhyggelige sætning "Nyd jeres fødselsdag, det bliver den sidste" :tie:.

:lol: Ja, det var også min første tanke da jeg læste det. Fuck, hun er jo psykopat hende Mary :shock: Hvad har hun tænkt sig at gøre ved de stakkels børn siden de ikke bliver ældre? :forvirret: :nerve: :lol:

Nå, men jeg har ingen børn, så jeg har ikke andet at bidrage med... :genert:
2
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4300

Indlægaf Rapfisk » 19. apr 2016, 20:55

ShuruQ skrev:OT.

Selvom der selvfølgelig er taget ud af en kontekst så synes jeg egentligt det er en uhyggelige sætning "Nyd jeres fødselsdag, det bliver den sidste" :tie:.

Jeg tænkte præcist det samme og fik kuldegysninger af at læse den.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Waterwoman
Kort karma: 4
Likede indlæg: 50

Indlægaf Waterwoman » 20. apr 2016, 02:21

Ikke med mine børn, nej.
Derimod blev jeg mormor for 5 mdr siden og hold nu kæft, hvor har det bette myr alt for travlt med at blive stor. Det ville være dejligt at kunne 'strække' den babytid noget længere.
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 20. apr 2016, 03:57

Ja for en tid. Jeg har en datter der kæmper en del med det faktum at hun fylder 18 og alt det ansvar der følger med. Jeg gad godt lige kunne give hende 6 måneder mere til at hun kunne vænne sig til den nye rolle hun tror hun får i samfundet :genert:
3
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 20. apr 2016, 07:55

Urtekussen skrev:Nej, men jeg ville ønske jeg kunne blive ved med at få børn, så jeg altid ville have en baby.

This :blush:
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 20. apr 2016, 08:53

Næ. Der er ikke nogen tvivl om, at der er nogle fantastiske tætte stunder med de små, som der ikke er med de store - til gengæld er der så en masse nye typer tætte stunder. I hvert fald må jeg ind til videre sige, at jeg bare synes det bliver ved at være mere og mere fantastisk at være forældre til vores drenge.
Ind i mellem kan jeg da godt tænke 'hvad nu hvis de bliver den type mænd, som aldrig ringer hjem' eller ' hvad nu hvis de finder en kone, som bla bla bla' - men helt ærlig - så må jeg jo tage den til den tid.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10282

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. apr 2016, 09:09

Når jeg ser på babybilleder af min ene venindes datter, så ja, men på den anden side synes jeg, at det i længden er sjovere at lære hendes personlighed rigtig at kende.
Jeg savner helt klart, hvordan hendes lillebror, indtil han lærte at gå, bogstaveligt talt væltede sig over i favnen på mig, når jeg kom på besøg, men det er nu også ganske hyggeligt at have ham hængende om benet, hvilket er hans velkomshilsen pt, og når det en dag også er slut, vil vi være derhenne, hvor hans sprog vil være tilpas udviklet til, at vi rigtig kan snakke sammen, og det glæder jeg mig også til.

Jeg har fulgt de to børn tæt, siden de var helt små, hvilket helt klart er årsagen til, at jeg sommetider savner deres babytid. Med de andre børn, jeg kender, er det mere sådan, at vores relation bliver tættere, jo ældre de bliver, fordi vi bedre kan møde hinanden nu og ikke bare være sammen.
Jeg lægger meget vægt på at have en relation til det enkelte barn, der handler om dem som individ og ikke bare som mine venners datter/søn, og det er fint fx. at opleve, hvordan min guddatter er gået fra at være temmelig genert til at ville vise og fortælle en masse, når vi er sammen, og tale i telefon.
0
Je suis un tableau noir.
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 20. apr 2016, 18:42

Der er øjeblikke, hvor jeg ville ønske, at min dreng aldrig blev ældre, fordi den alder han har nu er så fantastisk :love:. Sådan har jeg tænkt rigtig mange gange i løbet af hans liv, og det bliver kun sjovere og bedre, selvom man ikke tror, at det er muligt.

Og så er der øjeblikke, hvor jeg glæder mig til at han bliver større og mere selvstændig og uafhængig - og jeg igen har mere tid til mig selv.

Men når jeg så tænker på, at han engang bliver stor, flytter hjemmefra og ikke længere har brug for sin mor, så tuder jeg ved tanken :genert:. Jeg frygter virkelig, at han får en kæreste, som ikke kan lide os forældre, så vi mister ham.
1
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3266

Indlægaf DD_81 » 20. apr 2016, 19:41

Skumfidusen skrev:Både og...altså, de skal jo ikke være rekvisitter, der skal opfylde min trang til at være far til små børn. Men hold op, hvor jeg har savnet mange ting, der efterhånden forsvinder. Det tandløse grin, altså...og som jeg har skrevet om før - at sidde med min lille pige på armen og give hende flaske. Det her nye menneske, der lige er kommet ind i den larmende, lysende, voldsomme verden efter 9 måneders sanseberøvelse; omgivet af så meget ukendt og skræmmende.

Og der ligger hun, min lille unge på min arm og får stillet sulten og ved at her er hun tryg og sikker og varm. De der øjne, der søger en hele tiden og så langsomt, langsomt falder i, fordi der ikke er NOGEN fare her. Hendes arm, der sløvt falder ud til hendes side og begynder at sitre lidt, som hun falder i søvn og en dråbe mælk, der langsomt løber ned ad hendes kind...jeg vil ikke fryse dem fast, men for søren, jeg ville gerne kunne gøre det igen. Men den yngste er 10 nu og muligheden er tabt. Men hvor var det dejligt, så længe det varede. Nu er der nogen andre ting der er dejlige og som jeg kommer til at savne om nogle år.

Ja nemlig...

Det hænder at den 4 årige indimellem falder i søvn ovenpå mig, træt efter børnehave og travl hverdag, og det giver bare sådan nogle skønne flashbacks. Elsker det, og bliver gerne siddende med ham, bare fordi :lun:

Og ja der er da andre ting der er dejlige, men alligevel... den yngste måtte godt sætte farten ned til ihvertfald det halve eller mindre endnu, det ville faktisk ikke gøre noget.
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Fynbo
Kort karma: 17
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 154

Indlægaf Fynbo » 20. apr 2016, 20:43

Nej, jeg er glad for, at vores børn er voksne.
0
ajnaM
Kort karma: 54
Likede indlæg: 748

Indlægaf ajnaM » 21. apr 2016, 12:19

Øh nej, tværtimod ville jeg gerne knipse, og så var min yngste 2 år. Må man godt sige sådan? :genert:

Jeg har en på snart 2 måneder og en på snart 4 år, og HOLD nu op, hvor det bare er meget, meget sjovere at være mor til den store. Bevares, han er nuttet, den lille, men i takt med at den store blev større, fandt jeg ud af, at jeg - på trods af tidligere tiders ufattelig skrukhed - slet ikke er lige så meget til babyer som til større børn.

Jeg er kæmpefan af, at de begynder at ville alt muligt, at kunne nogle ting og at mene en masse. At se deres personligheder udfolde sig, høre deres tanker og få lov at stå på sidelinjen, når de skaber deres eget lille liv.

Jo mere selvstændig mine børn bliver, jo dejligere synes jeg, de er. Heldigvis.
7
Brugeravatar
lulu-p
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 3. maj 2016, 10:14

Der har været gode og hyggelige stunder med små babyer. Og babytiden er bare helt speciel. Jeg synes skumfidusen beskriver det rigtig rigtig fint.

Men jeg har været igennem babytiden 3 gange, og jeg må indrømme, at jeg nu finder rigtig står nydelse i at mine børn bliver ældre og mere selvstændige. Jeg har på ingen måde lyst til at gennemleve babytiden igen. Det er et overstået kapitel, men et godt overstået kapitel. Nu venter nye ting.

Jeg nyder at jeg kan tage på storbyferie med mine børn, og at også de NYDER det. Jeg nyder at de kan være alene hjemme, så jeg kan få mig en tiltrængt løbetur efter arbejde. Jeg elsker at opleve hvordan de bliver mere og mere selvstændige.

Jeg vil på ingen måde fryse tiden. Men jeg er glad for alle de gode minder jeg har.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
DD_81

Indlægaf DD_81 » 3. maj 2016, 10:26

lulu-p skrev:Der har været gode og hyggelige stunder med små babyer. Og babytiden er bare helt speciel. Jeg synes skumfidusen beskriver det rigtig rigtig fint.

Men jeg har været igennem babytiden 3 gange, og jeg må indrømme, at jeg nu finder rigtig står nydelse i at mine børn bliver ældre og mere selvstændige. Jeg har på ingen måde lyst til at gennemleve babytiden igen. Det er et overstået kapitel, men et godt overstået kapitel. Nu venter nye ting.

Jeg nyder at jeg kan tage på storbyferie med mine børn, og at også de NYDER det. Jeg nyder at de kan være alene hjemme, så jeg kan få mig en tiltrængt løbetur efter arbejde. Jeg elsker at opleve hvordan de bliver mere og mere selvstændige.

Jeg vil på ingen måde fryse tiden. Men jeg er glad for alle de gode minder jeg har.

Årh... jeg tog gerne babytiden igen og igen og igen :lun:
Og så tænkte jeg, kunne man måske springe 2-8 år over, og alle de "udviklingskriser" småfolket kan præstere i den periode, - men så havde jeg alligevel ikke lyst til at undvære det heller :lol: Hver alder sin charme
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
lulu-p
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 3. maj 2016, 10:42

DD_81 skrev:Årh... jeg tog gerne babytiden igen og igen og igen :lun:
Og så tænkte jeg, kunne man måske springe 2-8 år over, og alle de "udviklingskriser" småfolket kan præstere i den periode, - men så havde jeg alligevel ikke lyst til at undvære det heller :lol: Hver alder sin charme

Ja ok...de der hysanfald 2-3 årige kan præstere.. :ad!: . Dem savner jeg heller ikke. Jeg havde faktisk lykkelig glemt dem indtil du lige nævnte det (eller noget lignende) :-D
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
DD_81

Indlægaf DD_81 » 3. maj 2016, 10:46

lulu-p skrev:
DD_81 skrev:Årh... jeg tog gerne babytiden igen og igen og igen :lun:

Ja ok...de der hysanfald 2-3 årige kan præstere.. :ad!: . Dem savner jeg heller ikke. Jeg havde faktisk lykkelig glemt dem indtil du lige nævnte det (eller noget lignende) :-D

Ja, de er ikke for sarte sjæle :D - vi har en der snart bliver 6, den der fase med skift til SFO og skole, den kan godt nok også trække tænder ud synes jeg. Den 4 årige derimod, han er en drøm, han er i stor harmoni med sig selv, indimellem spiller det ikke helt med brødrene dog, så der kan han godt folde sig ud :-P
0

Tilbage til "Børn"