Der er altid noget, som er værre

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3885

Re: Der er altid noget, som er værre

Indlægaf Delfin » 19. apr 2016, 17:43

Jeg er nu også stødt på den af og til, men mest på net-fora, det ryster jeg bare på hovedet af og går videre i teksten. Det er ikke værd at bruge ret meget tankevirksomhed på. Dem om det. Så vidt jeg husker, har jeg aldrig personligt fået den smidt i hovedet af venner og bekendte.
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 19. apr 2016, 17:48

Jeg kommer til at tænke på diskussionen om, hvorvidt fattigdom findes i DK, som dukker op med jævne mellemrum. Der er jeg ofte stødt på udsagnet, at der ikke findes 'rigtige' fattige, fordi man ikke er fattig, når man har råd til fx. telefon. Men igen, det er jo et bestemt segment, der sidder og pr. automatik kværner det af sig på netfora (nationen fx.), men igen gider jeg ikke bruge krudt på det.
1
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 19. apr 2016, 17:49

Den eneste, som af og til bruger den vending overfor mig er faktisk mig selv. Og det gør jeg kun, når jeg en sjælden gang i mellem har dyppet rundt i selvmelidenhed lidt for længe - for så er det sgu meget godt med lidt perspektiv.

Jeg mener sagtens den med at se på hvem der har det værrer kan bruges til netop at få fokus på det positive - til gengæld mener jeg det er en helt forfejlet baggrund til nedskæringer eller begrænsninger. Der bør man i stedet se på hvad man mener der er de rette rammer - ikke hvilke rammer de dårligst stillede har.
2
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 19. apr 2016, 17:51

Delfin skrev:Jeg kommer til at tænke på diskussionen om, hvorvidt fattigdom findes i DK, som dukker op med jævne mellemrum. Der er jeg ofte stødt på udsagnet, at der ikke findes 'rigtige' fattige, fordi man ikke er fattig, når man har råd til fx. telefon. Men igen, det er jo et bestemt segment, der sidder og pr. automatik kværner det af sig på netfora (nationen fx.), men igen gider jeg ikke bruge krudt på det.

Det er jeg ikke stødt på, men du har nok ret i, at der er nogle steder det dyrkes fremfor andre.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 19. apr 2016, 18:36

Mani skrev:Den eneste, som af og til bruger den vending overfor mig er faktisk mig selv. Og det gør jeg kun, når jeg en sjælden gang i mellem har dyppet rundt i selvmelidenhed lidt for længe - for så er det sgu meget godt med lidt perspektiv.

Jeg mener sagtens den med at se på hvem der har det værrer kan bruges til netop at få fokus på det positive - til gengæld mener jeg det er en helt forfejlet baggrund til nedskæringer eller begrænsninger. Der bør man i stedet se på hvad man mener der er de rette rammer - ikke hvilke rammer de dårligst stillede har.

Jeg brugte den engang overfor en veninde, der havde det mange gange værre end jeg, og jeg fik jordens største skideballe af hende. Over at hun ikke ønskede det hensyn, at hun stadig gerne ville bruges som ører, selvom hun så rigeligt havde sit eget at slås med.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 20. apr 2016, 12:44

Det der oplever jeg da tit. Og det er edderma'me trættende.

Min fodvorte gør stadig ondt, men det må man ikke klage over, fordi der er folk, der ikke har fødder. Det er så langt ude.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1915

Indlægaf Purple Haze » 20. apr 2016, 14:13

Den slags folk der kommer med den slags udtalelser er ofte af en bestemt type, og den slags mennesker gider jeg ikke rigtig bruge tid på.
Dog med undtagelse af en god veninde, der ofte harcelere imod feminisme i Danmark, fordi kvinder i andre lande har det værre.

Diskutere lidt med hende, begynder at finde det trættende, og skifter emne.

At politikere og (rigtige) samfundsdebattører bruger det som argument kan jeg ikke (læs gider) gøre så meget ved. Jeg husker hvem det er og stemmer på nogle andre næste gang jeg får muligheden.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 20. apr 2016, 14:21

Overfor mig personligt, har det nu mest virket positivt indtil videre - men jeg er da klar over, at en følelse af bagatellisering ikke skal være for stor, før jeg føler omvendt. Det har jeg også prøvet...
Men hidtil er det mere motiverende for mig, end nedslående og frustrerende. Jeg synes det er dejligt at være en person, som sjældent beklager sig over, i mine øjne, mindre ting. Der er ikke noget mere irriterende, end folk der beklager sig "for meget", hvilket er subjektivt.

Selvfølgelig skal man have lov at have det dårligt og sommetider også være lidt irrationel beklagende. Der er forskel på hvor store eller små belastninger folk magter, og det skal man forsøge at forstå.

Mht samfundet, synes jeg det kommer an på hvordan det bruges. Jeg synes sagtens man kan sige "De bruger omtrent halvdelen af de midler vi bruger på det her område i Langtbortistand, men resultatet er kun 2% ringere end vores - så måske kunne vi lære noget, da vores pulje er ved at nå bunden".

Alt i alt, ser jeg altså flere fordele, alt efter hvad konteksten og hensigten er. Derfor synes jeg ikke det skal udryddes. Perspektiv kan godt opnås på denne måde - måske virker det ikke for alle, men det er vel heller ikke et kriterie.
Senest rettet af Anilara 20. apr 2016, 15:47, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6078

Indlægaf LadyFox » 20. apr 2016, 14:50

Jeg støder også på udsagnet ind i mellem, og jeg synes det er så belastende at hører på.
Jeg synes det virker ukonstruktivt og uambitiøst. Lidt, vi har det jo meget godt, så der er ingen grund til at stræbe efter at få det bedre. Det synes jeg er vattet, i min optik kan man aldrig få det for godt.

Altså, det er da skønt at vi her i landet kan komme på hospitalet, men derfor kan man da stadig godt synes det er problematisk at skulle vente 10 timer på at få behandling. Med de evigt positive briller så ER det jo rigtig nok at vi da skal være glade for vi kan modtage lægehjælp, omvendt er lægehjælp trods alt ikke noget vi får gratis, selvom nogle tror på det, så det er vel ikke urimeligt at kræve en vis kvalitet, heller ikke på trods af der sidder nogle i et uland uden samme muligheder.

Der er altid nogle der har det værre, men det burde ikke være en undskyldning for ikke prøve at forbedre sin egen situation.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.

Tilbage til "Generelt"