Skal du spise hveder i morgen?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Panton » 20. apr 2016, 09:28

Nej det har jeg ikke tænkt mig, men tager da noget hvidvin istedet :)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3442

Indlægaf HappyPaww » 20. apr 2016, 09:32

Har aldrig gjort det. Det er "forkert" til aftensmad (a la koldskål og pandekager ;) ), og vi får aldrig rigtig aftenkaffe. Men når nu vi har fri fredag, kunne jeg godt finde på at bage nogle så vi kan spise dem fredag til morgenmad eller eftermiddagshygge (hvilket giver meget mere mening i mit hovede).
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 613
Likede indlæg: 3431

Indlægaf FruDulle » 20. apr 2016, 09:37

Altså jeg er iøvrigt overrasket hvor mange der drikker aftenkaffe. Forestiller mig det ala min mormor med aftenkaffe og noget kageværk til. Er det så almindeligt? Er der så også eftermiddagskaffe i weekenderne?

...jeg drikker slet ikke kaffe ;)
0
Whatever
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2483

Indlægaf Pandesteg » 20. apr 2016, 09:40

FruDulle skrev:Altså jeg er iøvrigt overrasket hvor mange der drikker aftenkaffe. Forestiller mig det ala min mormor med aftenkaffe og noget kageværk til. Er det så almindeligt? Er der så også eftermiddagskaffe i weekenderne?

Altså vi drikker ikke kaffe om aftenen men te - det er jo bare noget man siger. Altså aftenkaffe. Ofte får vi intet til, men i weekender og specielle anledninger kan der være slik/kage/frugt whatever til. Jeg troede faktisk det var meget normalt at hygge med noget drikbart/spistbart om aftenen til TV? Det gør de fleste jeg kender i hvert fald.
Og nej der er ikke kaffe om eftermiddagen i weekenderne hos os. Men der kan sagtens være en øl eller en drink eller en energidrik eller hvad man nu har lyst til. ;)
1
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1449

Indlægaf Badesandalen » 20. apr 2016, 11:03

Jada, de smager godt og det er en enormt hyggelig tradition. :D
Men det bliver nok først fredag eftermiddag. Eller lørdag formiddag, som en slags tidlig frokost inden vi skal til spilledag. Vi plejer bare at spise dem med smør, men en sjælden gang i mellem kommer der en skive ost på.
0
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Indlægaf Stars » 20. apr 2016, 11:12

HappyPaww skrev:Har aldrig gjort det. Det er "forkert" til aftensmad (a la koldskål og pandekager ;) ), og vi får aldrig rigtig aftenkaffe. Men når nu vi har fri fredag, kunne jeg godt finde på at bage nogle så vi kan spise dem fredag til morgenmad eller eftermiddagshygge (hvilket giver meget mere mening i mit hovede).

Det er jo også mere rigtigt i forhold til "gamle dage":
Bageren bagte og folk købte dem torsdag, men de var jo beregnet til at spise fredag, hvor bageren holdt fri.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 489
Likede indlæg: 1598

Indlægaf Spjaerten » 20. apr 2016, 11:13

Altid som snack og det skal kun smør på intet andet!
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
mariannaa
Kort karma: 71
Likede indlæg: 362

Indlægaf mariannaa » 20. apr 2016, 11:16

Jeg kan næsten ikke komme i tanke om noget mere kedeligt bageværk, så nej det skal jeg ikke have.
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1157
Likede indlæg: 6807

Indlægaf Wizzze » 20. apr 2016, 11:20

FruDulle skrev:Altså jeg er iøvrigt overrasket hvor mange der drikker aftenkaffe. Forestiller mig det ala min mormor med aftenkaffe og noget kageværk til. Er det så almindeligt? Er der så også eftermiddagskaffe i weekenderne?

Vi drikker ikke aftenkafe som sådan, men vi kan da godt sidde og hygge, med det sidste vin fra aftensmaden, eller noget varmt hvis det er koldt udenfor, eller bare et glas sodavand, og lidt at gumle på, mens vi ser tv, en film eller sådan noget.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 20. apr 2016, 11:22

Jeg laver gerne en kande te om aftenen, så det er vel en slags aftenkaffe.

Hvis jeg havde familie, ville jeg også indføre eftermiddagskaffe i weekenden. Det fik vi ofte, da jeg var barn.
2
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1157
Likede indlæg: 6807

Indlægaf Wizzze » 20. apr 2016, 11:25

Stars skrev:
HappyPaww skrev:Har aldrig gjort det. Det er "forkert" til aftensmad (a la koldskål og pandekager ;) ), og vi får aldrig rigtig aftenkaffe. Men når nu vi har fri fredag, kunne jeg godt finde på at bage nogle så vi kan spise dem fredag til morgenmad eller eftermiddagshygge (hvilket giver meget mere mening i mit hovede).

Det er jo også mere rigtigt i forhold til "gamle dage":
Bageren bagte og folk købte dem torsdag, men de var jo beregnet til at spise fredag, hvor bageren holdt fri.

Men folk kunne jo lide at man kunne få de varme/lune direkte fra bagerens ovn torsdag aften, deraf traditionen, og så selvfølgelig at de kolde kunne genopvarmes dagen efter.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 20. apr 2016, 11:38

Jeg er så ikke mormor, men farmor :D og jeg drikker aftenskaffe. Jeg drikker også morgenkaffe og eftermiddagskaffe. Dog er det meget sjældent, at jeg spiser noget til kaffen. Kun når der er gæster. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 721

Indlægaf Lykke » 20. apr 2016, 12:06

Ja. I år er det mig som bager dem. Det bliver efter Meyers opskrift.
0
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1531

Indlægaf fisken80 » 20. apr 2016, 15:04

Det skal jeg helt sikkert. Jeg kan huske, at den første storbededag efter at jeg var flyttet sammen med min kæreste var jeg nærmest i chok over, at han ikke kendte til traditionen og i øvrigt synes det var noget underligt noget, at vi pludselig skulle sidde og spise hvidt brød hen på aftenen, for det gjorde vi da aldrig.....
Indtil den dag var jeg af den overbevisning, at ALLE da spise varme hvede den aften, og jeg blev helt forarget over, at hans mor ikke havde sørget for at de også gjorde det. Siden er det så gået op for mig, at der er mange, der er helt og aldeles ligeglad med den slags traditioner (det er så stadig mærkeligt jo, traditioner SKAL altså overholdes :lol: )

Jeg er selv vokset op i en familie, hvor traditioner betød meget og hvor de altid blev fulgt. Det var der nu også en dejlig tryghed over.
2
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1127

Indlægaf Torn » 20. apr 2016, 15:08

Ja. Vi spiser dem til aftensmad i morgen. Min livret er hvidt brød med smør. Desværre.
1

Tilbage til "Mad og drikke"