Skal du spise hveder i morgen?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 11
Likede indlæg: 278

Re: Skal du spise hveder i morgen?

Indlægaf Lucia » 21. apr 2016, 14:13

Nå, nu blev jeg inspireret af tråden og fik trang til hveder, så nu skal jeg have hveder i aften alligevel :D
1
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1242

Indlægaf godtnavn » 21. apr 2016, 16:23

Da jeg endnu ikke har fået bagt dem bliver de nok mere eftermiddags snack i morgen end morgenmad. Og så skal hveder ikke spises som de er, de skal halveres og grilles så de er sprøde.. Måske er det derfor jeg synes de smaer bedst kun med smør? Har først i dag fundet ud af at nogen mennesker spiser dem som normale boller, tosser!
0
Mariajensen83
Kort karma: 4
Likede indlæg: 24

Indlægaf Mariajensen83 » 21. apr 2016, 16:47

Jeg havde tænkt mig at bage dem i morgen til morgenmad.
Er der nogen, der har en god opskrift? Har kigget på Meyers, men har ikke lige tid at de skal hæve i så mange timer.
0
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 608

Indlægaf Stars » 21. apr 2016, 16:48

godtnavn skrev:Da jeg endnu ikke har fået bagt dem bliver de nok mere eftermiddags snack i morgen end morgenmad. Og så skal hveder ikke spises som de er, de skal halveres og grilles så de er sprøde.. Måske er det derfor jeg synes de smaer bedst kun med smør? Har først i dag fundet ud af at nogen mennesker spiser dem som normale boller, tosser!

Rigtige hveder deles i tre, så der er en over, en midte og en under, inden de ristes :-D
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 428
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6129

Indlægaf LadyFox » 21. apr 2016, 16:49

godtnavn skrev:Da jeg endnu ikke har fået bagt dem bliver de nok mere eftermiddags snack i morgen end morgenmad. Og så skal hveder ikke spises som de er, de skal halveres og grilles så de er sprøde.. Måske er det derfor jeg synes de smaer bedst kun med smør? Har først i dag fundet ud af at nogen mennesker spiser dem som normale boller, tosser!

:ad!: :ad!: :ad!:
HVEM gør det? Det er jo helt på hovedet. Hveder skal ristes :lun:
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 717

Indlægaf HappyHippo » 21. apr 2016, 17:35

Jeg bagte dem fra meyers og de blev ganske udmærkede. Så er der også til morgenmaden i morgen :D
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5789

Indlægaf Animi » 21. apr 2016, 17:53

Jeg er dejlig mæt nu, efter en stor portion hveder, nammenam :love:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
godtnavn
Kort karma: 214
Likede indlæg: 1242

Indlægaf godtnavn » 21. apr 2016, 18:40

LadyFox skrev:

Sære mennesker på min facebook. Burde nok slette dem som venner efter den manøvre. Der har været 2 uafhængigt af hinanden, verden er af lave.
1
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 661

Indlægaf Jailbird » 21. apr 2016, 18:42

Jeg skal have dem i morgen når jeg besøger min familie som jeg ikke har set i evigheder :love: Nam nam.
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 244
Likede indlæg: 1114

Indlægaf MyGirl » 22. apr 2016, 06:45

vi skal havde dem i aften :ivrig: til aftensmad (måske med et stykke rugbrød først)
0
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 22. apr 2016, 08:36

Jeg bager dem efter Meyers opskrift. Som andre synes jeg også at boller med pålæg er lidt mærkeligt til aftensmad, og jeg har heller ikke noget behov for at spise dem til dessert, og vi "aften-snacker" stort set aldrig. Vil laver dog ofte en kande the.

Vi spiser dem om morgenen på selve bededag ..altså i dag. Som barn fik vi dem til aftensmad...og jeg eeeelskede det, men har ændret traditionen lidt som voksen.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2124

Indlægaf Danseprinsesse » 22. apr 2016, 09:11

Efter at have læst denne tråd i går aftes, trak jeg graviditetskortet og bad min kæreste skaffe mig og baby hveder NU.
Han lovede at køre til bageren i dag, hvilket jeg fandt var et fornuftigt kompromis.
Jeg venter stadig på hveder. :trist:
0
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 244
Likede indlæg: 1114

Indlægaf MyGirl » 22. apr 2016, 09:19

Danseprinsesse skrev:Efter at have læst denne tråd i går aftes, trak jeg graviditetskortet og bad min kæreste skaffe mig og baby hveder NU.
Han lovede at køre til bageren i dag, hvilket jeg fandt var et fornuftigt kompromis.
Jeg venter stadig på hveder. :trist:

Det er jo et indlæg for 'hvornår har din kæreste sidst været en nar'-tråden! :8: man spøger sgu ikke med hveder - slet ikke overfor gravide!
1
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5789

Indlægaf Animi » 22. apr 2016, 12:11

Jeg synes det er lidt sjovt at så mange synes det er mærkeligt med boller til aftensmad. Men okay, jeg kommer så også fra en familie hvor vi nogen gange fik morgenmadsprodukter til aftensmad :lol:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 22. apr 2016, 15:43

LadyFox skrev:

Måske mennesker som mig, der synes, at ristet hvidt brød smager og lugter af opkast? :lol:
Jeg spiser så slet ikke hveder, men hvis jeg skulle, så ville det være en halv uristet.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Mad og drikke"