Min hud skinner om kap med solen....

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Lismaens
Kort karma: 77
Likede indlæg: 467

Min hud skinner om kap med solen....

Indlægaf Lismaens » 20. apr 2016, 17:14

- Og jeg er godt træt af det!

Jeg har kombineret hud, der fedter/skinner helt vildt (mest i t-zonen) i løbet af dagen. Samtidig er den ujævn og med små(store) udbrud til tider. Og tør. så tør at den flager fra nederste kindeområde, ved kæben og på dobbelthagen.

Lige nu giver jeg den ikke rigtig noget fugt. Jeg har simpelthen givet op, fordi de fleste produkter jeg har prøvet ikke har virket.
Jeg tænker at jeg skal have en ret heftig over-night fugtcreme, og ikke bruge noget om dagen. Men hvilken? Den skal ikke være olieret.

Min hud har været sådan altid, og jeg hader simpelthen sommermånederne fordi at man nærmest kan spejle sig i min pande og næse. Sådan er det også i vintermånederne, men det er ikke helt så tydeligt når alting bare er mørkt der. :P Jeg har ingen bryn selv, og er afhængig af at tegne op hver evige eneste dag. Det er et helvede at få "brynene" til at blive siddende hvor de bliver tegnet på, når området bliver så "fugtigt" hen mod middagstid allerede.

Jeg har været på ISO i det meste af 2015, og det har ikke hjulpet en fløjtende fis på noget som helst. Desværre. :/
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2443
Kontakt:

Re: Min hud skinner om kap med solen....

Indlægaf Annione » 20. apr 2016, 17:39

Jamen, det er da klart at din hud skinner i løbet af dagen, når du ikke giver den noget fugt. Så prøver din hud at beskytte sig selv, med det det nu kan; fedt.

Jeg er selv glad for L'oreal. Jeg har i lange perioder brugt denne natcreme http://www.parfume-klik.dk/L%2527Oreal- ... riceRunner som jeg er meget begejstret for. Jeg har også tendens til fedtet hud, men bruger jeg cremer til tør hud, så retter den sig efter det :D

Bruger du så heller ikke noget solbeskyttende i ansigtet?
Dagcreme kan jeg godt anbefale, men den jeg bruger er noget pebret. Prevage med sf. 30 fra Elizabeth Arden.

Hvad med nogle fedtsugende servietter, sådan i håndtasken? Så kan du 2-3 gange om dagen lige fjerne det skinnende lag.
1
At rejse er at leve :love2:
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 20. apr 2016, 17:45

Annione skrev:Jamen, det er da klart at din hud skinner i løbet af dagen, når du ikke giver den noget fugt. Så prøver din hud at beskytte sig selv, med det det nu kan; fedt.

Jeg er selv glad for L'oreal. Jeg har i lange perioder brugt denne natcreme http://www.parfume-klik.dk/L%2527Oreal- ... riceRunner som jeg er meget begejstret for. Jeg har også tendens til fedtet hud, men bruger jeg cremer til tør hud, så retter den sig efter det :D

Dagcreme kan jeg godt anbefale, men den jeg bruger er noget pebret. Prevage med sf. 30 fra Elizabeth Arden.

Hvad med nogle fedtsugende servietter, sådan i håndtasken? Så kan du 2-3 gange om dagen lige fjerne det skinnende lag.

Det er kun lige her på det sidste, at jeg har opgivet mht. fugt. Jeg har som sagt været på ISO ret længe, og dertil var det jo naturligt at få så meget fugt, som overhovedet muligt. Men min hud teer sig, på akkurat samme måde, lige meget hvad jeg gør. Jeg har aldrig brug solbeskyttelse, medmindre jeg har skullet ligge og grille på stranden. Jeg er ret mørk i huden, så udover hvad der er i min foundation af SPF (10, mener jeg), så bruger jeg ikke noget.
0
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 20. apr 2016, 17:49

Fedtsugende servietter dur ikke, pga. de åndssvage bryn. Ét lille fejldup, og jeg ender uden bryn, når de i forvejen er så "våde". Jeg plejer altid at have en pudder med mig og dupper det så på, ret mange gange om dagen.
0
Brugeravatar
Junika
Kort karma: 11
Likede indlæg: 118

Indlægaf Junika » 20. apr 2016, 18:13

Annione skrev:Jamen, det er da klart at din hud skinner i løbet af dagen, når du ikke giver den noget fugt. Så prøver din hud at beskytte sig selv, med det det nu kan; fedt.

Det er ikke nødvendigvis sandt.. Det er lidt en skrøne at "Alt fedtet hud i virkeligheden er meget tør". Jeg har personligt også mega fedtet hud. Og den spasser helt ud og stopper til hvis der kommer olie på. Men jeg bruger masser af massivt fugtgivende cremer og serums, fordi det generelt gør huden pæn og jævn. Men det gør den så sandelig ikke mindre fedtet..

Til TS - har du prøvet noget med hyaluronsyre?
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Junika
Kort karma: 11
Likede indlæg: 118

Indlægaf Junika » 20. apr 2016, 18:14

Lismaens skrev:Fedtsugende servietter dur ikke, pga. de åndssvage bryn. Ét lille fejldup, og jeg ender uden bryn, når de i forvejen er så "våde". Jeg plejer altid at have en pudder med mig og dupper det så på, ret mange gange om dagen.

Har du overvejet at skifte til et andet øjenbryns præparat..? Der findes en del der bliver siddende uanset hvad :)
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 603
Likede indlæg: 5005

Indlægaf Aima » 20. apr 2016, 18:20

Jeg har også kombineret hud og skinner meget på hage og i t-zonen. Jeg bruger en serum i stedet for dagcreme og når den har absorberet pudrer jeg huden let med babypudder. Slutteligt bruger jeg et tyndt lag af denne på hage, næse og pande:
http://m.lookfantastic.dk/murad-oil-con ... GAodiCwEqQ

^ Den har været et sandt mirakelprodukt for mig. For fugt bruger jeg Superboostercremen fra BP om natten. Og masser af vand.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 20. apr 2016, 19:08

Junika skrev:
Lismaens skrev:Fedtsugende servietter dur ikke, pga. de åndssvage bryn. Ét lille fejldup, og jeg ender uden bryn, når de i forvejen er så "våde". Jeg plejer altid at have en pudder med mig og dupper det så på, ret mange gange om dagen.

Har du overvejet at skifte til et andet øjenbryns præparat..? Der findes en del der bliver siddende uanset hvad :)

Jeg tjekker jævnligt reviews og har været rigtig, rigtig mange mærker igennem de sidste 13 år. De sidste par år har jeg brugt Cliniques Superfine liner, da den er god hård, og tynd og præcis at påføre med. Den bliver faktisk siddende hvor den skal, når jeg bruger en pudret primer under. Men området bliver stadig vådt i løbet af dagen, og det gør at man nødig skal komme til at røre forkert, før man har øjenbryn i hele hovedet. :genert:
Jeg har brugt knap 15000 på at få dem tatoveret efterhånden, men det holder desværre ikke på min hud, mere end et par måneder. Igen, fordi den er så olieret i det område.
0
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 20. apr 2016, 19:15

Aima skrev:Jeg har også kombineret hud og skinner meget på hage og i t-zonen. Jeg bruger en serum i stedet for dagcreme og når den har absorberet pudrer jeg huden let med babypudder. Slutteligt bruger jeg et tyndt lag af denne på hage, næse og pande:
http://m.lookfantastic.dk/murad-oil-con ... GAodiCwEqQ

^ Den har været et sandt mirakelprodukt for mig. For fugt bruger jeg Superboostercremen fra BP om natten. Og masser af vand.

Jeg får kæmpe bylder af Superboosteren, jeg har ellers givet den et forsøg ad flere omgange. Og også givet det tid. Og sidst jeg prøvede noget hudpleje fra Murad, spassede min hud også helt ud.
Jeg er blevet VILDT glad for denne primer fra Rimmel. Den er også sådan ret talkum agtig. Den redder rigtig meget af min makeup, altså så det bliver nogenlunde siddende, på trods af al den fugt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 20. apr 2016, 19:19

Junika skrev:

Det er ikke nødvendigvis sandt.. Det er lidt en skrøne at "Alt fedtet hud i virkeligheden er meget tør". Jeg har personligt også mega fedtet hud. Og den spasser helt ud og stopper til hvis der kommer olie på. Men jeg bruger masser af massivt fugtgivende cremer og serums, fordi det generelt gør huden pæn og jævn. Men det gør den så sandelig ikke mindre fedtet..

Til TS - har du prøvet noget med hyaluronsyre?

Jeg har prøvet en et par stykker fra Iherb. Og også i en lang periode taget stærke kapsler med hyaluron. Kapslerne gjorde en markant forskel for min hud, mht. glød og jævnede den flot ud. Men jeg oplevede ingen væsentlig forskel med serum'erne, så vidt jeg husker.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1903

Indlægaf Purple Haze » 20. apr 2016, 19:24

Er ret vild med nat fugt masken/cremen fra Origins.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 20. apr 2016, 19:25

Jeg synes virkelig at det er så fandens irriterende. Jeg kan mærke, at det hæmmer mig helt vildt i løbet af dagen, jeg føler jo at alle glor på min pande. :genert:
Jeg er ret hårdt trængt op økonomisk sådan lige nu, men jeg vil alligevel godt betale hvad der skal til, hvis der lige var sådan en mirakel creme til skinnende t-zone. Så kunne jeg altid sørge for at give kinder/kæbe parti en masse fugt med noget mindre dyrt.
Jeg har faktisk også prøvet at få sprøjtet en helvedes masse botox i panden. Det hjalp ikke en fløjtende fis.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4092

Indlægaf Viskelæder » 20. apr 2016, 19:31

Jeg bruger en fantastisk creme fra Embryollise, en primer fra Benefit og en matte setting spray fra Urban Decay. Min hud er fugtet og skinner aldrig mere. Det fungerer så godt :)
0
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 20. apr 2016, 19:38

Viskelæder skrev:Jeg bruger en fantastisk creme fra Embryollise, en primer fra Benefit og en matte setting spray fra Urban Decay. Min hud er fugtet og skinner aldrig mere. Det fungerer så godt :)

Er det denne, du bruger? Den mener jeg faktisk at have læst en masse positivt om for længe siden, men jeg har endnu ikke prøvet den.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 20. apr 2016, 19:40

Er der nogle der har erfaringer med denne? :gruble: Den lyder også lovende og min hud har det ret godt med EL produkter. Jeg vil bare så nødig lave flere dumme fejlkøb.

http://www.esteelauder.dk/product/688/3 ... rating-Gel
0

Tilbage til "Skønhed"