Min hud skinner om kap med solen....

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Re: Min hud skinner om kap med solen....

Indlægaf girl_beat » 20. apr 2016, 19:52

Sådan ret basic hjælper det mig at duppe med lidt toiletpapir (i mangel af blotting paper) og bruge Rimmels Stay Matte pudder en gang i løbet af dagen. Måske det kan supplere primeren? :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4108

Indlægaf Viskelæder » 20. apr 2016, 19:55

Lismaens skrev:
Viskelæder skrev:Jeg bruger en fantastisk creme fra Embryollise, en primer fra Benefit og en matte setting spray fra Urban Decay. Min hud er fugtet og skinner aldrig mere. Det fungerer så godt :)

Er det denne, du bruger? Den mener jeg faktisk at have læst en masse positivt om for længe siden, men jeg har endnu ikke prøvet den.

Ja, præcis. Den er så god! Både til alm. dagcreme og under make up. Har et ordentligt lag på lige nu, fordi min hud føles lidt tør.
0
Lismaens
Kort karma: 87
Likede indlæg: 469

Indlægaf Lismaens » 20. apr 2016, 19:56

girl_beat skrev:Sådan ret basic hjælper det mig at duppe med lidt toiletpapir (i mangel af blotting paper) og bruge Rimmels Stay Matte pudder en gang i løbet af dagen. Måske det kan supplere primeren? :)

Det er også den pudder jeg bruger. :gogo: Og den jeg retter med flere gange om dagen.
Jeg bruger først en snegle-creme, så primeren fra Gosh, så EL's DoubleWear foundation og til sidst en helvedes masse Stay Matte pudder. Det sidder SÅ flot, de første par timer, så begynder nedbrydningen så småt... :cool:
0
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 20. apr 2016, 19:58

Viskelæder skrev:
Lismaens skrev:
Viskelæder skrev:Jeg bruger en fantastisk creme fra Embryollise, en primer fra Benefit og en matte setting spray fra Urban Decay. Min hud er fugtet og skinner aldrig mere. Det fungerer så godt :)

Er det denne, du bruger? Den mener jeg faktisk at have læst en masse positivt om for længe siden, men jeg har endnu ikke prøvet den.

Ja, præcis. Den er så god! Både til alm. dagcreme og under make up. Har et ordentligt lag på lige nu, fordi min hud føles lidt tør.

Det kunne være jeg skulle give den et forsøg til en start, den ligger heldigvis i den betalelige ende. :gogo: Må lige i Matas efter den i morgen.
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5034

Indlægaf Aima » 20. apr 2016, 20:01

Lismaens skrev:
Aima skrev:Jeg har også kombineret hud og skinner meget på hage og i t-zonen. Jeg bruger en serum i stedet for dagcreme og når den har absorberet pudrer jeg huden let med babypudder. Slutteligt bruger jeg et tyndt lag af denne på hage, næse og pande:
http://m.lookfantastic.dk/murad-oil-con ... GAodiCwEqQ

^ Den har været et sandt mirakelprodukt for mig. For fugt bruger jeg Superboostercremen fra BP om natten. Og masser af vand.

Jeg får kæmpe bylder af Superboosteren, jeg har ellers givet den et forsøg ad flere omgange. Og også givet det tid. Og sidst jeg prøvede noget hudpleje fra Murad, spassede min hud også helt ud.
Jeg er blevet VILDT glad for denne primer fra Rimmel. Den er også sådan ret talkum agtig. Den redder rigtig meget af min makeup, altså så det bliver nogenlunde siddende, på trods af al den fugt.

Jeg slår også ud af enkelte produkter fra Murad, men heldigvis ikke denne. Så måske var det værd at få fat i en prøve og se om det fungerer? Den gør i hvert fald det meste for mig :)
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Junika
Kort karma: 11
Likede indlæg: 122

Indlægaf Junika » 20. apr 2016, 20:02

Hvis du vil undgå fejlkøb kan du med fordel gå på beautipedia og læse om produkterne først. Men den der Embryolisse creme er vidst rimelig hypet uden grund, så vidt jeg husker at have læst ud fra ingredienserne...
Har du prøvet at bruge BHA?

Og ellers tænker jeg du har været rimelig godt omkring hudpleje spektret, så måske du bare ikke har fundet den rette primer? MUFEs mattifying primer og Beccas matterende primer er ret heftige. De holder ikke min hud anti-skinnende hele dagen, men de gør et godt stykke arbejde. Det kunne være ret interessant at læse hele din hudpleje og makeup rutine så man måske kan komme med indput :)
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Junika

Indlægaf Junika » 20. apr 2016, 20:04

Jeg tænker desuden at Urban Decays all nighter setting spray måske også kan forlænge tiden inden din hud begynder at skinne igen.
0
~~Makeup Junkie~~
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 20. apr 2016, 20:19

Junika skrev:Hvis du vil undgå fejlkøb kan du med fordel gå på beautipedia og læse om produkterne først. Men den der Embryolisse creme er vidst rimelig hypet uden grund, så vidt jeg husker at have læst ud fra ingredienserne...
Har du prøvet at bruge BHA?

Og ellers tænker jeg du har været rimelig godt omkring hudpleje spektret, så måske du bare ikke har fundet den rette primer? MUFEs mattifying primer og Beccas matterende primer er ret heftige. De holder ikke min hud anti-skinnende hele dagen, men de gør et godt stykke arbejde. Det kunne være ret interessant at læse hele din hudpleje og makeup rutine så man måske kan komme med indput :)

Jeg har ikke prøvet BHA nej. Jeg har som sagt været på ISO næsten hele 2015 og også lidt i 2014, så peelinger osv. har jeg slet ikke haft fingrene i, udover hvad pillerne gjorde i sig selv. Min hud er blevet ret tynd og sart efter så lang tid med de piller, så jeg vil helst ikke over i nogle skrappe produkter.

Om morgenen renser jeg med Garnier's Micellar vand, bruger noget snail-recovery, Gosh pudder-primer, Double Wear foundation og til sidst Stay Matte pudder. Om aftenen renser jeg make-up af og lige for tiden smører jeg bare et tykt lag fugtighedscreme på fra apoteket, som egentlig er mine børns, husker ikke lige mærket.
Mit ansigt ser ret pudret ud, der om morgenen, efter make-uppen er lagt. Og det er der jo ikke noget at sige til, med to gange pudder - men det er MAT (i et par timer) og det elsker jeg.
Jeg tror at jeg har samtlige af UD'ś primere herhjemme. Og vidst sidder makeuppen fast, som var den kilet ind i sten, men de hjælper ikke mht. t-zonen.
0
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 20. apr 2016, 20:22

Hvor køber du MUFEs primer? Er flyttet til Jylland, og her sælger de det vidst ikke.
0
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 20. apr 2016, 20:25

[/quote]

Jeg slår også ud af enkelte produkter fra Murad, men heldigvis ikke denne. Så måske var det værd at få fat i en prøve og se om det fungerer? Den gør i hvert fald det meste for mig :)[/quote]

Fås den i Matas? Ellers må jeg bestille den online, jeg tror nemlig ikke, at vi har så meget andet end Matas til at føre hudlpleje, her i byen.
0
Brugeravatar
Junika

Indlægaf Junika » 20. apr 2016, 20:36

Lismaens skrev:Hvor køber du MUFEs primer? Er flyttet til Jylland, og her sælger de det vidst ikke.

Ja den kan kun købes i Sephora, men ellers kan du prøve Beccas. Den kan fås på bl.a. cult beauty. Har du prøvet andre puddere? Jeg mener desuden ikke at nogle af urban decays primere er særlig gode mod fedtet hud, så måske der stadig findes noget derude der kan hjælpe dig, bare lidt.
Har du prøvet Wayne goss foundation metoden med løs pudder før foundation?

Og som et lidt længere ude alternativ er Milk of magnesia faktisk en HG ting mod fedtet hud i USA. Jeg har dog ikke selv turde prøve det.. endnu..

Ja jeg har så vildt mange gode ideer, fordi jeg selv har døjet med samme hud for evigt og har søgt nettet tyndt efter produkter der kunne hjælpe :D
0
~~Makeup Junkie~~
Brugeravatar
Junika

Indlægaf Junika » 20. apr 2016, 20:39

Aima skrev:Jeg har også kombineret hud og skinner meget på hage og i t-zonen. Jeg bruger en serum i stedet for dagcreme og når den har absorberet pudrer jeg huden let med babypudder. Slutteligt bruger jeg et tyndt lag af denne på hage, næse og pande:

^ Den har været et sandt mirakelprodukt for mig. For fugt bruger jeg Superboostercremen fra BP om natten. Og masser af vand.

Så du bruger den fra Murad ovenpå din foundation..? Jeg forstår det ikke helt.. Er det ikke en dagcreme.?
0
~~Makeup Junkie~~
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 20. apr 2016, 20:51

Junika skrev:
Lismaens skrev:Hvor køber du MUFEs primer? Er flyttet til Jylland, og her sælger de det vidst ikke.

Ja den kan kun købes i Sephora, men ellers kan du prøve Beccas. Den kan fås på bl.a. cult beauty. Har du prøvet andre puddere? Jeg mener desuden ikke at nogle af urban decays primere er særlig gode mod fedtet hud, så måske der stadig findes noget derude der kan hjælpe dig, bare lidt.
Har du prøvet Wayne goss foundation metoden med løs pudder før foundation?

Og som et lidt længere ude alternativ er Milk of magnesia faktisk en HG ting mod fedtet hud i USA. Jeg har dog ikke selv turde prøve det.. endnu..

Ja jeg har så vildt mange gode ideer, fordi jeg selv har døjet med samme hud for evigt og har søgt nettet tyndt efter produkter der kunne hjælpe :D

OM jeg har prøvet andre puddere?! :D Før i tiden var jeg så overbevist om at forkert pudder var synderen, at jeg spurgte Matas-dullerne til råds. :tie: Jeg kom nærmest hjem med en ny, hver måned. Jeg har prøvet Dior, Clinique, Youngblood, Chanel, L'oréal, EL og en del hypede fra Ebay.
Jeg er altid vendt tilbage til Stay Matte, den er simpelthen fantastisk, omend den desværre ikke fås helt mørk nok. Men det går lige.
Jeg må lige Google det der Milk of magnesia, det er ikke noget jeg har hørt om før.
0
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 20. apr 2016, 20:55

Haha, så de smører det simpelthen bare på huden? :lol:

Det må næsten prøves! :klap:
1
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5034

Indlægaf Aima » 20. apr 2016, 21:44

Junika skrev:

Så du bruger den fra Murad ovenpå din foundation..? Jeg forstår det ikke helt.. Er det ikke en dagcreme.?

Nej. Jeg bruger slet ikke foundation :D

Jeg bruger superboosteren fra BP om natten, om morgenen renser jeg ansigt, bruger toner og påfører serum og lidt babypudder, i dén rækkefølge, og så slutteligt Oil Control-produktet fra Murad på de skinnende steder. Og herefter make-up.
1
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Skønhed"