Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Firebird » 22. apr 2016, 20:12

Delfin skrev:
Firebird skrev:
Delfin skrev:Hvorfor sidder I og kyler vrede i hovedet på ham, blot pga uenighed?
Guderne skal vide, at jeg heller ikke altid er enig med A og somme tider også synes, det kan blive lidt firkantet, men hvis alle var enige hele tiden, var der jo ingen diskussion.

Fordi manden trækker A-skåls og blondinekortet. Det hidser folk op. :fløjt:

Det var jo så ikke der, det startede, men det er jo let og elefant slettet, og så er det aldrig sket.

Minder mig temmelig meget om "Danser med ulve". Bare fordi jeg har et nyt navn, er det ikke sket for mig. Okay. Det er jo en måde at anskue det på.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Indlægaf Stars » 22. apr 2016, 20:16

Advocatus-Diaboli skrev:
Sangius skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Animi skrev:Jeg er bare imod den opfattelse at man altid kan sige fra, hvid man er bevidstløs. For det er ikke altid sandt.

Hun var jo heller ikke bevidstløs.

Det er vel kun de tre knægte og hende der reelt ved det? Jeg har ikke kunne finde et præcist svar nogen steder.

"Især en udtalelse fra retsmedicinere blev det springende punkt i sagen. Retsmedicinerne vurderede, at den sukkersygeramte pige ikke havde kunnet miste bevidstheden som følge af de blodsukkertal, hun blev målt til at have på aftenen.

Samtidig vurderede domsmandsretten, at pigens alkoholpromille på 1,58 ikke burde være nok til, at hun ikke havde kunnet sige fra under samlejene."

http://politiken.dk/indland/ECE3171475/ ... loes-pige/

I det citat lyder det som om, de har vurderet blodsukkertal og alkoholpromille hver for sig? Og min tanke var da, at der kunne være en synergieffekt, så blodsukkertallet gjorde, at hendes krop reagerede som om hendes promille var 2,0 eller 2,3 i stedet for det reelle 1,58.

Bortset fra det, så kunne jeg sagtens forestille mig et scenarie, hvor hun stang-bacardi har sagt ja til sex med en af de tiltalte, og hun undervejs har mistet kontakten til omverdenen, og de to andre tiltalte lige har fået en omfang, nu hun bare lå der og var i gang.
1
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3932

Indlægaf Angelina » 22. apr 2016, 20:29

Stars skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Sangius skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Animi skrev:Jeg er bare imod den opfattelse at man altid kan sige fra, hvid man er bevidstløs. For det er ikke altid sandt.

Hun var jo heller ikke bevidstløs.

Det er vel kun de tre knægte og hende der reelt ved det? Jeg har ikke kunne finde et præcist svar nogen steder.

"Især en udtalelse fra retsmedicinere blev det springende punkt i sagen. Retsmedicinerne vurderede, at den sukkersygeramte pige ikke havde kunnet miste bevidstheden som følge af de blodsukkertal, hun blev målt til at have på aftenen.

Samtidig vurderede domsmandsretten, at pigens alkoholpromille på 1,58 ikke burde være nok til, at hun ikke havde kunnet sige fra under samlejene."

http://politiken.dk/indland/ECE3171475/ ... loes-pige/

I det citat lyder det som om, de har vurderet blodsukkertal og alkoholpromille hver for sig? Og min tanke var da, at der kunne være en synergieffekt, så blodsukkertallet gjorde, at hendes krop reagerede som om hendes promille var 2,0 eller 2,3 i stedet for det reelle 1,58.

Bortset fra det, så kunne jeg sagtens forestille mig et scenarie, hvor hun stang-bacardi har sagt ja til sex med en af de tiltalte, og hun undervejs har mistet kontakten til omverdenen, og de to andre tiltalte lige har fået en omfang, nu hun bare lå der og var i gang.

Jeg kan da også sagtens forestille mig et scenarie hvor hun har sagt ja til dem alle tre... det sker jo ... (jeg kan også forestille mig scenarier til det du beskriver, det er slet ikke det)

Jeg må erkende jeg har ret stor tiltro til at retsmedicineren ved hvad h*n taler om.
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2311

Indlægaf Studsgaard » 22. apr 2016, 21:00

Advocatus-Diaboli skrev:
Lurende Peber skrev:HVIS det er foregået, som du (og aviserne) har beskrevet så .. Ja
Skillevæggen står ved, om man stoler mest på domstolen (herunder eksperter, jura) eller nyhedsformidlerne.
Vi andre aner ikke , hvad der er sket.

Jeg synes der er ved at opstå samme ubehagelige tendens, som begyndte for mandlige pædagoger/pædagogmedhjælpere for 15 år siden. Hvis bare ét barn eller én forældre råber "overgreb", så er manden omgående stemplet som pædofilt sexmonster. Allerede inden retten fælder dom. Og gud forbyde, hvis manden skulle blive frikendt. Så er det enten loven, der er latterlig eller også vil han alligevel altid være stemplet som skyldig i folkemængdens øjne, for "der er jo nok noget om snakken".

Nu begynder det samme så at ske med voldtægter. Lige så snart en kvinde påstår voldtægt, så bliver han dømt i folkemængden - allerede ved de meget ledende overskrifter i mediernes dækning - før der bliver fældet dom. Og selv hvis han så bliver frikendt i retten, så er der ved gud nogle kvinder som i ramme alvor stadig kan få sig selv til at trække offerkortet, og vil have ændret alt lige fra lovgivning til børneopdragelse, så det alligevel bliver mandens skyld. Jeg synes det er frastødende!

Heldigvis er det så ikke sandt.

Jeg kender til to tilfælde hvor mænd er blevet anklaget for voldtægt. Begge mænd i de to situationer, har enten med vidner eller andet kunne bevise deres uskyld. Så den med at man(d) automatisk er dømt, den køber jeg ikke, disse mænd jeg kender til er ikke blevet dømt af samfundet.

I den her omtalte situation syntes jeg drengene burde have tænkt med deres hjerner frem for pikke.
Ligegyldigt om hun havde sagt ja inden hun blev mere eller mindre påvirket af alkohold og insulin, så bør fyre sku da lige bruge hjernen til at tænke om det her nu også er noget vi bør gøre. Og siger tøsen ikke tydeligt til, så er min personlige holdning at så bør man(d) undgå sex hvis kvinden er tydeligt påvirket og ikke tydeligt sige ja.

Jeg er slet ikke ude i vi i Danmark skal have omvendt bevisbyrde, men at man i mange voldtægtssager ikke skulle kunne bevise hendes tydelige nej - hvilket jo er enormt svært - men hvis der kunne blive vendt på den måde at man skal kunne bevise et accept.
Derved tænker jeg at tankegangen omkring sex med en tydelig meget alkoholdspåvirket kvinde (ligesom i tilfældet her) måske kunne undgåes. Da mænd der de nok vil ændre tankegangen om at udnytte fulde piger.
4
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Indlægaf Pølsemix » 22. apr 2016, 21:14

Studsgaard skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Lurende Peber skrev:HVIS det er foregået, som du (og aviserne) har beskrevet så .. Ja
Skillevæggen står ved, om man stoler mest på domstolen (herunder eksperter, jura) eller nyhedsformidlerne.

Jeg synes der er ved at opstå samme ubehagelige tendens, som begyndte for mandlige pædagoger/pædagogmedhjælpere for 15 år siden. Hvis bare ét barn eller én forældre råber "overgreb", så er manden omgående stemplet som pædofilt sexmonster. Allerede inden retten fælder dom. Og gud forbyde, hvis manden skulle blive frikendt. Så er det enten loven, der er latterlig eller også vil han alligevel altid være stemplet som skyldig i folkemængdens øjne, for "der er jo nok noget om snakken".

Nu begynder det samme så at ske med voldtægter. Lige så snart en kvinde påstår voldtægt, så bliver han dømt i folkemængden - allerede ved de meget ledende overskrifter i mediernes dækning - før der bliver fældet dom. Og selv hvis han så bliver frikendt i retten, så er der ved gud nogle kvinder som i ramme alvor stadig kan få sig selv til at trække offerkortet, og vil have ændret alt lige fra lovgivning til børneopdragelse, så det alligevel bliver mandens skyld. Jeg synes det er frastødende!

Jeg kender til to tilfælde hvor mænd er blevet anklaget for voldtægt. Begge mænd i de to situationer, har enten med vidner eller andet kunne bevise deres uskyld. Så den med at man(d) automatisk er dømt, den køber jeg ikke, disse mænd jeg kender til er ikke blevet dømt af samfundet.

I den her omtalte situation syntes jeg drengene burde have tænkt med deres hjerner frem for pikke.
Ligegyldigt om hun havde sagt ja inden hun blev mere eller mindre påvirket af alkohold og insulin, så bør fyre sku da lige bruge hjernen til at tænke om det her nu også er noget vi bør gøre. Og siger tøsen ikke tydeligt til, så er min personlige holdning at så bør man(d) undgå sex hvis kvinden er tydeligt påvirket og ikke tydeligt sige ja.

Jeg er slet ikke ude i vi i Danmark skal have omvendt bevisbyrde, men at man i mange voldtægtssager ikke skulle kunne bevise hendes tydelige nej - hvilket jo er enormt svært - men hvis der kunne blive vendt på den måde at man skal kunne bevise et accept.
Derved tænker jeg at tankegangen omkring sex med en tydelig meget alkoholdspåvirket kvinde (ligesom i tilfældet her) måske kunne undgåes. Da mænd der de nok vil ændre tankegangen om at udnytte fulde piger.

Hvordan adskiller det sig fra omvendt bevisbyrde? Er det ikke kun mindre nuancer som udgør forskellen...
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 21:23

Studsgaard skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:

Jeg synes nu nok der skal mere end 2 tilfælde til, før at man kan afvise en hel tendens. Ikke mindst når det er to unavngivne tilfælde, som vi andre så ikke kan verificere hvorvidt folkemængden fældede dom eller ej.

Jeg er slet ikke ude i vi i Danmark skal have omvendt bevisbyrde, men at man i mange voldtægtssager ikke skulle kunne bevise hendes tydelige nej -

Det er jo bare endnu værre. Det du efterlyser er at en person skal kunne dømmes på en anklage, som ikke bevises.

hvilket jo er enormt svært - men hvis der kunne blive vendt på den måde at man skal kunne bevise et accept.

Det er noget af en moodkiller og ikke skide praktisk, når Gud og hvermand, fra diskoteksscoringen, til elskeren, til ægteparret, skal til at dokumentere deres accept skriftligt. Og er det smart at have et stykke papir, hvor man skriver under på at man gerne vil have sex med Preben, og man så skifter mening undervejs, og ikke længere vil have sex. Preben har et papir der dokumenterer din accept - du har påstand mod påstand. Så det vil i praksis kræve at AL sex fremover vil skulle ske i overværelse af to uvildige vidner, så de kan dokumentere at der er fuld accept fra start til slut.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 22. apr 2016, 21:38

Bimmerdyret skrev:
Pølsemix skrev:
In_your_eyes skrev:Og hvad så hvis hun ikke var bevidstløs? Det kan da ikke være rigtigt, at bare fordi der ikke aktivt bliver sagt nej eller gjort modstand, så er det ikke voldtægt.

En person der er ved bevidsthed, ville selvfølgelig gøre modstand eller sige nej hvis han/hun ikke ville have sex.

Situation (hypotetisk)
Hun var ved bevidsthed - men i en tilstand lige på grænsen (lad os bare kalde det lambankhamrende stiv)
Hun siger trods sin tilstand nej og gør modstand
De 3 drenge påstår hun ikke sagde nej eller gjorde modstand

Hun sagde nej og hun gjorde modstand.

Der er ikke noget, der kan bekræfte nogle af de pågældendes situation, men man kunne reelt set dømme de 3 drenge for udnyttelse.

Der er ingen grund til at antage at en person, som er ved bevidsthed, nødvendigvis vil gøre modstand i sådan en situation. Tværtimod burde det efterhånden være almen viden at en af de mest typiske reaktioner ved voldelige overfald og voldtægt er at offeret 'fryser' og bliver handlingslammet. En del oplever at blackout'e selvom de umiddelbart ikke forekommer at være bevidstløse. Ikke nødvendigvis fordi vedkommende er fuld, dum, gerne vil voldtages, bliver truet med et våben eller andet i den stil. Men fordi det er en helt almindelig - jeg fristes til at sige normal - forsvarsmekanisme og fuldstændig forventeligt i en sådan situation. Selv personer, som forsøger at sige nej eller kæmpe imod, ender ofte med at give efter - hvilket vel kan tolkes som en slags accept hvis man er psykopat og/eller voldtægtsforbryder, men de fleste velfungerende mennesker ved jo udmærket godt at verden ikke er så sort/hvid som visse gerne vil gøre den til. Det nytter heller ikke en døjt at have sagt nej hvis der ingen vidner var dertil, for hvordan vil man så bevise det?

"Jeg sagde ikke en lyd. Jeg havde det så skidt over, at hans søn lå lige inde ved siden af. Jeg tænkte mere på ham, end på mig selv. Jeg syntes, det var synd, at han havde en far, der voldtog en pige på hans egen alder. Og jeg ønskede for alt i verden ikke, at han skulle udsættes for den skam. Da han havde fået orgasme, steg han nærmest mekanisk af mig og gik. Jeg kan huske, at jeg bare lå og gloede tomt ud i luften."

"Jeg troede, at jeg var 'sådan en', der ville kæmpe imod. Det gjorde jeg ikke. Jeg ved ikke en gang, om jeg sagde nej."

https://www.information.dk/mofo/tavshed ... -og-vreden

"Vi nåede kun lige ind på mit værelse, så overfaldt han mig nærmest. Han flåede tøjet af mig. Jeg sparkede ham og forsøgte at skubbe ham væk, men havde ikke kræfter nok, da han lagde sig oven på mig. Til sidst opgav jeg og tænkte: »Bliv nu bare færdig«. Jeg kan huske, at han fik sagt et eller andet med, om det ikke var godt?"

"Det næste jeg husker er, at han tog fat om min hals med den ene hånd og holdte mig for munden med den anden. Så blev alting sort igen. Hjernen er utrolig på den måde, at den lukker ned, når vi bliver udsat for noget forfærdeligt. Jeg tror, de sorte huller opstod, fordi min hjerne forsøgte at skåne mig fra det værste."

"Jeg blev voldtaget som 16-årig. Det var sådan, jeg fik taget min mødom. Af en faktisk mægtig pæn fransk mand, som andre jeg kendte, kendte. Jeg var gået med hjem, med et tilbud om, at »jeg giver et glas vin,« for vi var virkelig midt i en fed samtale. Pludselig klappede fælden. Pludselig var jeg i en lejlighed, og han ville have mig.

Hvad gør man så, hvis man er en klog pige, som har sagt nej syv gange? Man giver sig ikke til at slås, for man har lige glemt at tage det der karatekursus. Man lader det ske. Går sin vej bagefter, lettet over at være sluppet ud og tænker, at man aldrig vil se det røvhul igen. Man siger det ikke engang til nogen. Politiet? Nej. Ingen beviser. Ingen blå mærker, ingen skrammer at se."

"Jeg var inviteret ud at se en bekendts båd, en pæn dansk mand. Pludselig var situationen dér igen. Ingen mulighed for at sige nej, selv om jeg sagde det ti gange. Der er et tidspunkt, hvor jeg hver gang isner af rædsel over muligheden for endnu mere vold og bliver kynisk i knolden. Spiller død. Derpå går min vej. Ingen beviser, altså ingen anmeldelse. Et ord mod et ord på en politistation, når man lige har sagt nej ti gange, og den anden tror, at det betyder ja – ja, så tror man ikke så meget på ord."

https://www.information.dk/mofo/jeg-har ... et-er-sket

"Efter en god fest viste ham den flotte mig ind i et rum, hvor vi kunne sove. Der var mørkt, og derinde opdagede jeg en person bagerst i rummet. Han sagde noget på et sprog, jeg ikke forstod. Pludseligt pressede ham den flotte mig ned på madrassen. Jeg forsøgte at komme op, men han holdt mig på hals og skuldre, mens den anden voldtog mig. Jeg kiggede væk. Mine øjne havde vænnet sig til mørket, og jeg kunne se, at der helt inde ved væggen lå en ung kvinde, som kiggede på os. Jeg husker hendes mandelformede øjne helt tydeligt.

Herfra dissocierede jeg. Det er en ubevidst forsvarsmekanisme, som kan opstå ved et voldsomt traume, hvor ofret mentalt adskiller sig fra det fysiske, der sker. Ofte kan man huske det, som sker lige inden dissociation helt klart. Hos mig var det kvindens øjne. Herefter er det helt sort. Det næste, jeg husker, er, at jeg lå på en anden madras helt inde ved vinduet. Jeg vidste ikke, hvordan jeg var kommet derhen, hvad der var sket, eller hvor længe jeg havde ligget der. Jeg kunne fornemme dem i rummet. De sov. Jeg lå musestille og turde ikke bevæge mig. Jeg tænkte på rummet, hvor mange skridt der var til døren, til hoveddøren og ned ad trappen og ud af opgangen."

"Til sidst gav jeg efter. Jeg kunne ikke overskue andet. Håbede bare, at det ville være hurtigt overstået, og at han ville køre mig tilbage til Rom. Det gjorde han til alt held."

"Men jeg sad i et hus, midt i en by, som jeg kendte dårligt, og jeg vidste ikke, hvordan jeg skulle komme væk. Så til sidst gav jeg efter. Og forlod min krop så længe, at det varede. Jeg var et sted derude, men jeg var ikke mig, mens det stod på."

"Han var langt stærkere end jeg, så der var ingen grund til at gøre mere modstand og måske risikere vold eller dét, der var værre. Bagefter lå han tungt hen over mig og faldt i søvn."

https://www.information.dk/mofo/det-fik ... oget-vaerd

"Jeg blev kommanderet rundt i to timer, og han voldtog mig to gange. Jeg var så bange, så jeg lod ham få, hvad han ville have, men efter anden voldtægt fik han anger og ville følge mig hjem. Jeg bad ham ringe efter en taxa og fik lejlighed til at smutte ud af hoveddøren, nøgen med mit tøj under armen. Jeg nåede ned på gaden, før jeg turde tage tøj på."

https://www.information.dk/mofo/jeg-er- ... -voldtaegt
10
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 22. apr 2016, 21:41

Pølsemix skrev:
In_your_eyes skrev:Og hvad så hvis hun ikke var bevidstløs? Det kan da ikke være rigtigt, at bare fordi der ikke aktivt bliver sagt nej eller gjort modstand, så er det ikke voldtægt.

En person der er ved bevidsthed, ville selvfølgelig gøre modstand eller sige nej hvis han/hun ikke ville have sex.

Hvad ville din holdning være, hvis en kronisk eller midlertidigt stum person blev voldtaget? De kan jo pr definition ikke sige nej. Når jeg har halsbetændelse mister jeg fx altid stemmen 100% i nogle dage. Hvis jeg så blev voldtaget der, og ikke kunne sige nej, så var det ikke voldtægt?

Jeg går i øvrigt ikke ind i den omtalte sag, den synes jeg der er mange argumenter for på begge sider, men jeg vil egentlig bare gerne høre holdningen til ovenstående.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 22. apr 2016, 22:08

Karkluden skrev:
Pølsemix skrev:

Hvad ville din holdning være, hvis en kronisk eller midlertidigt stum person blev voldtaget? De kan jo pr definition ikke sige nej. Når jeg har halsbetændelse mister jeg fx altid stemmen 100% i nogle dage. Hvis jeg så blev voldtaget der, og ikke kunne sige nej, så var det ikke voldtægt?

Jeg går i øvrigt ikke ind i den omtalte sag, den synes jeg der er mange argumenter for på begge sider, men jeg vil egentlig bare gerne høre holdningen til ovenstående.

Men altså, selvom man er stum kan man jo godt "sige" nej, man kan ryste på hovedet, man kan skubbe vedkommende væk ... der er ingen der siger man skal sige det.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2105

Indlægaf eks-Maupassant » 22. apr 2016, 22:48

Jeg ved ikke rigtigt hvor vigtigt det samtykke er?

Når det kommer til stykket er det vel ord mod ord, selv hvis kvinden siger nej kan manden vel lyve og sige "nej nej, hun sagde ja". Det må da ske ret tit?

Omvendt kan en kvinde lyve og sige hun sagde nej, selv om hun sagde ja (Koldingsagen).

Så det det handler om er vel om juryen tror nok på kvinden til at de synes det er BEVIST at hun sagde nej, hvor man så også kigger på de andre ting i sagen.
2
Petrix
Kort karma: 25
Likede indlæg: 117

Indlægaf Petrix » 23. apr 2016, 00:49

Advocatus-Diaboli skrev:
Miss_no_More skrev:Så hvis man ikke siger fra, har man automatisk sagt til - er det sådan, den skal forstås?

Hvis man ikke siger fra og ikke bliver tvunget, så er der ikke tale om voldtægt. Det er ikke svært at forstå. Det er bare upopulært at konstatere.

Vil det så sige, at hvis kvinden sover så kan en mand dyrke sex med hende indtil hun vågner. Hvis hun så siger fra når hun er vågnet, så trækker manden sig ud og han har således ikke forbrudt sig mod loven.

Du skal da vidst have dine skolepenge tilbage..
0
HerErJeg
Kort karma: 13
Likede indlæg: 236

Indlægaf HerErJeg » 23. apr 2016, 05:46

Det har ikke noget med sagen at gøre, men....
Der skal fokus på det meget alvorlige i at angive falsk anklage, bare fordi man måske fortryder et knald dagen efter eller synes manden er et fjols. Jeg hører da næsten aldrig om nogen særlig straf, hvis kvinden tages i en løgn eller selv indrømmer. Manden sættes fri og sagen lukkes.
Der kan måske næsten sættes en minimumsstraf, så alle ved hvad det mindst koster at anklage nogen for en falsk voldtægt.

Det er selvfølgelig ikke det samme, som de tilfælde hvor voldtægten ikke kan bevises, og tiltalen frafaldes.
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 23. apr 2016, 05:48

Petrix skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Miss_no_More skrev:Så hvis man ikke siger fra, har man automatisk sagt til - er det sådan, den skal forstås?

Hvis man ikke siger fra og ikke bliver tvunget, så er der ikke tale om voldtægt. Det er ikke svært at forstå. Det er bare upopulært at konstatere.

Vil det så sige, at hvis kvinden sover så kan en mand dyrke sex med hende indtil hun vågner. Hvis hun så siger fra når hun er vågnet, så trækker manden sig ud og han har således ikke forbrudt sig mod loven.

Du skal da vidst have dine skolepenge tilbage..

Nej, hvis kvinden ikke er vågen/ved bevidsthed - kan hun ikke sige fra, og så er det voldtægt ... det er jo netop det som hele den her sag også går på - havde hun været bevidstløs/ikke kunne sige fra = voldtægt. Retten har fundet at hun var ved bevidsthed/i stand til at sige fra, og hun sagde ikke fra eller på andre måder gjorde det klart at det har hun ikke lyst til.
0
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1377

Indlægaf D.itsen » 23. apr 2016, 06:12

Mon ikke nærmere retten har fundet, at det ikke lægefagligt kan bevises, at hun ikke var ved bevidstheden?
14
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 23. apr 2016, 08:00

D.itsen skrev:Mon ikke nærmere retten har fundet, at det ikke lægefagligt kan bevises, at hun ikke var ved bevidstheden?

Jo. Og det er jo det der er essensen i sagens udfald. Det er ikke sigtede der skal bevise sin uskyld, det er offeret der skal bevise sigtedes skyld. Så længe der er sandsynlighed for, forurettede rent principielt, kunne have givet sin accept, verbalt eller nonverbalt, vil der i voldtægtssager være sandsynlighed for, sigtede undgår straf. Modsat drabssager, hvor man jo vurderer at ingen rigtigt ønsker at blive slået ihjel, er det i sager om voldtægt åbenbart plausibelt, at kvinder i alle mulige tænkelige og utænkelige scenarier, selv har haft, og udtrykt, interesse og engagement i dét der er sket.

En fordrukken ung kvinde der er ude af stand til at stå på egne ben, kunne, teoretisk, og på trods af hun efterfølgende bedyrer det modsatte, have haft lyst til at blive bollet på skift i en busk af tre tilfældige mænd. Det er udgangspunktet. Og det er dét både systemet og folk føler sig kaldet til at forsvare og argumentere for nu.
11
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"