Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
gossip
Kort karma: 6
Likede indlæg: 90

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf gossip » 23. apr 2016, 15:57

Lige præcist den holdning så jeg gerne hen, hvor peberet gror.

Efterlader man en kvinde på jorden efter et gangbang, hvor hun ikke har deltaget aktivt, men ikke sagt nej - så er vi langt over dårlig dømmekraft.

Udnyttelse af DEN situation burde dømmes som voldtægt.

Det krymper sig i mig, at man kan slå det hen med "mændene var jo også unge og fulde"[/quote]

Ja, unge, fulde mænd med manglende dømmekraft bliver undskyldt og frifundet.

Ung fuld kvinde, er selv skyld i at blive udsat for forbrydelse, hun skulle bare have ladet være med at drikke.
3
Brugeravatar
gossip
Kort karma: 6
Likede indlæg: 90

Indlægaf gossip » 23. apr 2016, 16:04

Og så undrer jeg mig over at hendes lave blodsukker / insulinmangel ikke har fyldt mere i sagen?

Jeg kender selv diabetikere, som i den situation har haft længerevarende blackouts og SLET ikke været sig selv. Faktisk er opførslen meget lig med en ordentlig brandert ved lavt blodsukker. Slingrene, vaklende gang, snøvlet tale og fjernt udtryk i øjnene er alt sammen symptomer derpå.
4
Sjg
Kort karma: 11
Likede indlæg: 227

Indlægaf Sjg » 23. apr 2016, 16:30

gossip skrev:Og så undrer jeg mig over at hendes lave blodsukker / insulinmangel ikke har fyldt mere i sagen?

Jeg kender selv diabetikere, som i den situation har haft længerevarende blackouts og SLET ikke været sig selv. Faktisk er opførslen meget lig med en ordentlig brandert ved lavt blodsukker. Slingrene, vaklende gang, snøvlet tale og fjernt udtryk i øjnene er alt sammen symptomer derpå.

Insulinmangel er HØJT blodsukker - ikke lavt. Det er en ganske afgørende sondring.
2
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 23. apr 2016, 18:55

Advocatus-Diaboli skrev:
avdotja skrev: Vi er såmænd mange der mener at lovgivningen er forkert og bør ændres, så den ikke længere pålægger offeret ansvaret for at sige tydeligt nej til overgrebet.

Men hvor har du det fra? At de skal sige tydeligt nej? Det står ingen steder i voldtægtsparagraffen..

Og hvordan vil du løse bevisbyrden, hvis det kræver at man skal kunne bevise modparten har sagt ja. Det er jo umuligt!

Måske ikke, men det er tilsyneladende retspraksis. Vi behøver ikke engang kigge videre end til den her sag, hvor en af mændenes forsvarsadvokater selv nævner det: http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-04-21- ... deligt-fra

Forsvarerne for de tre mænd hævdede, at de tre mænd var overbeviste om, at pigen var helt med på at have sex med dem alle.

Pigens indvilligelse i at have sex bestod i, at hun ikke havde sagt tydeligt nok fra.

- Det afgørende er, at hun ikke siger stop. Derfor må drengene have gået ud fra, at hun deltog i det her frivilligt, siger advokat Carsten Brix ifølge Ekstra Bladet.

Et andet eksempel, hvor en 60-årig mand blev frifundet for voldtægt af en 16-årig pige han havde givet et lift pga manglende modstand fra pigens side af, nævnes her: http://www.bt.dk/krimi/frifundet-fordi-pigen-ikke-skreg

Eller her, hvor vidner ser gerningsmanden løfte en 17-årig pige op, bære hende ned i en kælderskakt og voldtage hende. Bliver han dømt? Nej da, pigen forklarer i retten, at hun ikke kan huske, om hun sagde tydeligt fra, for »jeg var jo helt væk, og så er det jo ikke voldtægt i Danmark: http://www.bt.dk/politik/politikere-vil ... -voldtaegt

Island, Sverige og Norge har sagtens kunne indføre det de kalder "uagtsom voldtægt" sådan at en gerningsmand kan straffes selvom han påstår at han troede hun ville: https://www.information.dk/indland/2012 ... orhandling Norge siden 2000; så mon ikke også vi kan i Danmark?
12
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3419

Indlægaf HappyPaww » 23. apr 2016, 20:18

Prøv at se "The Hunting Ground" på Netflix
https://www.netflix.com/title/80036655?s=i...
1
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2079

Indlægaf eks-Maupassant » 23. apr 2016, 21:42

kidkomb skrev:Der er lige et spørgsmål, der trænger sig på, findes der nogen piger på 16-17 år, der frivilligt ville sige ja til at lade sig knalde af 3 fyre på jorden bag en busk? Really?
Hvor mange voksne kvinder findes der, der ville sige ja til den konstellation, sådan for real?

Selvfølgelig gør der det. I Koldingsagen havde en teenagepige sagt ja til at blive knaldet på et banegårdstoilet til gengæld for en busbillet. Ligesom dig troede de ikke på fyrenes forklaring og smed dem i fængsel.

Sagen tog sin begyndelse i efteråret 2008, hvor pigen hævdede, at hun var blevet voldtaget af de tre drenge på handicaptoilettet på Fredericia Banegård. De tre, der var hhv. 16, 17 og 18 blev alle dømt i både byretten og landretten, og fik mellem to år og to år og tre måneders fængsel.

De havde undervejs i sagen nægtet sig skyldige - og den 17-årige, der blev udpeget som »hovedmanden« i voldtægten, fastholdt, at pigen selv havde tilbudt sex i bytte for penge til en busbillet.

De tre drenge var i gang med afsoningen og havde siddet bag tremmer, da sandheden kom for en dag. En af de dømtes storebror havde nemlig selv taget kontakt til pigen, der over for ham indrømmede løgnen - og indrømmelsen blev filmet med skjult kamera af den dømtes familie.

http://www.jv.dk/artikel/1321807:Krimi- ... for-retten
1
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 23. apr 2016, 21:50

avdotja skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
avdotja skrev: Vi er såmænd mange der mener at lovgivningen er forkert og bør ændres, så den ikke længere pålægger offeret ansvaret for at sige tydeligt nej til overgrebet.

Men hvor har du det fra? At de skal sige tydeligt nej? Det står ingen steder i voldtægtsparagraffen..

Og hvordan vil du løse bevisbyrden, hvis det kræver at man skal kunne bevise modparten har sagt ja. Det er jo umuligt!

Måske ikke, men det er tilsyneladende retspraksis. Vi behøver ikke engang kigge videre end til den her sag, hvor en af mændenes forsvarsadvokater selv nævner det: http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-04-21- ... deligt-fra

Forsvarerne for de tre mænd hævdede, at de tre mænd var overbeviste om, at pigen var helt med på at have sex med dem alle.

Pigens indvilligelse i at have sex bestod i, at hun ikke havde sagt tydeligt nok fra.

- Det afgørende er, at hun ikke siger stop. Derfor må drengene have gået ud fra, at hun deltog i det her frivilligt, siger advokat Carsten Brix ifølge Ekstra Bladet.

Et andet eksempel, hvor en 60-årig mand blev frifundet for voldtægt af en 16-årig pige han havde givet et lift pga manglende modstand fra pigens side af, nævnes her: http://www.bt.dk/krimi/frifundet-fordi-pigen-ikke-skreg

Eller her, hvor vidner ser gerningsmanden løfte en 17-årig pige op, bære hende ned i en kælderskakt og voldtage hende. Bliver han dømt? Nej da, pigen forklarer i retten, at hun ikke kan huske, om hun sagde tydeligt fra, for »jeg var jo helt væk, og så er det jo ikke voldtægt i Danmark: http://www.bt.dk/politik/politikere-vil ... -voldtaegt

Island, Sverige og Norge har sagtens kunne indføre det de kalder "uagtsom voldtægt" sådan at en gerningsmand kan straffes selvom han påstår at han troede hun ville: https://www.information.dk/indland/2012 ... orhandling Norge siden 2000; så mon ikke også vi kan i Danmark?

Nej tak - det er et carte blanche hvor kvinder kan smide deres eks'er i spjældet.

Historie fra det virkelige liv - en ven er til firmaarrangement i Sverige, der bliver drukket om aftenen, og en af kvinderne bliver så fuld hun bare sidder og hænger i stolen og ikke rigtigt kan gå. Min ven vil hjælpe hende op på hendes værelse, og de svenske fyre forhindrer ham i det - "Er du sindsyg, at ville røre ved hende i den tilstand, du kan blive dømt for voldtægt eller sexchikane for det hvis hun har lyst."

Hvis du laver bevisbyrden nemmere, så ville jeg ganske simpelt holde op med at hjælpe fulde teenagepiger, hvis man finder en der ligger fuld på en bænk eller whatever. Jeg ville ikke tage risikoen for at hun er skør og har haft sex med nogen i sin brandert og så sætter dig i hovedet at det er mig. Ja jeg ville bare lade kvinder ligge og se den anden vej hvis jeg skulle komme forbi en kvinde der ligger og er bevidstløs. Jeg vil gerne hjælpe, men nej tak til det, hvis det er under forhold hvor jeg kan blive smidt i fængsel på en skør kvindes grille.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1142
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9620

Indlægaf kidkomb » 23. apr 2016, 21:51

Jo, jo bevares, men det jeg mener er, at det er meget, meget få (tror jeg jo, jeg aner det ikke)
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 23. apr 2016, 21:55

kidkomb skrev:Jo, jo bevares, men det jeg mener er, at det er meget, meget få (tror jeg jo, jeg aner det ikke)

Ja og i retten skal det så bevises at hun ikke er en af de få.
0
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 23. apr 2016, 22:41

eks-Maupassant skrev:...

Nej tak - det er et carte blanche hvor kvinder kan smide deres eks'er i spjældet.

Historie fra det virkelige liv - en ven er til firmaarrangement i Sverige, der bliver drukket om aftenen, og en af kvinderne bliver så fuld hun bare sidder og hænger i stolen og ikke rigtigt kan gå. Min ven vil hjælpe hende op på hendes værelse, og de svenske fyre forhindrer ham i det - "Er du sindsyg, at ville røre ved hende i den tilstand, du kan blive dømt for voldtægt eller sexchikane for det hvis hun har lyst."

Hvis du laver bevisbyrden nemmere, så ville jeg ganske simpelt holde op med at hjælpe fulde teenagepiger, hvis man finder en der ligger fuld på en bænk eller whatever. Jeg ville ikke tage risikoen for at hun er skør og har haft sex med nogen i sin brandert og så sætter dig i hovedet at det er mig. Ja jeg ville bare lade kvinder ligge og se den anden vej hvis jeg skulle komme forbi en kvinde der ligger og er bevidstløs. Jeg vil gerne hjælpe, men nej tak til det, hvis det er under forhold hvor jeg kan blive smidt i fængsel på en skør kvindes grille.

Allerede i dag er det faktisk ulovligt at voldtage bevidstløse personer, så det må du da heller stoppe med straks!

Hvis du havde fulgt med i den sag, tråden tager sit udgangspunkt i, ville du vide at det sådan set var det retssagen først og fremmest handlede om: anklageren mente at offeret ikke var ved bevidsthed (pga af alkohol og insulinproblemer) og dermed ikke i stand til at sige fra; forsvaret hævdede modsat at hun var ved en eller anden form for bevidsthed og dermed at ansvaret for at modsætte sig voldtægten var hendes.

EDIT: Og har du overvejet om svenskerne i virkeligheden prøvede at forhindre en voldtægt? Måske troede de at han netop var i gang med at udnytte hendes fuldskab til at misbruge hende seksuelt. Men har du en reel sag om en mand som er blevet dømt for voldtægt (eller sexchikane :forvirret:) udelukkende fordi han hjalp en sanseløsberuset kvinde i seng, så hører jeg da meget gerne om det. For det ville da bestemt være frygteligt.
4
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 23. apr 2016, 23:03

avdotja skrev:Hvis du havde fulgt med i den sag, tråden tager sit udgangspunkt i, ville du vide at det sådan set var det retssagen først og fremmest handlede om: anklageren mente at offeret ikke var ved bevidsthed (pga af alkohol og insulinproblemer) og dermed ikke i stand til at sige fra; forsvaret hævdede modsat at hun var ved en eller anden form for bevidsthed og dermed at ansvaret for at modsætte sig voldtægten var hendes.

Forskellen er jo den, at hvis jeg i dag bliver anklaget for voldtægt af en skør teenager (der måske vil dække over at hun har været sin kæreste utro, eller som er småpsykisk syg hvad ved jeg), så tænker jeg at skidt med det, jeg går fri. Hun kan ikke løfte bevisbyrden. Så det er ikke noget der afholde mig for en god gammeldags gang hvid ridder :)

Mens den tilstand mange l i den her tråd vil frem til, er at der skal meget lidt til for at jeg bliver dømt. Fordi man gør bevisbyrden mindre for kvindens side. Og så begynder jeg at blive nervøs, jeg har ikke lyst til at blive uskyldigt dømt for voldtægt fordi jeg er uheldig at rende ind i en skingrende skør teenager som hende fra Fredericia banegård med busbiletten.

Som allerede nævnt er det sådan nu i Sverige at de svenske mænd åbenbart mener, at man skal holde sig fra at hjælpe en fuld kvindelig kollega med at komme op at sove, fordi det er for risikabelt. Og den adfærd anvender jeg skam allerede i Sverige, det har dog ikke været aktuelt da jeg ikke er stødt på nogen semi-bevidstløse kvinder endnu :) Men hvis jeg gør i Sverige, så får hun lov at ligge hvor hun ligger.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 23. apr 2016, 23:08

avdotja skrev:
EDIT: Og har du overvejet om svenskerne i virkeligheden prøvede at forhindre en voldtægt? Måske troede de at han netop var i gang med at udnytte hendes fuldskab til at misbruge hende seksuelt. Men har du en reel sag om en mand som er blevet dømt for voldtægt (eller sexchikane :forvirret:) udelukkende fordi han hjalp en sanseløsberuset kvinde i seng, så hører jeg da meget gerne om det. For det ville da bestemt være frygteligt.

Som jeg kender ham, kan jeg ikke forestille mig de troede han havde gang i noget snask :) Og hvis de troede det, så ville de jo næppe finde på en bizar historie i stedet for bare at hjælpe hende op selv. Det endte jo med at de lod hende ligge på sin stol og gik i seng.

Nej jeg har ikke undersøgt det, ud over den historie. Jeg går ud fra at den er korrekt, og det er godt nok til mig hvis de svenske mænd vurderer at det er den bedste måde at gøre det på. Det er jo heller ikke just nogen hemmelighed at Sverige er stærkt feministisk præget.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 23. apr 2016, 23:37

Altså, det er jo bare det samme som med mandlige pædagoger i børnehaver der skal passe på for at undgå at en rasende hob anklager dem for pædofili. Hvis det bliver sådan "rasende hob smider folk i fængsel pga voldtægtanklage og fuck beviser", som mange i tråden her udtrykker et stærk ønske om, så kommer mange mænd, minus de mindre forsigtige vel, til at omgås kvinder med nogen forholdsregler. Men i stedet som sådan noget her

Der er også mange eksempler på børnehaver, som enten forbyder mændene at have børn på skødet, eller har specielle regler for, hvor på skødet et barn må sidde.

bliver det nok mere noget med "undgå berøring af fremmede fulde kvinder uanset hvad", "gå aldrig hen til en fremmed bevidstløs kvinde" o. lign.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/her-e ... paedagoger
0
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Indlægaf D.itsen » 24. apr 2016, 00:12

Men hvis man ikke har sex med den møgstive kvinde, så er det vel rimelig svært at blive dømt for voldtægt, selvom det går fra "hun sagde ikke nej" til "hun sagde ja". Ellers burde det også i dag være temmelig mange flere der blev dømt for voldtægt
6
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5861

Indlægaf Dikus » 24. apr 2016, 00:15

Åhhh Gud. Jeg ser sørme hellere, en mandlig kollega føler sig nødsaget til at ringe til sundhedsfagligt personale eller andre kollegaer, hvis jeg er døddrukken - frem for jeg i den situation kan voldtages ansvarsfrit.

Det er helt utilstedeligt, at det accepteres.
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"