Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf D.itsen » 24. apr 2016, 06:16

eks-Maupassant skrev:
D.itsen skrev:Men hvis man ikke har sex med den møgstive kvinde, så er det vel rimelig svært at blive dømt for voldtægt, selvom det går fra "hun sagde ikke nej" til "hun sagde ja". Ellers burde det også i dag være temmelig mange flere der blev dømt for voldtægt

Hvad er så din forklaring på at de svenske mænd mener at det er et problem?

Ja det er som om flere bare lader som om de ikke har set jeg skrev den historie ned. Hvis i tror jeg lyver og har opfundet, så er det jo det, men jeg synes det er mærkeligt i bare lader som om jeg ikke har fortalt om den. For mig er det bare fastslået pr. empiri at sådan er det i Sverige, samt at svenske mænd har en bedre awareness mht. denne problematik end danske kvinder. Det kan jo også være de er bange for at blive dømt for noget mildere end voldtægt, noget sexchikane noget, endvidere kan det jo være hun har haft sex med nogen så der er forensic evidence for det, og sidst men ikke mindst, så kan man jo ikke bevise at man ikke har haft sex med hende. Men the brute fact, de svenske mænd mener at det er et problem, det forholder jeg mig så til og handler derefter.

Mht dit eksempel, så kan være hun har haft sex med hhv blevet voldtaget af en en halv time før, og nu er hun sur på alle mænd og vil bare smide en af de svin i fængsel, og så bliver det så mig fordi ham den anden ikke er til at få fat på. Der findes skøre mennesker derude.

Du har hørt om ét tilfælde fra 2. Hånd om svenske mænd, der uden nogen evidens, frygter at blive dømt for voldtægt selvom de ikke engang har knaldet med kvinden, og det lægger du til grund for at det er et problem? Frygt og virkelighed behøver ikke at have noget som helst at gøre med hinanden og ét tilfælde kan altså ikke kaldes "fastslået per empiri".
Jeg har stadig svært ved at se at risikoen for at du bliver beskyldt for det du frygter, bliver større eller mindre af at det i retssalen skal bevises at hun med stor sandsynlighed ikke ønskede sexen, i stedet for at hun sagde nej. Og jeg har godt nok stadig svært at se hvordan risikoen for at blive dømt for en voldtægt, når man ikke har haft sex med vedkommende, bliver større af ændret praksis. Alt hvad de frygter kan jo ske allerede og der har jeg heller aldrig hørt om tilfælde hvor mænd er blevet dømt for en voldtægt, hvor det efterfølgende er kommet frem at de end ikke har haft sex med kvinden. Jeg har kun hørt om sager hvor der har været sex
9
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5686

Indlægaf Animi » 24. apr 2016, 06:53

eks-Maupassant skrev:
Animi skrev:
eks-Maupassant skrev:endvidere kan det jo være hun har haft sex med nogen så der er forensic evidence for det, og sidst men ikke mindst, så kan man jo ikke bevise at man ikke har haft sex med hende. Men the brute fact, de svenske mænd mener at det er et problem, det forholder jeg mig så til og handler derefter.

Mht dit eksempel, så kan være hun har haft sex med hhv blevet voldtaget af en en halv time før, og nu er hun sur på alle mænd og vil bare smide en af de svin i fængsel, og så bliver det så mig fordi ham den anden ikke er til at få fat på. Der findes skøre mennesker derude.

Men det ville jo kun være godt hvis der rent faktisk var beviser for at hun havde haft sex med nogen - for de beviser ville jo nok være i form af sæd, og så vil en DNA test hurtigt afsløre at det ikke er dig.

Jeg går nu ikke ind for at man kan dømmes for voldtægt, når det kun er ord mod ord.
Men jeg går helt klart ind for at loven laves om, så en situation hvor der er vidner til at en kvinde
der er syg af druk, bliver båret ned i en kælder og voldtaget, men fordi offeret selv har været så langt ude at hun ikke har været i stand til at sige nej, så går manden fri.

Mht DNAet gik jeg ud fra der var blevet anvendt kondom, og der derfor ikke var DNA-spor. Jeg ville faktisk selv kunne finde ud af at lave en DNA-test, med lidt opstartstid, så jeg er udmærket godt klar over det :)

Mht dit forslag, så er det vist allerede sådan.

§ 216. For voldtægt straffes med fængsel indtil 8 år den, der

1) tiltvinger sig samleje ved vold eller trussel om vold eller

2) skaffer sig samleje ved anden ulovlig tvang, jf. § 260, eller med en person, der befinder sig i en tilstand eller situation, i hvilken den pågældende er ude af stand til at modsætte sig handlingen..

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... 3b76980515

OK den her var ny for mig - evil twin-loven.
§ 221. Med fængsel indtil 4 år straffes den, der tilsniger sig samleje med en person, der forveksler gerningsmanden med en anden.

Ja, ifølge dit link til straffeloven så burde det være sådan - men det udføres tilsyneladende ikke i praksis som fx i denne her sag http://www.bt.dk/politik/politikere-vil ... -voldtaegt

Så det skal der strammes op på - måske gennem en ny forbedret lov. Man kan jo - som sagt - godt være i en tilstand hvor man ikke kan sige fra, selvom man teknisk set er ved bevidsthed.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 24. apr 2016, 14:46

avdotja skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
avdotja skrev: Vi er såmænd mange der mener at lovgivningen er forkert og bør ændres, så den ikke længere pålægger offeret ansvaret for at sige tydeligt nej til overgrebet.

Men hvor har du det fra? At de skal sige tydeligt nej? Det står ingen steder i voldtægtsparagraffen..

Og hvordan vil du løse bevisbyrden, hvis det kræver at man skal kunne bevise modparten har sagt ja. Det er jo umuligt!

Måske ikke, men det er tilsyneladende retspraksis.

Nej, det er ikke. Loven siger at hvis du bliver tvunget til sex ved vold eller trusler, eller hvis du er "ude af stand til at modsætte sig handlingen", SÅ er det voldtægt. At "modsætte sig handlingen" behøver ikke ske verbalt. Det kan også ske non-verbalt. Hvis man ikke truer hende til sex, og hvis hun ikke modsætter sig sex hverken verbalt eller non-verbalt, så har manden da absolut heller ingen grund til at antage at han er ved at voldtage hende.

Praksis er derfor også, at hvis du ikke bliver truet eller hvis du ikke har modsat dig handlingen, så bliver den anden heller ikke dømt for voldtægt - og sådan skal det også være! Det er også dét som dine links viser. Ellers kunne enhver der har fortrudt dagen efter, jo komme og anklage én for voldtægt.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 24. apr 2016, 16:26

Advocatus-Diaboli skrev:
avdotja skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
avdotja skrev: Vi er såmænd mange der mener at lovgivningen er forkert og bør ændres, så den ikke længere pålægger offeret ansvaret for at sige tydeligt nej til overgrebet.

Men hvor har du det fra? At de skal sige tydeligt nej? Det står ingen steder i voldtægtsparagraffen..

Og hvordan vil du løse bevisbyrden, hvis det kræver at man skal kunne bevise modparten har sagt ja. Det er jo umuligt!

Måske ikke, men det er tilsyneladende retspraksis.

Nej, det er ikke. Loven siger at hvis du bliver tvunget til sex ved vold eller trusler, eller hvis du er "ude af stand til at modsætte sig handlingen", SÅ er det voldtægt. At "modsætte sig handlingen" behøver ikke ske verbalt. Det kan også ske non-verbalt. Hvis man ikke truer hende til sex, og hvis hun ikke modsætter sig sex hverken verbalt eller non-verbalt, så har manden da absolut heller ingen grund til at antage at han er ved at voldtage hende.

Praksis er derfor også, at hvis du ikke bliver truet eller hvis du ikke har modsat dig handlingen, så bliver den anden heller ikke dømt for voldtægt - og sådan skal det også være! Det er også dét som dine links viser.
Ellers kunne enhver der har fortrudt dagen efter, jo komme og anklage én for voldtægt.

Jamen det er da sådan set også det jeg hele tiden har hævdet? At hvis kvinden ikke siger nej (eller er decideret bevidstløs), så bliver det i Danmark ikke betragtet som en voldtægt, af retten, uanset hvor groft overfaldet så ellers er. Hvilket er grunden til at jeg (og andre) mener lovgivningen skal ændres. Det var dig der spurgte ind til, hvor det var nævnt at det var offerets ansvar at sige fra.
3
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 24. apr 2016, 16:51

avdotja skrev:Jamen det er da sådan set også det jeg hele tiden har hævdet? At hvis kvinden ikke siger nej (eller er decideret bevidstløs), så bliver det i Danmark ikke betragtet som en voldtægt, af retten, uanset hvor groft overfaldet så ellers er. Hvilket er grunden til at jeg (og andre) mener lovgivningen skal ændres. Det var dig der spurgte ind til, hvor det var nævnt at det var offerets ansvar at sige fra.

Nej, du hævder at det kræver at hun siger klart nej - altså at modsætte sig verbalt - før det er voldtægt. Det er også voldtægt hvis hun modsætter sig non-verbalt. At være passiv er ikke at modsætte sig. I dine links har personerne ikke modsat sig, og derfor var det ikke voldtægt.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
D.itsen

Indlægaf D.itsen » 24. apr 2016, 17:05

Jeg undres: hvem er det der gider at have sex med en der er totalt passiv?
6
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 24. apr 2016, 17:10

Advocatus-Diaboli skrev:
avdotja skrev:Jamen det er da sådan set også det jeg hele tiden har hævdet? At hvis kvinden ikke siger nej (eller er decideret bevidstløs), så bliver det i Danmark ikke betragtet som en voldtægt, af retten, uanset hvor groft overfaldet så ellers er. Hvilket er grunden til at jeg (og andre) mener lovgivningen skal ændres. Det var dig der spurgte ind til, hvor det var nævnt at det var offerets ansvar at sige fra.

Nej, du hævder at det kræver at hun siger klart nej - altså at modsætte sig verbalt - før det er voldtægt. Det er også voldtægt hvis hun modsætter sig non-verbalt. At være passiv er ikke at modsætte sig. I dine links har personerne ikke modsat sig, og derfor var det ikke voldtægt.

Jeg har da aldrig skrevet at det skulle være et verbalt nej? Hvis det er sådan du har tolket mine indlæg, har du læst dem på en anden måde end de var tiltænkt.

EDIT: Faktisk har jeg tidligere i tråden nævnt, at et verbalt udtrykt (og af vidner hørt) "nej" ikke var nok til at retten fandt det bevist at manden var klar over at han var i gang med at begå en voldtægt. Derfor mit fokus på klart/tydeligt nej. Det er nemlig vigtigt for mig at folk er klar over at lovgivningen er så håbløst skruet sammen at det ikke engang er nok at et offer siger fra, det er også offerets ansvar at overfaldsmanden forstår nejet (eller afvisningen om du vil), før det kan kategoriseres som en voldtægt i Danmark.
Senest rettet af avdotja 24. apr 2016, 17:28, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5866

Indlægaf Dikus » 24. apr 2016, 17:19

Advocatus-Diaboli skrev:

Nej. Og den definition af ikke-voldtægt er kvalmende.

Sex med en kvinde, der ikke aner, hvad det sker ER voldtægt - også selvom hun selv kan stå på benene.

At få lov og nogle mænd til at forstå det kræver helt sikkert en holdningsændring på samme måde, som det krævede en holdningsændring, da man afskaffede revselsesretten over børn.

Det handler om retten til noget så basalt som ens krop.

Den ret burde være ukrænkelig. Også selvom en mand er liderlig og kan få adgang til en kvindekrop uden vold og trusler.
5
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 24. apr 2016, 17:22

D.itsen skrev:Jeg undres: hvem er det der gider at have sex med en der er totalt passiv?

De kendte jo ikke hinanden på forhånd, så de ved jo ikke om de er passive i sengen. De færreste stopper vel under akten trods alt, bare fordi hun viser sig at være passiv.

Mange unge uden erfaringer, er også temmelig passive de første gange.

Folk, der er fulde, er tit passive eller klodsede.

For slet ikke at nævne om ægtefolk/parforhold, hvor den ene er frigid.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 24. apr 2016, 17:37

avdotja skrev:Jeg har da aldrig skrevet at det skulle være et verbalt nej? Hvis det er sådan du har tolket mine indlæg, har du læst dem på en anden måde end de var tiltænkt.

Jeg har ikke tolket på dem. Jeg har læst direkte hvad du skrev, uden at tolke eller digte noget ind i det. Du har mange gange skrevet "siger fra". Også i kontekster, hvor der klart er skelnet mellem at modsætte sig verbalt eller non-verbalt. Så når du skriver "siger nej", så er det at modsætte sig verbalt.
0
D.itsen

Indlægaf D.itsen » 24. apr 2016, 17:37

Advocatus-Diaboli skrev:
D.itsen skrev:Jeg undres: hvem er det der gider at have sex med en der er totalt passiv?

De kendte jo ikke hinanden på forhånd, så de ved jo ikke om de er passive i sengen. De færreste stopper vel under akten trods alt, bare fordi hun viser sig at være passiv.

Mange unge uden erfaringer, er også temmelig passive de første gange.

Folk, der er fulde, er tit passive eller klodsede.

For slet ikke at nævne om ægtefolk/parforhold, hvor den ene er frigid.

Jeg forstår stadig ikke at man gider. Og jeg forstår faktisk ikke, at man ikke stopper og/eller tjekker at den anden er med, hvis vedkommende er fuldstændig passiv, og da slet ikke hvis, man ikke kender hinanden
3
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 24. apr 2016, 17:43

avdotja skrev:EDIT: Faktisk har jeg tidligere i tråden nævnt, at et verbalt udtrykt (og af vidner hørt) "nej" ikke var nok til at retten fandt det bevist at manden var klar over at han var i gang med at begå en voldtægt. Derfor mit fokus på klart/tydeligt nej. Det er nemlig vigtigt for mig at folk er klar over at lovgivningen er så håbløst skruet sammen at det ikke engang er nok at et offer siger fra, det er også offerets ansvar at overfaldsmanden forstår nejet (eller afvisningen om du vil), før det kan kategoriseres som en voldtægt i Danmark.

Nu er det ikke kvinden, der er offeret her. Hun påstod hun blev voldtaget. Det har retten afgjort ikke var tilfældet. Offeret er de 3 uskyldige mænd, der blev hevet for retten, og som blev sværtet til - og fortsat bliver det - selvom de er uskyldige. At hun fortrød dagen derpå, gør ikke dem til voldtægtsmænd.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 24. apr 2016, 17:51

Dikus skrev:Sex med en kvinde, der ikke aner, hvad det sker ER voldtægt - også selvom hun selv kan stå på benene.

Hun vidste godt i situationen, hvad der skete.

Det er noget fis. Hun har 100 % ret over sin krop. Hvis hun ikke ville have sex, kunne hun jo bare modsætte sig. Det valgte hun ikke at gøre. Hun var på intet tidspunkt BANGE for at sige fra. Hun påstod at hun var ude af stand til det, men det blev fundet utroværdigt af de objektive fagfolk. Da hun således var i stand til at sige fra, og ikke bange for at gøre det, så er det sgu også hendes eget ansvar at gøre det, hvis hun ønsker det.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10257

Indlægaf icelady » 24. apr 2016, 17:54

D.itsen skrev:Jeg forstår stadig ikke at man gider. Og jeg forstår faktisk ikke, at man ikke stopper og/eller tjekker at den anden er med, hvis vedkommende er fuldstændig passiv, og da slet ikke hvis, man ikke kender hinanden

Jeg forstår det til gengæld godt. Ung, liderlig, småfuld (meget fuld?), ligeglad. Et hul er et hul.

Det er absolut ikke et kønt træk, at man kan være ligeglad med den anden, men nogle unge er ligeglade med den anden; bare de får sex. Og her har du så 3 unge fyre, som måske har gejlet hinanden op.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5866

Indlægaf Dikus » 24. apr 2016, 18:16

Advocatus-Diaboli skrev:
Dikus skrev:Sex med en kvinde, der ikke aner, hvad det sker ER voldtægt - også selvom hun selv kan stå på benene.

Hun vidste godt i situationen, hvad der skete.

Det er noget fis. Hun har 100 % ret over sin krop. Hvis hun ikke ville have sex, kunne hun jo bare modsætte sig. Det valgte hun ikke at gøre. Hun var på intet tidspunkt BANGE for at sige fra. Hun påstod at hun var ude af stand til det, men det blev fundet utroværdigt af de objektive fagfolk. Da hun således var i stand til at sige fra, og ikke bange for at gøre det, så er det sgu også hendes eget ansvar at gøre det, hvis hun ønsker det.

Venligst bemærk, jeg ikke taler om den konkrete sag, jeg intet kender til. Men generelt omkring skelnen mellem sex og voldtægt.
4

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"