Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2117

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf eks-Maupassant » 5. maj 2016, 20:07

Dr_bp skrev:
eks-Maupassant skrev:
Dr_bp skrev:Jeg synes at man som minimum bør nære almindelig omsorg for dem man knalder - uanset om det er gang bang i en busk eller vanillesex hjemme i sengen. Det er det I hvert fald ikke nogen af de anklagede der udviste da de lod F ligge alene på jorden efterfølgende.

Tiltalt 2 førte hende jo tilbage til festen, efter hans udsagn.

Mht de to andre, så var der en slags flok omkring dem da de forlod hende, så hun var ikke alene.

Nej, han bad nogle andre drenge om at passe på hende.

Mener du at de to andre udviste nogen former for omsorg hende, og i så fald hvordan?

Hun var ikke alene som du skriver.

Om man kalder det omsorg eller ej er så noget andet - nej jeg syntes ikke det var omsorgsfuldt. Men derfor skal vi jo ikke begynde at sige at hun var alene, når hun ikke var det.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 5. maj 2016, 20:08

De to gik fordi der kom en gruppe hen og kiggede på. Så der var en gruppe tilstede, og så er man jo ikke alene.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3455

Indlægaf dgd2007 » 5. maj 2016, 22:31

Jeg har lidt svært ved at svare "hun nok ville selv"-partiet, idet jeres argumenter stritter i alle retninger.
Men jeg håber da, at min søn - og eventuelle børnebørn af hankøn - ville sige pænt nej tak, uanset om det var pigen fra sagen eller jeres fiktive pige, der angiveligt gerne vil "gangbanges" (alene ordet ... )
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 5. maj 2016, 22:42

dgd2007 skrev:Jeg har lidt svært ved at svare "hun nok ville selv"-partiet, idet jeres argumenter stritter i alle retninger.
Men jeg håber da, at min søn - og eventuelle børnebørn af hankøn - ville sige pænt nej tak, uanset om det var pigen fra sagen eller jeres fiktive pige, der angiveligt gerne vil "gangbanges" (alene ordet ... )

Tja det er nok bare blevet mere almindeligt med samfundets generelle seksualisering.

En stort set parallel sag for 2 år siden - 3 fyre og 1 pige, ca samme alder, pigen siger voldtægt samt at hun var så fuld hun ikke kan sige fra, frikends i Kbh byret http://ekstrabladet.dk/112/article4906119.ece

De filmede seancen så det har vel været vist i retten? http://www.bt.dk/krimi/fest-gaester-fil ... evoldtaegt

Bagefter fik de 130.000 i erstatning for uberettiget varetægtsfængsling http://ekstrabladet.dk/112/frifundet-fo ... en/5899313
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 5. maj 2016, 23:19

dgd2007 skrev:Jeg har lidt svært ved at svare "hun nok ville selv"-partiet, idet jeres argumenter stritter i alle retninger.

Det er lige dele hysterisk og naivt, det der.
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 6. maj 2016, 06:55

Hvor er det dog en forfærdelig omgang pladder. Du skal ikke blande dig i voksne menneskers lyster og frivillige aktioner.

Jeg gad godt se ramaskriget, hvis du der havde beskrevet homoseksuelle
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Thomas31
Kort karma: 5
Likede indlæg: 32

Indlægaf Thomas31 » 6. maj 2016, 08:45

dgd2007 skrev:
Angelina skrev:Selvfølgelig har man ikke PLIGT til det. men hvis nu hun + de tre gutter synes det er en alle tiders ide, hvorfor skal de så stoppes i det? Eller opdrags til at sige nej tak til det?

Nu har jeg strengt taget ikke indtryk af, at det er en teenagepiges drøm at blive bolet af tre tilfældige drenge bag en busk. :gruble:
Men hvis det er, så bør det helt klart være drengenes rolle høfligt at afslå, så hun kan få sig nogle lidt bedre drømme.

Hmm du ved Cruz tabte, ikke? Det virker til du vil genstarte ham i Danmark.
Al det moraliseren hjælper ikke. Selv hvis du fik skruet tiden tilbage til 1951, så ville det bare være noget andet, der var umoralsk og voldtægtssager ville gerne opstå i sammenhæng med det. Det er ikke nogen løsning at prædke afholdenhed eller varianter deraf.

Det minder desværre om den triste alliance, der er ved at opstå i USA mellem feminister, der bliver stadig mere anti-sex, anti-frisind og så religiøse moralister, der hele tiden har haft den dagsorden.
0
Brugeravatar
A 7
Kort karma: 18
Likede indlæg: 179

Indlægaf A 7 » 6. maj 2016, 09:15

Jeg synes også, den her moraliseren er ærgerlig.
Hvis vi skal lære vores døtre og sønner noget fornuftigt, så må det bla. være at alkohol tit kan medføre øget sexlyst. Og at der derfor er en risiko for at vågne op ædru og fortryde. (Uden at det nødvendigvis har været tilfældet i den konkrete sag).
1
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2390

Indlægaf paint » 6. maj 2016, 09:16

Thomas31 skrev:
dgd2007 skrev:
Angelina skrev:Selvfølgelig har man ikke PLIGT til det. men hvis nu hun + de tre gutter synes det er en alle tiders ide, hvorfor skal de så stoppes i det? Eller opdrags til at sige nej tak til det?

Nu har jeg strengt taget ikke indtryk af, at det er en teenagepiges drøm at blive bolet af tre tilfældige drenge bag en busk. :gruble:
Men hvis det er, så bør det helt klart være drengenes rolle høfligt at afslå, så hun kan få sig nogle lidt bedre drømme.

Al det moraliseren hjælper ikke. Selv hvis du fik skruet tiden tilbage til 1951, så ville det bare være noget andet, der var umoralsk og voldtægtssager ville gerne opstå i sammenhæng med det. Det er ikke nogen løsning at prædke afholdenhed eller varianter deraf.

Det minder desværre om den triste alliance, der er ved at opstå i USA mellem feminister, der bliver stadig mere anti-sex, anti-frisind og så religiøse moralister, der hele tiden har haft den dagsorden.

Det citerede indlæg, kunne også forstås på en anden måde end din lettere tendentiøse udlægning. Det kunne tænkes, at dgd2007 sætter spørgsmålstegn ved benævnelsen ”frisind”, i forhold til episoden med pigen.
For nogle mennesker, måske for ret mange, vil det ikke have meget med frisind at gøre, at lade sig bolle bag en busk af tre tilfældige fyre, men måske snarere hæmningsløs udlevelse af sexuelle fantasier.
Sexuelle fantasier, kan da være udmærkede, måske endda også, hvis man i nogle tilfælde realiserer dem. Men bør det så ikke, for alle parters skyld, foregå under relativt kontrollederede omstændigheder, og IKKE bag en busk et offentligt sted (i en tilstand af sanseløs beruselse) – hvor folk ret nemt kan komme galt af sted? F.eks, kan der ret nemt dukke andre, ikke inviterede personer op, som overtager styringen og misbruger personerne – eller det der er værre.

Desuden, er det ikke tilladt at dyrke sex på offentlige steder. Vel nok i sær i byområder. ( straffelovens paragraf 232, som omhandler blufærdighedskrænkelse eller politivedtægtens bestemmelse om uterlig optræden.)
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 6. maj 2016, 09:36

paint skrev:
Desuden, er det ikke tilladt at dyrke sex på offentlige steder. Vel nok i sær i byområder. ( straffelovens paragraf 232, som omhandler blufærdighedskrænkelse

Straffelovens § 232 forbyder ikke frivillig sex på offentlige steder.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Indlægaf JoyNips » 6. maj 2016, 09:44

paint skrev:
Thomas31 skrev:
dgd2007 skrev:

Sexuelle fantasier, kan da være udmærkede, måske endda også, hvis man i nogle tilfælde realiserer dem. Men bør det så ikke, for alle parters skyld, foregå under relativt kontrollederede omstændigheder, og IKKE bag en busk et offentligt sted (i en tilstand af sanseløs beruselse) – hvor folk ret nemt kan komme galt af sted? F.eks, kan der ret nemt dukke andre, ikke inviterede personer op, som overtager styringen og misbruger personerne – eller det der er værre.

Enig. Hvis min fiktive søn og to venner af en ung pige opfordres utvetydigt til et gruppeknald, så håber jeg, at han vil sige "ja - men ikke her". Hvis alle er med på at knalde skal de da gøre det. Men jeg håber, at han vil have bedre dømmekraft end at gide knalde en pige så fuld, at hun hverken kan gø eller gokke, bag en busk til en fest i det lokale forsamlingshus, mens andre filmer det, og derefter bare skride fra hende i forventning om at nogen andre nok tog sig af hende.

Uanset om det i den her sag er voldtægt eller ej, så synes jeg, at deres dømmekraft er temmelig dårlig og uanset om de bliver frifundet i landsretten også, så ville jeg som forælder skamme mig over mit afkoms opførsel...
9
Thomas31
Kort karma: 5
Likede indlæg: 32

Indlægaf Thomas31 » 6. maj 2016, 10:02

paint skrev:
Thomas31 skrev:
dgd2007 skrev:

Det citerede indlæg, kunne også forstås på en anden måde end din lettere tendentiøse udlægning. Det kunne tænkes, at dgd2007 sætter spørgsmålstegn ved benævnelsen ”frisind”, i forhold til episoden med pigen.
For nogle mennesker, måske for ret mange, vil det ikke have meget med frisind at gøre, at lade sig bolle bag en busk af tre tilfældige fyre, men måske snarere hæmningsløs udlevelse af sexuelle fantasier.

Desuden, er det ikke tilladt at dyrke sex på offentlige steder. Vel nok i sær i byområder. ( straffelovens paragraf 232, som omhandler blufærdighedskrænkelse eller politivedtægtens bestemmelse om uterlig optræden.)

Dgd skriver klart og tydeligt, at han ikke kan acceptere, at flere drenge har sex med en pige. Uanset alkohol eller noget andet.Det er dårlig opdragelse. De skal sige nej og han tror slet ikke på, at en pige kan ønske det, medmindre der er noget galt med hende. Man kan være enig i dette eller ej. Men det er ikke frisind.

Er det forkert at de ting sker i måske ukoordineret fuldskab? Måske. Men det er i så fald et personligt ansvar for den enkelte.
Og så er det altså bare sex. Selv hvis en person har sex under forhold han/hun senere fortryder, så er det ikke en katastrofe.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3965

Indlægaf Angelina » 6. maj 2016, 10:42

JoyNips skrev:
Enig. Hvis min fiktive søn og to venner af en ung pige opfordres utvetydigt til et gruppeknald, så håber jeg, at han vil sige "ja - men ikke her". Hvis alle er med på at knalde skal de da gøre det. Men jeg håber, at han vil have bedre dømmekraft end at gide knalde en pige så fuld, at hun hverken kan gø eller gokke, bag en busk til en fest i det lokale forsamlingshus, mens andre filmer det, og derefter bare skride fra hende i forventning om at nogen andre nok tog sig af hende.

Uanset om det i den her sag er voldtægt eller ej, så synes jeg, at deres dømmekraft er temmelig dårlig og uanset om de bliver frifundet i landsretten også, så ville jeg som forælder skamme mig over mit afkoms opførsel...

Og der tror jeg trods alt flertallet er enige, de unge mænd har udvist en usandsynlig dårlig dømmekraft, opført sig idiotisk og amoralsk ... og hvis det var min knægt så ville han skulle stå model til en meget meget lang snak om respekt for sin(e) seksualpartner(e), passe på andre, huske at tænke med begge hoveder. Mange snakke, lange lange snakke ... så han aldrig nogensinde var i tvivl om hvor skuffet jeg var over hans opførsel - og hvor forkert den var.

(Det er bare ikke det samme som voldtægt eller en kriminel handling - eller at det aldrig kan være i orden med gruppesex)
4
~indsæt smart signatur her~
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2564

Indlægaf LaScrooge » 6. maj 2016, 12:50

Hvorfor er det, at det regnes for mere sandsynligt, at en kvinde fortryder et samleje og derefter er nedrig nok til at melde sexpartneren til politiet, end at en mand kan finde på at voldtage?
7
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3965

Indlægaf Angelina » 6. maj 2016, 14:12

LaScrooge skrev:Hvorfor er det, at det regnes for mere sandsynligt, at en kvinde fortryder et samleje og derefter er nedrig nok til at melde sexpartneren til politiet, end at en mand kan finde på at voldtage?

Hvorfor er det man finder det mere sandsynligt at en mand voldtager end at det handler om at begge parter måske ikke brugte deres sunde fornuft, dømmekraft og kommunikation?
3
~indsæt smart signatur her~

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"