Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
avdotja
Kort karma: 187
Likede indlæg: 3402

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf avdotja » 16. aug 2016, 20:02

Strafferammen for "almindelig" voldtægt går op til 8 år og op til 12 år for særlige grove tilfælde. De to mænd her i sagen der netop er dømt for gruppevoldtægt (hvilket, så vidt jeg ved, normalt betragtes som en skærpende omstændighed?) fik 8 måneder...

Jeg er normalt ikke tilhænger af "jo strengere straffe, des bedre", men har ærlig talt svært ved at se hvordan man kan straffe mildere, end man i dag gør ved voldtægt og seksuelle overgreb, og stadig se ofrene i øjnene.
4
Brugeravatar
Peter Post
Kort karma: 5
Likede indlæg: 86

Indlægaf Peter Post » 17. aug 2016, 08:15

1
Akehurst2
Kort karma: 550
Likede indlæg: 11583

Indlægaf Akehurst2 » 17. aug 2016, 08:23

avdotja skrev:Strafferammen for "almindelig" voldtægt går op til 8 år og op til 12 år for særlige grove tilfælde. De to mænd her i sagen der netop er dømt for gruppevoldtægt (hvilket, så vidt jeg ved, normalt betragtes som en skærpende omstændighed?) fik 8 måneder...

Jeg er normalt ikke tilhænger af "jo strengere straffe, des bedre", men har ærlig talt svært ved at se hvordan man kan straffe mildere, end man i dag gør ved voldtægt og seksuelle overgreb, og stadig se ofrene i øjnene.

Til gengæld var de under 18 år, hvilket sædvanligvis giver mildere straffe.

Det, der i øvrigt kan medføre strengere straf for voldtægt kan fx være om voldtægten har strakt sig over længere tid (hvad ikke er sandsynliggjort her), graden af vold eller trusler (som her er på det laveste niveau, da det har handlet om at hun ikke var i stand til at modsætte sig snarere end at de har tvunget hende mere brutalt), hvis offeret er meget ungt eller meget gammelt (her var de nærmest jævnaldrene), omfattende fysiske skader (hvor hudafskrabninger er en begrænset fysisk skade) og om gerningsmanden er tidligere dømt (som de efter det oplyste ikke er her).
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"