Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Petrix
Kort karma: 25
Likede indlæg: 117

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Petrix » 16. aug 2016, 11:25

Desværre er det således at alkohol fuldstændig tager fornuften fra både kvinder og mænd. En meget stor andel af kvinder fortryder deres one-night-stand efter en våd aften i byen, mens det ikke er tilfældet for langt største delen af mænd. Ergo er samleje med en beruset kvinde en potentiel voldtægt.

Jeg tror rigtig mange mænd udelukkende går i byen for at finde én de kan knalde med, mens kvinder nok mere bare vil have en sjov og hyggelig aften.
0
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4532

Indlægaf Akehurst2 » 16. aug 2016, 11:39

Petrix skrev:Desværre er det således at alkohol fuldstændig tager fornuften fra både kvinder og mænd. En meget stor andel af kvinder fortryder deres one-night-stand efter en våd aften i byen, mens det ikke er tilfældet for langt største delen af mænd. Ergo er samleje med en beruset kvinde en potentiel voldtægt.

Er det her med reference til den konkrete sag?

Synes du, den minder om et one night stand, der fortrydes?
3
Petrix

Indlægaf Petrix » 16. aug 2016, 11:58

Akehurst2 skrev:
Petrix skrev:Desværre er det således at alkohol fuldstændig tager fornuften fra både kvinder og mænd. En meget stor andel af kvinder fortryder deres one-night-stand efter en våd aften i byen, mens det ikke er tilfældet for langt største delen af mænd. Ergo er samleje med en beruset kvinde en potentiel voldtægt.

Er det her med reference til den konkrete sag?

Synes du, den minder om et one night stand, der fortrydes?

Nej jeg synes faktisk det er afskyeligt.

Min pointe er nok bare at man skal lade være med at indtage alkohol.
Hvis alkohol var blevet opfundet idag, så var det et forbudt stof.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Likede indlæg: 445

Indlægaf Aspargsen » 16. aug 2016, 12:27

Petrix skrev:Hvis alkohol var blevet opfundet idag, så var det et forbudt stof.

Hvad bygger du den formodning på ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Petrix

Indlægaf Petrix » 16. aug 2016, 12:51

Aspargsen skrev:

Jeg tror der ligger så meget fakta vedr. alkoholens skadelige virkninger, at der slet ikke vil være nogen tvivl.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5899

Indlægaf Dikus » 16. aug 2016, 12:55

englishchannel skrev:Jeg synes at dommen sender et vigtigt principielt signal.

Som jeg har nævnt før (i denne tråd tror jeg sågar) var det i min ungdom en helt legal scoringsmetode at udvælge sig en sårbar pige og hælde så meget sprut på hende, at hun knap kunne gå og da slet ikke træffe rationelle beslutninger. Der er sågar en meget populær teenagekomedie fra 2007, hvor hele (!) plottet er, at tre fyre, der ellers ikke kan score, skal skaffe alkohol så de kan drikke nogle udvalgte piger fulde og dyrke sex med dem. De siger det sågar lige ud: "You know how girls always say: 'Oh, I was so drunk! I shouldn't have slept with that guy!'? WE could be THAT GUY!"

Det er så vigtigt, at både Stanford-sagen fra USA og nu denne viser, at det ikke er okay at udnytte kvinder, der er bevidstløse af druk. Og at det altså kan få reelle konsekvenser at gøre det.

Jeg var ved at få mit hjerte knust, da jeg hørte, hvad der er baggrunden for en stor del af faderskabsagerne i Grønland :trist: "Sådan er det jo bare" giver jeg altså ikke særligt meget for :badr: Nej. Kvinder du har hældt sprut og/eller hash på er ikke til fri afbenyttelse.
1
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2926

Indlægaf JoyNips » 16. aug 2016, 13:53

paint skrev:
Akehurst2 skrev:
Wizzze skrev:Hvis kvinden ikke aktivt har sagt til, er det voldtægt, er konsensus vist blandt dem der har meldt ud. Hvordan vi så skal forholde os til situationen hvor han siger "hun sagde ja", og hun siger det modsatte, og der ikke har været vidner, video eller andet, det er svært at få nogen til at forholde sig til :gruble: Men det er jo også et problem i dag. Men hvis manden nu skal til at bevise han ikke voldtog kvinden, så er det også et problem.

At det kan være svært at bedømme sager, hvor parternes påstande er det primære bevis er jo ikke anderledes end i dag.

For mig at se handler det om, at manden i stedet for at sandsynliggøre, at hun ikke sagde nej, burde blive afkrævet at sandsynliggøre, at hun sagde ja. Kravene til bevisbedømmelse og bevisets styrke skulle jo ikke ændres.

Helt bortset fra den aktuelle sag, hvordan skal manden sandsynliggøre at kvinden sagde ja? Hvad nu, hvis kvinden midt i 'det hele', pludselig siger at hun ikke vil alligevel og fordi hun har fortrudt det hele, siger at det var voldtægt?

Man kan vel ikke ligefrem forlange at skriftlig beediget erklæring, som vidner (fx. naboen) er medunderskriver på?
(sat lidt på spidsen)

Men det er jo så derfor, at dommere er rimelig godt inde i bevisret...
1
Petrix

Indlægaf Petrix » 16. aug 2016, 14:21

JoyNips skrev:
paint skrev:
Akehurst2 skrev:
Wizzze skrev:Hvis kvinden ikke aktivt har sagt til, er det voldtægt, er konsensus vist blandt dem der har meldt ud. Hvordan vi så skal forholde os til situationen hvor han siger "hun sagde ja", og hun siger det modsatte, og der ikke har været vidner, video eller andet, det er svært at få nogen til at forholde sig til :gruble: Men det er jo også et problem i dag. Men hvis manden nu skal til at bevise han ikke voldtog kvinden, så er det også et problem.

At det kan være svært at bedømme sager, hvor parternes påstande er det primære bevis er jo ikke anderledes end i dag.

For mig at se handler det om, at manden i stedet for at sandsynliggøre, at hun ikke sagde nej, burde blive afkrævet at sandsynliggøre, at hun sagde ja. Kravene til bevisbedømmelse og bevisets styrke skulle jo ikke ændres.

Helt bortset fra den aktuelle sag, hvordan skal manden sandsynliggøre at kvinden sagde ja? Hvad nu, hvis kvinden midt i 'det hele', pludselig siger at hun ikke vil alligevel og fordi hun har fortrudt det hele, siger at det var voldtægt?

Man kan vel ikke ligefrem forlange at skriftlig beediget erklæring, som vidner (fx. naboen) er medunderskriver på?
(sat lidt på spidsen)

Men det er jo så derfor, at dommere er rimelig godt inde i bevisret...

Men der er åbenbart også utrolig stor tvivl i retssystemet vedr. denne sag.
0
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4532

Indlægaf Akehurst2 » 16. aug 2016, 14:24

Petrix skrev:
JoyNips skrev:Men det er jo så derfor, at dommere er rimelig godt inde i bevisret...

Men der er åbenbart også utrolig stor tvivl i retssystemet vedr. denne sag.

At en sag bliver omgjort i anden instans er vel ikke ligefrem et udtryk for "utrolig stor tvivl i retssystemet ".
3
Brugeravatar
Aspargsen
Likede indlæg: 445

Indlægaf Aspargsen » 16. aug 2016, 14:28

Petrix skrev:
Aspargsen skrev:

Jeg tror der ligger så meget fakta vedr. alkoholens skadelige virkninger, at der slet ikke vil være nogen tvivl.

alt den fakta ville vi jo ikke have hvis alkohol var blevet opfundet i går
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Modesty Blame
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Modesty Blame » 16. aug 2016, 14:32

Culpøs skrev:
Modesty Blame skrev:Jeg kan godt bekymre mig om, hvorfor den ene ret dømmer til frikendelse og den anden til fængsel. Hvad er det ved den her sag, der gør at to retssale kommer til så forskellige resultater? Kan landsretten være påvirket af den megen omtale? Og hvis det er tilfældet - så vil problemet fortsætte næste gang, for så er loven jo stadig forkert skruet sammen.

Fun fact, jeg mener at 30% af de sager, som bliver anket fra byretten til landsretten ender op med et andet resultat.
Hvor mange af disse er frifindelser, der ankes af anklagemyndigheden?
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3431

Indlægaf dgd2007 » 16. aug 2016, 14:36

Culpøs skrev:Fun fact, jeg mener at 30% af de sager, som bliver anket fra byretten til landsretten ender op med et andet resultat.

Det lyder selvfølgelig af meget, men man anker vel for det meste også kun, hvis man mener, der er rimelige muligheder for et andet resultat.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1912

Indlægaf Purple Haze » 16. aug 2016, 15:28

Petrix skrev:En meget stor andel af kvinder fortryder deres one-night-stand efter en våd aften i byen, mens det ikke er tilfældet for langt største delen af mænd.

Hvor har du det fra?

Er det bare noget "man" ved?
Eller har du noget belæg for at tro det?
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Culpøs
Kort karma: 20
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 176

Indlægaf Culpøs » 16. aug 2016, 15:50

Modesty Blame skrev:
Culpøs skrev:
Modesty Blame skrev:Jeg kan godt bekymre mig om, hvorfor den ene ret dømmer til frikendelse og den anden til fængsel. Hvad er det ved den her sag, der gør at to retssale kommer til så forskellige resultater? Kan landsretten være påvirket af den megen omtale? Og hvis det er tilfældet - så vil problemet fortsætte næste gang, for så er loven jo stadig forkert skruet sammen.

Fun fact, jeg mener at 30% af de sager, som bliver anket fra byretten til landsretten ender op med et andet resultat.
Hvor mange af disse er frifindelser, der ankes af anklagemyndigheden?

Puha, det har jeg ikke tal på. Måske kan det googles :)
0
Pacta Sunt Servanda :whip:
Brugeravatar
Culpøs
Kort karma: 20
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 176

Indlægaf Culpøs » 16. aug 2016, 15:53

dgd2007 skrev:
Culpøs skrev:Fun fact, jeg mener at 30% af de sager, som bliver anket fra byretten til landsretten ender op med et andet resultat.

Det lyder selvfølgelig af meget, men man anker vel for det meste også kun, hvis man mener, der er rimelige muligheder for et andet resultat.
Det er da også meget (synes jeg). Det vil jeg give dig ret i. Endvidere er det også meget dejligt at få en højere instans til at se på sagen, så denne kan fastslå en endelig dom.
0
Pacta Sunt Servanda :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"