Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 11:20

Sangius skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Sangius skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Miss_no_More skrev:Så hvis man ikke siger fra, har man automatisk sagt til - er det sådan, den skal forstås?

Hvis man ikke siger fra og ikke bliver tvunget, så er der ikke tale om voldtægt. Det er ikke svært at forstå. Det er bare upopulært at konstatere.

Så du kan pr. definition ikke voldtage mennesker, som af den ene eller anden grund ikke kan sige fra eller gøre modstand?

Jo, det står der netop i voldtægtsparagraffen, at du kan.

Men hvis du vælger ikke at gøre modstand eller sige fra, selvom du er i stand til det, så er det per definition ikke voldtægt.

Mener du altid at man er i stand til at sige fra eller gøre modstand, fordi man ikke er bevidstløs?

Nej. Men jeg mener at hun var i stand til det, og når man er i stand til det, men ikke gør det, så er det ikke voldtægt. Så er det sex.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 11:23

Sangius skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Animi skrev:Jeg er bare imod den opfattelse at man altid kan sige fra, hvid man er bevidstløs. For det er ikke altid sandt.

Hun var jo heller ikke bevidstløs.

Det er vel kun de tre knægte og hende der reelt ved det? Jeg har ikke kunne finde et præcist svar nogen steder.

"Især en udtalelse fra retsmedicinere blev det springende punkt i sagen. Retsmedicinerne vurderede, at den sukkersygeramte pige ikke havde kunnet miste bevidstheden som følge af de blodsukkertal, hun blev målt til at have på aftenen.

Samtidig vurderede domsmandsretten, at pigens alkoholpromille på 1,58 ikke burde være nok til, at hun ikke havde kunnet sige fra under samlejene."

http://politiken.dk/indland/ECE3171475/ ... loes-pige/
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1134

Indlægaf englishchannel » 22. apr 2016, 11:57

Måske skulle man bare begynde at lære vores drenge, at det ikke handler om "ikke at få nej", men at det handler om at få et klart ja. At det ikke handler om, om man måske lige med god samvittighed kan snige den ind uden konsekvenser, men om kun at dyrke sex med folk, der entusiastisk siger ja.

Da jeg begyndte at drikke alkohol for omkring en 15 år siden efterhånden, havde vi piger et klart system om, at vi aldrig lod nogen af os være alene, når vi havde drukket. Ikke fordi vi var til fare for os selv, men fordi enlige piger ofte blev trukket med andre steder hen af fyre, der så os som lette scoringer - og det her var ikke tilfældige voldtægtsforbrydere, der lige kom forbi: Det var vores klassekammerater, det var vores veninders ældre brødre. Det var på andre måder søde og fornuftige fyre, der bare var opdraget med, at en fuld pige var et nemt og helt legalt bytte.

Dengang kunne jeg ikke forstå, at det kunne være rigtigt, at man som piger blev nødt til at holde øje med hinanden for at undgå at blive udnyttet. Og jeg forstår ikke, at det tydeligvis stadig er nødvendigt i dag.
20
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 288
Likede indlæg: 4433

Indlægaf Rosa Espinosa » 22. apr 2016, 12:47

^ Er fuldstændig enig. Finder det umådelig trist, at man skal gå og passe på hinanden når man er i byen og skrive og sikre sig, at veninderne nu er kommet sikkert hjem. Plus alle de råd man får banket ind i hovedet som kvinde om, at man skal gå hvor gaderne er oplyste og hvor der er mennesker. Man skal også huske at gå med nøglerne i hånden, så man kan (forsøge) at forsvare sig, hvis man bliver overfaldet. Kunne blive ved.

Hvordan lægger man heller ikke mærke til om personen man har sex med, vil eller ej? Selv når man er fuld, så kan man da mærke om sexen fungerer og om begge partere er med i det. Det er ikke rocket science.
7
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 13:25

englishchannel skrev:Måske skulle man bare begynde at lære vores drenge, at det ikke handler om "ikke at få nej", men at det handler om at få et klart ja. At det ikke handler om, om man måske lige med god samvittighed kan snige den ind uden konsekvenser, men om kun at dyrke sex med folk, der entusiastisk siger ja.

Når et "nej" kan være stiltiende, så kan et "ja" også være det. Og i langt de fleste af tilfælde af sex, sker der da også stiltiende konsensus ved ord og handlinger. Der kan også sagtens være sket både stiltiende og udtrykkeligt "ja", selvom personen ikke kan huske det næste dag. Det ville ikke være første gang, at en person bliver fuld og gør diverse ting, uden at kunne huske noget som helst dagen derpå.

Jeg synes vi skal lade være med at diskutere hvordan "drenge skal opdrages", fordi at 3 unge mænd bliver frikendt for voldtægt! Om noget, så giver det anledning til at diskutere at begynde at opdrage piger til at tage ansvar for deres alkoholindtag - ikke mindst når de VED de har diabetes og insulinproblemer.
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2369

Indlægaf paint » 22. apr 2016, 13:33

Rosa Espinosa skrev:^ Er fuldstændig enig. Finder det umådelig trist, at man skal gå og passe på hinanden når man er i byen og skrive og sikre sig, at veninderne nu er kommet sikkert hjem. Plus alle de råd man får banket ind i hovedet som kvinde om, at man skal gå hvor gaderne er oplyste og hvor der er mennesker. Man skal også huske at gå med nøglerne i hånden, så man kan (forsøge) at forsvare sig, hvis man bliver overfaldet. Kunne blive ved.

Hvordan lægger man heller ikke mærke til om personen man har sex med, vil eller ej? Selv når man er fuld, så kan man da mærke om sexen fungerer og om begge partere er med i det. Det er ikke rocket science.

Både kvinder og mænd, kan blive fulde. Og er man godt fuld, er der nogle mænd som åbenbart, har svært ved at styre sig selv, Det gælder sikkert også kvinder. Der er sikkert ikke mange kvinder der ligefrem, har lyst til sex uden samtykke. Men de normale(sociale) hæmninger er opløselige i alkohol. De signaler mennesker udsender og den adfærd man udviser, er sikkert også drastisk forandret (når folk er fulde)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5751

Indlægaf Animi » 22. apr 2016, 13:53

Jeg synes at man burde oplyse både piger og drenge mere. Både om deres alkoholindtag, at sætte og respektere grænser, at nej betyder nej og ikke skal presses til et ja, at man skal lade være med at spille kostbar fordi det netop giver indtrykket at et 'nej' er et 'ja'.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3935

Indlægaf Angelina » 22. apr 2016, 14:17

englishchannel skrev:Måske skulle man bare begynde at lære vores drenge, at det ikke handler om "ikke at få nej", men at det handler om at få et klart ja. At det ikke handler om, om man måske lige med god samvittighed kan snige den ind uden konsekvenser, men om kun at dyrke sex med folk, der entusiastisk siger ja.

Da jeg begyndte at drikke alkohol for omkring en 15 år siden efterhånden, havde vi piger et klart system om, at vi aldrig lod nogen af os være alene, når vi havde drukket. Ikke fordi vi var til fare for os selv, men fordi enlige piger ofte blev trukket med andre steder hen af fyre, der så os som lette scoringer - og det her var ikke tilfældige voldtægtsforbrydere, der lige kom forbi: Det var vores klassekammerater, det var vores veninders ældre brødre. Det var på andre måder søde og fornuftige fyre, der bare var opdraget med, at en fuld pige var et nemt og helt legalt bytte.

Dengang kunne jeg ikke forstå, at det kunne være rigtigt, at man som piger blev nødt til at holde øje med hinanden for at undgå at blive udnyttet. Og jeg forstår ikke, at det tydeligvis stadig er nødvendigt i dag.

I må godt nok have færdes i nogle helt andre kredse end jeg gjorde - og end min datter gør i øvrigt... for ingen af os er blevet "trukket" steder hen af fyre der mente vi var nemme ofre fordi vi havde drukket - og ingen af os har haft "veninde-bodyguards" på for at holde os i sikkerhed.
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2514
Kontakt:

Indlægaf Annione » 22. apr 2016, 14:36

Advocatus-Diaboli skrev:
Annione skrev:Jeg står heller ikke nede ved min cykel og siger at det er min, når der er cykeltyve på spil. Men de bryder alligevel loven.

Her har de jo ikke brudt loven, eftersom de blev frikendt. Hvorfor tror du det er gyldigt at sammenligne et tilfælde med lovbrud med et tilfælde uden lovbrud?

Nu talte jeg i generelle vendinger.
Var det for subtilt til dig?
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2111

Indlægaf eks-Maupassant » 22. apr 2016, 15:10

HappyPaww skrev:
Pølsemix skrev:Hvad blev der af retssikkerheden?
Det er nu engang bedre at 10 voldtægtsforbrydere går fri end at en person bliver uskyldig dømt.

Det kan diskuteres...

What? Vil du gerne have et system hvor random folk bliver smidt i fængsel?
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2111

Indlægaf eks-Maupassant » 22. apr 2016, 15:16

Det er sjovt, kan huske da jeg var barn, der var det en stående vending, at hvis kvinder styrede verden ville det here være mre fredeligt. Så viser det sig så at mange kvinder åbenbart ønsker retssystemet hen hvor peberet gror, og bare vil flå folk ind i fængsel, og i øvrigt er ligeglade om de har fat i en uskyldig.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3436

Indlægaf HappyPaww » 22. apr 2016, 15:21

eks-Maupassant skrev:
HappyPaww skrev:
Pølsemix skrev:Hvad blev der af retssikkerheden?
Det er nu engang bedre at 10 voldtægtsforbrydere går fri end at en person bliver uskyldig dømt.

Det kan diskuteres...

What? Vil du gerne have et system hvor random folk bliver smidt i fængsel?

Hvis det er prisen for at de 10 andre dømmes og straffes, så hellere det ja. Det er selvfølgelig ganske forfærdeligt år en uskyldig bliver dømt, men det er også forfærdeligt når gerningsmænd ikke straffes for deres forbrydelser.
Senest rettet af HappyPaww 22. apr 2016, 16:05, rettet i alt 1 gang.
3
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 22. apr 2016, 15:43

Rosa Espinosa skrev:Hvordan beviser man at et voldtægtsoffer har sagt nej? Hver gang jeg læser en artikel eller en debat, så virker det som om, at et enkelt nej kunne have stoppet det hele og kvinden frit ville kunne gå hjem igen. Er det ikke bare kvindens ord mod sin voldtægtsmænd, hvis han siger det modsatte?

Det bliver skam ikke automatisk en voldtægt, bare fordi offeret har sagt nej. Nej, i Danmark er vi så heldige stillet at noget først defineres som en voldtægt hvis gerningsmanden opfatter det som et rigtigt nej - og at det kan bevises at han opfattede det sådan...
2
In_your_eyes
Kort karma: 73
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 607

Indlægaf In_your_eyes » 22. apr 2016, 15:46

avdotja skrev:
Rosa Espinosa skrev:Hvordan beviser man at et voldtægtsoffer har sagt nej? Hver gang jeg læser en artikel eller en debat, så virker det som om, at et enkelt nej kunne have stoppet det hele og kvinden frit ville kunne gå hjem igen. Er det ikke bare kvindens ord mod sin voldtægtsmænd, hvis han siger det modsatte?

Det bliver skam ikke automatisk en voldtægt, bare fordi offeret har sagt nej. Nej, i Danmark er vi så heldige stillet at noget først defineres som en voldtægt hvis gerningsmanden opfatter det som et rigtigt nej - og at det kan bevises at han opfattede det sådan...

Lucky us, for det kan en voldtægtsforbryder aldrig drømme om at lyve om. Næh nej :naughty:
2
:pompom:
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 307
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2547

Indlægaf Rikke » 22. apr 2016, 15:49

In_your_eyes skrev:
avdotja skrev:

Lucky us, for det kan en voldtægtsforbryder aldrig drømme om at lyve om. Næh nej :naughty:

Ligesom nogle kvinder ikke kunne drømme om at lyve om et nej?
2
:whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"